Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Margareta ska nog vittna om hur Esbjörn reagerade efteråt och vad som hände innan. Det där om att Ebba var på kursgården och argumentation med Att Esbjörn om varför hon skulle få köpa huset.
Jag tror det är högst osannolikt att hon ska vittna om hörsägen. Att någon ska kunna berätta om själva kontraktsskrivandet är ju inte sannolikt. Ebba hade ju sett till att inga vittnen fanns. Eller jo visst ja, hon har ju ett vittne till sig själv. Det vittnets trovärdighet är jag högst skeptisk till.?
Att Margareta inte var hemma är ju enligt en tes jag har den främsta anledningen till att kontraktsskrivningen skedde just när den skedde. För att Margareta hade hjälpt till.
Vi har ju ingen aning om vilka som visste vad. Kanske Esbjörn sa till alla att han var helt fast vid sitt nej. Kanske Esbjörn inte sa något till någon. Kanske blev just kontraktsskrivningen plötsligt på kommer.
Ebba ringde vid två och sa titta över en sväng, jag tänkte vi kunde äta lite. Så han bara pös iväg.
För det första så har ju här hävdats att alla 300 grannarna föredrar Ebba som granne. Sen var väl inte Anticimex där just den dagen. Vi har väl egentligen ingen aning om när dom var där. Eller vad som kom fram.
Jag vet inte heller om jag tänkt nu ska dom sälja om Anticimex stått utanför en grannes hus här. Jag hade nog snarare tänkt dom hade råttor.
Att du brukar fabulera är ju inte ovanligt men har du tappat allt nu?
Jag har väl inte skrivit så mycket så du tappar bort dig i inlägget?
Att M-gård skulle vitna om att han ändrat sig när hon kom hem?? det hoppas jag verkligen att hon inte gör för sin egen skull, för hur skulle det verka ?
Att hon var borta och att EB skulle lura honom just då faller på sin egen orimlighet.
Anticimex var där 5 och 6 aug. och gjorde sin besiktning (enligt Avtalet.)
Detta gör att han skulle behöva ge EB tillåtelse innan och rimligtvis träffades dom i helgen innan och Esb gav troligen sin tillåtelse i helgen innan.
Ulf som bor ca 40 meter från huset borde inte missa att Anticimex var där i två dagar och detta var innan EB hade nyckel så Esb måste ju varit där.
Detta var ca 2 veckor innan avtalet skrev och att ingen skulle fått reda på det verkar helt orimligt.
Och att Esb skulle ringa dom att bekämpa råttor i två dagar
Sen hade han gett henne tillåtelse att röja ris så det fans mycket folk där den dagen (hela röjarlaget enligt Esb själv) den dagen då dom hade bestämt mötet (avtalets dag)
https://imgur.com/a/Dbxmk2t