2021-03-31, 22:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Gratulerar till din lindriga infektion. Andra har inte haft lika tur..

De allra flesta normalt friska människor under 70 år får milda symptom och kan vårda sig själva hemma. Det är inget man behöver stänga ner en hel värld för.

Det enda det leder till är att viruset muterar och att man drar ut på eländet. För att inte tala om de stora skadorna på ekonomin och folkhälsan.
Citera
2021-03-31, 22:49
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vilka som betalar för det?

Folket. Vanliga människor.

Vilka som tjänar på det?

Makthavarna som får mer makt och kontroll. Människor blir bidragsberoende och därmed extremt lättkontrollerade. Storföretagen som i och med att alla små- och medelstora företag slås ut i princip får monopol. Läkemedelsindustrin som ska ska sälja 4-8 vaccindoser per år till 7 miljarder människor.

Världens rikaste företag och världens rikaste människor har ökat sina inkomster mer än någonsin det senaste året.

Men det kanske är konspiratoriskt att tro att pengar har någon betydelse i den här världen...

Vad Israel håller på med?

De är i full färd med att införa ett system som kan liknas vid apartheid.

På tal om Israel. Jag utgår från att du är förintelseförnekare, eftersom du inte tror att giriga och maktfullkomliga människor kan ställa till med stor skada i världen. Har jag rätt? Eller är du en sån där inkonsekvent typ?

Jösses, tänk att man ska behöva sitta här och utbilda de obildade massorna i de mest grundläggande sakerna...

+1. Svårare än så är det inte, men det är väldigt svårt för indoktrinerade hjärnor att förstå. De kommer att få lära sig den hårda vägen.
Citera
2021-03-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eftersom restriktioner och allmän masspsykos påverkar annan dödlighet så kan man inte bara titta på dödligheten i covid.

Därför att färre människor har diagnostiserats med cancer och kardiovaskulära sjukdomar, som är betydligt allvarligare än covid. Den dödligheten kommer senare. För att inte tala om kraftigt försämrad folkhälsa, psykisk ohälsa, företag som gått i konken, ökade självmord osv osv.

Vi måste låta tiden gå innan vi kan dra några säkra slutsatser. Men att fler kommer att dö pga restriktionerna är ingen killgissning. Det är fakta. Det är inte färre som har cancer och hjärtinfarkter.

Jag håller med dig om att man inte kan dra slutsatser förrän i efterhand. Tyvärr drar du konstant slutsatser redan nu med dina tvärsäkra uttalanden här i tråden. Det du kallar för fakta upplever jag snarare som slentrianmässiga killgissningar.
Citera
2021-03-31, 22:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ekonomin kan du glömma, sossarna har redan kört den i botten och de förespråkade att så många som möjligt ska bli smittad av Corona och därmed också ett dråpslag emot folkhälsan likaså.
det vet jag inte om de gjort, men så fungerar flockimmunitet. Ju fler unga och friska som genomgår infektionen desto fortare blir vi av med skiten.

I länder där man tagit i med hårdhandskarna och kört med lockdown är där man hittar ursprunget till mutationerna. Det har gått fullständigt åt helvete och man har sannolikt gjort situationen ännu värre än vad den hade behövt varit om samhället hade varit öppet.
Citera
2021-03-31, 23:01
Medlem
Citat:
De allra flesta normalt friska människor under 70 år får milda symptom och kan vårda sig själva hemma. Det är inget man behöver stänga ner en hel värld för.

Det enda det leder till är att viruset muterar och att man drar ut på eländet. För att inte tala om de stora skadorna på ekonomin och folkhälsan.

Långt ifrån alla under 70 år får milda symtom. Eller du kanske tror att belastningen på sjukvården är normal..
Citera
2021-03-31, 23:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag håller med dig om att man inte kan dra slutsatser förrän i efterhand. Tyvärr drar du konstant slutsatser redan nu med dina tvärsäkra uttalanden här i tråden. Det du kallar för fakta upplever jag snarare som slentrianmässiga killgissningar.

Om färre som diagnostiseras med cancer och hjärtinfarkter pga pandemihysteri och nedstäningar, är det då fler eller färre som kommer att dö i efterhand tror du? är det en killgissning att säga att det är sannolikt att fler kommer att dö i cancer och hjärtinfarkt pga hysteri, skrämsel och nedstängningar?
Citera
2021-03-31, 23:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Långt ifrån alla under 70 år får milda symtom. Eller du kanske tror att belastningen på sjukvården är normal..

De allra flesta kan vårda sig själva hemma. Nej det är mer belastning på vården givetvis, men det är fortfarande inte skäl nog att stänga ner en hel värld.
Citera
2021-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kanske för att det är sant?
Det är skrattretande att se tjockisar och gråbleka rökare gå omkring med munskydd.
Börja i rätt ände kanske?

Det roar säkert foliehattar som dig att skratta åt alla andra i samhället som inte "sett sanningen"
Citera
2021-03-31, 23:05
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
det vet jag inte om de gjort, men så fungerar flockimmunitet. Ju fler unga och friska som genomgår infektionen desto fortare blir vi av med skiten.

I länder där man tagit i med hårdhandskarna och kört med lockdown är där man hittar ursprunget till mutationerna. Det har gått fullständigt åt helvete och man har sannolikt gjort situationen ännu värre än vad den hade behövt varit om samhället hade varit öppet.

Jag kan verkligen inte se någon logik i det påståendet samt många andra av de påståenden du gjort tidigare. Jag anser att vi inte kan dra snabba slutsatser i detta läge annat att agera restriktivt för att förhindra smittspridning.

Bara för att man möter motstånd så tycker jag inte man ska "bara lägga sig ned" och hoppas på det bästa. Vi är ju faktiskt inte djur eller självmordsbenägna de flesta av oss (hoppas jag).
Citera
2021-03-31, 23:07
Medlem
Citat:
Om färre som diagnostiseras med cancer och hjärtinfarkter pga pandemihysteri och nedstäningar, är det då fler eller färre som kommer att dö i efterhand tror du? är det en killgissning att säga att det är sannolikt att fler kommer att dö i cancer och hjärtinfarkt pga hysteri, skrämsel och nedstängningar?

Absolut är det en killgissning. Du har ju ingen källa att komma med.
Citera
2021-03-31, 23:09
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det roar säkert foliehattar som dig att skratta åt alla andra i samhället som inte "sett sanningen"
Haha men du kan ju inte förneka att det är ganska rolig när någon går in i en kiosk med munskydd och sen köper dom ett paket cigaretter?
Så ja det roar mig.

Foliehattar är väl dom som tror att ett billigt munskydd från ICA ska göra någon skillnad men vräker gladeligen i sig skräpmat och röker som en skorsten. Solsken, motion, bra kost och bra sömn är sånt som faktiskt fungerar. Munskydd not so much
Citera
2021-03-31, 23:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan inte du och din apa dra åt helvete.
Vi är så trötta på dig och dina förnekelser.
Detta är en pandemi och många har förlorat sina kära och du sitter på ditt pojkrum och leker expert.
Skamligt. Du tillhör samhällets fiende.

Det är fantastiskt vad lätt det är att provocera kränkthetshysterikerna Är du trött på att bli provocerad kan jag rekommendera en knapp som finns uppe i högra hörnet på sidan som heter "Logga ut". Prova!

Jag hade tänkt call it a night nu men ditt svar motiverade mig att dra iväg några inlägg till. Och ännu fler imorgon, och dagen därpå. Osv. Vad annars ska man ägna sig åt under den nu över 1 år långa husarresten liksom?

Här kommer lite mer provocerande fakta:

1. Det är ingen pandemi. Källa: WHO

2. Att många förlorar sina kära sker varje år. Men du kanske inte fått lära dig om döden ännu. Förstår att det är jobbigt att få veta att livet inte varar för evigt, men du är nog stor nog för att få höra det nu.

3. Den förväntade livslängden här i Sverige ligger någonstans runt 82, i genomsnitt. Medianåldern för coviddöda är 84. Är man gammal nog för att dö av covid lever man med andra ord redan på övertid.

4. Jag må vara din fiende, men jag är inte samhällets fiende. Du vill förstöra unga människors framtid, inte jag. DU är samhällets fiende. Jag är alltså din fiende. Och övriga tjockisboomers i trådens fiende.

Så. På återseende imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in