2021-04-02, 09:28
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det finns möjligheten att de betalar ut när en dom har fallit, Men jag är ganska säker att Försäkringsbolaget läser domen och finns det möjlighet att avvakta så gör de det. Försäkringsbolag tjänar pengar på att betala ut en lagom mängd försäkringspengar men mindre än vad de får in.

Sen vet jag inte heller om Försäkringsbolaget kan göra ett återkrav. Dock gissar jag att det gör de nog inte en kvinna som säger sig ha blivit våldtagen, om det inte finns en fällande dom om bedrägeri.

Försäkringsbolag - Civilrätt - lägre beviskrav

Våldtäkt - straffrätt - högre beviskrav än civilrättsliga mål

Sannolikt, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Om EA har verkligen lämnat in sin mobiltelefon "till en mobilbutik" vet vi inget om. Vi vet att hon påstår så. Om polisen har kontaktat mobilbutiken för att verfifiera EA:s utsaga framgår inte, vad jag kan läsa mig till.

Göran om det hela:

Ja, jag vet givetvis det. Det är ju inte direkt något som talar för EA oavsett hur fabriksåterställningen skett. Telefonen är rensad - igen. Polisen hittar inte ens den oklippta ljudfilen denna gång. Det är ju minst sagt udda.

Amatoll tycker dock att det är starkt, ärligt och ädelt när EA lämnar in sin fabriksåterställda telefon till polisen. EA kunde ju lika gärna gömt telefonen i röven eller slängt den i sjön istället.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 09:39.
Citera
2021-04-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, jag vet givetvis det. Det är ju inte direkt något som talar för EA oavsett. Telefonen är rensad - igen. Polisen hittar inte ens den oklippta ljudfilen denna gång. Det är ju minst sagt udda.
För mig är det svårt att få ihop EA:s berättelse som berättas av Göran.
Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel.
Samt
Emma tillfrågas vad som hände med telefonen som gjorde att hon återställde den.
Emma säger att hon har haft problem med den sen den kom, det var en utbytesenhet. Det har varit problem med ljudet och igår gick inget att göra med telefon. Halva skärmen blev grå och hade fläckvis dålig touch. Emma lämnade därför in telefonen på en Apple-butik i Täby igår.
http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/

Citera
2021-04-02, 09:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
För mig är det svårt att få ihop EA:s berättelse som berättas av Göran.
Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel.
Samt
Emma tillfrågas vad som hände med telefonen som gjorde att hon återställde den.
Emma säger att hon har haft problem med den sen den kom, det var en utbytesenhet. Det har varit problem med ljudet och igår gick inget att göra med telefon. Halva skärmen blev grå och hade fläckvis dålig touch. Emma lämnade därför in telefonen på en Apple-butik i Täby igår.
http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/

Vad är det du inte förstår?

Det är väl inget konstigt att gå till en butik och efterfråga fabriksåterställning, en dag innan polisförhör där telefonen i fråga är begärd? Fullt normalt. Ädelt.

Om EA hade varit oärlig så hade hon ju bara gömt telefonen i rumpan och påstått att den blev stulen. Det förstår ju vem som helst!

EA är stark och ärlig som lämnar in sin rensade telefon till polisen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 09:52.
Citera
2021-04-02, 10:04
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Varför är han en äckelgubbe?
Han är en 70 årig gubbe som knulla en 40 år yngre tjej såklart
Och vad kalls en 30årig tjej som går hem till en 70-årig gubbe ensam på julafton och super sig redlöst berusad så hon inte vet något? Lägg till Gång på Gång, vad kallas hon då?
Citera
2021-04-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du återkommer ofta till att EA ska låsas in, tvångsmedicineras, för alltid. Till och med mördare blir frigivna till slut. Njuter du?

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Han har sagt som det är hela tiden. Utifrån fakta. Varför börjar du prata om att njuta ?

Såhär skriver Vaxad:

"Personligen ser jag hellre att EA hamnar på hispan. Det är betydligt tuffare än fängelse för kvinnor plus hispan kan förlängas i all evighet, om så krävs.

Tvångströja samt tvångsmedicinering till frukost och middag passar utmärkt för EA.

EA är dessutom oskadliggjord när hon kommer ut. Flera år av stark medicinering kommer göra EA till ett skal av sig själv - blir sannolikt svårt att skada ytterligare män.

Det är dessutom det närmsta EA kommer en riktig våldtäkt, och ikke välkommet objekt i sin kropp; när vårdarna med våld injicerar EA med "medicinen" "

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citera
2021-04-02, 10:26
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Och vad kalls en 30årig tjej som går hem till en 70-årig gubbe ensam på julafton och super sig redlöst berusad så hon inte vet något? Lägg till Gång på Gång, vad kallas hon då?

Hora? Slinka?
Citera
2021-04-02, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vilse i livet
Citera
2021-04-02, 10:38
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du kollar lite noggrannare så ser du att det är ett tiotal skribenter som vräker ut sitt hat mot EA gång på gång på gång. Troligen är de missnöjda med sina egna liv.

Många är missnöjd med själva hatet. Jag tycker det är extremt onödigt att sitta och gotta sig i bildspel och eventuella diagnoser (aneroxi har lika hög dödlighet som vissa cancerformer), precis som att man ska spekulera i amatörporrklipp för att såga karaktären hos en människa, särskilt i dessa tider när stora mängder vanligt folk har onlyfans och lägger ut allt möjligt helt gratis på twitter. Trots det tycker ändå det är superviktigt att saken granskas. Det är hjärtskärande att läsa om killen som fick sitta i häktet i flera månader, han förtjänar upprättelse. ”vem ska våga anmäla en våldtäkt nu?”. Ja det kan man verkligen fråga sig, är det värt det med tanke på den överhängande risken att bli uthängd. Men detta är inte flashbacks fel utan mediernas som valde att inte nyansera skuldfrågan det här mycket speciella målet från början. Nu bombarderas man av helt svartvita analyser med tunnelseende. Eller ens analyser? Hårklyverier om vilka ord Lambertz valde. Gör en Egalias döttrar på det och byt ut Lambertz till en äldre rik dam så förstår man hur absurt det skulle vara om fokus hamnade på detaljer i HUR hon smekte sol-och-våraren i håret. Om det nu andra sidan näthatas ser jag det som ett symptom på en frustration över allt detta. Henko i haveristerna tyckte det skulle ”vara hemskt” om det visade sig att EA egentligen var skyldig till brott (men tabut i sig gjorde att han inte ens kunde uttala orden). Varför hemskt? Om det nu är så måste det väl fram? Och om det INTE är så måste det också komma fram. Som om man kan lösa en så viktig fråga genom att sopa allt under mattan. Metoo kommer kanske tappa ansiktet men man får tänka lite ”Hegelskt”, man får bygga något nytt i ruinerna.
Citera
2021-04-02, 10:52
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Såhär skriver Vaxad:

"Personligen ser jag hellre att EA hamnar på hispan. Det är betydligt tuffare än fängelse för kvinnor plus hispan kan förlängas i all evighet, om så krävs.

Tvångströja samt tvångsmedicinering till frukost och middag passar utmärkt för EA.

EA är dessutom oskadliggjord när hon kommer ut. Flera år av stark medicinering kommer göra EA till ett skal av sig själv - blir sannolikt svårt att skada ytterligare män.

Det är dessutom det närmsta EA kommer en riktig våldtäkt, och ikke välkommet objekt i sin kropp; när vårdarna med våld injicerar EA med "medicinen" "

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Ja, jag står fast vid min åsikt. Eftersom hispan är det hårdaste realistiska straffet som finns för en kvinna. EA är dessutom kraftigt psykiskt sjuk, så det passar bra.

Om jag däremot hade fått bestämma, då hade hängning på offentlig plats blivit straffet för EA. Vi hade sparat massor av skattepengar och viktigast av allt, lidande - för alla inblandade.

Finns ingen logik i att ha en slinka som EA lös i samhället. Hon har försökt krossa 3 oskyldiga mäns liv. Väldigt nära att lyckas dessutom. Deras liv har också tagit stor skada, på många olika vis, även om de nu är frikända.

Detta är dessutom bara det som kommit fram. Det finns sannolikt fler offer för EA's kalkylerande och obehagliga beteende.

Förtjänar EA ytterligare chanser att förstöra människors liv? Knappast.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 11:27.
Citera
2021-04-02, 11:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Angående ämnet smutskastning som du tar upp. Det är svårt att i dagens Sverige tänka sig någon värre smutskastning än att felaktigt bli anklagad för våldtäkt. Det går knappast att "förstora upp" betydelsen av att bli falskanmäld för våldtäkt.

Jobbar du helg? Eller ni firar kanske inte påsk?

Verkligen. Att bli dömd för våldtäkt i Sverige är ju bland det absolut värsta som kan hända en man.

Allt som gör en man, till just en man, går förlorat.

Frihet, trovärdighet, stolthet, ekonomiska möjligheter osv. samt naturligtvis familj och vänner. Allt det viktigaste i livet för en man får sig en enorm smäll.

Betänk då att drabbas av denna dom när du är oskyldig. Ditt "brott" är ömsesidigt sex med en psykisk sjuk kvinna som vill tjäna 100-200k på att förstöra ditt liv.

De som försvarar EA's beteende måste vara lika sinnessjuka som hon är.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 11:06.
Citera
2021-04-02, 11:07
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Du har alltså personlig erfarenhet av att "sitta på hispan"?

Ja, det stämmer. Jag har suttit i över 35 år på hispan i mitt tidigare liv som våldtagen transkvinna.
Det var b.la. där jag lärde känna dig och EA.

Så ingen får kritisera mina handlingar. Eftersom jag är en psykiskt sjuk kvinna så är jag helig och talar alltid sanning.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 11:10.
Citera
2021-04-02, 11:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Vilse i livet
GL hade precis sagt adjö din sin avlidna hustru = Vilse i livet. Men i sann Orwells anda så har vissa grupper (kön ålder hudfärg) mer rätt att vara Vilse än andra i dagens Sverige. Den som har minst rätt att kalla sig Vilsen är nog en vit äldre välutbildad svensk man.

Ilskan över denna ojämlikhet kan ses överallt i tråden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-04-02 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in