2021-04-02, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och han verkade inte ha klarat nian med godkända betyg - så sannolikt ganska låg IK (80 kanske?).

Jag tror man menar att föräldrarna polisanmält klasskamrater.

Jag tänkte det med men var hotet med yxan inte anmält är det sorgligt.
Senare får vi kanske läsa vad som hände på äldreboendet.
Konstigt om han kom in på gymnasiet utan betyg.
Citera
2021-04-02, 08:53
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han verkar vara autistisk. Och väldigt udda.

Ja, antagligen något inom autismspektrat. Troligtvis asperger.
Citera
2021-04-02, 08:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag tänkte det med men var hotet med yxan inte anmält är det sorgligt.
Senare får vi kanske läsa vad som hände på äldreboendet.
Konstigt om han kom in på gymnasiet utan betyg.
Han kan ju ha krystats igenom utbildningen, med massiv hjälp, så som man gör med blattsen. Uppsats/prov rättas så många gånger att det till slut är 90% lärarens verk.
Citera
2021-04-02, 08:56
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ja, antagligen något inom autismspektrat. Troligtvis asperger.
Jag tror att låg IK i kombination med impulskontrollstörning är det som ställer till det mest - då får man också knepigt med relationer och att klara livet i stort.
Citera
2021-04-02, 08:57
Medlem
Citat:
Han kan ju ha krystats igenom utbildningen, med massiv hjälp, så som man gör med blattsen. Uppsats/prov rättas så många gånger att det till slut är 90% lärarens verk.

Ja, o föräldrarna verkar ju drivande med skolan. Var de hemma när Elin kom på besök tro?
Citera
2021-04-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det tar nog längre tid att avgöra det, rimligtvis. Dvs det krävs en obduktion och fastställande av dödsorsak.
Såvida det inte visar sig att hon var helt begravd men lyckades sprattla upp med ett ben ovan mark men det känns extraordinärt otroligt om det vore så.
I AB står det att "mordvapnet" hittades i en sjö. Vad var det för slags mordvapen?
Citera
2021-04-02, 09:00
Medlem
Citat:
Stämmer den här bilden är det ganska tydligt att han försökte sig på henne sexuellt...

https://www.expressen.se/kvallsposten/26-aringens-liv-fore-misstankta-mordet-pa-elin-udda-och-labil/

Man blir så ledsen när man läser något sådant. Det gäller för föräldrarna att ta hand om sitt barn eller sina barn.
Citera
2021-04-02, 09:03
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man blir så ledsen när man läser något sådant. Det gäller för föräldrarna att ta hand om sitt barn eller sina barn.
Mm...men om föräldrarna är någorlunda vettiga och vanliga har dom nog haft bök med honom i 20 år och är trötta, de är ju äldre också. De var väl ganska nöjda med att han höll sig i husbilen och inte ställde till skit. Tyvärr såg han till att återstoden av deras liv blev just det - skit.
Citera
2021-04-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han vill undvika livstid bara. Han visste precis vad han gjorde

Kan inte strypsex som har gått fel vara en teori?

Utifrån det som framkommit verkar hon ha varit hos honom av fri vilja, han beskrivs som en vän till henne. Kan vara kk?

För något år sen läste jag en artikel från ett annat land där en tjej kvävdes under en BJ och avled. Tragiskt men inte omöjligt, och mördare var killen knappast då det inte var med avsikt.

Killen i det här fallet har ju erkänt att han bragt henne livet men att det inte var meningen
Citera
2021-04-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Vuxna barn som bor hemma och den ene är åtalad för mord i deras bygd.

Stackars föräldrar, ingen idealisk pension och ålderdom!
Verkar som han har äldre föräldrar eller så bor han o hans bror hos sina mor/far föräldrar?
https://www.birthday.se/sok?sm=1&match=on&sa=0&a=M%c3%b6llev%c3%a4gen+16&z =24336&c=H%c3%b6%c3%b6r
Citera
2021-04-02, 09:07
Medlem
Har det framkommit varför BO var ute mitt i natten en vardag? Hade hon inte skola/jobb?
Citera
2021-04-02, 09:08
Medlem
Citat:
Mm...men om föräldrarna är någorlunda vettiga och vanliga har dom nog haft bök med honom i 20 år och är trötta, de är ju äldre också. De var väl ganska nöjda med att han höll sig i husbilen och inte ställde till skit. Tyvärr såg han till att återstoden av deras liv blev just det - skit.

Jag är 61 år det är därför jag skriver som jag gör. Och detta har jag erfarenhet av. Min son är överaktiv och kan få raseriutbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in