2021-04-01, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Alla människor är inte matte-huvuden och förstår inte ens hur man kan bevisa fusket med matematik.
Därför är det enkelt för en del att ta till sig och en del inte.

Surfa in på bitchute och sök election algorithm.

Vågar du
Att kvoten mellan två distrikts röstfördelning är lika är bara ett indicium. Inte ett matematiskt bevis för valfusk.

Sannolikheten för att något sker är inte heller ett bevis ,ellet ett stödbevis.
Försök igen du vännen. till dess kan vi bara konstatera att President Biden vann med 8milj röster över förloraren Trump

Glad påsk
2021-04-01, 22:57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ja jag skrev ju att det var ett exempel 1/3 & 2/3 för att du skulle förstå. men ändå feltolkar du, är du bakom flötet?

Får de exakt samma fördelning på fler än ett ställe så finns det inget annan förklarning än fusk.

Säg att vi har 2 olika städer med olika stora befolkningar.

Och så får de samma % röstfördelning i båda städer

153490,41903 /370383
216892,58097 /370383

390786,60685038 / 942995,118
552208,51114962 / 942995,118

Ta och dividera dessa tal och se att du får samma summa.

Till exempel

Kan det uppstå naturligt, ja teoretiskt men i praktiken är det omöjligt.

Du börjar svammla om annat.
Hur kan det uppstå naturligt ens bara i teorin att t ex en kandidat får 390786,60685038 röster?

390786 ja, eller 390787 ja, men i ditt exempel har du 8 decimaler. Om detta är centralt i ditt argument för valfusk är det verkligen konstigt.
2021-04-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Hur många jämförelser behöver man göra för att hitta siffror som är samma... om nu det det finns 1000 distrikt med ungefär samma invånarantal mellan 500 och 1000. Vad är sannolikheten att flera har samma kvot?
Här hamnar vi i territoriet birthday paradox - där sannolikheten för krockar ju blir större för varje distrikt vi jämför mot. Birthday paradox kikar på hur många individer som behövs i en grupp för att hitta två med samma födelsedag och oddsen för det blir 50%+ redan vid 23 individer. För att göra en liknande kalkyl här måste vi dock veta lite mer, t ex hur de olika tredjepartskandidaterna ska // inte ska räknas med etc men att det dyker upp krockar är väntatbiaf när vi har tusentals distrikt Jag kom fram till tidigare att det borde finnas kanske 10 distrikt där Biden får 2//3 och Trump 1/3 men ska jag vara ärlig så känns hela övningen onödig så länge vi inte har konkreta exempel att gå på. Tror han jag diskuterade med har sett en bild i någon twittertråd eller facebookgrupp eller något och inte förstått den och nu försöker diskutera utifrån vad han tror han läst - att ge ett exempel på en krock med två faktiska distrikt som vi kan utgå från verkar han inte kunna göra.
2021-04-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har du ingen åsikt om saken? Är du så styrd av Trump att du har slutat tänka själv helt och hållet?

Raffensperger har fakta, det är därför Trump attackerar honom. Men Republikanerna är nu ett splittrat parti. Dessutom finns det lagar att följa, scrollock, Trump bröt mot lagen när han pressade Raffensperger att hitta 11 780 röster åt honom. Fattar du verkligen inte det? Det är otroligt i så fall.
Jag har uttryckt väldigt starka åsikter i frågan, eller har du sovit hela tiden?? En av dessa åsikter är att Raffensperger är en patetisk losersom står med brallorna nere. Har någont brott begåtts på Republikanernas sida så är det av honom för att han medverkat i att tillåta valfusket att ros i land! HAN har brutit lagar och skulle inte alls bli förvånad ifall han åtalades.

Trump kommer INTE att fällas för något av det du påstår av den simpla anledningen att han inte är skyldig till något av dem. Inte ens din Demokrat-styrda senat lyckades få honom fälld för Riksrätt för bövlen!
2021-04-02, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
De röstande i Georgia, på bägge sidor Partilinjen är helt uppenbarligen väldigt nöjda med att deras val respekterades i Presidentvalet och att man inte bara kan hitta 11 780 röster lite hur som helst, som Trumpeten efterfrågade.

Att Trump ger sitt stöd/endorsment till andra kandidater skall inte överskattas, särskilt inte i Georgia. Se hur det gick för Loeffler och Perdue. De önskar nog bägge att de varken fått stöd av Ex. Presidenten eller att han besökt delstaten i samband med senatsvalet. Om inte, hade säkert bägge suttit i senaten och denna hade fortfarande haft Republikansk majoritet.
De två fick halvhjärtat stöd och var aldrig Trumps kandidater. De kom bägge och tiggde stöd Trump stödde dem enbart för att alternativet var värre, men som vi vet försig gick massivt valfusk i Georgia i synnerhet. Därav har bl.a Lin Wood drivit en inriktad kampanj mot just Georgia.
2021-04-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Igen så svarar du som att du inte läst artikeln (vad i artikeln framställer Raff. som falsk/gangster/förrädare?) men det är som sagt inte första gången du missförstår en artikel med flit så vi kan släppa det.
Var säger jag att jag citerar artikeln? Jag säger att det är den enda sanningne som du behöver känna till om Raffensperger, allt annat är ointressanta lögner som han kräks ut som inte en djävel ids hära på för att de är så absurda och patetiska.
2021-04-02, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Var säger jag att jag citerar artikeln? Jag säger att det är den enda sanningne som du behöver känna till om Raffensperger, allt annat är ointressanta lögner som han kräks ut som inte en djävel ids hära på för att de är så absurda och patetiska.
Ja, det är ju bara att gå tillbaka här i vår konversation som började med att du kommenterade artikeln med nedanstående och sen har du bara fyllt på med fluff. Du missförstår ju som vi vet ganska ofta artiklar och läser in vad du vill ska stå i dem - dina artiklar alltså som du själv hänvisar till - och nu verkar du inte ens ha gjort ett försök utan bara pumpat ut en reaktion baserat på en rubrik. Det är inget att skryta med scrollock och att du reagerar med STORA ord och STARKA känslor gör inte ditt argument bättre snarare tvärtom. Fundera på varför du inte vill eller kan granska något kritiskt när dina känslor kommer i vägen.
Citat:
Hehe där ser man, den lömske förrädaren föll på eget grepp! "Den som gräver en grop åt andra ramlar oftast själv däri" brukar det heta. Nåväl, nu kan alla i tråden som framfört Fuffensperger som sin "hjälte" ta och skämmas ordentligt och gråta en skvätt blod!
2021-04-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ja, det är ju bara att gå tillbaka här i vår konversation som började med att du kommenterade artikeln med nedanstående och sen har du bara fyllt på med fluff. Du missförstår ju som vi vet ganska ofta artiklar och läser in vad du vill ska stå i dem - dina artiklar alltså som du själv hänvisar till - och nu verkar du inte ens ha gjort ett försök utan bara pumpat ut en reaktion baserat på en rubrik. Det är inget att skryta med scrollock och att du reagerar med STORA ord och STARKA känslor gör inte ditt argument bättre snarare tvärtom. Fundera på varför du inte vill eller kan granska något kritiskt när dina känslor kommer i vägen.
Men Raffensperger ÄR ju en lömsk fan. Varför ska man inte kalla en spade en spade menar du?
2021-04-02, 08:54
Medlem
Enligt Mike Lindell kommer Twitters Jack Dorsey snart att skaka galler för sin roll i valfusket:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/jack-dorsey-is-going-to-jail-mike-lindell-joins-tgps-jim-hoft-and-100%fedups-patty-mcmurray-for-amaz ing-interview-on-his-new-social-media-platform-his-relationship-with-trump-and-the-tyrann
2021-04-02, 09:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Alla människor är inte matte-huvuden och förstår inte ens hur man kan bevisa fusket med matematik.
Därför är det enkelt för en del att ta till sig och en del inte.

Surfa in på bitchute och sök election algorithm.

Vågar du
Kan du inte börja med 3 exempel på där detta inträffat? Där röstfördelningen är identisk ner till 6:e decimalen.

Platser och siffror?!
2021-04-02, 09:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag har uttryckt väldigt starka åsikter i frågan, eller har du sovit hela tiden?? En av dessa åsikter är att Raffensperger är en patetisk losersom står med brallorna nere. Har någont brott begåtts på Republikanernas sida så är det av honom för att han medverkat i att tillåta valfusket att ros i land! HAN har brutit lagar och skulle inte alls bli förvånad ifall han åtalades.

Trump kommer INTE att fällas för något av det du påstår av den simpla anledningen att han inte är skyldig till något av dem. Inte ens din Demokrat-styrda senat lyckades få honom fälld för Riksrätt för bövlen!

Men du har inte kommenterat den konkreta händelsen när Trump ber Raffensperger hitta 11 780 röster åt honom. Var det rätt eller fel?
Om du föreställer dig att Biden ber en partivän hitta röster åt honom, så han skulle vinna valet i delstaten, vad skulle du säga då?

Jag tror att du tycker att det är rätt när Trump gör det, men fel när Biden gör det. Visst är det så?
Det är ditt dilemma. Du värderar inte utifrån fakta utan utifrån person. Jag tycker att du borde erkänna det.
Jag tycker att det är fel att tänka så här.

Republikanerna i Senaten stödde Trump, samtidigt som flera av dem sa att han var ansvarig för attacken på CH. Så även där har du ställningstagande utifrån person istället för utifrån fakta.
Senast redigerad av humanlife 2021-04-02 kl. 09:44.
2021-04-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men du har inte kommenterat den konkreta händelsen när Trump ber Raffensperger hitta 11 780 röster åt honom. Var det rätt eller fel?
Om du föreställer dig att Biden ber en partivän hitta röster åt honom, så han skulle vinna valet i delstaten, vad skulle du säga då?

Jag tror att du tycker att det är rätt när Trump gör det, men fel när Biden gör det. Visst är det så?
Det är ditt dilemma. Du värderar inte utifrån fakta utan utifrån person. Jag tycker att du borde erkänna det.
Jag tycker att det är fel att tänka så här.

Republikanerna i Senaten stödde Trump, samtidigt som flera av dem sa att han var ansvarig för attacken på CH. Så även där har du ställningstagande utifrån person istället för utifrån fakta.
Det är en falsk premiss. Det har inte gått till på det sättet du vill att det ska gjort. Samtalet gällde att säkerställa att rösterna blev korrekt redovisade och att fusket skulle stoppas. Inget konstigt med det. Att han ber myndigheterna i Georgia ombesörja för detta är helt korrrekt då detta sköts på delstatsnivå. Din fråga är alltså inget annat än trams då det bygger på en falsk premiss.

Beträffande ditt andra antagande om att att senaten skulle ha "tagit ställning emot Trump" då kan man vända på det ocj säga, vilken betydelse har ord ifall det inte finns en handling att backa upp dem med? Handlingar talar högre än ord, och senatens handlande var att frikänna. alltså är det denna verklighet du har att förhålla dig till, inte ett önsketänkande i en påhittad alternaiv verklighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in