2021-04-01, 00:32
Medlem
Jag blir på allvar illamående av många kommentarer här inne. Trodde faktiskt att medelvärdet av medlemmarna här hade högt iq. Fy fan, så fel jag hade! Ni kommenterar BO vikt och utseende och att det skulle vara en orsak till ICKE MORD.
Ni kommenterar MGMs utseende och genom det drar slutsatsen att han skulle ha DS eller, som ni säger, vara efterbliven, och därför definitivt vara en mördare. För fan NI som inte är friska! Vem kallar ens någon efterbliven idag? Och har ni överhuvudtaget hört om någon med down syndrom eller annan funktionsnedsättning som sitter för mord? Finns nog inga med mer mänskliga värderingar än de med funktionsnedsättningar ska jag tala om för er idioter! Även de med psykiska sjukdomar har oftast ett mer mänskligt och känslomässigt tänk än de ni "kallar normala människor". Det är oftast "normala" som begår de värsta och grymmaste brotten. Mindre begåvade människor har lärt sig vad som är rätt och fel och har dessutom oftast föräldrar och/eller personal som hjälper dem på vägen. Sen finns det dom som ligger på gränsen så att säga. Där föräldrarna kanske borde klassats som "mindre intelligenta" redan från början men samhället svek. De fick barn och visste inte hur de skulle uppfostra på rätt sätt. De var inte elaka, fysiskt eller psykisk, på sitt sätt. Men barnen växte upp och låg på gränsen till att klara sig i samhället. Det resulterade i sitt. Alltså inte bra. Fel, eller ingen, uppfostran alls. Ingen introduktion i samhället. Inget förstånd i vad som är rätt eller fel. De hankade sig fram i skolåldern med nöd och näppe för ingen agerade. Är det då "den efterblivnes" fel? Hur fan uttrycker ni er? Och kolla statistiken! Hur många " efterblivna" sitter inne? Oftast är det de som klassas som normala eller missbrukare. Fullt "friska" svartsjuka jävla män som har så sjukt lågt självförtroende att de måste ha ihjäl sin partner eller den de har fattat tycke för. Högst troligt att MGM är skyldig. Och möjligt att han har en funktionsnedsättning. Men isåfall är det ett väldigt ovanligt fall!
Citera
2021-04-01, 00:35
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej, du har fel där.
Dokumentet jag fick idag från Tingsrätten, då benämns PG som sekretess A, misstänkt.
Men om nån dag, troligtvis redan imorgon eller övermorgon kommer hans namn vara offentligt i alla dokumenten från Tingsrätten.
Och jag kommer lägga upp vart enda ett här.
Med namn och personuppgifter.
Det kallar jag inte delge allmänheten... har du just gått ut journalistskolan eller? Massor av uppgifter är offentliga men jag är väldigt glad att jag inte delges dem, skulle va skitjobbigt
Citera
2021-04-01, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ok. Så min ena teori är att polisen slackade (undanhöll) med att meddela när de redan hade funnit kroppen. Detta av utredningstekniska skäl Detta är helt i sin ordning.

Min andra teori är att MGM tidigt erkände. Då omrubricerades det till mord (per automatik) och sen tog det en stund från det att polis grävde fram BOs kropp tills polis under en lämplig presskonferens fann anledning att avslöja fyndet.

En tredje, tveksam teori, är att utredarna tidigt hade anledning att tro att BO inte var vid liv. Man kan tänka sig en massa blodspår, eller rentav funna kroppsdelar etc. Detta faller dock på att mordrubricering kräver mer än så. Se Wilma-fallet tex. Utredarna har ingen anledning att "chansa" inför åklagare, de kan nöja sig med människorov in absurdum. Återigen, se Wilma-fallet. Målet för utredarna är att sätta dit personen de redan anser är 100% skyldig. Enligt konstens regler.

Vill du redogöra för din egen teori?

Har ingen teori än.
Däremot är jag ganska övertygad om att dom har rätt gärningsman.
Anledningen till att han mördade henne kan vara precis vad som helst.
Jag försöker hålla mig till den FAKTA som finns och inte gissa så mycket.
Ha en trevlig natt.
Citera
2021-04-01, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
De va de jag nämnde tidigare, jag tror att dom visste detta från början men polisen har ändrat sin strategi, dom vill vänta några timmar eller någon dag innan de väljer att berätta

Utredare tjänar aldrig på att för tidigt avslöja vad de misstänker. Ju mer bevis de har samlat ihop, desto säkrare case för åklagaren och desto sämre läge för försvaret. Det är därför MGM sitter på restriktioner enbart på grundval av misstanken för grovt brott.
Citera
2021-04-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det var den första intressanta frågan!! Vill jag också veta. Tyvärr finns ett skogsparti i anslutning till tomten, så det ena utesluter kanske inte det andra?
Kroppen skall ha hittats i Tjuvarödskogen. På bilden i media på avspärrning vid FP är en grusväg involverad och enligt uppgift i media inte så långt ifrån järnvägen.
Citera
2021-04-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Jag blir på allvar illamående av många kommentarer här inne. Trodde faktiskt att medelvärdet av medlemmarna här hade högt iq. Fy fan, så fel jag hade! Ni kommenterar BO vikt och utseende och att det skulle vara en orsak till ICKE MORD.
Ni kommenterar MGMs utseende och genom det drar slutsatsen att han skulle ha DS eller, som ni säger, vara efterbliven, och därför definitivt vara en mördare. För fan NI som inte är friska! Vem kallar ens någon efterbliven idag? Och har ni överhuvudtaget hört om någon med down syndrom eller annan funktionsnedsättning som sitter för mord? Finns nog inga med mer mänskliga värderingar än de med funktionsnedsättningar ska jag tala om för er idioter! Även de med psykiska sjukdomar har oftast ett mer mänskligt och känslomässigt tänk än de ni "kallar normala människor". Det är oftast "normala" som begår de värsta och grymmaste brotten. Mindre begåvade människor har lärt sig vad som är rätt och fel och har dessutom oftast föräldrar och/eller personal som hjälper dem på vägen. Sen finns det dom som ligger på gränsen så att säga. Där föräldrarna kanske borde klassats som "mindre intelligenta" redan från början men samhället svek. De fick barn och visste inte hur de skulle uppfostra på rätt sätt. De var inte elaka, fysiskt eller psykisk, på sitt sätt. Men barnen växte upp och låg på gränsen till att klara sig i samhället. Det resulterade i sitt. Alltså inte bra. Fel, eller ingen, uppfostran alls. Ingen introduktion i samhället. Inget förstånd i vad som är rätt eller fel. De hankade sig fram i skolåldern med nöd och näppe för ingen agerade. Är det då "den efterblivnes" fel? Hur fan uttrycker ni er? Och kolla statistiken! Hur många " efterblivna" sitter inne? Oftast är det de som klassas som normala eller missbrukare. Fullt "friska" svartsjuka jävla män som har så sjukt lågt självförtroende att de måste ha ihjäl sin partner eller den de har fattat tycke för. Högst troligt att MGM är skyldig. Och möjligt att han har en funktionsnedsättning. Men isåfall är det ett väldigt ovanligt fall!

Jag håller med om att det (mig veterligen) inte finns något som tyder på att misstänkte MGM har en funktionsnedsättning. Dock är jag tämligen säker på att människor med neuropsykiatriska funktionshinder är kraftigt överepresenterade på kåken, och även här på Flashback.

Men visst är det onödigt att tonen är så förråad. Tyvärr vänjer man sig vid detta (eller snarare, man börjar filtrera bort det).
Citera
2021-04-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Enligt en kommentar på den misstänktes fejja blev Eli*n sedd på Lidl i måndags kväll tillsammans med den misstänkte och en Conn* Ellm*n. Om dessa två är de sista som träffade E, så borde CE vara intressant att höras och kollas.

Jaha men hon lämnade en sk vän kl 02.00 och gick hemåt. Vännen bor på Möllevägen.
Citera
2021-04-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Medellivslängden har visserligen sjunkit i år men är för kvinnor 84,3 och män 80,6 år. Kvinnor får i genomsnitt sitt första barn vid 29 års ålder.

Precis det jag menade med eventuell fängelsevistelse i ungefär 10år för MGM -Vilket gör att fadern bör trilla av pinnen rent statistiskt undertiden hans ena son sitter i fängelse - Givetvis behöver det inte alls vara så men statistiken...ja den finns där.

Att dom skjuter sig förbi genomsnittet med att skaffa barn ungefär 10år senare än genomsnittet - två gånger dessutom - Det får vi nog aldrig svar på.

Vidare så kommer detta bli ett fall att följa - Alltid lika tragiskt när unga människor får sätta livet till - Hoppas bara utredarna gör ett digert arbete och att vi får svar på vad det var som hände den där natten...
Citera
2021-04-01, 00:43
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej, du har fel där.
Dokumentet jag fick idag från Tingsrätten, då benämns PG som sekretess A, misstänkt.
Men om nån dag, troligtvis redan imorgon eller övermorgon kommer hans namn vara offentligt i alla dokumenten från Tingsrätten.
Och jag kommer lägga upp vart enda ett här.
Med namn och personuppgifter.

Så det är PG som är den anhållne MGM? Kan vi vara säkra på det?
Och att sedan slå på stora trumman och måla ut en person som skyldig till detta dåd, innan den lagstadgade rättsprocessen fastslagit huruvida denne är skyldig eller inte, är bara osmakligt... Att en person blir häktad är INTE samma sak som skyldig - Trodde faktiskt att du hade koll på det!!!
Citera
2021-04-01, 00:46
Medlem
Blackdollkillers avatar
Pallar inte bläddra för att leta, tråden börjar bli lååång.. Men om hon drog vid 02 från MGM, sen synlig vid 07? Hur går det ihop? Hittades hon nergrävd? 😳
Citera
Medlem
Har någon här offrets namn ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Så det är PG som är den anhållne MGM? Kan vi vara säkra på det?
Och att sedan slå på stora trumman och måla ut en person som skyldig till detta dåd, innan den lagstadgade rättsprocessen fastslagit huruvida denne är skyldig eller inte, är bara osmakligt... Att en person blir häktad är INTE samma sak som skyldig - Trodde faktiskt att du hade koll på det!!!
Nej, inte förrän polisen eller åklagare gått ut med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in