Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Han lämnar efter sig enligt andra:
*Skor
*Jacka
*Mobil
*Cykel
Och Ingen har misstänkt något för de tror att han ska hem.

Men en stund senare gör M detta..
*Befinner sig åt fel håll från sitt hem
*Springer runt och startar larm.
*Ber om te och är artig
*Frågar om vägbeskrivning men går åt andra hållet.
*En tjej försöker få han att stanna men han springer.

Så vad hände och vad händer sen?

Frågetecken kring D och hans beteende efter detta har hänt.. (tror inte D har gjort något)
han tar sig hem och är orolig..

*varför är han orolig? det var väl inget som hade varit märkligt under kvällen? Och det är bara D som blir orolig.. de andra är helt lugna?
* Men han blir så orolig att får med sig sin mamma för att leta ute mitt i natten för att leta..för så orolig är han..
* D vill inte gå mot huset de varit i utan har på något sätt kommit på att de ska leta på en annan plats.. varför då? Om någon har tipsat om detta innebär det att någon mer nu är orolig eller vad gör att de letar där?

Polisen säger åt dom att gå hem.. varför då?
Vad tror polisen har hänt? Att han sover hos någon annan?
Vad tror E och D har hänt? Tror de på att M är med någon som de litar på?

För annars tror jag inte att de hade slutat leta.. och om de trodde det var en fara för Ms liv.. då hade fler varit ute och letat...det hade nog E sett till om hon fruktade för sitt barns liv..där och då..

Bra reflektioner. Någon i sällskapet vet mer än vad som sägs. Kan en förälder skydda sitt barn genom att hemlighålla sanningen? För om sanningen kommer fram förlorar föräldern båda sina barn?
Citera
2021-03-30, 22:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Han har ju inte telefonen med sig..

Nej precis .
Den hade han satt på laddning där hos killkompisen innan han drog.
Citera
2021-03-30, 22:39
Medlem
I så fall fel av mig!
Citera
2021-03-30, 23:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
I så fall fel av mig!

Inte lätt att veta all information i det här försvinnandet .
Det du skrev var ju något som lätt kunnat hänt .
Hundarna har ju gett åtskilliga vinkar vid vattnet så ....
Citera
2021-03-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
I så fall fel av mig!
Men intresserad hur du tänker om det nu var så?
Varför ska han stå och filma ut över vattnet?
Citera
2021-03-30, 23:42
Medlem
Hur många killar är i det ”gäng” M brukar hänga i?
Hur många av dessa var i den villan den kvällen?
Hur känner de varandra från början?

Någon med koll?
Citera
2021-03-31, 00:49
Medlem
Från Mattias mammas inlägg i sökgruppen (fb?)

Länk till flashbackinlägg
(FB) 17-åriga Mattias i Ljungby/Hjortsberg försvunnen utan jacka sedan natten 5/12-2020

Citat:
Senare: Lördag 5/12
c.a. 01:45 Jag hör dörren öppnas och går ut för att se om båda barnen har kommit hem. Det är bara Dennis, som är andfådd efter att ha cyklat hem och sprungit upp. Han frågar om Mattias är hemma. Det är han inte. Hans skor, mobil och cykel är kvar hos kompisen, säger han. Då måste han också vara kvar, det är en stor villa, kanske sover han någonstans, tänker jag.

Dennis ringer kompisen och ber honom att leta. Vi går också ut direkt för att leta. Först vill jag till kompisen för att försäkra mig om att han verkligen inte är där. Men Dennis är orolig och vill titta runt husen på Ågårdsvägen på vägen till kompisen. Han springer även upp till Hjortsbergsparken.

Vi kommer fram till kompisens hus. Mattias är inte där. Jag ringer polisen och sedan går ut och tittar i trädgården och runt huset igen. Polisen kommer inom kort. Då går jag in i huset igen. Jag ser Mattias skor i garaget. Där på en trappa som går till en hall som ligger utanför kompisens källarrum har någon nyligen lagt Mattias rock.

Polisen ber mig och Dennis att gå hem och vänta på Mattias där. Klockan är ca. 2:40.

När vi kommer fram till korsningen mellan Ågårdsvägen, Axel Rothsgatan och Strömgatan, börjar jag höra regelbundna rop. Först är det svårt att lokalisera ropen. Dennis tror att ropen kommer från Hjortsbergsparken och springer åt det hållet. Han ropar ”Matti” flera gånger. Jag stannar och lyssnar efter de andra ropen. De kommer från det motsatta hållet, från Replösaområdet. Det hörs även en hel del hundskall från samma område. Jag ropar efter Dennis och vi lyssnar igen.

Jag kanske tänker fel men jag kan inte riktigt släppa varför Dennis 2 ggr tror att Mattias finns i Hjortsbergsparken.
Citera
2021-03-31, 02:16
Citat:
Ursprungligen postat av NotLuckyLuke

(FB) 17-åriga Mattias i Ljungby/Hjortsberg försvunnen utan jacka sedan natten 5/12-2020

Jag kanske tänker fel men jag kan inte riktigt släppa varför Dennis 2 ggr tror att Mattias finns i Hjortsbergsparken.

Hmmmm det var intressant , det står - har någon nyligen lagt Mattias rock.
Citera
2021-03-31, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmm det var intressant , det står - har någon nyligen lagt Mattias rock.

Där har vi det! Mycket bra observation!
Citera
2021-03-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotLuckyLuke

Och det står att på två olika hålla hörs röster..
Citera
2021-03-31, 09:35
Medlem
Eller om D vill avleda ifrån replösa hållet? Vill dock inte tro det!
Citera
2021-03-31, 11:29
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Han fick en blackout av något. Tänk om han somnade i soffan på festen... vaknar till förvirrad ... ställer sig upp och säger -JAG DRAR NU.
och han är forfarande i "sovarläge" han går ut och vet inte riktigt var han är.

han är inte försvunnen för att han har gått vilse.. han har blivit bragd om livet och som jag har sagt förut så är han sydväster om ljungby... det är det jag får upp i mina syn.

Jag håller ögonen på dig och dina syner. Sanningen kommer fram och då vet vi sanningen om dina syner,. Åk till blåkulla nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in