2021-04-01, 00:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Intressant att föräldrarna skaffar dessa ungar (MGM verkar ha en bror) så sent i livet - MGM fader är nära döden med sina 70 bast och modern är på god väg dit också - Inte många påskhelger kvar ihop om vi säger så.

15-18år på kåken som max sen ute efter 2/3 om han sköter sig så säg runt 6-10år om man skall snurra siffror utan kött på benen - Frågan är om föräldrarna överlever detta och väljer att bo kvar i Höör livet ut - Vilket påskägg !
Medellivslängden har visserligen sjunkit i år men är för kvinnor 84,3 och män 80,6 år. Kvinnor får i genomsnitt sitt första barn vid 29 års ålder.
Citera
2021-04-01, 00:16
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
MGM:s namn blir offentligt när häktningsframställan lämnas in och därigenom delges också allmänheten informationen.
På flaschback ja, och möjligen i någon obskyr blaska som hellre riskerar stämning än att vara tvåa på bollen. Det hör till ovanligheten att den misstänktes namn ”delges” allmänheten innan åtal är Väckt
Citera
2021-04-01, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fine. De "undanhöll" information från media. Det är en gråzon som utredare utnyttjar.

Nej igen.
Har du nån aning om varför det är Förundersöknings sekretess.?
Har du nån aning om varför Polisen INTE vill släppa på info till allmänheten eller media.?
Har du nån aning om hur en polisutredning går till.?
Nej, utredarna jobbar under sträng sekretess.
Titta bara hur lite "fakta" polisen har lämnat här.
Hon 18, Han runt 25 och anhållen, hon hittad död, utreds om dom har nåt gemensamt.
Inget annat, typ. Från Polisen.
Allt annat är kvalificerat bullshit.!

Men du kan få lite annan fakta.
Ärendet är hos Tingsrätten redan, och jag har kontakt med dom.
Inget annat än hans utsedda försvarare har inkommit än.
Kommer såklart att komma mer allt eftersom.
Men här är texten från dom 3 första aktbilagorna.,:

1 2021-03-31 1 Framställan om förordnande av offentlig försvarare för frihetsberövad (E, S)

2 2021-03-31 2 Förordnande Advokat Maria Grosskopf. Kopia av aktbilaga 1 översänt till Advokat Maria Grosskopf.

3 2021-03-31 Förordnande, aktbilaga 2, e-postat till Advokat Maria
Grosskopf. Kopia e-skickat till Södra Skånes
åklagarkammare, Åklagarmyndigheten, e-postat till
Utrednande Polis.
Kopia av Framställan om förordnande av offentlig
försvarare för frihetsberövad, aktbilaga 1, bifogad till
Advokat Maria Grosskopf, Utrednande Polis

Så nu rullar ärendet på i vanlig takt, och om polisen är snäll, så kanske dom släpper på lite info efter hand.
Men nu jobbar dom slaviskt enl PUG.
(Mordbibeln)
Citera
2021-04-01, 00:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Finns det några säkra uppgifter på var kroppen hittades?
Aftonbladet skriver " i ett skogsparti".
Det var den första intressanta frågan!! Vill jag också veta. Tyvärr finns ett skogsparti i anslutning till tomten, så det ena utesluter kanske inte det andra?
Citera
2021-04-01, 00:20
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Menh efterlysningen kom FÖRE avspärrningen. Man letade och visste bara att det fanns en uppgift om att hon lämnat en bekants hus kl 02. SEDAN fann polisen skäl att sätta spärrtejp kring nr 16. Då finns det plötsligt mycket större anledning att tro att det var på nr 16 hon varit. När polisen också griper en 26-åring på adressen ökar misstanken betydligt. Elementärt, What.

Japp, teknikerna hade ju satt upp ett tält på gångvägen bakom adressen i fråga och därför blev den och hela det närmaste området avspärrad. Jag håller med att det är högst troligt att det är en person boende på #16 som är anhållen men det är i nuläget bara en trådsanning.
Det saknas fortfarande information om att det var denna adress som BO skulle uppehållit sig på under natten.
Citera
2021-04-01, 00:20
Medlem
Enligt en kommentar på den misstänktes fejja blev Eli*n sedd på Lidl i måndags kväll tillsammans med den misstänkte och en Conn* Ellm*n. Om dessa två är de sista som träffade E, så borde CE vara intressant att höras och kollas.
Citera
2021-04-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej igen.
Har du nån aning om varför Polisen INTE vill släppa på info till allmänheten eller media.?
Hon 18, Han runt 25 och anhållen, hon hittad död, utreds om dom har nåt gemensamt.

1 2021-03-31 1 Framställan om förordnande av offentlig försvarare för frihetsberövad (E, S)

2 2021-03-31 2 Förordnande Advokat Maria Grosskopf. Kopia av aktbilaga 1 översänt till Advokat Maria Grosskopf.

Utrednande Polis.

Så nu rullar ärendet på i vanlig takt, och om polisen är snäll, så kanske dom släpper på lite info efter hand.
(Mordbibeln)

Det ser ut som du skriver med något slags versmått.

Med det sagt finns det absolut skäl att tro att polisen undanhöll att man hade en misstänkt innan man offentliggjorde det. Polisen är givetvis inte förhindrad att ange att de har en misstänkt, och inte ens att ange vem som är misstänkt. Det är polisen själva som prövar sin sekretess och den är alltså till skydd för deras egen verksamhet.
Citera
2021-04-01, 00:26
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Det var den första intressanta frågan!! Vill jag också veta. Tyvärr finns ett skogsparti i anslutning till tomten, så det ena utesluter kanske inte det andra?
Nu gissar jag bara men i en notis i en av våra kvällstidningar (tror jag) så nämndes ett svårtillgängligt skogsparti söder om järnvägen som FP. Tidigare under dagen avspärrades ett område som passar in på beskrivningen, norr om koordinaterna 55°55'33.4"N 13°31'10.2"E
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Enligt en kommentar på den misstänktes fejja blev Eli*n sedd på Lidl i måndags kväll tillsammans med den misstänkte och en Conn* Ellm*n. Om dessa två är de sista som träffade E, så borde CE vara intressant att höras och kollas.
😳 Det var den förste jag tänkte på, CE alltså !
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej igen.

Utrednande Polis.

(Mordbibeln)

Ok. Så min ena teori är att polisen slackade (undanhöll) med att meddela när de redan hade funnit kroppen. Detta av utredningstekniska skäl Detta är helt i sin ordning.

Min andra teori är att MGM tidigt erkände. Då omrubricerades det till mord (per automatik) och sen tog det en stund från det att polis grävde fram BOs kropp tills polis under en lämplig presskonferens fann anledning att avslöja fyndet.

En tredje, tveksam teori, är att utredarna tidigt hade anledning att tro att BO inte var vid liv. Man kan tänka sig en massa blodspår, eller rentav funna kroppsdelar etc. Detta faller dock på att mordrubricering kräver mer än så. Se Wilma-fallet tex. Utredarna har ingen anledning att "chansa" inför åklagare, de kan nöja sig med människorov in absurdum. Återigen, se Wilma-fallet. Målet för utredarna är att sätta dit personen de redan anser är 100% skyldig. Enligt konstens regler.

Vill du redogöra för din egen teori?
Citera
2021-04-01, 00:27
Bannlyst
Citat:
På flaschback ja, och möjligen i någon obskyr blaska som hellre riskerar stämning än att vara tvåa på bollen. Det hör till ovanligheten att den misstänktes namn ”delges” allmänheten innan åtal är Väckt

Nej, du har fel där.
Dokumentet jag fick idag från Tingsrätten, då benämns PG som sekretess A, misstänkt.
Men om nån dag, troligtvis redan imorgon eller övermorgon kommer hans namn vara offentligt i alla dokumenten från Tingsrätten.
Och jag kommer lägga upp vart enda ett här.
Med namn och personuppgifter.
Citera
2021-04-01, 00:29
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ärligt talat börjar det luta åt att MGM sjöng som en näktergal i det första förhöret. Polisen ljög för allmännheten av utredningstekniska skäl samt av omsorg för anhöriga, och här befinner vi oss nu.

MGM kommer att åka dit så det stänker om det.

De va de jag nämnde tidigare, jag tror att dom visste detta från början men polisen har ändrat sin strategi, dom vill vänta några timmar eller någon dag innan de väljer att berätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in