2021-04-02, 16:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Därför skulle det vara intressant att se hur det har gått i andra länder som har använt Oxford-vaccinet, men inte fått sitt vaccin från fabriken i Belgien.

Astra-Zeneca hävdar att vaccinet tillverkas i 15 olika länder. Men jag vet inte vilka länder det är, och vilka länder som tar emot leverans från respektive fabrik. Dom länder jag känner till som har tillverkning av Oxford-vaccinet är: Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Indien och Australien.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Eftersom så få har drabbats så blir det nära det statistiska bruset, sen påverkas det hela hur man vaccinerat och hur man gör undersökningen. Vilka kriterier man använder sig av.

Här är en genomgång av den data man har från olika länder: https://youtu.be/r00Hwu96i1k?t=1094

En parallell kan dras till narkolepsi-gate med pandemrix. Canada kunde aldrig se nån ökning av fallen trots de hade vaccinerat med samma som Sverige.
Det är ju naturligtvis jättesvårt att fånga upp biverkningar som drabbar några stycken på miljonen.
Dessa biverkningar kan bara hittas i en fas3-studie om slumpen är välvilligt inställd och då är det ändå tveksamt om man förstår att det är en biverkning.
Citera
2021-04-02, 16:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Viruset försöker ingenting, det är en ren slump om viruset råkar mutera så att det tar sig förbi de som är immuna med vaccin eller av att ha varit smittade.

Om det skulle vara bättre att vaccinera alla på en gång så har ju det ingen betydelse så länge viruset muterar i andra delar av världen.

Håller mede om att det varit många reaktiva beslut, som att trampa på bromsen när man redan har kört in i bilen framför.

Så länge inte hela världens befolkning är vaccinerad så finns det risk att viruset muterar och tar sig förbi immuniteten, så ju fler som blir vaccinerade eller smittade världen över desto bättre.
Vi får nog leva en tid med att vaccinera oss för nya varianter eller bli smittade.

Man kan ju kräva olika former av pass och tester för inresa i landet, alternativt karantän på bevakad karantänanläggning. Det sista är det säkraste, för det går inte att fuska med. Har personerna varit inlåsta i tre veckor och inte fått symptom, så ÄR de friska.
Citera
2021-04-02, 16:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant avsnitt från FLCCC alliance om hur
"Desinformation playbook" används mot Ivermectin. Det "big pharma" gör är samma taktik som använts av oljebolag, tobaksindustrin mm.

Från ca 7:30 så slipper ni intron.

https://youtu.be/zOi2Pf8lrBc
Är det så så är det fult gjort, särskilt i en pandemi.
Den som vill bli rik kan ju göra en fas3-studie och visa att Ivermectin fungerar.
Betydligt enklare än att visa at oljeanvändning påverkar den globala uppvärmningen.
Citera
2021-04-02, 16:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Först tycker jag man ska ha en riktig fas 3-studie så att man inte lurar folk att det är jättebra att äta Ivermectin.

Nu återupprepar du bara "big pharma" retorik. Det finns tillräckligt med data. BIRD i UK tex har gjort en analys

Ivermectin är både effektivt o säkert enligt alla seriösa studier.
Citera
2021-04-02, 16:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det är klart att många passar på att tjäna pengar.
Alternativet till marknadsekonomi tycker jag är sämre, så jag kan leva med detta.

Konstigt att tillverkare av Ivermectin inte vill tjäna pengar kan man tycka.
Det skulle ju sitta fin att tjäna några tiotals miljarder.

Finns tillverkare o länder som som fattat. Mexico city är ett exempel där dödligheten störtdykt efter införandet av Ivermectin
Citera
2021-04-02, 17:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Finns tillverkare o länder som som fattat. Mexico city är ett exempel där dödligheten störtdykt efter införandet av Ivermectin
Låter intressant, har du något läsvärt om detta?
Det är ju väldigt bra om Ivermectin fungerar utan biverkninga.
Citera
2021-04-02, 17:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nu återupprepar du bara "big pharma" retorik. Det finns tillräckligt med data. BIRD i UK tex har gjort en analys

Ivermectin är både effektivt o säkert enligt alla seriösa studier.
Nja, jag tycker inte det är retorik så länge det inte finns några fas3-studier för behandling av covid med Ivermectin.
Citera
2021-04-02, 17:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan ju kräva olika former av pass och tester för inresa i landet, alternativt karantän på bevakad karantänanläggning. Det sista är det säkraste, för det går inte att fuska med. Har personerna varit inlåsta i tre veckor och inte fått symptom, så ÄR de friska.
Det förhindrar ju i stort sett alla från att resa eftersom man kan vara smittad även om man är vaccinerad. Risken att det blir så är försvinnande liten, men den finns.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://sverigesradio.se/artikel/regionerna-far-avgora-vilka-aldrar-som-ska-prioriteras-i-fas-fyra

Detta är ju också märkligt. Nu säger Tegnell, att det inte finns någon anledning att vaccinera i åldersordning (från äldsta till yngsta) i fas 4. Trots att alla vet, att just stigande ålder är den absolut största riskfaktorn.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det förhindrar ju i stort sett alla från att resa eftersom man kan vara smittad även om man är vaccinerad. Risken att det blir så är försvinnande liten, men den finns.

Karantäntvång tar hand om den lilla risken också.
Citera
2021-04-02, 17:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Låter intressant, har du något läsvärt om detta?
Det är ju väldigt bra om Ivermectin fungerar utan biverkninga.

Enligt videon jag länkade till.

Även intressant att kolla på resultatet av den brittiska meta analysen

https://trialsitenews.com/beyond-the-roundup-uk-bird-panel-sends-ivermectin-recommendation-to-world-health-organization/

Flccc hemsidan är också en bra startpunkt

https://covid19criticalcare.com/
Citera
2021-04-02, 17:14
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Källa på det, och inte någon artikel från Aftonbladet.

Du får helt enkelt ta mitt ord på det. Jag jobbar på IVA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in