Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Att du brukar fabulera är ju inte ovanligt men har du tappat allt nu?
Jag har väl inte skrivit så mycket så du tappar bort dig i inlägget?
Att M-gård skulle vitna om att han ändrat sig när hon kom hem?? det hoppas jag verkligen att hon inte gör för sin egen skull, för hur skulle det verka ?
Att hon var borta och att EB skulle lura honom just då faller på sin egen orimlighet.
Anticimex var där 5 och 6 aug. och gjorde sin besiktning (enligt Avtalet.)
Detta gör att han skulle behöva ge EB tillåtelse innan och rimligtvis träffades dom i helgen innan och Esb gav troligen sin tillåtelse i helgen innan.
Ulf som bor ca 40 meter från huset borde inte missa att Anticimex var där i två dagar och detta var innan EB hade nyckel så Esb måste ju varit där.
Detta var ca 2 veckor innan avtalet skrev och att ingen skulle fått reda på det verkar helt orimligt.
Och att Esb skulle ringa dom att bekämpa råttor i två dagar
Sen hade han gett henne tillåtelse att röja ris så det fans mycket folk där den dagen (hela röjarlaget enligt Esb själv) den dagen då dom hade bestämt mötet (avtalets dag)
https://imgur.com/a/Dbxmk2t
Om Anticimex var hos min na grannar hade jag som sagt tänkt att de hade Råttor eller skadedjur. Det tror jag de flesta tänker om de ser Anticimex. Jag viste inte att Anticimex gjorde besiktningar fören jag läste det i den här tråden. Men om de bekämpar Råttor så antar jag att de kommer två dagar. En dag för att gillra fällorna och sen för att hämta fällorna och liken. Sen tänker jag att du måste ha en väldans koll på dina grannar. Jag vet inte vilka bra bara bilar som står utanför grannarnas hus, eller hur länge de står där. Klart jag skulle se om Anticimex var parkerade utanför om jag gick förbi och såg.
Huruvida Ulf eller någon annan sett förstår jag inte riktigt värdet med. Margareta har ju sagt att Ebba var på pensionatet flera gånger och tjatade. Givetvis visste Margareta vad Ebba tjatade om. Eller vad tänker du att Margareta trodde att Ebba tjatade på Esbjörn om, en date?
Ingen tvekar på att Esbjörn gett Ebba en uppsättning nycklar. Det är båda parter eniga om. Men du menar alltså att det var innan Ebba fick nycklarna. Detta var ju spännande, för om inte Esbjörn var där torde Anticimex ha promenerat runt utanför huset i två dagar. Men vi vet ju inte, vi har ju inte sett protokollet.
Hur vet du när Avtalsdagen bestämdes? Hur vet du att det inte var på förmiddagen den 20/8? Att Esbjörn gett tillåtelse att ta bort lite dött i trädgården vet vi ju oxå.
Avtalsskrivningen skedde ju inomhus, så det enda något röjarlag skulle kunna vittna om är ju hur länge Esbjörn var där.
Och att Margareta ska vittna om något annat än kontraktsskrivningen är jag tämligen övertygad om. Eftersom Esbjörn egentligen bara säger att han ångrat sig, så skulle det ju mycket väl kunna vara hur han agerade efteråt. Eller om de gångerna innan som Ebba var på pensionatet. Hennes eventuella vittnesmål om Esbjörns ånger kan hon ju också vinna om. Dels för att hon faktiskt inte är misstänkt för inblandning någon annanstans än här. Esbjörn kanske oxå kommer till henne gråtande med kontraktet i handen och bett henne läsa och förklara.
Men mest sannolikt ska Margareta vittna om hur Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning påverkar hans dagliga liv och hans förståelseförmågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Men du kan läsa nyheten som helhet?
De gör sällan det, de väljer bitarna som passar och upprepar och upprepar tills det blivet en sanning för dom och vad dom hoppas alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Gällande Morhagen så var Majkgård just indragen i en Muf år 2004, med spår bakåt till 2001 som ägare.
https://www.dt.se/artikel/huvudforhandling-drojer-om-morhagentvist
Sen kan man fundera om ESb:s f.d avlidna sambo, också varit involverad med Majkgård...
https://www.dt.se/artikel/ett-paradis-fa-r-forunnat
Teorin att belåningen av rucklet på 600k kan ha bäring mot Majkgårds äventyr är intressant, gubben startade just sitt Swedbankkonto i Skinnskatteberg som sen Ebba satt in handpenningen på, varför skulle en gubbe i V-ås öppna ett konto 65km från hemorten där Swedbank fanns runt knuten. Så Esb och Majkgård har säkert affärer ihop som inte syns i denna soppa, men som kan vara den avgörande punkten till varför han plötsligt ändrade sig.
Som jag fattar det var pantbrevet gammalt och betalt.
Som jag fattar Twisten från ett par år innn 2004, så var det innan Margareta ägde det.
För i artikeln så står det ju:
Pensionatets nuvarande ägare MM.... om hon ägt det vid när tvisten skedde, så hade man ju bara skrivet ägare.
Det är bra att du skriver att din Swedbank saga är just en teori. Men menar du alltså att de planerade att blåsa Ebba redan så tidigt som runt 2004? Och att han så slugt börjar med att öppna ett konto i Skinnskatteberg?
Skrev inte någon här att han var faktotum på gården i Sunnansjö oxå? De känns ju Skinnskatteberg ett mycket lämpligt ställe att ha sina bankärenden på. Så är det ju så att Swedbank är landsomspännande. Så alla konton används ju samma var de än är öppnade. Jag har Swedbank. Jag har konton jag öppnat i fyra olika städer. För att jag bott på dessa platser när jag av olika anledningar skaffat nytt konto. Företagskonto, fondkonto, depå konto etc etc. Det enda som skiljer dessa konto är ju chleringnummret.