2021-03-12, 16:40
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norper
När var din tid? Det beror helt på vilka utredningsåtgärder som måste vidtas. Är det frågan om något ska analyseras vid NFC kan det, alltid och särskilt i coronatider, dröja ett bra tag. Några 8 veckor kan man inte säga med säkerhet. Jag har inte läst beslutet och om åklagaren fick 14 dagar eller en månad på sig att väcka åtal. Sen kan den tiden förlängas.
Vad kan det vara för häktningsskäl för GL? Inte risk för att fly landet, inte risk för att fortsätta brottslighet, knappast risk för att försvåra utredningen. knappast för att man behöver göra mer husrannsakan.
Citera
2021-03-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTZic
Lambertz BÖRJADE på HD 2009, och var kvar till pensionen 2017. En domare i HD kan inte sparkas, så de sista åren fick han "andra uppgifter" pga sitt agerande i bl a Quick-fallet

Japp stämmer! Skrev fel, rättade detta i ett annat
Citera
2021-03-12, 16:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varför rapporteras det inte om detta i nyheterna? Var är förstasiderubrikerna om våldtäktsmannen Lambertz?
De fanns under häktningsförhandlingen.
Citera
2021-03-12, 16:45
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Det enda beviset som behövs mot Lambertz är att kvinnan berättat om det påstådda brottet för en väninna. Då är han körd. Det är tyvärr så lite bevis som behövs för att få någon dömd för våldtäkt i Sverige.
Där har du fel. Enligt vad jag läst så har dom kollat mobiltrafik och andra moment som har med utredningen att göra. Tydligen gick det noggrant tillväga denna gång. Polisen lät honom vara efter anmälan för att kunna jobba i lugn och ro. Det räcker inte att skvallra för en väninna och det kan nog även Cissi Wallin intyga. Jag hoppas att gubbslemmet åker dit. Han var väl kåt, full och utsvulten eftersom kärringen gick hädan för några år sedan.
Citera
2021-03-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
De fanns under häktningsförhandlingen.

Leif G W Persson behandlade honom som en oproffsigt nolla i ett program.
Citera
2021-03-12, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Har vi fått fram namnet på kvinnan som eventuellt blivit utsatt för denna våldtäkt?.

Eventuellt blivit utsatt tills han är dömd. Nix. Men borde kunna gå att snoka fram. Knappt 30 år fyllda alltså. Borde ha Göran Lambertz som referens i sin kandidatuppsats + eventuellt fler arbeten? Någon skrev tidigare att de också vara en med ett utländskt namn.
Citera
2021-03-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han är väl över 70 vid det här laget.

Det finns ett ganska stort progressivt kotteri bland juristerna numera har jag förstått. De ser progressiv aktivism inom rättsapparaten som ett värde i sig.

I och för sig möjligt intressant Troligt .Och lite det som Lambertz själv schabblade väck men Olagligt .. Regeringsformen 1 §9
Skall hålla käften och göra det som demokratin har bestämt . Visserligen ballar det också ur ibland
Det skall inte finnas ngn Politisk Nomenklatura som styr rättsväsendet a la Josef Stalins mer bärande förvaltningsprinciper
Ej heller ngn " Untouchable " förvaltnings nomenklatura som själv restlöst väljer vad om eller hur man sköter uppdraget
Vladimir Putin använder denna dag Rättsväsendet för att "Klämma åt " de han inte gillar ---är narrativet. Ett ord ner i källaren tills vidare inte en snöbolls chans i h..e klara av det..

En rättsimplementering som bara lagför " Oppositionen " eller " Homosexuella " " Svartskallar "
Vi har en kille som heter Löfving som trålar bland klaner as we speak Klu Klux Klan Style
Utan press granskning utan förvaltningsgranskning läs JO Riksdagens Ombudsman

Visst är det så att " Partiet " får på inga villkor styra rättsimplementeringen
Men det är inte samma sak som att dom " Apparaten " får styr sig själva
De går åt h..e det också
Skall ,rättsväsendet anställa kärringar som på ngn Gummiparagraf stoppar in gubbarna.
Utan stringent bevisföring Ord mot Ord ---- Kan inte lyckas .. Måste finnas mer .Naturvetenskap blåmärken osv .
Jag hade åsikten att Feminister kan man ställa på ett led linje och kronraka - Men får dom in Lambertz 2 - 3 år dela cell med Ali i Kumlabunkern ngt som varit en Barnslig Dröm så länge jag levat
då jä..ar anamma skall jag Ompröva det.
The Ruling classes får sk " Känna Stålet " det välkomnar jag
Inte för att jag vill ha med några feminister att göra för det . Not Interested
Men effekten får viktiga Följder framöver. Konformitetstrycket Leave me out of it skriv en Romanseringsmanual läser jag den kan ju vara skoj läsa Hur Feministerna kronrakade eller ej har tänkt sig.
Citera
2021-03-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad kan det vara för häktningsskäl för GL? Inte risk för att fly landet, inte risk för att fortsätta brottslighet, knappast risk för att försvåra utredningen. knappast för att man behöver göra mer husrannsakan.

Jag har inte läst beslutet men åklagaren begärde honom häktad på kollusion och obligatorisk häktning = risk för att GL undanröjer bevis eller på annat sätt försvårar sakens utredning samt att det för våldtäkt inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse 2 år och det inte är uppenbart att skäl för häktning saknas.
Citera
2021-03-12, 16:55
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Där har du fel. Enligt vad jag läst så har dom kollat mobiltrafik och andra moment som har med utredningen att göra. Tydligen gick det noggrant tillväga denna gång. Polisen lät honom vara efter anmälan för att kunna jobba i lugn och ro. Det räcker inte att skvallra för en väninna och det kan nog även Cissi Wallin intyga. Jag hoppas att gubbslemmet åker dit. Han var väl kåt, full och utsvulten eftersom kärringen gick hädan för några år sedan.

Jag ser inte hur det du säger gör mitt påstående fel. Men ok.
I Cissi Wallins fall så berättade hon för sin väninna att hon haft frivilligt sex med Fredrik Virtanen, t.o.m skröt om det enligt väninnan.

Jag hoppas att han blir dömd enbart om det finns riktiga bevis.
Citera
2021-03-12, 16:57
Medlem
Zoom008s avatar
Tror det kan ge men för livet att bli påsatt av det 71-åriga monstret. Lite konstigt däremot varför en 30-åring groggar och sover över hos en sån person. Hon borde med sina studier anammat hur högste polischefen kunde vara en pervers människa och tagit det i beaktning. Men, Göran Lambertz var väl skicklig på att manipulera vilket är en naturbegåvning hos psykopater.
Citera
2021-03-12, 17:01
Medlem
Drar till med en extremt långsökt teori: Det hela är uppgjort mellan Lambertz och kvinnan för att försöka dra ner byxorna på hela den svenska rättsstaten.

Ja, det är helt galet, men så är ju också en hämndlysten Lambertz inblandad.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2021-03-12 kl. 17:06.
Citera
2021-03-12, 17:01
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Jag ser inte hur det du säger gör mitt påstående fel. Men ok.
I Cissi Wallins fall så berättade hon för sin väninna att hon haft frivilligt sex med Fredrik Virtanen, t.o.m skröt om det enligt väninnan.

Jag hoppas att han blir dömd enbart om det finns riktiga bevis.
Det är absolut självklart att det ska finnas bevis som håller. I det här fallet finns det tydligen det och det kan ju vara sms eller annat som man inte har en aning om. Därav häktningen. Virtanen satt aldrig häktad utan fortsatte sin bana att sätta på småtjejer och knarka. Han klarade sig fint trots att det var många som blivit utsatta av missfostret och vänstermänniskan Virtanen. Som tvättäkta sosse klarar man sig från det mesta och det gjorde också Fredrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in