Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Okej. Vad är då drivkraften med att samla in och dela all denna information om MÄ? Jag är uppriktigt nyfiken.
"Insamlandet" bestod ju först i att sortera bilder enligt ett datum, vilket tar fem sekunder om man vet vad man gör, och det gjordes för att
bottenfruset skrev uppenbart orimliga saker som jag visste att jag direkt kunde undersöka och bemöta.
Vad gäller det inlägg du citerar var det ganska noga avvägt i vilken information det innehöll (fast jag ångrar att jag skrev "tokig"; jag borde skrivit "knäpp"). Jag var nyfiken på, ska vi säga, MÄs sanna natur, och om mina misstankar (man kan kalla det fördomar om man vill) stämde; jag har umgåtts i perioder med liknande personer. I tråden har det förekommit beskrivningar av i princip en serieanmälande demonkvinna styrd av Cissi Wallin, eller en fullkomlig galning som suttit inspärrad flera år, redo att ge sig ut på gatorna och skörda nya offer. Det är mytologiska gestaltningar, arketyper, vagina dentata; men i själva verket handlar fallet bara om gammal hederlig psykisk ohälsa. Jag ser ingen skam i psykisk ohälsa och dessutom har MÄ själv tidigare varit helt öppen med det; och det är mycket bättre att släppa viss korrekt information än att låta fantasierna flyga fritt. Outningen av namnet var ju dessutom gjord, för länge sedan, och det hade jag ingen del i. Det var väl den stora skadan.
Jag har nu själv också fått en ganska bra insikt i MÄs funktion och psyke, vilket är en rent personlig behållning för mig, eftersom jag gillar att borra i människors huvuden (bildligt, bildligt!) och analysera beteenden. Dessutom vet jag nu en jäkla massa saker som få andra vet, och jag tog reda på det på ett ganska listigt sätt, och det är ju alltid en egoboost.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Det finns massor skrivit av och om Lambertz på nätet. Inget lika kittlande som nakenbilder dock.
Vad menar du att man skulle kunna få ut av detta, angående den nuvarande situationen? Att Lambertz var en slingrig typ med ovanligt dåligt omdöme vet vi ju redan sedan många år. Han har betett sig precis som man kunde förvänta sig. Jag hade hoppats på att tiden i kurran kunde ha gett honom några insikter men det har tyvärr inte inträffat. Att analysera hans diverse skrifter gör nog inte att något kan tillföras; hade han skrivit i ett offentligt dokument att "jag gillar att utnyttja min makt och status för att få ligga med yngre kvinnor så ofta jag kan" så hade inte ens
det varit intressant. Det hade varit en truism. Gällande alla män.