Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Det som jag finner märkligt är att inte fler hörde Lenas dödsskrik.
Bullerskydd är tyvärr rätt effektiva men ja helt klart är det så många tänker.
Husen ligger nära men å andra sidan var det sen kväll efter långhelg så många var väl tidigt i säng.
Däremot så var det varma dagar. Från skärmdump LW ser vi att kl. 21:40 så är det 22 grader den kvällen och många hade nog öppna fönster efter ”kvalmig” dag.
Men på samma tema så är det ett väldigt avvikande ställe att försöka sig på att slå ihjäl någon som antagligen skulle bjuda på visst motstånd och då även skrik.
Tänk om han hade påbörjat attacken och hon slank undan och sprang och dunkade på grannarnas dörrar där. Hur hade han snackat bort det?
Alla såna omständigheter får mig att fundera på om detta ändå inte skedde i stundens hetta? Likt när de började ”slåss” bara för att LW höll kvar i SD när han ville gå och hon ”vägrade” släppa?
Nu blir det lite långsökt och grafiskt här men låt säga att de har brottats efter gräl och att han sen faktiskt fick in en spark i huvudet på henne så hon blir medvetslös eller dragit till henne med ficklampa.
Fått panik och hamnat i ett vägskäl?
1. Bli polisanmäld och dömd för misshandel. Avslöjad att ha umgåtts med LW osv.
2. Döda för att dölja. Tagit sig hem för att hämta tillhygge. Hittat domkraftskaft i garaget. Det gamla skaftet då. Även om det såklart för de flesta är ett omöjligt val så är han ju som vi vet inte den bästa på damage control.
Händelsen eskalerar snabbt alltså i paniken där. Skaftet ger cylinderformade och cirkelformade märken. Ger märken på runt 30 mm i syrén(?)barken och den ”pigg” som sitter fast i änden på skaftet är rätt vass när den nötts genom användning och rispar då både LW:s skallben (enligt rättsmedicinarna) och hans ben?
Dag ett har de antagligen möjlighet att beslagta ett skaft i SD:s garage men gör inte det. Nu drygt 1000 dagar senare så har de inte ens hittat modellen för hans gamla domkraft som de måste ha fattat att han haft någon före den som han använder 2017-04-15 enligt hans öppna GC-logg.
Kanske att begära för mycket och jag orkar inte begå mer karaktärsmord här idag på teknikerna & Co men jag fattar faktiskt inte, med facit i hand, vad de har pysslat med egentligen?