2021-04-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle
Har det framkommit varför BO var ute mitt i natten en vardag? Hade hon inte skola/jobb?

Påsklov
Citera
2021-04-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ja, antagligen något inom autismspektrat. Troligtvis asperger.
Det skulle ha framkommit om han hade någon diagnos.
Citera
2021-04-02, 09:11
Medlem
Citat:
Har det framkommit varför BO var ute mitt i natten en vardag? Hade hon inte skola/jobb?
...och 18 år.
Citera
2021-04-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag tänkte det med men var hotet med yxan inte anmält är det sorgligt.
Senare får vi kanske läsa vad som hände på äldreboendet.
Konstigt om han kom in på gymnasiet utan betyg.

Det med gymnasiet har jag också funderat på.
Citera
2021-04-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Kan inte strypsex som har gått fel vara en teori?

Utifrån det som framkommit verkar hon ha varit hos honom av fri vilja, han beskrivs som en vän till henne. Kan vara kk?

För något år sen läste jag en artikel från ett annat land där en tjej kvävdes under en BJ och avled. Tragiskt men inte omöjligt, och mördare var killen knappast då det inte var med avsikt.

Killen i det här fallet har ju erkänt att han bragt henne livet men att det inte var meningen

Nja, han kontaktar henne på något sätt och lockar över henne till säg. Kan vara alkohol eller cigg eller något. När hon kommer dit är han redan full, han vill att hon ska stanna längre. Men hon är bara där för att antingen hämta alkohol eller cigg och sen dra, hon gillar antagligen inte när han är så här berusad.
Han pallar inte att få nobben och att hon ska gå direkt, så han han greppar det som ligger närmast till hands (mordvapnet) Så han drar antingen till henne i huvudet med de eller knivhugger henne så illa så hon dör.

Han får panik givetvis, släpar henne till ladan och låser. Senare dyker väl hennes vänner upp på gården om jag inte missminner mig, han vilseleder dom till olika platser. Sen kommer dom tillbaka igen efter några timmar. Och söker i genom hans gård. Men får inte gå in i ladan. Dom åker igen, han känner att det där var nära ögat. Så han flyttar kroppen och gräver ner den. Sen åker han hem och sover. Han kommer få livstid och det är bra att han erkänt så snabbt.
Citera
2021-04-02, 09:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Kanske så här?
Spontant mord utan planering eller djupare motiv.
Manlig vän som som tjejen gillar som vän då han alltid är förstående och lyssnar.
Mannen tror att han har halva inne och försöker hångla med tjejen.
Tjejen avisar med att trycka bort honom och han våldtar henne av vansinne.
Mannen slår henne fördärvad och inser att hon måste dö och göras av med så att ingen ska få reda på vad han nyss gjort.

Nåt i linje med detta låter troligt. Att han närmat sig henne med agendan att vara den snälla och lyssnade kompisen men att han blivit mer och fixerad vid henne. Därav hennes omnämnda oro på slutet.

Jag tror dock att ett våldtäktsförsök spårat ur och att hon försvarat sig och precis lyckats ta sig därifrån (husbilen). Men att hon hunnits upp och att han strax därefter slagit henne i bakhuvudet med nåt. tillhygge. Och slaget tog så illa att han insett konsekvenserna...så han kände han tvingades avslutad det.
Alternativt att ett debacle uppstått efter ett våldtäktsförsök och att hon fått panik och kämpat på rejält och han grabbat tag i en närliggande kniv (det är ju en husbil så jag antar att det köksutrustning i den)

Men jag tror inte det kommer att visa sig vara särsklit komplicerat.
En vänskap som misstolkats av en person som lätt blir fixerad, som utvecklat ett stalkerbeteende och som sedan följts av ett övergrepp som spårat ur.
Citera
2021-04-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, o föräldrarna verkar ju drivande med skolan. Var de hemma när Elin kom på besök tro?

De har nog träffats i husvagnen eller i husbilen.
Citera
2021-04-02, 09:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det skulle ha framkommit om han hade någon diagnos.

Journalister får väl inte läsa journaler hur som helst?
Citera
2021-04-02, 09:20
Medlem
Citat:

Hon hade varit och hälsat på nån bekant.
Citera
2021-04-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hon hade varit och hälsat på nån bekant.
Den bekanten var Phi*ip.
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-02 kl. 09:31.
Citera
2021-04-02, 09:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Journalister får väl inte läsa journaler hur som helst?

I en perfekt värld kanske. Men klart de kan. Lite pengar till någon med tillgång och det gäller extremt många inom vården och den biten är fixad.
Citera
2021-04-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nåt i linje med detta låter troligt. Att han närmat sig henne med agendan att vara den snälla och lyssnade kompisen men att han blivit mer och fixerad vid henne. Därav hennes omnämnda oro på slutet.

Jag tror dock att ett våldtäktsförsök spårat ur och att hon försvarat sig och precis lyckats ta sig därifrån (husbilen). Men att hon hunnits upp och att han strax därefter slagit henne i bakhuvudet med nåt. tillhygge. Och slaget tog så illa att han insett konsekvenserna...så han kände han tvingades avslutad det.
Alternativt att ett debacle uppstått efter ett våldtäktsförsök och att hon fått panik och kämpat på rejält och han grabbat tag i en närliggande kniv (det är ju en husbil så jag antar att det köksutrustning i den)

Men jag tror inte det kommer att visa sig vara särsklit komplicerat.
En vänskap som misstolkats av en person som lätt blir fixerad, som utvecklat ett stalkerbeteende och som sedan följts av ett övergrepp som spårat ur.

Låter troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in