2021-03-31, 16:15
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Ok, missförstod dig. Mycket sol, antar att du började i början på april skördade i juni och sen nästa runda planterade du i juni och skördade i september?

Hade du dom i en hydroponisk odling på åkermark? Du säger ju att allt var ”styrt” och nämner ”hydro”. I min värld är det optimala förhållanden

Edit: du kanske menade droppbevattning när du skrev ”hydro”?
Blev lite fel, på arbetet var det hydro odling och lampor hela vägen och allt kontrollerat. På marken vattnade jag med gödning från General Hydroponics (en gödningstillverkare) som igentligen är till för hydro odling men fungerar utmärkt om man blandar svagare lösning. Tiden för plantering passar ganska bra men blom tog lite längre tid på hösten än sommaren men det var nog värmen som svek lite på slutet. Jag har även testat många andra sorter och även delat ut provfrön (när jag arbetade i holland) till vänner i sverige som har odlat på olika sorters mark med varierande resultat. Alla de som provade att odla sweet tooth har sagt att de var "bäst", lättast att dölja, växer otroligt bra utomhus, lätta att sköta, tåliga mot sjukdomar och röta, ger stora skördar i förhållandet till höjden, lätta att frisera, smakar bra, riktigt bra funktion inte det starkaste starka men fantastisk kvalite utomhus och det är en automatic skunkplanta vilket har sina fördelar.
Citera
2021-03-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Blev lite fel, på arbetet var det hydro odling och lampor hela vägen och allt kontrollerat. På marken vattnade jag med gödning från General Hydroponics (en gödningstillverkare) som igentligen är till för hydro odling men fungerar utmärkt om man blandar svagare lösning. Tiden för plantering passar ganska bra men blom tog lite längre tid på hösten än sommaren men det var nog värmen som svek lite på slutet. Jag har även testat många andra sorter och även delat ut provfrön (när jag arbetade i holland) till vänner i sverige som har odlat på olika sorters mark med varierande resultat. Alla de som provade att odla sweet tooth har sagt att de var "bäst", lättast att dölja, växer otroligt bra utomhus, lätta att sköta, tåliga mot sjukdomar och röta, ger stora skördar i förhållandet till höjden, lätta att frisera, smakar bra, riktigt bra funktion inte det starkaste starka men fantastisk kvalite utomhus och det är en automatic skunkplanta vilket har sina fördelar.

Låter intressant. Man kanske ska bli odlare i Holland. Är det samma sweet tooth auto som finns till försäljning hos diverse fröbanker? Holländare är världsledande när det kommer till odling. Även när det kommer till växtbelysning.

När du odlade i Holland så måste det ha varit för medicin marknaden? För även om Holland är Holland så är det olagligt att odla. Har för mig att man får odla 6 plantor för eget bruk. Vet att allt gräs som säljs på coffeeshops ramlar ner från himlen då det är förbjudet att odla mer än 6 plantor.
Citera
2021-03-31, 17:57
Medlem
Citat:

12 frön räcker kanske 10. Tänk på att dom fröna jag rekommenderar är både hanar och honor. Du får kanske 6 honor som ger 15-25g per hona och då har du mellan 50-100gram torkade buds på slutet. Har du gjort rätt från början så räcker det med att du besöker din spot varannan vecka i värsta fall kanske var tionde dag. I början behöver du inte besöka dom så ofta då dom inte behöver mycket vatten och då det inte finns någon risk för mögel. Ju äldre plantan blir ju oftare måste du besöka. På slutet när den är i full blom så kanske du bör besöka spoten var 3 dag. Mögel risken är hög och vid minsta lilla antydan till mögel så måste du skörda. Annars är dina plantor rökta. Har det börjat mögla på så går det skiiiiit snabbt och det sprider sig sen över hela plantan och till plantorna bredvid.

Sen en generell sak till er alla. Se nu för fan till att göra egna frön!!!! Detta är jävligt viktigt!!! Då slipper ni sitta i den här sitsen nästa gång ni odlar. Fördelen med egna frön är också att ni kan testa att odla på olika sätt och då är det inga problem att misslyckas. Ibland äter djuren upp er planta, vissa torskar sin spot till ungdomar eller bärodlare som sen ringer polisen etc etc. När ni gör egna frön så kan ni också byta med varandra. En auto kan lätt producera 500-1000 frön per planta.
Göra frön är inte svårt. Det är bara odla upp några plantor bredvid varandra och inte rycka upp hanen utan låta hanen vara sen sköter vinden pollineringen.

Ett stort lycka till, till er alla.

Tack för tipsen. Kan man göra något för att förhindra mögel, är rätt fuktigt och regnigt där jag bor.
Citera
2021-03-31, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Tack för tipsen. Kan man göra något för att förhindra mögel, är rätt fuktigt och regnigt där jag bor.

Rätt genetik, morgon sol och en spot med vind. Även om du gjort allt det som jag skrivit så måste du hålla koll på plantan i slutet när den står i full blom. Förr eller senare börjar den oftast att mögla. Sällan man klarar sig helt. Då är du framme och klipper ner henne fort som satan.

Lycka till,
Citera
2021-03-31, 20:13
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Låter intressant. Man kanske ska bli odlare i Holland. Är det samma sweet tooth auto som finns till försäljning hos diverse fröbanker? Holländare är världsledande när det kommer till odling. Även när det kommer till växtbelysning.

När du odlade i Holland så måste det ha varit för medicin marknaden? För även om Holland är Holland så är det olagligt att odla. Har för mig att man får odla 6 plantor för eget bruk. Vet att allt gräs som säljs på coffeeshops ramlar ner från himlen då det är förbjudet att odla mer än 6 plantor.
Av vad jag kan se på nätet verkar det vara samma, den blev mycket omtyckt av odlare när den kom så den har nog spridit sig. Jag arbetade inte för medicinalindustrin men det ställe jag var anställd på hade medicinalodlingar. De hade också lagliga avtal med några coffeshops som grossist. De utvecklade sorter i ett "mycket hemligt" labratorie med ganska stor sekretess omkring. Hemma i huset där jag bodde då hade jag 1 lampa och det var lagligt att odla allt man kunde under 1 lampa oavsett odlingsmetod. Provodlade riktigt många sorter privat, lätt när man har tillgång till frö, lampor, gödningar, droppanlägg, hydroanlägg, och kan fråga på jobbet om precis allt. En del sorter ser man på marknaden idag och en del har aldrig funnits.
Citera
2021-03-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Av vad jag kan se på nätet verkar det vara samma, den blev mycket omtyckt av odlare när den kom så den har nog spridit sig. Jag arbetade inte för medicinalindustrin men det ställe jag var anställd på hade medicinalodlingar. De hade också lagliga avtal med några coffeshops som grossist. De utvecklade sorter i ett "mycket hemligt" labratorie med ganska stor sekretess omkring. Hemma i huset där jag bodde då hade jag 1 lampa och det var lagligt att odla allt man kunde under 1 lampa oavsett odlingsmetod. Provodlade riktigt många sorter privat, lätt när man har tillgång till frö, lampor, gödningar, droppanlägg, hydroanlägg, och kan fråga på jobbet om precis allt. En del sorter ser man på marknaden idag och en del har aldrig funnits.
1 lampa och odla till coffeeshops? Då måste det här du pratar om vara nyligen? Eller så kanske dom har olika regler beroende på vilket område/län man bor i. Har en bra kompis i en förort till Amsterdam som odlade på sin balkong. Han var jävligt noga med att det skulle vara 6 plantor. Har hört det också från andra holländare som jag känner. Kanske har dom ändrat på lagarna eller att det är olika beroende på vart i landet man bor. Men det där med coffeeshops, är första gången jag hör det. Har följt lite debatten om cannabis i Holland och där dom nyligen tog ett beslut om att coffeeshops ska få köpa laglig cannabis eftersom det blivit mycket våld kring cannabisen på senaste tiden. Tidigare fick coffeeshops köpa sitt gräs på svarta marknaden.

Hittade den där sweet tooth som auto feminized endast. Bara det gör att jag håller mig borta. Är lite skeptisk till att den skulle vara mögeltålig i våra förhållanden. Dom där budsen ser riktigt tjocka ut och inbjuder till mögel. Kollade på en grow diary på nätet. Har man en bra setup från början och har bra koll på va man gör så går det säkert men jag är ändå lite skeptisk till att den är optimal i en guerrilla setup djupt inne i en svensk skog.
Citera
2021-03-31, 22:18
Medlem
gorillaglues avatar
Ser
Citat:
1 lampa och odla till coffeeshops? Då måste det här du pratar om vara nyligen? Eller så kanske dom har olika regler beroende på vilket område/län man bor i. Har en bra kompis i en förort till Amsterdam som odlade på sin balkong. Han var jävligt noga med att det skulle vara 6 plantor. Har hört det också från andra holländare som jag känner. Kanske har dom ändrat på lagarna eller att det är olika beroende på vart i landet länder bor. Men det där med coffeeshops, är första gången jag hör det. Har följt lite debatten om cannabis i Holland och där dom nyligen tog ett beslut om att coffeeshops ska få köpa laglig cannabis eftersom det blivit mycket våld kring cannabisen på senaste tiden. Tidigare fick coffeeshops köpa sitt gräs på svarta marknaden.

Hittade den där sweet tooth som auto feminized endast. Bara det gör att jag håller mig borta. Är lite skeptisk till att den skulle vara mögeltålig i våra förhållanden. Dom där budsen ser riktigt tjocka ut och inbjuder till mögel. Kollade på en grow diary på nätet. Har man en bra setup från början och har bra koll på va man gör så går det säkert men jag är ändå lite skeptisk till att den är optimal i en guerrilla setup djupt inne i en svensk skog.
Hur tror du det resonerades när man legaliserade cannabis i holland? Tror du dom tänkte - ok det är olagligt i hela världen men vi kan köpa in från olagliga odlingar i t.ex marocco för att sedan smuggla det genom flera andra länder.- inte riktigt väl. Tanken med hela legaliseringen i sin tid var att varje coffeshop skulle vara tillknuten en laglig kontrollerad odlare I LANDET. Det gick inte helt som vi kan se. Jag odlar inte utomhus annat än på prov ibland nuförtiden. Ger allt för lite och svagt. Här där jag bor idag får man 6-7 skr grammet för utomhusodlad och mellan 25-32 skr för riktigt inomhusodlat. Tänkte bara tipsa om något som faktiskt fungerar utomhus och ger lite mer än 25-30g per planta.
Citera
2021-04-01, 18:04
Medlem
Citat:
Tycker inte Norden seeds var någon vidare. Har odlat deras ak47 och tropical. Dom är inte värda pengarna jämfört me vad du kan få för en billigare peng. Vrf vill du beställa inrikes? Är du rädd för polisen och tullen? Isf kan du vara lugn.

1) Paket från Danmark öppnas i princip aldrig. Det är ett lågrisk land när det kommer till droger och annat.

2) Du beställer inte droger utan en helt laglig produkt. Det är lika lagligt att köpa frön som att köpa ett par skor från Zalando.

3) Vi lever i en rättsstat. Inte en bananrepublik. Är något lagligt så är det lagligt och ingen kan göra något åt det oavsett vad man misstänker att du ska göra.

4) Jag har beställt fleeeeeeera gånger från Danmark och aldrig fått problem. Känner många som också gjort det och det är lugnt. Har även beställt från Spanien utan problem.

5) Har man ingen odling hemma i garderoben eller ett halvt kilo kokain under kudden så är det cool lugnt.

6) Är du fortfarande nojig eller inte vill få hem något brev så kan du beställa på Poste Restante. Då får du gå och hämta ut ditt brev på närmaste postnord kontor. Det har jag gjort några gånger. Här är en lista på alla adresser som du kan skicka poste restante på https://www.postnord.se/siteassets/pdf/ovrigt/poste-restante-postnummer-i-sverige.pdf

Risken att få problem är 0% och då menar jag verkligen 0%. Inte 0.0001% utan 0%

Antigen skickar du ett argt mail och säger att du istället får köpa hans rk62 korsat med dieselryder för annars går du till någon annan. Dom är egentligen freebies och han skriver uttryckligen att han inte säljer dom utan att dom valbara vid köp av valfritt fröpacket. Går han men på det så säg att du vill ha pekutyphoon också, det är en idiotsäker early för våra breddgrader. Fett mögel tålig. Korsning på två härdade finska och danska sorter. Om han envisas me att han inte säljer sina freebies så kolla nordic genetics. Dom har en hel del autos. Danes strains är populära. Jag har inte odlat domen vet att dom är fett populära.

Jag har som sagt en jordborr som jag gräver med. Har med lite matte räknat på att om jag borrar ett hål med jordborren som är 30cm djupt så får jag ett hål som är ca 8liter. Jag borrar 3 kanske 4 såna hål bredvid varandra som tillsammans blir ett stort hål. Hoppas du förstod. Annars får du hojta till.
Det stora hålet fyller jag med ett par nävar djurbajs i botten och blåkorn på toppen. Beroenden på hur jorden är på platsen så kan du antingen fylla upp hela hålet med din jord eller dryga ut, dvs hälften hälften. Eftersom du kanske inte gjort detta förut så är det nog säkrare att du fyller med endast din Hasselfors jord med kanske något stallgödsel i botten.

12 frön räcker kanske 10. Tänk på att dom fröna jag rekommenderar är både hanar och honor. Du får kanske 6 honor som ger 15-25g per hona och då har du mellan 50-100gram torkade buds på slutet. Har du gjort rätt från början så räcker det med att du besöker din spot varannan vecka i värsta fall kanske var tionde dag. I början behöver du inte besöka dom så ofta då dom inte behöver mycket vatten och då det inte finns någon risk för mögel. Ju äldre plantan blir ju oftare måste du besöka. På slutet när den är i full blom så kanske du bör besöka spoten var 3 dag. Mögel risken är hög och vid minsta lilla antydan till mögel så måste du skörda. Annars är dina plantor rökta. Har det börjat mögla på så går det skiiiiit snabbt och det sprider sig sen över hela plantan och till plantorna bredvid.

Sen en generell sak till er alla. Se nu för fan till att göra egna frön!!!! Detta är jävligt viktigt!!! Då slipper ni sitta i den här sitsen nästa gång ni odlar. Fördelen med egna frön är också att ni kan testa att odla på olika sätt och då är det inga problem att misslyckas. Ibland äter djuren upp er planta, vissa torskar sin spot till ungdomar eller bärodlare som sen ringer polisen etc etc. När ni gör egna frön så kan ni också byta med varandra. En auto kan lätt producera 500-1000 frön per planta.
Göra frön är inte svårt. Det är bara odla upp några plantor bredvid varandra och inte rycka upp hanen utan låta hanen vara sen sköter vinden pollineringen.

Ett stort lycka till, till er alla.

Är Norden genetics frön dåliga eller är det bara priset som är dåligt?
Citera
2021-04-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Är Norden genetics frön dåliga eller är det bara priset som är dåligt?
Både och... dom är inte dåliga dåliga det finns snarare bättre för billigare pengar. Men kör på dom om det är bekvämt att beställa inrikes. Det kommer gå bra med dom oxå.
Citera
2021-04-01, 23:08
Medlem
En fråga till er inbitna angående spot, hur tänker ni?
Har nog traskat runt i skogspartierna runt min stad i snart 10 timmar och lyckas inte hitta något optimalt. För öppet, för instängt, för mycket tecken på vildsvin mm...

Har sett på en massa brittiska youtube-videor där de hittar bramble jungles och klipper in sig till den perfekta spotten. Vad är Sveriges motsvarighet till detta?

Kan ni beskriva era spots? Kanske posta bild på omgivning?

Har hittat några potentiella inom cykelavstånd här i zon 3 men är orolig för vildsvin på de bästa och mest täta snåren jag hittad. Hur skyddar man sig mot gris?

Hur tänker ni ang spots? Åker ni bil 20 min utanför staden och sedan tar en timmes promenad till er spot eller har ni nära hemmet?

Mvh
Citera
2021-04-02, 00:23
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Tänkte odla några nordic ryder honor som jag klonar och gör kanske 30 till på samma spot. tänkte börja i maj och hålla på hela sommaren sålänge det går.
Blir ganska smidigt och inte så dyrt för slipper köpa mesta fröna.

Någon som brukar klona plantor?
Citera
2021-04-02, 00:26
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Ni som torkar utomhus "guerilla style", hur gör ni?

Under en pressenning jag hänger upp i skogen en varm vecka brukar jag göra sen trimma och torka typ en vecka till i papperskassar sen ner i burkar som jag kurerar utomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in