2021-04-01, 10:52
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag har skrivit om det förr,
men jag slås alltid av hur just adopterade till Sverige väldigt ofta är avvikande
till sin sexuella läggning och/eller rätt sköra/störda psykiskt.

Jag har genom livet, precis som många andra, i olika sammanhang som jobb, privat träffat
på dessa, av bägge könen.

Det har handlat om homosexualitet, promiskuitet, dragning till betydligt yngre persopner och annat (själv)destruktivt beteende.

Det är såklart ingen raketvetenskap att koppla ihop det psykologiskt.

Någon annan som reflekterat över detta?

Nej, däremot har de två förhållande jag haft med adoptivbarn kantats av svartsjuka, kontrollbehov och draman. Innerst inne finns nog en känsla att de blivit övergiva att och de inte är ngt värda.
Citera
2021-04-01, 10:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Beror på vem man frågar. En amerikan skulle tycka straffet han skulle fått i Sverige vara ett skämt.
Rätt eller fel får man såklart tycka vad man vill om man fakta är att han inte kommer kunna begå ett nytt brott i smahället dem nästkommande 15 åren.

Han skulle ju inte fått något straff i Sverige. I USA ska han ju vara glad enligt advokaten att det inte blev livstid. Men 15 år alltså. Förmodligen får han sitta lite knappt 10 år innan villkorligt med utvisning.
Citera
2021-04-01, 11:12
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femlaxar
Skönt med vettiga straff.

Han får se fram emot att gråta ut i morgonsofforna och sommarprata 2036.

Allt gott till den som väntar!

Kämpa på Jaq!
Citera
2021-04-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Rätten att överklaga en dom till högre rättsinstans är något grundläggande i de allra flesta rättsystem, så också i USA och handlar inte om dubbelt åtal utan om att en högre rättsinstans tar upp och granskar domen igen.
Vilka möjligheter till övetklagan som finns i detta fall låter jag vara osagt då jag inte är insatt i detalj.

Den åtalade har möjlighet att överklaga ,men staten kan inte åtala två gånger för samma brott

Påstod jag något annat ?
Citera
2021-04-01, 11:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han skulle ju inte fått något straff i Sverige. I USA ska han ju vara glad enligt advokaten att det inte blev livstid. Men 15 år alltså. Förmodligen får han sitta lite knappt 10 år innan villkorligt med utvisning.

Njae, som jag förstår det så är meningen att han ska sitta hela tiden då han inte fått x år med möjligheten till villkorligt inom x år. Men vi får väl se om Sverige lyckas hämta hem honom, däremot så lär han inte vara högprioriterad.
Citera
2021-04-01, 11:23
Medlem
cerns avatar
Gud vad detta är intressant alltså! Vill verkligen veta allting som har hänt i detta fallet.. Det här är ju en världskändis som alla vet om och verkligen hela Sverige avgudar speciellt på Dramaten är han känd.
Sitter och gråter nu för alla har ju honom som förebild i Sverige.
Citera
2021-04-01, 11:28
Medlem
sfrges avatar
Karln är ju inte riktig i huvudet. Ingen vuxen person i sina sunda vätskor flyger ju till USA för att träffa en fjortis.

Men 15 års fängelse. Hallå. Det var ju frivilligt från båda sidor.
Sjukt. Dessutom riskerade han livstid.
I USA finns det då fan inga gråzoner.
Citera
2021-04-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
”Han riskerade livstid. Just det, maxstraffet här i USA för det här brottet var livstid. En åtalspunkt lades ner och han dömdes bara till 15 år. Vi är väldigt nöjda med resultaten Säger advokaten

Undrar hur Joaquin har firat?

Han joggade en seger runda i cellen på 3 kvadratmeter och skålade i toaletten
Citera
2021-04-01, 11:36
Medlem
Han är Korean inte Svensk, han har tatuerat det själv på armen.
Att han ens benämns som Svensk är pinsamt..
Citera
2021-04-01, 11:39
Medlem
FI och Vänsterpartiet är pedofilens partier:
https://www.facebook.com/profile.php...08569&sk=likes
Citera
2021-04-01, 11:46
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Han är Korean inte Svensk, han har tatuerat det själv på armen.
Att han ens benämns som Svensk är pinsamt..

Adopterad ?
Isåfall svensk . Uppvuxen och fostrad svenskt
Citera
2021-04-01, 11:46
Medlem
15 års fängelse, måste han sitta alla dom 15 åren då eller när kan han släppas villkorligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in