2021-04-01, 09:53
Medlem
dialektikers avatar
Nu har jag ju en sambo sen 20 år tillbaka, men jag hade tagit rätt illa upp om jag hade fått en diskborste i present i inledningen av relationen.
Citera
2021-04-01, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoulShouter
Samtliga kvinnor gör ett relativt dåligt intryck, det är således förbluffande för mig att så många i denna tråd kan vara så sålda på känslosåsen Ellinor. Har man verkligen så låga krav på en partner att Ellinor framstår som rena drömkvinnan för många? Fascinerande. Förstår Lars som blir obekväm och bara vill bli klar med skiten.

Word.

Jag skulle inte klara av att ha Ellinor som tjejkompis, inte ens en dag, trots att jag också är tjej, anser nog ändå att hennes sk kvinnlighet inte består av kvinnliga drag, hon är bara egotrippad, oplanerad och van att leva ut sina impulser och känslor. Jag tror att Lars blev besviken ganska direkt och därför försökt le för mycket och ansträngt för att hålla stämningen uppe. Egentligen är han bara djupt ointresserad av hennes sällskap och vill ha en vanlig tjej som kan hantera logiska resonemang och inte bara är impulsstyrd.
Senast redigerad av Lokatten66 2021-04-01 kl. 10:00.
Citera
2021-04-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nu har jag sett senaste avsnittet.

Den här jävla produktionen. Och sexologen med nazi-frissan. Det är oseriöst att låta ett experiment fortgå när en deltagare behandlas så grovt illa, och det är helt kört för paret att åstadkomma någon som helst relation. Stackars Grävis alltså, utsättas för detta. Susanna behöver en liten utredning och sedan ett antal år i egenterapi. Det är så uppenbart att Susanna valt socionomyrket för att genom att härja med andra människors liv, få möjlighet att utöva makt och kontroll, det hon saknat själv hela sin barndom och sitt liv. Socionomyrket är perfekt med sin myndighetsutövning på det sättet för en störd person som Susanna. Hon kommer att njuta av att skada de människor hon möter.

Johan Grävis stod på sig bra i det här avsnittet, han gav henne motstånd och höll på sin integritet och gränser. Susanna flinar mot honom och är så stolt över sig själv och sin mobbning av honom. För Susanna finns bara en verklighet, hennes. Och hon har alltid rätt, alltid tolkningsföreträde.

Hade det varit en seriös produktion hade man avbrutit här och markerat mot Susanna hårt.
Det hade också visat på mer realitet i programmet. Nu blir det bara plågsamt att tvingas följa misären, Johans lidande i Mordor.

Johan kommer definitivt att hitta en bra kvinna som uppskattar alla hans fina egenskaper och humor, det är jag inte minsta orolig över.

Så till Lars och hans resa med Ellinor för att besöka föräldrarna i Göteborg. Jag är riktigt besviken över att allt verkligen handlar om att han skäms över radhuset och trädgårdstäppan, och för föräldrarna också antar jag. Hur många får ens uppleva en sån barndom han hade, med föräldrar som hållit ihop? Nej, jag är riktigt besviken över Kalle Kaviar Lars. Så bortskämd. Så hemskt för föräldrarna att se det här programmet och inse att sonens stora trauma är att vara uppväxt i radhus?

Ellinor uppfattade jag som rena mardrömskvinnan i det här avsnittet, det kommer att ta ett tag att återhämta mig från det. Hon har fått det hon vill ha, och tar det och kör hela skutan i sank pga av ångesten det väcker hos henne. Måtte hon inte vara en sån kvinna som är mest lycklig som olycklig!

Och Anton är pedant. Men då slipper ju Sofia städa, det kan han göra. Jag tycker att hon är väldigt tolerant mot honom, tror de kommer att växa ihop på ett bra sätt.

Det är inte konstigt att tidigare deltagare gått ut i gemensamt brev där man vill att produktionen av programiden ska upphöra. Det är inte seriöst, och att som terapeuter ställa upp på detta år efter år säger något om deras moral.

Ja jag blir så provocerad av Lars och hur han kan beklaga sig över sin barndom när en annan har upplevt missbruk och våld i hemmet mellan sina föräldrar när man växte upp och det har påverkat en långt upp åldern innan man blev trygg i sig själv. Det enda han upplevde var att de flyttade EN enda grej?!
Citera
2021-04-01, 10:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Word.

Jag skulle inte klara av att ha Ellinor som tjejkompis, inte ens en dag, trots att jag också är tjej, anser nog ändå att hennes sk kvinnlighet inte består av kvinnliga drag, hon är bara egotrippad, oplanerad och van att leva ut sina impulser och känslor. Jag tror att Lars blev besviken ganska direkt och därför försökt le för mycket och ansträngt för att hålla stämningen uppe. Egentligen är han bara djupt ointresserad av hennes sällskap och vill ha en vanlig tjej som kan hantera logiska resonemang och inte bara är impulsstyrd.

Ellilår måste ju vara pissjobbig för kaviarmannen att umgås med, tror inte på det paret alls.
Citera
2021-04-01, 11:26
Medlem
Även om Lars framstår som falsk ofta växte han i senaste avsnittet. Helt rätt, varför ska ett förhållande främst bestå av diskussioner som tynger dig och din partner? Har dejtat tjejer som mest pratar om hur jobbigt allt är. Vem står ut med den typen av samtal en längre tid? Lars vill ha en partner som skänker honom glädje och är positiv. Ellinor är motsatsen.

Susannas typ har jag också dejtat. Den egoistiska där hela relationen handlar om henne. Omöjlig att ha att göra med.

Sofia visade dock sig från sin bättre sida. Anton hade jag kastat ut direkt. Alldeles för pedant utan möjlighet till kompromisser. Hoppas han inser hur jobbig han är innan relationen tar slut.
Sexfrågan misstänker jag gäller prestationsångest. Något väldigt många killar brottas med. Främst för att vi förväntas veta allt och styra allt utan någon som helst aning om vad tjejen gillar. Sofia tycker jag ändå hanterade situationen bra och hon verkar ha en väldigt sund inställning till sex. Det ska vara kul, mycket bra sagt.
Citera
2021-04-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha, ha Anton ger en dammvippa i present till Sofia med insinuationen att hon ska städa bättre (här hade det varit stor risk att feministerna hade gått i spinn och blivit tokrasande) men så visar det sig att Anton lider av ett tvångsmässigt pedanteri med städning ( som han kräver att Sofia ska gå med på , nej man ska verkligen inte inrätta sig efter någon som har det där tvångsmässiga behovet var saker ska ligga. Jag har två sådana i min bekantskapskrets och den ena ligger inne på psyket mellan varven, och den andra har grava autistiska diagnoser).

Sen visar det sig att Anton har problem att prata om sex (jag har aldrig stött på en sån partner i mitt liv) men han har inga problem att sjunga om incest och våldtäkter.
Nä, nu sätter jag diagnosen autism på Anton.
Stackars Sofia.

Va, måste man göra en sån där tavla och skriva upp vad sex betyder i sin relation?
Detta har jag missat totalt.
Jag får ta det med sambon när han kommer hem efter jobbet.

Perfektionister passar bäst ihop. Att ha exempelvis ett småbarn och få panik när de är lite damm i hörnen funkar inte så bra om båda inte är lagda åt det hållet. Vissa ser när det är lite damm, andra har inte "dammsynen" eller stör sig av att en flaska vin står på banken.
Citera
2021-04-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Susanna är ett utmärkt exempel på den typ av kvinna som en mansjour för kvinnor verkligen skulle kunna hjälpa och få att blomma ut i sin kvinnlighet. Vi ser ju att det finns mycket känslor i henne.

Jag kan som sagt inte alls delta i det infantila, av flockmentalitet baserade, drevet mot Susanna i tråden. Allt jag ser är en traumatiserad, ledsen och vilsen individ - som egentligen är väldigt varm och omhändertagande. Hon vill så gärna vara den varma och omhändertagande kvinna hon egentligen är, men hennes rotlösa och traumatiserande uppväxt - vilken har gjort henne till ett enkelt offer för den destruktiva "kvinnofrigörelsen" - hindrar henne från att blomma ut i sin kvinnliga prakt.
Hon gråter. Inte bara av medkänsla för Johan, utan också för att hon inser att hennes kvinnlighet har stulits ifrån henne och hon är oförmögen att ta den tillbaka den på egen hand.

Gift vid första ögonkastet är helt fel forum för Susanna. Hon behöver helas, läkas av en vis man över tid. Jag vill så ett frö av hopp genom att säga: Jag ser dig Susanna. Jag ser dig Susanna. Jag ser den kvinna du egentligen är...

Det är fint att du är synsk och kan se vad hon EGENTLIGEN menar. Vi arma dödliga kan bara bedöma en person efter det beteende som personen uppvisar och det beteendet är i hennes fall mycket långt från ok.
Citera
2021-04-01, 14:25
Medlem
Facebacks avatar
Hade det varit jag där bredvid Sofia i soffan hade jag svarat Deep Throat när hon första gången frågat mig något att skriva ned.
Citera
2021-04-01, 14:41
Medlem
Crapmagics avatar
IT-Progressiva Mongoflashback är igång & måste bara prata innan avsnittet sänts på TV

Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Vad gör man på bastuklubb? Par i bastu? Som Lars gillar på fb.
Lars var oväntat förtegen när dom alla satt i risbastun (det gör inte ont att leva) vågade inte komma med förslaget då kemi ännu inte uppstått med mannen i sällskapspelet
(det var innan jag träffat Johan) deal or no deal Ellinor.

Med andra ord, Lars behöver få stock också, mens kvinnan är förklädet under akten,
fyra nyanser av Lars, jag tippar alltså att han vill vara 3 i bastun och är väldigt bi-sexuellt uppladdad av naturen (sarongs-berusad)

Fortsättning följer
https://arbetet.se/2021/03/30/jag-vill-grata-nar-jag-ser-gift-vid-forsta-ogonkastet-med-mina-dottrar/
Citat:
där jag sitter i soffan omgiven av människovarelser av det andra kön som jag saknar,
här gör han nån slags saltomortal, dom är inte riktiga människor....Svantes döttrar, eller hur ska vi tolka det?
Citat:
Deras handfallenhet inför kvinnornas överläge i att hantera känslor och relationer får mig att vilja gråta.
Bra att han har bestämt sig för att kvinnors känslor är referensramen för mänsklighet, och förtränger att ta parti för sitt eget kön, kanske vore ett könsbyte rätt lösning för just dig?
Citat:
När kvinnorna i programmet gång på gång likt en mamma som lyfter upp en bebis från vattenpölen går männen till mötes för att rädda dem ur känslomässiga låsningar vill jag kasta mig framför TV:n.
För det kan ju inte vara så att män & kvinnor har olika grader av behov (låsningar)
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-01 kl. 15:38.
Citera
2021-04-01, 15:30
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hade det varit jag där bredvid Sofia i soffan hade jag svarat Deep Throat när hon första gången frågat mig något att skriva ned.

Vore ju guld om man hade hört Anton nämna det..
Citera
2021-04-01, 16:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Vore ju guld om man hade hört Anton nämna det..

Ingen risk
Kändes som att Sofia fick ha sin första "blommor och bin" lektion med Anton.
Hon verkade tycka det var jättegulligt att han var så blyg att prata om sex.

Hade ju varit lite underhållande om han svarat att han var förtjust både i Björn Rosenström-sex och strypsex i allmänhet.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-01 kl. 17:06.
Citera
2021-04-01, 17:03
Medlem
dialektikers avatar
Överraskad jag blir, Susanna avslöjar att folk som börjat lära känna henne, drar sig undan och vill inte vara hennes vän längre.

Läkaren verkade ju ha en crush på Susanna då han bara började prata med Elinor om att han skulle kunna tänka sig att experterna hade matchat honom med Susanna om de inte hade valt Elinor. (Bara att han nämnde det sådär för Elinor, blottade ju att han hade ett visst intresse för Susanna.)

Undrar om han gett sig in i helvetet efter programmet?
Jag ser ju hellre att Lars grillas av Susanna än stackars grävis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in