2021-04-01, 11:20
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Polisen hade enligt media spärrat av på 3 platser varav Elin sen hittades på en av dessa.
Bostaden, ett område kring järnvägsstationen har jag för mig. Vet vi det 3:e området?
Om man gör 3 avspärrningar så så måste man ju ha hittat/misstankar om att hitta inom dessa områden så någonting har ju pekat ditåt.

Kroppen funnen i ett skogsområde nära järnvägsstationen, ca 12 km från Mgm:s hem och i trädgården har jag läst. Är de 2 första (12 km och nära stationen) samma ställe.

Bra jobbat av polisen tycker jag.

Någon skrev här tidigare idag att det skulle vara en lekplats. Nu minns jag inte exakt om det va i närheten till MGM hus el där BO hittades.
Citera
2021-04-01, 11:23
Medlem
baron-brazils avatar
Har bläddrat i tråden men lyckas inte hitta någon länk till MGMs Facebook. Är det någon vänlig själ som kan länka eller maska info igen?
Citera
2021-04-01, 11:26
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tolkade diskussionen som att den mest handlade om vem som bragt henne livet. Det vill säga inte en diskussion om i fall det kan röra sig om nödvärn, det är ju en annan aspekt.

Jag menar att om någon mördar någon, så är denne skyldig till mord. Även om han eller hon inte döms.

Men visst kunde jag skrivit att om han haft ihjäl henne och det inte rör sig om nödvärn så är han skyldig (kanske inte just rubriceringen mord, finns ju ett par andra med) oavsett om han döms.

Inte juridiskt.
Citera
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Har bläddrat i tråden men lyckas inte hitta någon länk till MGMs Facebook. Är det någon vänlig själ som kan länka eller maska info igen?

P*il*p G*ah*n
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Intressant att det förs någon slags forumsdiskussion på MGMs Facebook. En icke dömd kille får allt från utpekanden till att vara föremål för politiska diskussioner som inte har något som helst med personen i fråga att göra.
Citera
2021-04-01, 11:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Ska tydligen hittats i eller i nära anslutning till Höörsån.
Citera
2021-04-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja det bör bli livstid i detta fallet, ska väl vara möjligt med lindrigare straff om det framkommer att han knuffat henne tex bakom husbilen och slog bakhuvudet i asfalten och dog sedan fick han panik och gömde henne och detta stöds vid obduktionen.

Både tishko och framförallt Mats alm klarade sig lindrigt undan pga att dödsorsak inte kunde säkerställas.

Framförallt måste åklagaren visa att det fanns ett uppsåt att döda flickan.
Att hon är slarvigt nedgrävd tyder mest på att MGM är en smula efterbliven.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Inte juridiskt.

Jag menade rent faktiskt, vilket väl är vad tråden handlar om.

I fall en självmordsbombare spränger sig själv och ytterligare några personer avlider menar jag att han är skyldig i faktisk mening. Men det är sant att han inte kommer dömas.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Om han är häktad på sannolika skäl då måste dom väl ha någon konkret bevisning mot honom typ hennes blod på hans jacka eller liknande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Intressant att det förs någon slags forumsdiskussion på MGMs Facebook. En icke dömd kille får allt från utpekanden till att vara föremål för politiska diskussioner som inte har något som helst med personen i fråga att göra.
Jag tycker det är vidrigt av människor att hänga ut honom så skyldig eller inte !
Citera
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
P*il*p G*ah*n
Du kanske kan lista *= så man fattar efternamnet. Eller är det jag som är trög bara?
Citera
2021-04-01, 11:33
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Du kanske kan lista *= så man fattar efternamnet. Eller är det jag som är trög bara?

Efternamnet är ett träd som vi tycker om att ha på julen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in