Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Något mellan noll och 50 mkr spärrades inte efter det brottet. Jag ställde frågan om det här i tråden för några år sedan.
Den jag syftade på 2014-2015 när det diskuterades var att Liam Norberg då i teve gjorde en poäng av att polisen letade för dåligt i hans bostad.
(FB) Skvaller om Liam Norberg?
Jag personligen misstänker att Liam skröt om miljoner som polisen inte hittade i hans bostad för att hämnas på polisen. Han ville få polisen att känna sig som idioter som fuckade upp vid husrannsakan.(min personliga åsikt/tro)
Det är känt att Liam fick två separata rättegångar med runt fem års fängelse för varje rättegång. Sammanlagt 10-11 år.
Hade man kört bägge rånen i samma rättegång så (nu beskriver jag utifrån Liams känsla/upplevelse som han berättat i sina böcker) hade han fått ett kortare straff, flera år kortare, så som han själv trodde i alla fall. Han fick en känsla av att polisen jävlats med honom, delat upp rättegångarna för att han skulle få flera år extra.
Nåja, man kan tycka vad man vill om det, men det finns i alla fall
motiv för Liam att skryta medialt om en verklig eller påhittad gömma med pengar som polisen misslyckades med att hitta för håna polisen.