Citat:
Han lämnar efter sig enligt andra:
*Skor
*Jacka
*Mobil
*Cykel
Och Ingen har misstänkt något för de tror att han ska hem.
Men en stund senare gör M detta..
*Befinner sig åt fel håll från sitt hem
*Springer runt och startar larm.
*Ber om te och är artig
*Frågar om vägbeskrivning men går åt andra hållet.
*En tjej försöker få han att stanna men han springer.
Så vad hände och vad händer sen?
Frågetecken kring D och hans beteende efter detta har hänt.. (tror inte D har gjort något)
han tar sig hem och är orolig..
*varför är han orolig? det var väl inget som hade varit märkligt under kvällen? Och det är bara D som blir orolig.. de andra är helt lugna?
* Men han blir så orolig att får med sig sin mamma för att leta ute mitt i natten för att leta..för så orolig är han..
* D vill inte gå mot huset de varit i utan har på något sätt kommit på att de ska leta på en annan plats.. varför då? Om någon har tipsat om detta innebär det att någon mer nu är orolig eller vad gör att de letar där?
Polisen säger åt dom att gå hem.. varför då?
Vad tror polisen har hänt? Att han sover hos någon annan?
Vad tror E och D har hänt? Tror de på att M är med någon som de litar på?
För annars tror jag inte att de hade slutat leta.. och om de trodde det var en fara för Ms liv.. då hade fler varit ute och letat...det hade nog E sett till om hon fruktade för sitt barns liv..där och då..
*Skor
*Jacka
*Mobil
*Cykel
Och Ingen har misstänkt något för de tror att han ska hem.
Men en stund senare gör M detta..
*Befinner sig åt fel håll från sitt hem
*Springer runt och startar larm.
*Ber om te och är artig
*Frågar om vägbeskrivning men går åt andra hållet.
*En tjej försöker få han att stanna men han springer.
Så vad hände och vad händer sen?
Frågetecken kring D och hans beteende efter detta har hänt.. (tror inte D har gjort något)
han tar sig hem och är orolig..
*varför är han orolig? det var väl inget som hade varit märkligt under kvällen? Och det är bara D som blir orolig.. de andra är helt lugna?
* Men han blir så orolig att får med sig sin mamma för att leta ute mitt i natten för att leta..för så orolig är han..
* D vill inte gå mot huset de varit i utan har på något sätt kommit på att de ska leta på en annan plats.. varför då? Om någon har tipsat om detta innebär det att någon mer nu är orolig eller vad gör att de letar där?
Polisen säger åt dom att gå hem.. varför då?
Vad tror polisen har hänt? Att han sover hos någon annan?
Vad tror E och D har hänt? Tror de på att M är med någon som de litar på?
För annars tror jag inte att de hade slutat leta.. och om de trodde det var en fara för Ms liv.. då hade fler varit ute och letat...det hade nog E sett till om hon fruktade för sitt barns liv..där och då..
Bra reflektioner. Någon i sällskapet vet mer än vad som sägs. Kan en förälder skydda sitt barn genom att hemlighålla sanningen? För om sanningen kommer fram förlorar föräldern båda sina barn?