Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Kan inte du och din apa dra åt helvete.
Vi är så trötta på dig och dina förnekelser.
Detta är en pandemi och många har förlorat sina kära och du sitter på ditt pojkrum och leker expert.
Skamligt. Du tillhör samhällets fiende.
Det är fantastiskt vad lätt det är att provocera kränkthetshysterikerna

Är du trött på att bli provocerad kan jag rekommendera en knapp som finns uppe i högra hörnet på sidan som heter "Logga ut". Prova!
Jag hade tänkt call it a night nu men ditt svar motiverade mig att dra iväg några inlägg till. Och ännu fler imorgon, och dagen därpå. Osv. Vad annars ska man ägna sig åt under den nu över 1 år långa husarresten liksom?
Här kommer lite mer provocerande fakta:
1. Det är ingen pandemi. Källa: WHO
2. Att många förlorar sina kära sker varje år. Men du kanske inte fått lära dig om döden ännu. Förstår att det är jobbigt att få veta att livet inte varar för evigt, men du är nog stor nog för att få höra det nu.
3. Den förväntade livslängden här i Sverige ligger någonstans runt 82, i genomsnitt. Medianåldern för coviddöda är 84. Är man gammal nog för att dö av covid lever man med andra ord redan på övertid.
4. Jag må vara din fiende, men jag är inte samhällets fiende. Du vill förstöra unga människors framtid, inte jag. DU är samhällets fiende. Jag är alltså din fiende. Och övriga tjockisboomers i trådens fiende.
Så. På återseende imorgon.