2021-04-02, 10:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vilka sedan kultursidorna väljer att pripritera har jag inte så mycket åsikt om. Har inte sett hans konst och det kan ju hända att den kvlitetsmässigt inte platsar,
Det var DN's "pripritering" det handlade om. Och att kriminella och ex-kriminella får gräddfiler, det vävs romantik runt dem.
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
men det är ju en annan sak än att svartlista personen för gamla synder.
Det är en annan sak ja. Men det verkar som Liam har rånpengar kvar? Då kanske synden är pågående.
Citera
2021-04-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACHOOOOO
Han har bytt till bara Magnus från att tidigare ha varit först Lars Magnus och senare Liam Magnus.

Vet du något om anledningen till hans namnbyte?
Citera
2021-04-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det var DN's "pripritering" det handlade om. Och att kriminella och ex-kriminella får gräddfiler, det vävs romantik runt dem. Det är en annan sak ja. Men det verkar som Liam har rånpengar kvar? Då kanske synden är pågående.

OK, jag förstår, och ids inte ens kolla på hans konst.

Tänker mer på folk som reagerar med ryggmärgen och vill rensa bort dem från alla typer av jobb/försörjningsmöjligheter av moraliska skäl men glömmer konsekvensen att det kan bli rätt dyrt att betala försörjningsstöd resten av livet för alla som begått brott, vilket oftast sker i ung ålder.

Självklart vill man inte ha en pedofil nära barn eller en förskingrare som revisor.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-04-02 kl. 10:55.
Citera
2021-04-02, 11:21
Medlem
Citat:
Det var DN's "pripritering" det handlade om. Och att kriminella och ex-kriminella får gräddfiler, det vävs romantik runt dem. Det är en annan sak ja. Men det verkar som Liam har rånpengar kvar? Då kanske synden är pågående.
Liam och Ruben Agnarsson är ju ett otippat par bakom en filmproduktion speciellt med tanke på Liams karriär på Magasinetparagraf. Så vad handlar det om förutom pengar? Kanske att knyta så många gangsters som möjligt till sitt gangsterprojekt Heart of evangelism och Barmhärtighetens hus?
Nu ska alla gangsters i Sverige frälsas
https://www.varldenidag.se/nyheter/r...xYjpMC7DkiFjg/
https://heartofevangelism.com/om-oss/
Citera
2021-04-02, 13:12
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
Vet du något om anledningen till hans namnbyte?
Han är väl kristen, kanske är det för att han döptes till Magnus och inte Liam. Vet faktiskt inte.
Citera
2021-04-02, 13:47
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:

Hur får kriminella och ex-kriminella gräddfiler?🧐
Det är ett fåtal som sitter och gråter ut, men knappast någon gräddfil...
Citera
2021-04-02, 13:59
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Men det verkar som Liam har rånpengar kvar? Då kanske synden är pågående.

De 930 miljoner i värdepapper som de rånade en värdetransport på spärrades så att han skulle leva på gamla rånarpengar är nog inte så sannolikt.

Det är liksom 30 år sedan han rånade.
Citera
2021-04-02, 14:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
De 930 miljoner i värdepapper som de rånade en värdetransport på spärrades så att han skulle leva på gamla rånarpengar är nog inte så sannolikt.

Han har gjort en massa brott efter det. Men kanske inte lika spektakulärt. Men ok, sist jag hörde något var väl över tio år sedan, så det får väl vara preskriberat.

Han gjorde en rätt dålig film om Tjock-Steffe. Mellan raderna märks tydligt att han är imponerad av brotten han kom undan med, så länge han kom undan. Det är inte direkt några moraliska pekpinnar att brott inte lönar sig.
Citera
2021-04-02, 20:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Något mellan noll och 50 mkr spärrades inte efter det brottet. Jag ställde frågan om det här i tråden för några år sedan.

Den jag syftade på 2014-2015 när det diskuterades var att Liam Norberg då i teve gjorde en poäng av att polisen letade för dåligt i hans bostad. (FB) Skvaller om Liam Norberg?
Citera
2021-04-02, 21:19
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Något mellan noll och 50 mkr spärrades inte efter det brottet. Jag ställde frågan om det här i tråden för några år sedan.

Den jag syftade på 2014-2015 när det diskuterades var att Liam Norberg då i teve gjorde en poäng av att polisen letade för dåligt i hans bostad. (FB) Skvaller om Liam Norberg?

Jag personligen misstänker att Liam skröt om miljoner som polisen inte hittade i hans bostad för att hämnas på polisen. Han ville få polisen att känna sig som idioter som fuckade upp vid husrannsakan.(min personliga åsikt/tro)

Det är känt att Liam fick två separata rättegångar med runt fem års fängelse för varje rättegång. Sammanlagt 10-11 år.

Hade man kört bägge rånen i samma rättegång så (nu beskriver jag utifrån Liams känsla/upplevelse som han berättat i sina böcker) hade han fått ett kortare straff, flera år kortare, så som han själv trodde i alla fall. Han fick en känsla av att polisen jävlats med honom, delat upp rättegångarna för att han skulle få flera år extra.

Nåja, man kan tycka vad man vill om det, men det finns i alla fall motiv för Liam att skryta medialt om en verklig eller påhittad gömma med pengar som polisen misslyckades med att hitta för håna polisen.
Citera
2021-04-04, 03:38
Medlem
Citat:
Jag personligen misstänker att Liam skröt om miljoner som polisen inte hittade i hans bostad för att hämnas på polisen. Han ville få polisen att känna sig som idioter som fuckade upp vid husrannsakan.(min personliga åsikt/tro)

Det är känt att Liam fick två separata rättegångar med runt fem års fängelse för varje rättegång. Sammanlagt 10-11 år.

Hade man kört bägge rånen i samma rättegång så (nu beskriver jag utifrån Liams känsla/upplevelse som han berättat i sina böcker) hade han fått ett kortare straff, flera år kortare, så som han själv trodde i alla fall. Han fick en känsla av att polisen jävlats med honom, delat upp rättegångarna för att han skulle få flera år extra.

Nåja, man kan tycka vad man vill om det, men det finns i alla fall motiv för Liam att skryta medialt om en verklig eller påhittad gömma med pengar som polisen misslyckades med att hitta för håna polisen.
Ja,han är i vart fall inte det frälsta helgon som han gett sken av.

Hängde med kommunistgänget på kommunistblaskan Skurk och Magasinetparagraf och förföljde,hånade ovh hängde ut brottsoffer. Vilket kräk!!
https://www.dagensmedia.se/medier/ti...dikten-6147727

Frälst på kåken
https://www.svd.se/liam-norberg-evangelist
Citera
2021-10-31, 10:59
Medlem
Men ändå lite ikonisk, var ett tag
man såg till denna figur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto