2021-04-01, 01:26
Medlem
Citerar Conn* Ellm*n från ett inlägg på PGs facebooksida. Någon skrev först att han sett PG, BO och Conn* på Lidl i måndags kväll.
Han svarade på påståendet såhär:

"Sist jag såg El*n och Ph*l*p var när jag va på Lidl. Sen gick jag hem för att umgås med andra vänner som inte är från Höör tills jag skulle gå å lägga mig. Mer än så vet jag inte"

Detta tyder på att de kände varandra.
Citera
2021-04-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jaha men hon lämnade en sk vän kl 02.00 och gick hemåt. Vännen bor på Möllevägen.
men om de blivit sedda på måndagen vad bevisar det
det var på tisdag kväll-natt hon försvann,
hittades onsdag.
Den som skrev att Elin träffade C och P i affären måndags kanske hörde något vad som bestämdes mellan dessa tre..
Citera
2021-04-01, 01:32
Medlem
Aftonblader skriver följande i sin senaste uppdatering:

"Boende i området beskriver den misstänkte som tystlåten.

– Jag har bott här i 40 år. Jag ser honom nästan varje dag, säger en av grannarna.

Polisens tekniker undersökte marken utanför mannens hus, och satte upp ett tält för insamling av fynd.

Vänner till mannen är mycket förvånade över att han misstänks för ett grovt våldsbrott."

Vi vet ju utanför vems hus man satt upp ett tält.
Citera
2021-04-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men om de blivit sedda på måndagen vad bevisar det
det var på tisdag kväll-natt hon försvann,
hittades onsdag.
Den som skrev att Elin träffade C och P i affären måndags kanske hörde något vad som bestämdes mellan dessa tre..

Nej, hon försvann natten mot tisdag. Samma kväll som hon sågs med PG på Lidl
Citera
2021-04-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomolo
Aftonblader skriver följande i sin senaste uppdatering:

"Boende i området beskriver den misstänkte som tystlåten.

– Jag har bott här i 40 år. Jag ser honom nästan varje dag, säger en av grannarna.

Polisens tekniker undersökte marken utanför mannens hus, och satte upp ett tält för insamling av fynd.

Vänner till mannen är mycket förvånade över att han misstänks för ett grovt våldsbrott."

Vi vet ju utanför vems hus man satt upp ett tält.
PG?
Citera
2021-04-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
PG?

Ja där vet vi ju att de haft avspärrningar.
Citera
2021-04-01, 01:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vad jag förstått så har man tagit tillbaka det där med 07, och några i tråden tror dom uppgifterna kom från den misstänkte, i ett försök att vilseleda.
Det låter rimligt. Jag tror det gjorde polisen misstänksam. Sedan kan de möjligen ha knäckt honom, och fått han att prata.
Citera
2021-04-01, 01:42
Medlem
EK och PG verkar ha känt varann ett tag. PG har bilder + video från 27 april 2020 där han är tillsammans med CE och grillar och EK har lagt upp en omslagsbild samma datum med samma motiv (en eld)
Citera
2021-04-01, 01:43
Medlem
mizzyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Har han inte en sån där nazi-tatuering på armen?
Det är en vanlig minnes tatuering för hans morfar, de står *RIP MORFAR* i korset som i sig ser ut som ett träkors.
Finns längst nere på hans FB bilder.
Citera
2021-04-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ja där vet vi ju att de haft avspärrningar.
Kan inte vara någon annan, annars hade han ju reagerat på inläggen på hans FB-profil. De inlägg som tagits bort har tagits bort av skribenterna själva.
Citera
2021-04-01, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Persson2021
Om hon ser ut som vilken tjej som helst så kan man möjligen utesluta att någon okänd kidnappat och mördat henne. En GM med sexuellt motiv hade inte valt vem som helst.
I så fall är det någon som hon redan känner, eller så är motivet inte sexuellt. Tyvärr måste man som man ställa sig frågan hur attraktiv hon var.
80-åriga tjocka tanter blir nämligen varken våldtagna eller bortförda i det syftet. Förutom möjligen av sexuellt störda personer. Men det är fortfarande så att dessa störda hade valt någon annan om tillfälle fanns, vilket det oftast finns.

Om något allvarligt hänt tippar på att hon tagit livet. Deppiga tjejer med ätstörningar i den åldern finns det gott om.

Hur fan menar du?? Att män går efter utseendet när våldtäktsmän väljer sina offer? Ungefär lika dumt uttalande som att en tjej med utmanande klädsel får skylla sig själv om hon blir våldtagen!

och vadå "hon ser ut som en vanlig tjej" , det är väl lika hemskt det som har hänt oavsett hur tjejen ser ut!! .
Citera
2021-04-01, 01:55
Medlem
Citat:
Citerar Conn* Ellm*n från ett inlägg på PGs facebooksida. Någon skrev först att han sett PG, BO och Conn* på Lidl i måndags kväll.
Han svarade på påståendet såhär:

"Sist jag såg El*n och Ph*l*p var när jag va på Lidl. Sen gick jag hem för att umgås med andra vänner som inte är från Höör tills jag skulle gå å lägga mig. Mer än så vet jag inte"

Detta tyder på att de kände varandra.

Tycker att just den kommentaren är så mystisk " sen gick jag hem för umgås med andra vänner SOM INTE ÄR FRÅN HÖÖR" som att få bra alibi att de inte just är ifrån höör " tills jag skulle gå och lägga mig" men behöver inte betyda något, men mystiskt!
Senast redigerad av Ov1382 2021-04-01 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in