Citat:
Har sett 2 videor, En ifrån ett arabland där dom skar halsen av en och en ifrån Brasilien där en satt och högg ihjäl 2 tjejer med stor kniv mot ansiktet. Mer än så har jag inte sett nej.
Men tror inte det ni försöker påstå är mycket värre än ex Kongos folkmord som för övrigt är Kristna också. Finns absolut dom som gör saker som man inte finner ord för. Men kom inte och dra alla över en och samma kam. För ska vi köra på det snacket så kan vi ju kolla på vad Beyonce syftade på i grunden när hon sa "Gör som Sverige, var Neutral".
Kan det nämligen ha varit så att i Sverige ansåg man att man inte gjorde något fel genom att skydda sig själv och låta folk massmördas ? Kanske ts skulle helt enkelt ta med sig kusinen ner till Auschwitz också eller vad tycker du ?
Men tror inte det ni försöker påstå är mycket värre än ex Kongos folkmord som för övrigt är Kristna också. Finns absolut dom som gör saker som man inte finner ord för. Men kom inte och dra alla över en och samma kam. För ska vi köra på det snacket så kan vi ju kolla på vad Beyonce syftade på i grunden när hon sa "Gör som Sverige, var Neutral".
Kan det nämligen ha varit så att i Sverige ansåg man att man inte gjorde något fel genom att skydda sig själv och låta folk massmördas ? Kanske ts skulle helt enkelt ta med sig kusinen ner till Auschwitz också eller vad tycker du ?
Vi två har olika syn på islam helt enkelt. Du tror att de dåliga sakerna som sker av den kan likställas med snedsteg som människor gjort och ideologier under dåliga förhållanden framkallat. Det kan jag hålla med om på sätt och vis då islam visar sitt fula ansikte närhelst de anser att jihad och att skära halsen av sina otrogna bröder är berättigat.
Personligen anser jag att ideologin och den politiska islamismen inte är förenligt med en demokrati då islamism kommer att skapa en stat likt saudi i slutändan, eller saddams styre. Det finns en ledare, en totalitär stat.
Och adjöss är det med din och min frihet. Så, som jag skrev tror jag inte du satt in dig i vad islam är, ser mönstren. Du verkar tro att det är som om ja, folk som väljer att konvertera till buddhism är som folk som konverterar till islam.
Om min kusin skulle konvertera till islam skulle vi ha många allvarliga samtal kan jag säga dig.