2021-04-01, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oberfeldwebel
Jag tror inte på att det blir ett så långt straff. Ahmed Tishko är ju en person man absolut vill ha bort så länge som bara möjligt. Det är något av de mest sadistiska morden i närtid. Det fattas fortfarande kroppsdelar och hela familjen verkar ha slutit upp bakom Tishko för att undanröja bevisen.
I detta fallet verkar ju familjen tvärt om vara pådrivande för att mgm ska göra rätt för sig. Anledningen till ett så "sent" erkännande är nog inte att han försökt komma fri utan för att han först ska landa ur chocken och sedan kunna samtala med sin advokat innan det förhör hålls där han formellt erkänner och berättar förloppet osv. Det är ofta så. Kanske har han redan "erkänt" det innan han greps.

Vad gäller mordvapen så kan det vara vad som helst. Mest troligtvis inte en kniv utan något som han slagit henne med. Detta skulle dessutom vara en omständighet som talar för att ett mildare straff kommer att utdelas eftersom åklagaren måste bevisa att han slog med avsikt att döda. Försvaret kommer yrka på att det endast var grov misshandel och försöka få ner det till dråp.

Det kommer göras en inledande psykisk bedömning och vid behov även en full RPU. Hans medicinska tillstånd vid mordet kommer att utvärderas.

Jag tror också så. Misshandel, vållande till annans död, dråp. Men mord nej
Citera
2021-04-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Nej att man inte får göra så, men de finns många som hävdar att de hänt ”internt”
Ja det sker internt. Särskilt i Skåne och Göteborg där belastningen på utredarna redan är ganska så hög.
Det börjar med så banala saker som att förhörsledare kan hota/locka med blodprov för ringa narkotikabrott i mindre förhör till att man släpper åtalspunkter i större fall.
Citera
2021-04-01, 22:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Jag tror inte på att det blir ett så långt straff. Ahmed Tishko är ju en person man absolut vill ha bort så länge som bara möjligt. Det är något av de mest sadistiska morden i närtid. Det fattas fortfarande kroppsdelar och hela familjen verkar ha slutit upp bakom Tishko för att undanröja bevisen.
I detta fallet verkar ju familjen tvärt om vara pådrivande för att mgm ska göra rätt för sig. Anledningen till ett så "sent" erkännande är nog inte att han försökt komma fri utan för att han först ska landa ur chocken och sedan kunna samtala med sin advokat innan det förhör hålls där han formellt erkänner och berättar förloppet osv. Det är ofta så. Kanske har han redan "erkänt" det innan han greps.

Vad gäller mordvapen så kan det vara vad som helst. Mest troligtvis inte en kniv utan något som han slagit henne med. Detta skulle dessutom vara en omständighet som talar för att ett mildare straff kommer att utdelas eftersom åklagaren måste bevisa att han slog med avsikt att döda. Försvaret kommer yrka på att det endast var grov misshandel och försöka få ner det till dråp.

Det kommer göras en inledande psykisk bedömning och vid behov även en full RPU. Hans medicinska tillstånd vid mordet kommer att utvärderas.
Det är många här som redan vet vad som hänt? Hur dödades Elin? Vi vet inte och inte heller vad för mordvapen mgm försökt göra sig av med i sjön. Vänta med domen tills vi hört storyn.
Hon kan ju hållits instängd i husbilen och torterats länge... vi vet ingenting. Än
Citera
2021-04-01, 22:48
Medlem
Groggnaks avatar
Vännerna letade hos misstänkte mannen: ”Han ville inte öppna skjulet”

"När den 18-åriga kvinnan försvann letade vännerna desperat efter henne.

I flera omgångar åkte man också hem till den nu anhållne mannen. De bad om att få leta efter kvinnan. Han släppte in dem men vid en byggnad tog det stopp.

– Det fanns ett skjul på tomten. Det ville han inte öppna, säger en av vännerna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3GBnJ/vannerna-letade-hos-misstankte-mannen-han-ville-inte-oppna-skjulet
Citera
2021-04-01, 22:49
Medlem
PolarFlexuss avatar
När kan FUP:arna tänkas dyka upp?
Citera
2021-04-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är många här som redan vet vad som hänt? Hur dödades Elin? Vi vet inte och inte heller vad för mordvapen mgm försökt göra sig av med i sjön. Vänta med domen tills vi hört storyn.
Hon kan ju hållits instängd i husbilen och torterats länge... vi vet ingenting. Än

Jag har viss insyn och för närvarande är det inte ett särskilt invecklat fall man utreder nej.
Citera
2021-04-01, 22:51
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Jag har viss insyn och för närvarande är det inte ett särskilt invecklat fall man utreder nej.

Som jag sa innan, verkar vara ett fall serverat på ett silverfat till polisen.
Citera
2021-04-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarFlexus
När kan FUP:arna tänkas dyka upp?
När åtal väcks kan du begära ut den.
Citera
2021-04-01, 23:01
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag tycker man ser på han att det är något fel i huvudet, jag hade aldrig beblanda mig med en sådan människa. Så sorgligt att flickan umgicks med han. Hon gjorde det säkert bara för att vara snäll så misstolkade han allt och ville visa sin makt genom att dräpa henne. Vidrig människa.
Citera
2021-04-01, 23:02
Medlem
Någon som vet anledningen?
Citera
2021-04-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
När åtal väcks kan du begära ut den.
Hela utredningen måste vara färdig och den misstänkte och hans försvarare ha gått igenom den innan FUP ens existerar. Detta ärende är ännu bara i sin linda.
Citera
2021-04-01, 23:06
Medlem
Det troligaste är att han hade någon sorts autism och kände sig kränkt. Det ledde till att han fick ett raseriutbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in