2021-04-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1382
Tycker att just den kommentaren är så mystisk " sen gick jag hem för umgås med andra vänner SOM INTE ÄR FRÅN HÖÖR" som att få bra alibi att de inte just är ifrån höör. Men behöver inte betyda något, men mystiskt!

Håller med, får lite dåliga vibbar. Finns ju ett antal mord som begåtts för att gärningsmannen eller gärningsmännen velat ”testa” hur det känns att döda nån. Det här skulle kunna vara en sån historia.
Citera
2021-04-01, 02:10
Medlem
Har nån ringt honom? Jag menar numret finns ju på hitta, Eniro osv.
Citera
2021-04-01, 02:11
Medlem
Hon lämnade vännen 02.00 den 30 mars 02.00 på Möllevägen. Kom aldrig hem och hittades 31 mars -Uppdatering kl. 16.07: polisen.
Självklart babblar en byhåla i detta läget och Facebook är absolut inget att tillförlita sig på öht där hela byn sitter och snattrat på den misstänktes Facebook.

Polisen
Citat:
31 mars 11.02 Under morgonen framkommer uppgifter som gör att Polisen inleder en förundersökning om människorov.

Morgonens utredningsåtgärder har sedan gjort att rubriceringen ändrats till mord och en ung man är nu misstänkt och gripen i ärendet. Anhöriga är underrättade om utredningsläget.

Ett antal platser som är av intresse för utredningen har spärrats av. Polisen kommer att vara på plats under dagen och påbörja olika utredningsåtgärder. Tekniker är tillkallade.

Utredningen hanteras av grova brott. För närvarande finns inga fler uppgifter att lämna.

15.22 Flygförbud gäller över Tjuvaröd samt Höör fram tills 21.00 med anledning av att Polisen är på plats och arbetar.

Uppdatering kl. 16.07: Polisen kan bekräfta att man under sen eftermiddag påträffat en avliden person, som identifierats som den försvunna Elin. Anträffandeplatsen, som är en av de sedan tidigare avspärrade områdena i Höör, är fortsatt avspärrad. Anhöriga är underrättade.

Avspärrningarna kvarstår och tekniska undersökningar fortgår under kvällen. Polisen fortsätter med utredningsåtgärder, som inkluderar att hålla förhör och samla in samt följa upp tips.

2021-03-31 16:53:26
Citat:
Mannen, som är i 25-årsåldern, anhölls på sannolika skäl misstänkt för mord vid 13-tiden i dag.

- Utredningen är i sin linda och vi arbetar intensivt med sedvanliga utredningsåtgärder, såsom förhör och tekniska undersökningar, säger kammaråklagare Kristoffer Nordström, som är förundersökningsledare.

Senast på lördag den 3 april kl. 12 måste åklagaren fatta beslut om eventuell begäran om häktning vid Lunds tingsrätt.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/mars/man-anhallen-misstankt-for-mord/

Dom anhöll den misstänkte innan dom gick ut med att dom funnits hennes kropp alltså hördes han säkert och anhölls därefter och då kom även rubriceringen mord. Det framgår inte vilken tid man fann kroppen men uppdateringen kom senare än då han anhölls.
Senast redigerad av Browser 2021-04-01 kl. 02:17.
Citera
2021-04-01, 02:13
Medlem
T-E-Qs avatar
Nåt jag undrat över sen PG dök upp som MGM är att det fortfarande påstås är att hon gick från en vän. vem är denna vännen egentligen? är det PG eller någon helt annan som för tillfället ingen vet vem det är?
Citera
2021-04-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Nåt jag undrat över sen PG dök upp som MGM är att det fortfarande påstås är att hon gick från en vän. vem är denna vännen egentligen? är det PG eller någon helt annan som för tillfället ingen vet vem det är?

Möllevägen bor den misstänkte på och det bör således vara den sk vännen.

30 mars
Citat:
Polisen söker efter en 18-årig kvinna som har lämnat en väns bostad på Möllevägen vid 02-tiden i natt. Kvinnan är cirka 160 centimeter lång, har brunsvart hår och glasögon. Vid tiden för försvinnandet var hon troligtvis klädd i ett par mönstrade byxor, svart jacka, svarta sneakers med vita detaljer och en t-shirt med Musse Pigg
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?requestId=0&lpfm.loc=H%C3%B6%C3%B6r
Citera
2021-04-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon lämnade vännen 02.00 den 30 mars 02.00 på Möllevägen. Kom aldrig hem och hittades 31 mars -Uppdatering kl. 16.07: polisen.
Självklart babblar en byhåla i detta läget och Facebook är absolut inget att tillförlita sig på öht där hela byn sitter och snattrat på den misstänktes Facebook.

Polisen

2021-03-31 16:53:26

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/mars/man-anhallen-misstankt-for-mord/

Dom anhöll den misstänkte innan dom gick ut med att dom funnits hennes kropp alltså hördes han säkert och anhölls därefter och då kom även rubriceringen mord. Det framgår inte vilken tid man fann kroppen men uppdateringen kom senare än då han anhölls.

Tror faktiskt att han erkänt mord redan då han är misstänkt på sannolika skäl, den tekniska bevisningen såsom DNA spår osv kan inte gjorts på så kort tid om han sitter o förnekar brott. Och tror han själv pekat ut på kartan vart hennes kropp ligger framför polisen.
Citera
2021-04-01, 02:24
Medlem
Chronophobs avatar
Av informationen att döma tycker jag ett möjligt scenario är att han tagit henne av daga där bakom husbilen där polisen gjorde en undersökning tidigt. Sen har han transporterat henne till det som sen blev fyndplatsen. Polisen har först hittat spåren bakom husbilen och misstänkt att hon kan vara död. Ett antal timmar senare återfinns kroppen. Detta är enbart att betrakta som spekulationer med utgångspunkt av de fakta som finns.
Citera
2021-04-01, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Av informationen att döma tycker jag ett möjligt scenario är att han tagit henne av daga där bakom husbilen där polisen gjorde en undersökning tidigt. Sen har han transporterat henne till det som sen blev fyndplatsen. Polisen har först hittat spåren bakom husbilen och misstänkt att hon kan vara död. Ett antal timmar senare återfinns kroppen. Detta är enbart att betrakta som spekulationer med utgångspunkt av de fakta som finns.

Ett högst sannolikt scenario.
Citera
2021-04-01, 02:30
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Tycker att just den kommentaren är så mystisk " sen gick jag hem för umgås med andra vänner SOM INTE ÄR FRÅN HÖÖR" som att få bra alibi att de inte just är ifrån höör " tills jag skulle gå och lägga mig" men behöver inte betyda något, men mystiskt!

Nu är ju inte han känd i byn för att vara ledande inom kvantfysik. Det säger jag inte för vara taskig eller elak. Men det är lite så.
Så att han skriver så, att dom inte är från Höör, betyder inte att han försöker mörka. Utan han förstår inte bättre
Citera
2021-04-01, 02:34
Medlem
CARACs avatar
Citat:
Tycker att just den kommentaren är så mystisk " sen gick jag hem för umgås med andra vänner SOM INTE ÄR FRÅN HÖÖR" som att få bra alibi att de inte just är ifrån höör " tills jag skulle gå och lägga mig" men behöver inte betyda något, men mystiskt!
En mycket skarp iakttagelse!Triangeldrama?
Citera
2021-04-01, 02:53
Medlem
Citat:
Tror faktiskt att han erkänt mord redan då han är misstänkt på sannolika skäl, den tekniska bevisningen såsom DNA spår osv kan inte gjorts på så kort tid om han sitter o förnekar brott. Och tror han själv pekat ut på kartan vart hennes kropp ligger framför polisen.

Polisen kan ha hittat blodspår eller annat hemma hos honom
Citera
2021-04-01, 03:20
Medlem
Det lär inte vara så komplicerat.

Ett troligt scenaro är väl att MGM är full och vill knulla, BO vill inte knulla. MGM börjar kladda, BO säger åt honom att lägga av, MGM lägger inte av. BO hotar med polisen, MGM slutar ändå inte. Något olagligt händer, våldtäkt eller försök till, eller liknande.

Det avbryts eller så lyckas BO slå sig fri, hon springer ut och ska ringa polisen, MGM jagar efter och knackar BO i skallen, eller knuffar henne för att stoppa henne från att ringa så att BO bonkar huvudet i något hårt, eller så brinner det till i huvudet på MGM och han slår tills det är blod överallt och BO avlider mer eller mindre omedelbart.

MGM panikar och försöker göra sig av med kroppen, men när polisen kommer och hämtar upp honom är det fortfarande blod över hela tomten och på MGM:s kläder och han sitter och ångestgråter. MGM erkänner direkt, men polisen går ut för att få in tips från allmänheten om någon sett/hört något (utan att nämna att MGM anhållits som för att inte påverka tipsen) för att få en bild över händelseförloppet om vittnen finns.

I förhören pekar MGM ut vart han dumpat kroppen och teknisk bevisning säkras på både brottsplats och dump-plats.

MGM härovan *måste* ju inte vara PG, kan ju vara tredje part, men det förefaller osannolikt.

Skulle inte vara första gången, kommer inte vara sista gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in