2021-04-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
En 18 årig flicka väger inte speciellt mycket, som en tung ryggsäck ungefär. Det kan en någorlunda aktiv man bära på i flera mil.

Hon såg inte så liten ut på bilderna. Inte ”petite”-sorten precis, utan att mena något illa med det. Men visst, adrenalin kan nog göra mycket. Annars har han fått hjälp från någon.
Citera
Medlem
En person på fb säger att PG erkänt för familjemedlemmar och vänner.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det beror på vem uppgiften kom ifrån. Är det så att hon kontaktat tex sin familj för att säga att hon är på väg hem eller en annan kamrat, så kan det absolut vara runt 02.00.

Hon försvann nog inte långt ifrån den misstänktes hus med tanke på tältet dom slog upp för fynd och dom avspärrade områden där fyndplatsen är.

Jag misstänker att de har träffats i husbilen eller något o så har PG mördat henne (antingen i husbilen eller utanför på stigen). Om det stämmer att kroppen har transporterats så tror jag att han kört runt hans personbil till stigen som går precis bakom huset och släpat in kroppen o kört iväg.
Citera
2021-04-01, 15:11
Medlem
MGM behöver inte ha tänkt på konsekvenser överhuvudtaget. Han agerade på impuls och inser efter åt vad han gjort.

I panik, stress och med adrenalin påslag fick han extra krafter att orka flytta kroppen och gräva ner den.
Citera
2021-04-01, 15:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
Det har varit undersökningar på 3 platser eller?

1 PG hus
2?
3 där kroppen hittades

1 Möllevägen 16
2?
3?
finns det ingen som bor i Höör och vet var platserna är? eller är de dum i huvudet allihopa.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2021-04-01 kl. 15:14.
Citera
2021-04-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billebockan

Tydligen inte för hans nära vän CE eftersom han inte vet mer än vad vi vet.
Citera
2021-04-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det har varit undersökningar på 3 platser eller?

1 PG hus
2?
3 där kroppen hittades

1 Möllevägen 16
2?
3?
finns det ingen som bor i Höör och vet var platserna är? eller är de dum i huvudet allihopa.

Jag kan göra en liten sammanfattning ikväll. Kört förbi alla platser under jobbet både idag och igår. Verkar vara rätt lugnt i byn för tillfället, en polisbil utanför huset på möllevägen men annars har polisen lämnat de andra avspärrningarna.
Citera
2021-04-01, 15:22
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xilos
Jag kan göra en liten sammanfattning ikväll. Kört förbi alla platser under jobbet både idag och igår. Verkar vara rätt lugnt i byn för tillfället, en polisbil utanför huset på möllevägen men annars har polisen lämnat de andra avspärrningarna.

Se det finns en ängel som kan o vill
Citera
2021-04-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Jag misstänker att de har träffats i husbilen eller något o så har PG mördat henne (antingen i husbilen eller utanför på stigen). Om det stämmer att kroppen har transporterats så tror jag att han kört runt hans personbil till stigen som går precis bakom huset och släpat in kroppen o kört iväg.

Citat:
Ett fordon har tagits i beslag efter mordet på en 18-åring i Höör. Fordonet flyttas nu för att undersökas på annan plats.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/mordet-i-hoor-polisen-har-tagit-fordon-i-beslag

Husbilen förmodligen som kan vara mordplats eller andra fynd det återstår att se. Dom tar mycket i beslag vid en mordutredning så det kommer väl mer så småningom.

Citat:
En av tre avspärrningar hävda
Tidigare har tre platser varit avspärrade runtom i Höör, under torsdagen hävdes avspärrningen vid en av dessa platser.

En av dom platserna är fyndplatsen.
Citera
2021-04-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billebockan

Om detta och uppgifter på att PGs familj fört bort Elins familj under sökandet så kan det nog gå illa för dem med.
Citera
2021-04-01, 15:26
Medlem
Snackade precis med en av PG's vröder. Inte en chans att han har gjort detta.. leter nu efter ny GM , kommer släppas vilken minut som helst
Citera
2021-04-01, 15:28
Medlem
vem är MGM? sett PG men säger mig ingenting, har försökt gå tillbaka flertal sidor ockspå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in