Om ForumFiles.com (f.d Minfil.com) kommer tillbaka så hoppas jag att många ändå får någon form av tankeställare!
Förvånar mig inte ett dugg att en känd och betydelsefull sida skulle, eventuellt, slockna före eller senare. Har hänt tidigare med andra uppladdningssidor och kommer nog ske igen, så länge smartare idéer och lösningar fortsätter endast vara luftslott.
Jag tycker att Flashback borde skaffa egen uppladdningstjänst för PDF-filer, bilder etc. Fler skulle nog våga klicka, med större förtroende om att deras datorer, mobiler etc.
kanske inte lika mycket riskerar att få virus och annat skräp
Skulle det finnas risk att det blir påföljder för Flashback angående förtal, brott mot personuppgiftslagen och ofredande etc (?) Måste det finnas en ansvarigutgivare för att "eliten" ska kunna styra, förfölja och censurera forumets yttrandefrihet genom att placera någon "ansvarig" till svars?
Engagerade Flashbackanvändare skulle kunna ställa upp, tillsammans med moderatorer, med att uppdatera/redigera flera trådar (framförallt alla trådstart) med den nya tjänsten (Flashbacks egen) så att allmänna handlingar kommer existera säkrare (hackat i sten eller skrivet i betong).
Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Jag skulle vilja veta om du eller någon annan har förslag på andra, motsvarande tjänster?
Delafil.se (servern ligger i Sverige)
DocDroid.net
Sprend.com
(filen raderas efter bara några dagar). Har aldrig sett någon använda den sidan på något forum, än så länge.
Hittar flera sidor när jag googlar "share pdf files" och "dela pdf filer".
Vill endast nämna de jag själv använt. Man vet aldrig vilka sidor, kanske även de jag nämner här och nu, före eller senare blir aktuella med att sprida virus och annat skräp till förbannelse.