2021-04-01, 02:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Netflix och övriga stream-tjänster borde givetvis förbjudas. Helt jävla otroligt hur försoffade de gör gemene man. Brasklapp på HBO som släpper ett avsnitt gammaldags veckovis dock.

Undrar hur många som hade accepterat restriktionerna om pandemin inträffat säg 1995 istället för nu...
Citera
2021-04-01, 02:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Ännu mer problem med dumblöjorna.

https://humansarefree.com/2021/03/study-chemical-that-decreases-fertility-and-causes-penises-to-shrink-found-in-face-masks.html

Citat:
Dr. Shanna Swan, a professor of Environmental Medicine & Public Health at Mount Sinai Health System, has warned in a new book that phthalates, a chemical commonly used in the manufacturing of plastics, can shrink penises and decrease male fertility.

A study listed in the National Center for Biotechnology Information, which operates under the National Library of Medicine and the National Institutes of Health, found that the microplastics used in the manufacturing of Covid face masks contain a number of toxic chemicals, including the penis-shrinking phthalates.

Citat:
Other sources have also documented the link between phthalates and decreased male fertility. WebMD reported in 2009 on a study by Swan that found young boys whose mothers were exposed to high levels of phthalates were more likely to exhibit non-masculine behavior and less likely to “play with trucks and other male-typical toys or to play fight.”

A doctor who reviewed Swan’s study for WebMD found “exposure to the chemicals can cause a wide range of male reproductive harm, including undescended testicles, birth defects of the genitals, and infertility later in life.”

Ni maskbärare kan alltså se fram emot sterilitet eller i bästa fall feminina söner. Ajdå.

Dessutom skadar de miljön. Var är Greta?

https://nationalfile.com/more-masks-than-jellyfish-covid-mask-pollution-is-destroying-ocean-ecosystems-wildlife/

Citat:
While Covid face mask mandates have proved lucrative for governments, the pharmaceutical and PPE industries, and health officials, they have taken a devastating toll on the world’s oceans and wildlife according to ecological and environmental experts.

Citat:
An estimated 1.56 billion masks polluted oceans in 2020, "amounting to between 4,680 and 6,240 metric tonnes of plastic pollution"
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-04-01 kl. 02:15.
Citera
2021-04-01, 02:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Frankrike inför ännu en lockdown, vilken överraskning...
Nej nu måste vi kräva munblöjetvång även utomhus även här i Sverige!!!
Blöjor bärs under akterpartiet, inte i ansiktet. Det är iofs inte konstigt att foliehattar kallar munskydd för munblöjor när det mesta som rinner ur munnen på er är flytande scheiss....

Efter mer än 1 års användning av munskydd i jobbet är jag gruvligt less på det men det är fortfarande ett munskydd, inte en munblöja. Såvida man inte har munnen i arslet då dvs....

Gällande munskyddsbärandets eventuella biverkningar skulle jag vilja se en studie. Många upplever att det blir tyngre att andas i munskydd. Jag tillhör den gruppen.

MEN jag har kontrollerat syreupptagningen med saturationsmätare både på mig själv och på patienter och syreupptagningen är densamma med och utan munskydd.

Däremot är vi många som upplever att andningen blir tyngre, snabbare och jobbigare när vi använder munskydd. Särskilt jobbigt blir det att arbeta och anstränga sig i det. Än värre blir det förstås när det är hög temperatur. Ännu värre blir det när man är utstyrslad med täta plastförkläden, huvudskydd, visir etc utöver munskyddet.

Jag har läst en del om de kemikalier som påstås användas vid tillverkningen av munskydden och de är hälsovådliga. Flera kollegor säger sig ha fått rökhosteliknande symtom av munskydden trots att de inte är rökare eller vistas i rökiga miljöer.

Man behöver nog inte vara raketforskare för att inse att munskydden släpper ifrån sig kemikalier och ludd när de blir fuktiga av vår utandningsluft.

Frågan är om någon ens har påbörjat en studie av effekterna det får på munskyddsbärarnas hälsa?

Jag bävar inför att bära skiten i sommar då jag minns förra sommarens elände med munskydd, långärmade plastförkläden och högt tempo på jobbet. Det höga tempot är jag van vid men munskyddsbärandet börjar ta ut sin rätt.

Ett annat uppenbart problem med munskydden är att de dumpas ÖVERALLT. Det ser ut som en jävla svinstia på gator och torg. Även i vårt omklädningsrum hamnar använda munskydd på golvet istf i lockförsedda papperskorgar. Där ser det sunkigt ut men utomhus sprids de ju för vinden och djur fastnar i dem. Det är ofräscht och skadligt för dem.
Senast redigerad av Cineasten 2021-04-01 kl. 02:30.
Citera
2021-04-01, 02:24
Medlem
virvelbaggs avatar
Angående Johan Giesecke i SVT 30 minuter
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Herregud vad pinsam han är Johan Giesecke.

Totalt inkompetent och rent utav farlig. Inte undra på att FHM och WHO ser ut som dem gör när denna dåre agerar "rådgivare".
Håller med dig. Och vad glömsk han var. De svåraste frågorna, ja då mindes han inte. Lika så menar han på att han hade rätt om det mesta, men de stora avgörande antaganden hade han fel om. Det skulle bara bli lite värre en en svår influensa säsong, flockimmunitet i maj 2020 och inget vaccin. Om dessa antagande hade påverkat Sveriges strategi, så var svaret nej, Detta vad antaganden han gjort efter valet av strategi som skedde i mars ändå var uttalandena också från mars. Sedan bara fortsatte det i samma anda. Jag skulle vilja påstå att han är gaggig och har dålig koll, då hans minne håligare en en schweizerosten.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Lyssnar nu. Kan inte höra något speciellt konstigt.. Är det något speciellt du tänker på?
Får intrycket att du uppskattade intervjun, vad vad det du tyckte var bra?
Citera
2021-04-01, 02:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Blöjor bärs under akterpartiet, inte i ansiktet. Det är iofs inte konstigt att foliehattar kallar munskydd för munblöjor när det mesta som rinner ur munnen på er är flytande scheiss....

Efter mer än 1 års användning av munskydd i jobbet är jag gruvligt less på det men det är fortfarande ett munskydd, inte en munblöja. Såvida man inte har munnen i arslet då dvs....

Alla som bär munskydd, utom möjligtvis de som tvingas till det i jobbet, förtjänar att hånas

Munskydd är det nya foliehatt. S k "foliehattar", dvs människor som inte alltid till 100% köper det officiella narrativet, och som inte lider av vanföreställningen att alla makthavare och inflytelserika människor och företag världen över alltid värnar och genom alla tider alltid värnat om befolkningens bästa före sina egna intressen. Jag utgår t ex från att ni självgoda icke-foliehattar förnekar förintelsen, enligt er egen logik. För det kan ju aldrig ha funnits giriga och maktfullkomliga människor som kommit till makten förr, eftersom det inte kan finnas nu. Det finns alltid någon god sorts gudomlig kraft som ser till att stoppa eventuella galningar innan de hinner ställa till med någon skada. Psykopater som försöker konspirera för att tillskanska sig makt och inflytande, och/eller tjäna pengar, har aldrig och kommer aldrig att lyckas.

Nordkorea t ex, måste vara en konspirationsteori. För något sådant kan ju inte existera.

Hade sådana som du levt i Tyskland 1933 hade du avfärdat Churchill och andra som varnade för Hitler som "foliehattar". Hade du levt på 1500-talet hade Galileo varit motsvarigheten till dagens "plattjordare", i dina ögon. "Galna heliocentriker" hade du kallat dem, med ett självgott hånleende. Tokstollar som inte blint tror på det officiella narrativet.

Sådana som dig och er trångsynthet/självgodhet är livsfarliga och en stor anledning till allt möjligt elände som drabbat världen genom tiderna. Just nu är vi i namnet av ett virus på väg in i ett kontroll- och övervakningssamhälle utan dess like, just tack vare sådana som dig. Och i vanlig ordning kommer ni förnekare att stå på fel sida av historien när historieböckerna ska skrivas, medan "foliehattarna" återigen får rätt.
Citera
2021-04-01, 02:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Gällande munskyddsbärandets eventuella biverkningar skulle jag vilja se en studie. Många upplever att det blir tyngre att andas i munskydd. Jag tillhör den gruppen.

MEN jag har kontrollerat syreupptagningen med saturationsmätare både på mig själv och på patienter och syreupptagningen är densamma med och utan munskydd.

Däremot är vi många som upplever att andningen blir tyngre, snabbare och jobbigare när vi använder munskydd. Särskilt jobbigt blir det att arbeta och anstränga sig i det. Än värre blir det förstås när det är hög temperatur. Ännu värre blir det när man är utstyrslad med täta plastförkläden, huvudskydd, visir etc utöver munskyddet.

Jag har läst en del om de kemikalier som påstås användas vid tillverkningen av munskydden och de är hälsovådliga. Flera kollegor säger sig ha fått rökhosteliknande symtom av munskydden trots att de inte är rökare eller vistas i rökiga miljöer.

Man behöver nog inte vara raketforskare för att inse att munskydden släpper ifrån sig kemikalier och ludd när de blir fuktiga av vår utandningsluft.

Frågan är om någon ens har påbörjat en studie av effekterna det får på munskyddsbärarnas hälsa?

Jag bävar inför att bära skiten i sommar då jag minns förra sommarens elände med munskydd, långärmade plastförkläden och högt tempo på jobbet. Det höga tempot är jag van vid men munskyddsbärandet börjar ta ut sin rätt.

Ett annat uppenbart problem med munskydden är att de dumpas ÖVERALLT. Det ser ut som en jävla svinstia på gator och torg. Även i vårt omklädningsrum hamnar använda munskydd på golvet istf i lockförsedda papperskorgar. Där ser det sunkigt ut men utomhus sprids de ju för vinden och djur fastnar i dem. Det är ofräscht och skadligt för dem.

Ok, såg just resten av ditt inlägg efter min rant ovan, men låter det stå kvar ändå eftersom det var så briljant skrivet. Finns ett antal onyanserade personer i tråden som bör känna sig träffade. Anyway, roligt att du tar upp just detta med hälsovådliga kemikalier och miljöproblem för som en händelse länkade jag i inlägget ovan ditt till studier som tar upp precis det du säger.

Det ligger nog en hel del i det. Frågan är bara i hur hög utsträckning kemikalierna skadar, om det är försumbart eller inte. Att miljön tar mycket stryk verkar dock helt klart.

Och jag lider med alla som tvingas bära maskerna hela arbetsdagar. Låter hemskt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-04-01 kl. 03:06.
Citera
2021-04-01, 03:08
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför slänga det? Har kanske blivit ett supervaccin juh, som hjälper mot alla mutationer i hela universum! Tänk bara på när Pasteur var slarvig, och råkade få in mögel i sina bakterieodlingar!

i dag kl 00:10av Johan Edgar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=549903
Ett fall av mänskliga faktorn riskerar att sätta käppar i hjulen för Joe Bidens plan att vaccinera alla vuxna amerikaner innan slutet av maj.

Arbetarna i en nystartad fabrik i Baltimore, som väntar på tillstånd av amerikanska myndigheter, har av misstag råkat sammanblanda ingredienserna i de två vaccin man tillverkar där.

Fadäsen innebär att 15 miljoner doser av Johnson & Johnsons endos-vaccin kan tvingas slängas, skriver New York Times.

Fabriken tillverkar både denna och Astra Zenecas vaccin och på något sätt blev ingredienserna sammanblandade.

New York Times skriver att alla doser av Johnson & Johnson som just nu används för att vaccinera folk i USA kommer från en fabrik i Nederländerna. Men alla kommande leveranser av vaccinet, tiotals miljoner doser, var tänkta att komma från den gigantiska fabriken i Baltimore.

Myndigheterna uppskattar dock att andra vacciner kan täcka upp för de slängda doserna och att man fortfarande ska kunna nå målet.
Tack för en nyhet som jag inte vet om jag ska skratta eller gråta av.
Det där var ingen liten fadäs. Det är bra att de uppdagade det i alla fall, hade kunnat bli farligt annars. Det måste ju ha pågått under ett längre tag. Kanske de kan skänka vaccinet till Mexiko som de gjorde med Astra Zenecas.
Vem vet kanske det var något liknande som skedde med Astra Zenecas vaccin som orsakade propp.
Citera
2021-04-01, 05:51
Medlem
En intervju med Jamie Metzl i Fox News igår om virusets ursprung och möjlig labb-läcka. Han driver krav på en ny oberoende utredning.
https://www.fox5ny.com/video/916705
https://jamiemetzl.com/origins-of-sars-cov-2/
Citera
2021-04-01, 06:56
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
De flesta länders makthavare vill låsa in sina invånare och har så gjort under stora delar av de senaste 13 månaderna. Att de ges tillåtelse att besöka en matbutik och ta en kort joggingtur per dag betyder inte att de inte är inlåsta.
Ingen är inlåst såvida man inte sitter i fängelse.
Citera
2021-04-01, 07:20
Medlem
arbetets avatar
Det ser inte ut som att Brasilien får någon respit alls:

12,753,258 antal fall
+89,200 igår

321,886 antal döda
+3,950 igår
Citera
2021-04-01, 07:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De allra flesta normalt friska människor under 70 år får milda symptom och kan vårda sig själva hemma. Det är inget man behöver stänga ner en hel värld för.

Det enda det leder till är att viruset muterar och att man drar ut på eländet. För att inte tala om de stora skadorna på ekonomin och folkhälsan.

Ja om man låter smittan spridas okontrollerat så får man mutationer och eländet tar aldrig slut, för en gångs skull får du rätt. Hur kan man inte se det?
Citera
2021-04-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det kommer garanterat att bli diverse upplopp inom kort i Frankrike btw. Inte för att du känner någon där men Macron proklamerade nyss total lockdown för 3e gången.

Jovisst känner jag folk där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in