2021-04-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte du snurrade ihop det. Ja, han äger en gammal Fiat som är äldre än honom själv. Fiaten är en husbil.

Modellen heter ”Fiat Dethleffs A522”, från 1987.
Tack för det! Trodde det var ytterligare ett fordon som tagits i beslag.
Citera
2021-04-01, 13:02
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Är det därifrån hon försvann, eller dit hon försvann, eller var hon där innan hon försvann?

Edit: tolkar det som att det var därifrån hon försvann.

Jag tolkar det som någon/några har sagt till polisen att hon skulle dit till honom på kvällen. Och att hon senare gick till en vän och lämnade vännens bostad på natten.
Citera
2021-04-01, 13:04
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Tidsangivelsen i efterlysningen var att hon lämnade 02 från den adressen. Den sista någorlunda säkra observationen är med andra ord 02.
Senare tillkom att någon sett henne vid 7.20. Det är en osäker observation eftersom det knappast kan ha varit hon.

Den adress som gäller är med andra ord samma som den häktades och det är systern som efterlyst henne.

Ditt promenerande finns det ingen grund för och inte eller att det skulle vara någon annan än mgm som hon besökt.
Precis som ditt förvirrande babblande om att mgm inte skulle vara skyldig.

Att tidsangivelsen 02 är en "någorlunda säker observation" tror jag inte på. Vem har uppgett att hon lämnade lägenheten 02?

Jag tror hon var kvar där. Och försvann någon gång tillsammans med någon. Kanske redan död?
Citera
2021-04-01, 13:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Att tidsangivelsen 02 är en "någorlunda säker observation" tror jag inte på. Vem har uppgett att hon lämnade lägenheten 02?

Jag tror hon var kvar där. Och försvann någon gång tillsammans med någon. Kanske redan död?

Ja 02 betyder ju inget alls, sannolikt. Antagligen fick PG frågan om när hon gick därifrån och han svarade något. Hade kanske lika gärna kunnat säga klockan 01 eller 03.

(Huset...eller kanske husbilen. Inte lägenheten.)
Citera
2021-04-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
P*il*p G*ah*n
Den där maskningen.
Och efternamnet vart 1 bokstav längre tydligen.
👌👌👌👌👌
Citera
2021-04-01, 13:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Det är ett faktum att ett antal olika studier funnit vissa ansiktsdrag som är vanligare hos pojkar med autism än hos genomsnittet. Det betyder för all del inte att det går att se om någon har autism eller inte. Det gör det bara möjligt att konstatera att vissa ansiktsdrag är vanligare bland autistiska, men samma ansiktsdrag förekommer bland fullkomligt "normala".

Med andra så har du rätt, det går inte att se om någon har autism eller inte. De som påstår något annat vet helt enkelt inte vad de pratar om.
Citera
2021-04-01, 13:12
Medlem
Hur ser det ut på gatan? Brukar ganska ofta läsa om vittnen som hört skrik mitt i natten.
Citera
2021-04-01, 13:14
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja 02 betyder ju inget alls, sannolikt. Antagligen fick PG frågan om när hon gick därifrån och han svarade något. Hade kanske lika gärna kunnat säga klockan 01 eller 03.

(Huset...eller kanske husbilen. Inte lägenheten.)

Och nu jobbar polisen med tanken att hon kan ha blivit mördad redan dagen innan, alltså på måndagen.

Citat:
Polisen litar inte på uppgiften om att den 18-åriga kvinnan lämnade sin vän vid 02-tiden natten mot tisdagen.
Det misstänkta brottet kan ha skett flera timmar tidigare.
Citera
2021-04-01, 13:16
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är ett faktum att ett antal olika studier funnit vissa ansiktsdrag som är vanligare hos pojkar med autism än hos genomsnittet. Det betyder för all del inte att det går att se om någon har autism eller inte. Det gör det bara möjligt att konstatera att vissa ansiktsdrag är vanligare bland autistiska, men samma ansiktsdrag förekommer bland fullkomligt "normala".

Med andra så har du rätt, det går inte att se om någon har autism eller inte. De som påstår något annat vet helt enkelt inte vad de pratar om.
Hur har han rätt i att det inte finns ett typiskt utseende för autism?

Jag länkade källor på att det finns ett typiskt utseende för autism. Du själv säger dig ha läst dessa studier.

Trots det avslutar du med att han har rätt i att det inte finns ett typiskt utseende för autism? Du får nog lov att bestämma dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad är så skumt med det? Folk åker till olika orter, även småbyar och festar även på måndagar.

När och fjärran? Kan lika gärna vara från Hörby och Sösdala och det vore inte speciellt märkligt, i byar som ligger så nära varandra känner man ofta en del i de andra byarna.
ja du har rätt besökarna behöver ju inte vara skummisar heller..jag svarade på ett inlägg där C pekades ut som skummis.Det kan vara någon helt annan gärningsman än den man först tror också..
vi får vänta och se i vilken riktning det pekar.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Och nu jobbar polisen med tanken att hon kan ha blivit mördad redan dagen innan, alltså på måndagen.

"Vännen" är alltså GM?
Citera
2021-04-01, 13:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Släpp diskussionen om autistiskt utseende, i generella ordalag, och koncentrera er på topic.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in