Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Bra iakttagelse och jämförelse av dig där.
Som nån så klokt skrev så verkar han ha stannat mognadsmässigt nånstans i grundskoleåldern. ”Jag hatar Åsa”.
SD hatar nog lite extra att det är en kvinna som har makten över hans öde.
En kvinna som har fräckheten att inte imponeras av hans oemotståndliga charm.
Han hade antagligen inte skrivit ”Jag hatar Björn”
Att han nämner åklagaren vid förnamn och enbart förnamn är hans lilla sätt att (försöka) visa makt, förakt och respektlöshet. Bli lite för intim.
Påminner om en kränkt, passiv aggressiv och latent hotfull medborgare när jag jobbade på en statlig myndighet som ringde min kollega gång på gång om ditt ärende och använde hennes förnamn i varannan mening.
På samma sätt försöker han markera distans och förakt mot LW genom att tilltala henne med för och efternamn.
En omogen, impulsstyrd grundskoleelev med en vuxen medelklassmans styrka, resurser, status och livserfarenhet.
Strösselförhörsledaren SD.
Ja, när du säger det, tror jag inte heller att han hade skrivit ; jag hatar Björn.
Hur patetiskt det än låter att skriva "jag hatar Åsa", låter det ännu mer patetiskt för honom att säga "jag hatar Björn".
Precis som du säger är det förminskande att kalla någon vid namn i samma andetag som man säger något negativt om personen. Att SD i grunden har ett kvinnoförakt, samtidigt som han ser dom som sexobjekt, det kan man ana genom hans agerande mot olika kvinnor. Det är inget han vill erkänna, varken utåt eller för sig själv. Han vill vara "så förbannat jämlik" (vad sa han i rätten när det gällde däckskifte?), vilket visar att han i grunden ju inte är det.
Det är riktigt primitivt att rikta sin ilska mot en enda person också. Det är ju en hel utredning, många inblandade, en spaningsledare som arbetar tillsammans. Att rikta sin ilska och hat (!) mot en individ, som trots allt bara gör sitt jobb för att lösa ett brott är jättekonstigt i sig.
Det blir ännu märkligare när han skriver orden ljuger.
Det är ju så han skriver i sin "skrivelse" till TR också.
Att underförstått att "Åsa ljuger". Otrolig anklagelse, särskilt som att hon representerar staten och att det är olagligt att åklagaren arbetar ohederligt. Dessutom kommer han med ett påstående där det visst finns ett utrymme i tid för att kontakta Lena.
På vilket sätt försöker han bevisa att "Åsa" har fel? Genom att skriva att "
Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren"
Otroligt manipulativt sätt att både anklaga henne för att ljuga men också genom att på inget sätt komma med motbevis. Dessutom sa åklagaren att SD skulle ha mailat?
Från SDs skrivelse:
"
- SD väntar på Jerry Gray 22:05- 22:14, 14/5: Åkl menar att SD kan ha mailat LW om att ses. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren."