2021-04-01, 03:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon lämnade vännen 02.00 den 30 mars 02.00 på Möllevägen. Kom aldrig hem och hittades 31 mars -Uppdatering kl. 16.07: polisen.
Självklart babblar en byhåla i detta läget och Facebook är absolut inget att tillförlita sig på öht där hela byn sitter och snattrat på den misstänktes Facebook.

Polisen

2021-03-31 16:53:26

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/mars/man-anhallen-misstankt-for-mord/

Dom anhöll den misstänkte innan dom gick ut med att dom funnits hennes kropp alltså hördes han säkert och anhölls därefter och då kom även rubriceringen mord. Det framgår inte vilken tid man fann kroppen men uppdateringen kom senare än då han anhölls.
Om det nu är av någon betydelse; om du kan få fram tidpunkten för Aftonbladets första publicering om att kroppen hittats, som de strax drog tillbaka och ändrade till inte hittad, så är den nog väldigt nära tidpunkten för fyndet. Tidningen fick tips o publicerade men identifiering och att berätta för anhöriga var inte klart ännu då. Kring middagstid 11-13? idag vart det kaos i denna tråden. Hittad! Nej inte hittad! Va det stog ju nyss.. det blev bananas. Strax före, det är tiden för "fyndet".
Citera
2021-04-01, 04:20
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Dessa psykfall finns i tiotusentals, inom riket Sverige. Och så länge den personliga integriteten värdesätts allt för högt (i vissa fall) med ex. stora svårigheter att få något "psycho" under tvångsmedicinering, ja då får vi stå ut med slika dåd! Att vi sedan får stå ut med alla andra sorters potentiella mördare, är väl enkom en bonus för er som röstat för detta kaos...?

Detta är inget fylleutlöst brott - "psychot" har säkerligen "roamat" gator och torg, efter ett offer och den stackars tjejen hade extrem otur att råka på äcklet! Kan man hoppas på en dödsdom?
Citera
2021-04-01, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persson2021
Vad är det som är dumt.. Såklart går våldtäktsmän och därefter mördare efter utseende. Förutom lättheten så är det nog den främsta faktorn.

Självklart får man ta eget ansvar för våldtäkt om man inte låser dörren och därför får inbrott. Gäller ens hemförsäkringen om man lämnar huset olåst. Varför tycker du att en annan logik ska gälla kvinnor?

Så om jag bryter mig in hos dig på natten och slår ihjäl dig med en kofot och snor din plånbok, så var det ditt fel att det hände för att du hade plånboken hemma.

Bra "logik" där, jävla gök.
Citera
2021-04-01, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CARAC
En mycket skarp iakttagelse!Triangeldrama?

Ja som sagt det kan ju vara att denna kompisen till GM skrev detta på fb vet om något, eller varit delaktig med tanke på just den mystiska kommentaren att han varit med människor som inte ens är ifrån höör och sen lagt sig för att sova. Men det är bara en spekulation, vi får se vad polisens utredning visar.
Citera
2021-04-01, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nu är ju inte han känd i byn för att vara ledande inom kvantfysik. Det säger jag inte för vara taskig eller elak. Men det är lite så.
Så att han skriver så, att dom inte är från Höör, betyder inte att han försöker mörka. Utan han förstår inte bättre

Kan ju vara så också att det var ren idiotisk kommentar på fb, eller alternativ att han vet om något eller varit delaktig i brottet. Man behöver absolut inte vara så smart och delta i ett mord, kan ju va så att man är så osmart och begår ett mord eller deltar. Vi får se vad polisens utredning bevisar.
Citera
2021-04-01, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogfighter
Det lär inte vara så komplicerat.

Ett troligt scenaro är väl att MGM är full och vill knulla, BO vill inte knulla. MGM börjar kladda, BO säger åt honom att lägga av, MGM lägger inte av. BO hotar med polisen, MGM slutar ändå inte. Något olagligt händer, våldtäkt eller försök till, eller liknande.

Det avbryts eller så lyckas BO slå sig fri, hon springer ut och ska ringa polisen, MGM jagar efter och knackar BO i skallen, eller knuffar henne för att stoppa henne från att ringa så att BO bonkar huvudet i något hårt, eller så brinner det till i huvudet på MGM och han slår tills det är blod överallt och BO avlider mer eller mindre omedelbart.

MGM panikar och försöker göra sig av med kroppen, men när polisen kommer och hämtar upp honom är det fortfarande blod över hela tomten och på MGM:s kläder och han sitter och ångestgråter. MGM erkänner direkt, men polisen går ut för att få in tips från allmänheten om någon sett/hört något (utan att nämna att MGM anhållits som för att inte påverka tipsen) för att få en bild över händelseförloppet om vittnen finns.

I förhören pekar MGM ut vart han dumpat kroppen och teknisk bevisning säkras på både brottsplats och dump-plats.

MGM härovan *måste* ju inte vara PG, kan ju vara tredje part, men det förefaller osannolikt.

Skulle inte vara första gången, kommer inte vara sista gången.

Troligtvis har det gått till på ett ungefär på detta sättet.
Citera
2021-04-01, 05:17
Medlem
Citat:
Om du går in i min bil som lämnats över natten med öppna dörrar och baklucka så gäller inte försäkringen, precis som vid våldtäkt.
Att vara lättklädd och sexuellt utmanande är samtycke, även om många inte vågar erkänna det.

Så om jag har bikini på mig på stranden så är det fritt fram att våldta mig?
Om jag har på mig en klänning så menar jag ”välkommen in”?
Hur ska man vara klädd för att slippa bli våldtagen eller mördad tycker du? Har du något tips för hur jag ska klä mig för att slippa vara rädd när jag går hem från jobbet?

Ont: har precis sett att hon hittats avliden. Fan va sorgligt, hoppades verkligen på att hon bara höll sig undan. Har ej hunnit läsa mer än några sidor här i tråden, hur mycket vet man med säkerhet nu? Är personen som gripits under dagen anhållen?
Citera
2021-04-01, 05:19
Medlem
Citat:
Om du går in i min bil som lämnats över natten med öppna dörrar och baklucka så gäller inte försäkringen, precis som vid våldtäkt.
Att vara lättklädd och sexuellt utmanande är samtycke, även om många inte vågar erkänna det.

Det kommer stunder då man cirkulerar på Flashback och tänker "wow, nu har jag fan läst allt". Sedan plötsligt stöter man på den här typen av inlägg och inser att nää, det finns uppenbarligen fler idioter som ännu inte postat idiotiska kommentarer.

Om jag går lättklädd i en mörk gränd mitt i natten så får jag fan vara smart nog att fatta att risken för att jag blir överfallen och våldtagen ökar. Att jag går lättklädd i en mörk gränd mitt i natten är fan i mig inte samma sak som att ge samtycke till sexuellt umgänge med någon lowlife tönt som måste våldta för att få knulla. Är du verkligen så lågintelligent eller försöker du bara vinna en obetydlig diskussion på Flashback?

Lämnar jag bilen olåst ökar jag risken för att någon gör inbrott i den/stjäl den. Men inte fan har någon plötsligt rätt att rota runt i min bil bara för det.

Haha, alltså det du skriver är så otroligt korkat att jag bara måste intala mig själv att du trollar.
Citera
2021-04-01, 05:26
Medlem
skullcombos avatar
Han påminner smått om Johan Fallqvist (våldtäktsmordet) i Fagersta och Kristoffer Johansson (styckmordet.) i Boden.
Socialt utstötta individer som sitter hemma i sin mörka grotta till pojkrum och marinerar sig själv i tentakelporr och annat sjukt till den grad att deras hjärna tillslut får kortslutning.

100% att det är han.
Citera
2021-04-01, 05:50
Medlem
Citat:
Om du som kille går med tighta jeans så är det ok att en bög våldtar dig? Det är så du menar va?
Citera
2021-04-01, 06:04
Medlem
neiges avatar
Citat:
Det gäller bara försäkringen, du kan däremot bli dömd för inbrott, stöld och skadegörelse om du går in i någon annans bil och gör något. I USA använder polisen ibland bait-cars där de lämnar en riggad bil med öppen dörr och motorn igång, sen kommer det vanligtvis en neger och stjäl den.
Citera
2021-04-01, 06:26
Medlem
Hasselhoffs avatar
Någon som orkar spara undan lite material och bilder och länka till oss som vägrar Facebook?
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in