• 1
  • 2
2020-11-17, 19:42
Medlem
Under en tid har de som försökt gå in på dessa sidor mötts av ett ”bad gateway”. Nu hittas inte forumfiles längre och minifil redirectar till vad som verkar vara lite slumpvis valda sidor. Har varit så några dagar. Lägger upp det här eftersom flertalet domar, FUPar mm som lagts upp härifrån, har lagts på dessa sidor, och därmed är förlorade.

Det kan väl inte uteslutas att de dyker upp igen någonstans. De har varit borta förr vilket sägs bero på problem med finansieringen. Samtidigt har deras reklam varit pestig med pop-ups som får virusprogrammen att skrika. Kanske har de nu gett upp för gott.

Vi är nog många som blir glada om ni som lagt upp dokument där, åtminstone i fall som fortfarande är aktiva, kunde vara vänliga och ladda upp dem igen på annan plats.

Adm får ursäkta. Tacksam om denna notis får ligga kvar någon vecka trots att det inte hör hemma i detta forum.
Citera
2020-11-17, 19:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Under en tid har de som försökt gå in på dessa sidor mötts av ett ”bad gateway”. Nu hittas inte forumfiles längre och minifil redirectar till vad som verkar vara lite slumpvis valda sidor. Har varit så några dagar. Lägger upp det här eftersom flertalet domar, FUPar mm som lagts upp härifrån, har lagts på dessa sidor, och därmed är förlorade.

Det kan väl inte uteslutas att de dyker upp igen någonstans. De har varit borta förr vilket sägs bero på problem med finansieringen. Samtidigt har deras reklam varit pestig med pop-ups som får virusprogrammen att skrika. Kanske har de nu gett upp för gott.

Vi är nog många som blir glada om ni som lagt upp dokument där, åtminstone i fall som fortfarande är aktiva, kunde vara vänliga och ladda upp dem igen på annan plats.

Adm får ursäkta. Tacksam om denna notis får ligga kvar någon vecka trots att det inte hör hemma i detta forum.

Bra att du belyser det, jag var inne på Forumfiles senast igår och kom inte åt den. Samma sak hände för ett par veckor sedan men då kom den upp igen efter nån dag. Jag skulle vilja veta om du eller någon annan har förslag på andra, motsvarande tjänster?
Citera
2020-11-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Bra att du belyser det, jag var inne på Forumfiles senast igår och kom inte åt den. Samma sak hände för ett par veckor sedan men då kom den upp igen efter nån dag. Jag skulle vilja veta om du eller någon annan har förslag på andra, motsvarande tjänster?

Docdroid.net brukar jag använda
Citera
2020-11-17, 20:04
Medlem
Vad har de med aktuella brott att göra?
Citera
2020-11-17, 20:58
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Vad har de med aktuella brott att göra?

Att väldigt många av oss som bidrar med uppladdningar av domar, dagboksblad, FUPar också är beroende av en stabil plattform för att dela filer, där filerna inte plötsligt försvinner.
Citera
2020-11-18, 01:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Att väldigt många av oss som bidrar med uppladdningar av domar, dagboksblad, FUPar också är beroende av en stabil plattform för att dela filer, där filerna inte plötsligt försvinner.

Citatet förklarar anledningen till att tråden tills vidare ligger kvar i ABoK, men den kan komma att flyttas.

/Mod
Citera
2020-11-18, 06:36
Moderator
KomissarieBecks avatar
Det kan ju vara en god idé att lista alla kända uppladdningsalternativ
Det är ju frågor som dyker upp väldigt ofta i trådarna!
Citera
2020-11-18, 10:19
Medlem
SveaBunkerns avatar
Om ForumFiles.com (f.d Minfil.com) kommer tillbaka så hoppas jag att många ändå får någon form av tankeställare!

Förvånar mig inte ett dugg att en känd och betydelsefull sida skulle, eventuellt, slockna före eller senare. Har hänt tidigare med andra uppladdningssidor och kommer nog ske igen, så länge smartare idéer och lösningar fortsätter endast vara luftslott.

Jag tycker att Flashback borde skaffa egen uppladdningstjänst för PDF-filer, bilder etc. Fler skulle nog våga klicka, med större förtroende om att deras datorer, mobiler etc. kanske inte lika mycket riskerar att få virus och annat skräp

Skulle det finnas risk att det blir påföljder för Flashback angående förtal, brott mot personuppgiftslagen och ofredande etc (?) Måste det finnas en ansvarigutgivare för att "eliten" ska kunna styra, förfölja och censurera forumets yttrandefrihet genom att placera någon "ansvarig" till svars?

Engagerade Flashbackanvändare skulle kunna ställa upp, tillsammans med moderatorer, med att uppdatera/redigera flera trådar (framförallt alla trådstart) med den nya tjänsten (Flashbacks egen) så att allmänna handlingar kommer existera säkrare (hackat i sten eller skrivet i betong).

Citat:
Jag skulle vilja veta om du eller någon annan har förslag på andra, motsvarande tjänster?

Delafil.se (servern ligger i Sverige)

DocDroid.net

Sprend.com (filen raderas efter bara några dagar). Har aldrig sett någon använda den sidan på något forum, än så länge.

Hittar flera sidor när jag googlar "share pdf files" och "dela pdf filer".

Vill endast nämna de jag själv använt. Man vet aldrig vilka sidor, kanske även de jag nämner här och nu, före eller senare blir aktuella med att sprida virus och annat skräp till förbannelse.
Senast redigerad av SveaBunkern 2020-11-18 kl. 10:59.
Citera
2020-12-20, 05:17
Bannlyst
märkligt om det inte finns arkiverat

edit,whois

Domain Name: FORUMFILES.COM
Registry Domain ID: 2274493040_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: http://www.tucows.com
Updated Date: 2020-11-16T08:35:02Z
Creation Date: 2018-06-13T13:12:20Z
Registry Expiry Date: 2021-06-13T13:12:20Z
Registrar: Tucows Domains Inc.
Registrar IANA ID: 69
Name Server: 1-YOU.NJALLA.NO
Name Server: 2-CAN.NJALLA.IN
Name Server: 3-GET.NJALLA.FO

whois myfile.org
Domain Name: MYFILE.ORG
Registry Domain ID: D178746139-LROR
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: http://www.tucows.com
Updated Date: 2020-11-05T10:11:04Z
Creation Date: 2015-12-04T20:49:00Z
Registry Expiry Date: 2021-12-04T20:49:00Z
Registrar Registration Expiration Date:
Registrar: Tucows Inc.
Registrar IANA ID: 69
Registrant Country: CA
Name Server: 1-YOU.NJALLA.NO
Name Server: 2-CAN.NJALLA.IN
Name Server: 3-GET.NJALLA.FO

säkert problem eller sen med fakturan bara
Senast redigerad av fredenJesus 2020-12-20 kl. 06:00.
Citera
2020-12-20, 10:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

Delafil.se (servern ligger i Sverige)

DocDroid.net

Sprend.com (filen raderas efter bara några dagar). Har aldrig sett någon använda den sidan på något forum, än så länge.

DocDroid har jag nu börjat använda istället. Sjukt störigt att man inte ser en procentstatus på sin uppladdning så att man vet hur lång tid det kommer att ta. Det verkar inte gå att ladda upp filer mindre än ca. 1 mb, och inte större än 300 mb.

Sprend vet jag av egen erfarenhet används en del av mäklare, reklambyråer etc. för att dela väldigt stora filer med kunder. Trist bara att grejorna försvinner efter 7 dagar, helt meningslöst att använda på forum.
Citera
2021-04-02, 13:17
Medlem
journalistenshunds avatar
forumfiles.com verkar vara tillbaka. Länkar nu vidare till anonfiles.com
Vissa av de gamla filerna finns tillgängliga, vissa saknas.
Citera
2021-04-02, 14:09
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Så himla bra att minfil är borta, har alltid haft enorma problem med dem i mobilens webbläsare med massvis av spam, popup-fönster, reklam som lägger sig över sidan osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in