2021-04-02, 19:22
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag tycker i likhet med Andthereshewas att det Lambertz version av julaftonen faktiskt visar att det handlar om klassiskt tjatsex. Lambertz har flera gånger visat att han har svårigheter att förstå hur andra människor tänker och känner. Han har svårt att förstå sociala koder. Lägg därtill alkohol och en kvinna som uppenbarligen också har dåligt omdöme och katastrofen är faktum.

Jag tycker att Andthereshewas fångar vad det är med hela fallet som gjort så många upprörda och därför postar jag ett långt citat från hens inlägg. Jag menar inte att du är en av de som Andthereshewas talar om. Citatet är inte menat som ett angrepp på dig så ta det inte personligt.
Det skulle kunna vara så. Det som fäller denna teori om GL är att han är otroligt erfaren jurist och därmed kunnig om EXAKT alla detaljer som kan fälla honom för t.ex våldtäkt. Tro mig, han vill inte sitta i fängelse i utbyte mot lite sex. Även i fyllan sitter kunskaperna i ryggmärgen. Hans inspelade samtal med BO måste också tolkas på detta sätt. Han kan omöjligen erkänna något som ligger honom till last, han skulle inte säga ett enda ord som kan fälla honom i en domstol. Om det låter som han säger det så är det bara en elak eller luddig tolkning.
Citera
2021-04-02, 19:29
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det är absolut självklart att det ska finnas bevis som håller. I det här fallet finns det tydligen det och det kan ju vara sms eller annat som man inte har en aning om. Därav häktningen. Virtanen satt aldrig häktad utan fortsatte sin bana att sätta på småtjejer och knarka. Han klarade sig fint trots att det var många som blivit utsatta av missfostret och vänstermänniskan Virtanen. Som tvättäkta sosse klarar man sig från det mesta och det gjorde också Fredrik.

Här höll inte bevisen ens till åtal, vilket visar på att han sätt häktad helt i onödan.
Citera
2021-04-02, 19:29
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det skulle kunna vara så. Det som fäller denna teori om GL är att han är otroligt erfaren jurist och därmed kunnig om EXAKT alla detaljer som kan fälla honom för t.ex våldtäkt. Tro mig, han vill inte sitta i fängelse i utbyte mot lite sex. Även i fyllan sitter kunskaperna i ryggmärgen. Hans inspelade samtal med BO måste också tolkas på detta sätt. Han kan omöjligen erkänna något som ligger honom till last, han skulle inte säga ett enda ord som kan fälla honom i en domstol. Om det låter som han säger det så är det bara en elak eller luddig tolkning.
Glöm inte bort att han enligt EA:s sms var ”aspackad”. Folk säger underliga saker då.
Citera
2021-04-02, 19:37
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Glöm inte bort att han enligt EA:s sms var ”aspackad”. Folk säger underliga saker då.

Japp. Snarare hon som våldtog han. Fyfan för såna slinkor!
Citera
2021-04-02, 20:00
Medlem
Mer.info.007s avatar
Demonstrera mot EA istället, det är ju hon som ställt till med problem
Citera
2021-04-02, 20:06
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tjatsex är inte brottsligt. Tror tom att det uttryckligen står i förarbetena till samtyckeslagen att det är så.
Jag håller helt med dig om att Lambertz är en extremt kunnig jurist. Han visste exakt vad han sa på presskonferensen. Lambertz visste naturligtvis att tjatsex inte är brottsligt.

Varför är det en elak eller luddig tolkning att Lambertz beskriver tjatsex?
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Japp. Snarare hon som våldtog han. Fyfan för såna slinkor!
Hur menar du nu? Lambertz har ju själv sagt att han ville ha sex med MÄ.

Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Här höll inte bevisen ens till åtal, vilket visar på att han sätt häktad helt i onödan.
Haha 😂 Man kan inte annat än skratta åt alla dessa logiska vurpor i tråden.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-02 kl. 20:12.
Citera
2021-04-02, 20:13
Medlem
Citat:
...
Hur menar du nu? Lambertz har ju själv sagt att han ville ha sex med MÄ.
Jag har ingen koll på detaljerna, men han var berusad och hon borde kanske förstå att han skulle ångra sig efteråt.
Citera
2021-04-02, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
EA är 30 snart, tycker hon är omogen och barnslig
Hon bör omyndigförklaras för sitt eget bästa innan hon tar livet av sig. Hon kan uppenbarligen inte hantera att livet inte blev som planerat.
Citera
2021-04-02, 20:18
Avslutad
Citat:
Hur menar du nu? Lambertz har ju själv sagt att han ville ha sex med MÄ..
Men nu har han ångrat sig och känner sig uppenbarligen ha blivit utsatt för ett övergrepp. Visst finns det ingen tidsgräns för när man senast måste ha gjort en anmälan för att ens känslor av våldtäkt ska kunna tas på allvar? Bara för att man är berusad betyder det inte att det är fritt fram att bli utnyttjad. Du vet, våldtäkt handlar inte om sex - det handlar om makt. Maktlös som han var blev han häktad.

Dessa honpredatorer som ger sig på samhällets svaga.
Citera
2021-04-02, 20:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Du uttalar dig tvärsäkert om innehållet i förundersökningen. Har du läst förundersökningsprotokollet?
Eftersom det här inte går till åtal är förundersökningen nedlagd. Då blir det inget protokoll.

Men vad saken handlar om är de grunder på vilka L häktades. Och det stod klart för ett par veckor sedan. Det handlade då om hennes berättelse underbyggd av "stödbevisning" i form av väninnans uppgifter och lite ljudfiler och sms-kommunikationer (nogsamt utvalda och utan tidskod). Det där räcker för häktning i våldtäktsmål.

Vad polis och åklagare ska göra nu är att fastställa om berättelsen håller. Det är den som ligger till grund för ett eventuellt åtal. Det handlar alltså INTE om huruvida L säljer knark, säljer statshemligheter till ryssarna eller har våldtagit EA på NÅGOT ANNAT SÄTT eller VID EN ANNAN TIDPUNKT än på det sätt som EA uppgivit och som är grunden till häktningen.

Efter någon vecka står det klart att EAs berättelse, vilket som sagt är grunden för ett eventuellt åtal, INTE STÄMMER. Det är fel på hennes tidsangivelser och man kan konstatera att hon inte befann sig i ett värnlösa tillstånd, pga sprit, på det sätt som hon uppgivit.

Om det är så finns det ingen ingen grund för åtal längre. EA står ju fast vid sin berättelse och den har visat sig inte stämma. Hon kommer inte heller med en alternativ förklaring av typen "okej, jag sa fel, jag blev våldtagen tre timmar senare och uppe i sovrummet och inte i soffan på nedre botten".

Åklagaren måste alltså släppa L fri när detta är klart - och det sker.

Allt det där förstår man utifrån åklagarens olika uttalanden och genom att läsa Ls poster på sin blogg.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-04-02 kl. 20:23.
Citera
2021-04-02, 20:20
Medlem
Mer.info.007s avatar
Var det feminister som demonstrerade GL?
Citera
2021-04-02, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
hahaha va fan gör dom utanför lambertz bostad, Är det ett april skämt? ”Vi vill att han ska sluta kladda”, väntar dom på att han bara ska komma och säga ”Ok, jag slutar och kladda”.

AEE Fy fan, Man skäms fan över att vara svensk.

Om det var målet har de lyckats.
Citat:
När Aftonbladet söker Göran Lambertz avböjer han att kommentera händelsen.

”De är borta nu, möjligen sedan jag sagt till dem att jag redan sagt offentligt att jag inte ska kladda någon mer gång”, skriver han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Kd7z6/demonstranter-utanfor-lambertz-hem-ska-inte-kladda-mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in