2021-04-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Finns tillverkare o länder som som fattat. Mexico city är ett exempel där dödligheten störtdykt efter införandet av Ivermectin

Har dödligheten störtdykt i Mexico?

Är det därför myndigheterna nu skrivit upp dödsfallen med ca 100 000pers och att det då är det mest drabbade landet på jorden per capita

Så nej, det har inte fungerat särskilt väl i Mexico.
Citera
2021-04-02, 17:16
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det går ju att bedriva sjukvård även utanför IVA.

Ja, men inte intensivvård. Det glädjer knappast någon med respiratorbehov att man kan "bedriva sjukvård utanför IVA". Hur tänker du?
Citera
2021-04-02, 17:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nja, jag tycker inte det är retorik så länge det inte finns några fas3-studier för behandling av covid med Ivermectin.

Det totala antalet personer som ingår i de trials som gjort hittills är nästan 16000. BIRD tex gjorde en egen studie där de använde resultaten från flertalet av dessa vilket ger högre säkerhet i resultatet.

Dessutom är ju Ivermectin en väldigt vältestad medicin sen tidigare så biverkningar e kända.

https://c19ivermectin.com/
Citera
2021-04-02, 17:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Har dödligheten störtdykt i Mexico?

Är det därför myndigheterna nu skrivit upp dödsfallen med ca 100 000pers och att det då är det mest drabbade landet på jorden per capita

Så nej, det har inte fungerat särskilt väl i Mexico.

Mexico City är inte ekvivalent med Mexico till att börja med.

Sen har faktiskt Mexico nu färre positiva än Sverige per dag så deras kurva har vänt kraftigt neråt när vår går uppåt.

Innan de började med Ivermectin så var det mycket värre i Mexico såklart
Citera
2021-04-02, 17:25
Medlem
Citat:
Enligt videon jag länkade till.

Även intressant att kolla på resultatet av den brittiska meta analysen

https://trialsitenews.com/beyond-the-roundup-uk-bird-panel-sends-ivermectin-recommendation-to-world-health-organization/

Flccc hemsidan är också en bra startpunkt

https://covid19criticalcare.com/

Lyssna inte för mycket på FLCCC. Läs hellre vad IDSA och NIH tycker om evidensläget inom covidbehandling.
Citera
2021-04-02, 17:36
Medlem
Citat:
Mexico City är inte ekvivalent med Mexico till att börja med.

Sen har faktiskt Mexico nu färre positiva än Sverige per dag så deras kurva har vänt kraftigt neråt när vår går uppåt.

Innan de började med Ivermectin så var det mycket värre i Mexico såklart

Mexico city är en av världens absolut största städer så visst är det ekvivalent med Mexico i många avseenden.

Jasså, har Mexico färre smittade än sverige? HAHA!

Är det därför dödligheten i Mexico är ca 35-40 ggr större än i Sverige just nu?

Och hur du kan jämföra Mexico med sverige är en gåta då Sverige testar 15ggr mer än vad Mexico gör som överhuvudtaget inte testar sin befolkning.

Dessutom har Mexico en relativt konstant kurva av döda ända sedan starten. Med en peak vid årsskiftet. Men bortsett ifrån den ingen större skillnad.

Men visst... Mexico har långt mindre smittspridning i sitt land än Sverige

Herregud alltså.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2021-04-02 kl. 17:39.
Citera
2021-04-02, 17:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är precis det det handlar om. Du har inte gjort detta prospektivt utan retrospektivt. Det är din stora felkälla som du totalt ignorerar. Den överdödlighet som du själv redovisar har du inte förklarat och dessutom är den i jämförelse med snittet för 2015-2019, och inte efter MOMO-modell. Gör om, gör rätt. Case closed. Dina invektiv är bara patetiska försök att glida från ämnet.
Det finns ingen felkälla. Det är DU som hittar på att den finns. Du kan dessutom inte bevisa att den finns utan ber andra bevisa att den INTE finns. Idiot, skulle jag säga, och då är jag ändå snäll.
Citera
2021-04-02, 17:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Nej, det gör du nog inte. Som jag säger så är läget oerhört ansträngt. Neddragningar på operationer (bl a hjärtoperationer) dagligen.

O värre lär det bli. Smittan ökar ju kraftigt enligt fohm o iva ligger ett par veckor efter.
Citera
2021-04-02, 17:38
Medlem
SodaFointains avatar
I norge stavas corona med k såg jag nyss på efter fem. Korona på svenska är det ljus från solen vid solförmörkelse vilket det lär bli när regeringen i sommar ska skymma solen med en ballong. Namn som xorona ska väl hete samma sak överallt
Citera
2021-04-02, 17:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Lyssna inte för mycket på FLCCC. Läs hellre vad IDSA och NIH tycker om evidensläget inom covidbehandling.

Nu visar du tydligt vad problemet är..... Ditt svar är så typiskt för varför inte Ivermectin tillåts i länder där big pharma har stark lobbying.
Citera
2021-04-02, 17:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Mexico city är en av världens absolut största städer så visst är det ekvivalent med Mexico i många avseenden.

Jasså, har Mexico färre smittade än sverige? HAHA!

Är det därför dödligheten i Mexico är ca 35-40 ggr större än i Sverige just nu?

Och hur du kan jämföra Mexico med sverige är en gåta då Sverige testar 15ggr mer än vad Mexico gör som överhuvudtaget inte testar sin befolkning.

Dessutom har Mexico en relativt konstant kurva av döda ända sedan starten. Med en peak vid årsskiftet. Men bortsett ifrån den ingen större skillnad.

Men visst... Mexico har långt mindre smittspridning i sitt land än Sverige

Herregud alltså.

Jag har rätt så sluta hitta på o ljuga.

Mexico har färre positiva pcr per capita än Sverige vilket är enkel att visa.

Deras smittkurva går neråt o vår uppåt.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=260..latest&pic kerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed +cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=MEX~SWE
Citera
2021-04-02, 17:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Japp, en vecka är såklart representativt för hela pandemin.
Ungefär som när folk börjar skrika över att Sverige är nr 4 i världen avs antal smittade den senaste veckan.
Personerna i fråga var dock väldigt tysta när Sveriges kurva var låg jämförelse.

Därmed inte sagt att så kan bli fallet avseende ålder på de inlagda, men en eller två veckor säger ingenting.
Ni är fan i mej stendumma. Jag har sagt att den sista tiden har vi sett allt yngre människor på IVA. Då ska man väl titta då på ett urval ur den perioden. Jag ska ärligt erkänna att jag inte suttit och räkna utan tittat på grafiken som jag tycker är talande. Vi har fler kvinnor också på IVA under den senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in