2021-04-02, 11:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Från att ha varit djupt suicidal så att han tar med bilnycklar från hemmet, läggs troligen in i början på 2012, beskrivs sen långvarigt sjukskriven - så blev jag förvånad att hon kan köra bil till England för att jaga cacher samma sommar (alt år 2013).
Det krävs riktigt mycket fokus och total koncentration för att köra i England.
Det är inte enkelt att hantera vänstertrafiken.
Citera
2021-04-02, 11:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det stämmer helt enkelt inte med datum.
HDs sjukjournaler och även SDs.
Tror att rykten om försvunnen medicin på sjukhuset stämmer.

Om hon medicinerar och är så sjuk så sjuk, hur kan hon få ha kvar sitt körkort?! Kör sina barn påverkad av sinnessjukdom om medicinering.
Jag blir äcklad av Davidssons falska selfies, än mer när vi nu vet att det redigeras och klipps och loggas utan dess like.
Läkare ska anmäla när någon inte är i stånd att köra bil men det är ett helt försumbart antal som anmäls.
Jag har haft närstående som var nästan blinda, helt senila med mera men har fått behålla sina körkort.
De körde i och för sig inte bil men ingen läkare frågade dem någonsin om körkortet.
Citera
2021-04-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte osannolikt.
De var tre som samsades om bilen, och en back med stövlar och ett armeringsjärn har funnits i bilen. Det är visserligen chefen som fixat armeringsjärnet och kanske är den som har ansvaret iom att han "siter" på nycklarna ockå.

Men historien förtäljer förmodligen inte för SD varför domkraften nu plötsligt ligger i bilen eller vems det är.

När SD tömmer bilen på back och domkraft, tänker jag att det naturliga är att han antingen ställer detta i garaget, vilket ligger i anslutning parkering utanför huset, eller att han gått genom källardörren och ställt allt där. Det är också där SD påstår att han förvarar sin egen domkraft under de upphängda bildäcken. Han har ett visst ordningssinne (typ har hänganordningar för cyklar i taket, hyllor för olika grejor, upphängningsanordning för däck osv. Men också en mycket slarvig sida; slänger in grejor lite här och där, vilket syns i alla rummen.

Jag kan mycket väl tänka mig att grejorna blev ståendes där han satt dom i april och därför blev detta redskap något som han lätt kunde gripa på väg ut. Ett redskap som finns rakt framför ögonen, men ändå så osynligt. Lätt att gömma.

Med tanke på de bilder från garaget som vi har sett så är det allt annat än ordning där. Men kanske är det något slags organiserat kaos som iaf inte jag kan se?
Citera
2021-04-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här såg SD:s skaft ut som han lämnade in:

https://www.bildtagg.se/bild/ywun9h3tmxpuip7rwo1e1tjg

En sån krysstapp är inte jättevanlig på moderna domkrafter tror jag.

Såldes nån på Tradera genom Barnebys i maj 2019.

https://www.barnebys.se/auktioner/objekt/domkraft-hydraulisk-garagedomkraft-2-ton

Bildgooglar man den annonsen så får man fram tydligare bild:

https://www.bildtagg.se/bild/5uedyqv2uvt7hc0xtkhukeix

Nu ser änden spontant lite mer sliten ut än den SD lämnat in men poängen här är att det är rätt lätt att få tag på gamla skaft.
Men innan utreda så långsökt bör de ta reda på vilken modell SD hade innan han köpte en ny domkraft. Var det krysstapp eller inte på den?

Sen måste han ha förstått att polisen skulle kolla skaftet om det verkligen tillhörde chefens modell? Många frågetecken kring hans beteende här.

Kan det stämma att skaftet väger runt ett kilo?
Vad är det för diameter på skaftet?
Citera
2021-04-02, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Bra iakttagelse och jämförelse av dig där.

Som nån så klokt skrev så verkar han ha stannat mognadsmässigt nånstans i grundskoleåldern. ”Jag hatar Åsa”.

SD hatar nog lite extra att det är en kvinna som har makten över hans öde.
En kvinna som har fräckheten att inte imponeras av hans oemotståndliga charm.
Han hade antagligen inte skrivit ”Jag hatar Björn”

Att han nämner åklagaren vid förnamn och enbart förnamn är hans lilla sätt att (försöka) visa makt, förakt och respektlöshet. Bli lite för intim.

Påminner om en kränkt, passiv aggressiv och latent hotfull medborgare när jag jobbade på en statlig myndighet som ringde min kollega gång på gång om ditt ärende och använde hennes förnamn i varannan mening.

På samma sätt försöker han markera distans och förakt mot LW genom att tilltala henne med för och efternamn.

En omogen, impulsstyrd grundskoleelev med en vuxen medelklassmans styrka, resurser, status och livserfarenhet.

Strösselförhörsledaren SD.

Ja, när du säger det, tror jag inte heller att han hade skrivit ; jag hatar Björn.

Hur patetiskt det än låter att skriva "jag hatar Åsa", låter det ännu mer patetiskt för honom att säga "jag hatar Björn".

Precis som du säger är det förminskande att kalla någon vid namn i samma andetag som man säger något negativt om personen. Att SD i grunden har ett kvinnoförakt, samtidigt som han ser dom som sexobjekt, det kan man ana genom hans agerande mot olika kvinnor. Det är inget han vill erkänna, varken utåt eller för sig själv. Han vill vara "så förbannat jämlik" (vad sa han i rätten när det gällde däckskifte?), vilket visar att han i grunden ju inte är det.

Det är riktigt primitivt att rikta sin ilska mot en enda person också. Det är ju en hel utredning, många inblandade, en spaningsledare som arbetar tillsammans. Att rikta sin ilska och hat (!) mot en individ, som trots allt bara gör sitt jobb för att lösa ett brott är jättekonstigt i sig.

Det blir ännu märkligare när han skriver orden ljuger.

Det är ju så han skriver i sin "skrivelse" till TR också.
Att underförstått att "Åsa ljuger". Otrolig anklagelse, särskilt som att hon representerar staten och att det är olagligt att åklagaren arbetar ohederligt. Dessutom kommer han med ett påstående där det visst finns ett utrymme i tid för att kontakta Lena.

På vilket sätt försöker han bevisa att "Åsa" har fel? Genom att skriva att "Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren"

Otroligt manipulativt sätt att både anklaga henne för att ljuga men också genom att på inget sätt komma med motbevis. Dessutom sa åklagaren att SD skulle ha mailat?

Från SDs skrivelse:

"- SD väntar på Jerry Gray 22:05- 22:14, 14/5: Åkl menar att SD kan ha mailat LW om att ses. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren."
Citera
2021-04-02, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta var anledningen till att jag ägnade en del tid åt att få svar från Region Örebro härom dagen. Utan att lyckas. Offentlighetsprincipen ska råda, men det gör den uppenbarligen inte där.
Samma här. Såg att det försökts tidigare i tråden.
Jag antar att det är som i all politik, kliar du min rygg så kliar jag din...
Anmärkningsvärt är det, det måste finnas redovisat, vem som "arkiverat" ptja.. säg det
Citera
2021-04-02, 11:41
Medlem
SD firade den bra publiciteten med att ta en svår FTF inatt strax efter midnatt. Humöret på topp!

https://www.geocaching.com/geocache/GC983J5_digital-fortress-legit-forests

” Vid släppet var jag precis på väg ut på promenad i vårsolen med en annan cachare, så lösandet fick anstå. Senare var det dags att sätta tänderna i den i alla fall, och själv krånglade jag till det kraftigt, medan Systerhax mer koncentrerat istället löste biffen. Ännu senare var den fortfarande ologgad och det kliade så gott i FTF-tarmen att det bara var att sadla upp Renaulten och rida iväg efter att ha fixat rätt gear. På plats fanns redan ett par välbekanta lampsken, Grimidor och Paindivine. De satte mig genast in i massa tankar och försök de gjort, och man förstod att de redan slitit en bra stund. Vi samarbetade intensivt någon halvtimme eller timme, innan de tog med sig all information hem för att bearbeta vidare. Jag kämpade vidare med råstyrka på plats till dess att CO meddelar att han noterat våra röda pluppar och har konstaterat ett mindre avsteg i checkern. Med justerad checker harde vi snart en utstakad väg framåt, och Paindivine återanslöt med ny energi, medan Grimidor bejakade sitt riktiga liv utanför GC och måste prioritera annat. Äventyret fortsätter in på natten, och med glada fingrar muttras finalburken upp till slut, och ut faller ett FTF-pris som Paindivine blir stolt ägare till. Rolig loggbok! Måste vara första gången jag ser efter över 10000 funna burkar. Och kul såklart med 5/5-FTF! Tackar ödmjukast CO som skapat ett äventyr som räcker en helkväll åt oss. Det var Swin(diania)kul! Keep up the good work!”
Citera
2021-04-02, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så här såg SD:s skaft ut som han lämnade in:

https://www.bildtagg.se/bild/ywun9h3tmxpuip7rwo1e1tjg

En sån krysstapp är inte jättevanlig på moderna domkrafter tror jag.

Såldes nån på Tradera genom Barnebys i maj 2019.

https://www.barnebys.se/auktioner/objekt/domkraft-hydraulisk-garagedomkraft-2-ton

Bildgooglar man den annonsen så får man fram tydligare bild:

https://www.bildtagg.se/bild/5uedyqv2uvt7hc0xtkhukeix

Nu ser änden spontant lite mer sliten ut än den SD lämnat in men poängen här är att det är rätt lätt att få tag på gamla skaft.
Men innan utreda så långsökt bör de ta reda på vilken modell SD hade innan han köpte en ny domkraft. Var det krysstapp eller inte på den?

Sen måste han ha förstått att polisen skulle kolla skaftet om det verkligen tillhörde chefens modell? Många frågetecken kring hans beteende här.
https://auctionet.com/sv/861746-garagedomkraft-hamron-2-ton/images#image_1
Vad tror du om denna?
Citera
2021-04-02, 11:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om utredarna valt att skicka resultatet till exempelvis My Heritage, Ancestry och 23and Me’s lav som är de största internationella släktförskningsföretagen så är de ju mycket möjligt att de kunnat ringa in vem strået tillhör via släktingar. Det har ju gjorts i andra fall.

Tillhör det någon av damerna i familjen D så stärker det väl iaf att hon varit intim med SD innan mordet. Vilket han ju redan erkänt.

Kanske anses det vara betydelselöst. Men om de gjorde besväret att skicka det till Österrike... Det kostar bra ett par tusenlappar att skicka det till ett släktforskningsföretag, lite beroende på vad man vill ha svar på.

Sen arbetstimmar för att göra ev detektivarbete med att ringa in släktingar.

Om jag vore Polisen eller NFC, så skulle jag vara väldigt försiktig med att använda dessa släktforskningsföretag. Det är privata företag och många av dem är och blir nu uppköpta (helt eller delvis) av Kinesiska staten. Det innebär att CCP (Kinas kommunistiska parti) äger de DNA som skickats in.

Men det är ju skamligt att vi inte ens nu - efter så många års prat - har ett NFC som klarar av den kriminella belastningen vi har i samhället.

Samt att det ska vara en ekonomisk fråga om man vill lösa ett mord, på en brutalt mördad 3-barnsmamma - det är UNDER all kritik.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera
2021-04-02, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Barnens hår kan vi nog avfärda. Det var ju kollat mot SD och LW och deras barn har DNA som liknar föräldrarnas.

Jag är ju lite sen på bollen och ser att vi fick ett väldigt fint svar av piastrone om mitokondriellt DNA i stort och dess betydelse i bevisvärderingshänseende. Det har du säkert edan läst!

I svaret från det Österrikiska laboratoriet syns inget motsvarande svar likt det vi har från NFC, där man nämner just "om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting", vilket då får sin förklaring i pianostres svar.

Även Trie har skrivit synpunkter om varför inte andra personer har motkollats, vilket för mig låter sannolikt.

Finns mycket nytt att lära och mycket nytt att tänka på.
Citera
2021-04-02, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om jag vore Polisen eller NFC, så skulle jag vara väldigt försiktig med att använda dessa släktforskningsföretag. Det är privata företag och många av dem är och blir nu uppköpta (helt eller delvis) av Kinesiska staten. Det innebär att CCP (Kinas kommunistiska parti) äger de DNA som skickats in.

Men det är ju skamligt att vi inte ens nu - efter så många års prat - har ett NFC som klarar av den kriminella belastningen vi har i samhället.

Samt att det ska vara en ekonomisk fråga om man vill lösa ett mord, på en brutalt mördad 3-barnsmamma - det är UNDER all kritik.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Han tycker met illa om Åsa än Therese eller Ester...
Citera
2021-04-02, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Kroppens högra sida vilar mot marken, vänster ben är rakt/utsträckt och det högra benet
något vinklat/uppdraget.
"

Som jag uppfattar beskrivningen, ligger Lena på sidan och benen inte särade.
Beskrivningen av läget på benen "vänster rakt/utsträckt, menas att det benet är i linje med överkroppen, medan höger ben, det som ligger underst, är något vinklat upp mot överkroppen.

Ställningen på benen blir liknande den man har när man sover på sidan.

Man kan ana konturerna på hur kroppen låg om man tittat på överklagandet. Även om bilden på kroppen är grovt pixlad, kan man ana ställningen.

Hon var fullt påklädd och inga tecken har vi hört om som skulle tyda på våldtäkt. Det enda spår av sexuell aktivitet finns på Lenas kjol, där det finns spermafläckar (från SD).
Under förhöret med Göran Swartz framkommer att någon måsye varit och flyttat på benen, efter döden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in