2021-03-31, 21:57
Medlem
tragiskt12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Du tänker helt på hjärntvättning tillbaka. Men när du ändå är igång så kan du väl kolla upp både bpde George E bush och hans pappa, vilka äffarer dom faktiskt genomdrev innan 9/11. Så lätt att gapa, desto svårare att se sanningen? Visst? Finns bra dokumenträrer om George W bush som visar hur vidrig han varot den muslimska befolkningen. O juste, du kan ju kolla upp CIA också liksom andra enheter samt öegoknektar och försöka sätta dig in i att vara en av dom utsatta bland det som det inte skapades rubriker om. O dessutom kan du ju kolla på fler dokumentärer ang 9/11 då det låter som att det kan behövas.

Men det du förespråkar är inte en lsning för att finna sanningen, utan endast för att manipulera samt hjärntvätt vilket gör att du inte är en av dom bättre. Men allra minst förstående.

Du gapar bara enligt ditt egna tycke. Eftersök sanningen så ser du att drt är svårare samt ställer dig neutral istället. Det är åtminstone en början. Om du inte vill det så kan du åtminstone uppge hur många livsom har gått åt p ga usa;s samt norra europas dregglande efter olja!

Måste väl vara en enkelt sak menar jag om du kan skriva som du gjorde precis?

kolla killen tar min översköna kommentar som Sveriges undergång
2021-03-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDSK
Hej, som ni ser i rubriken så har min kusin nyligen valt att bli muslim. Jag vet att det är hans kompis som har tutat i han detta. Jag kan inte gå ut med ålder på dem bege men dem går i mellanstadiet. Ingen i släkten är muslim eller har nånsin övervägt att bli det. Så nu undrar jag hur ska jag gå till väga? Jag kan inte be han sluta umgås med dessa då det är hans ända vänner. Jag tror inte att han innerst inne vill detta utan att han endast har blivit påverkad av sina vänner så han själv faktiskt tror att han vill detta.

Vad skulle ni göra i denna situation?

Alla tips på vad man ska säga eller hur man ska lägga upp snacket är välkommet.

Tack på förhand!

Vad är paniken över? Är hans kompisar dåliga människor? (är det ens möjligt i den låga åldern?) Om du tror att han blir muslim utan att faktiskt vara troende, prata då med honom och fråga varför han valt denna religion, och prata om vad religion är. (du kanske behöver läsa på innan verkar det som dock, inget illa menat men med tanke på ovan text)

Om han tror på traditionerna inom islam och vill utöva religionen, låt honom? Islam eller att vara muslim är inte lika med ont eller något dåligt.
Alla religioner i världen har sina anhängare som tolkar religionen på ett visst sätt för att berättiga dåliga/olagliga handlingar. Men i grund och botten är inte islam "värre" än någon annan världsreligion.
Läs på om islam och prata med din kusin helt enkelt
2021-03-31, 22:03
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tragiskt12
kolla killen tar min översköna kommentar som Sveriges undergång
Du kunde alltså inte svara på den frågan?
Då kan du ju googla för att åtminstone svara på denna fråga; Hur många muslimer finns det i världen ? Och hur många finns det i de 7 största länderna med mest makt?

Ta sen innan du skriver svaret, en funderare. För hade allt med islam varit dåligt så hade det väl varit kaos på jorden i religionens namn i första hand ? Fast så är det väl ändå inte?

Kolla i Kina, vilka gillar /sammarbetade/r Ryssland mest med? Hur många finns det i Usa ?
Ta det i relation till krig om tillgångar såsom (vatten, olja, bördig jord och sällsynta ämnen) och sedan återkom till mig tack ! Och glöm då inte 4 länder till. Hjälpte dig bara lite på traven genom att uppge 3 åtminstone.

Egentligen bör du ju göra ett arbete på ca 150hp ang detta. Skämtar inte. Återkom gärna sen till mig med dina uppsatser, tack!

Om inte, så håll käften och sluta spy en jävla massa skit !!! (Med det sagt så är jag inget fan utav arabiska snubbar överhuvudtaget!!!)
Senast redigerad av LostinDarkness 2021-03-31 kl. 22:05.
2021-03-31, 22:05
Medlem
Du kan ju visa hur fint muslimer behandlar varandra i diverse gorevideos, steningar av kvinnor, gays som kastas ut från hustak.

Och så mordet på Kashogi initierat av den muslimska staten saudiarabien.

En fin tanke är följande. Låt oss säga att han säger till sina kompisar att han inte är muslim, utan kristen.
Nu är han ju inne i gulleriet med att de är glada att de är som han.
Kommer de fortfarande vara lika bra kompisar om han säger att han faktiskt valt kristendomen?
Vad tror han sjäkv kommer hända?

Som med alla sekter gillar man inte när folk ger sken av att vara med och sen inte vara det.. Där är hans läxa. Om han är med nu kommer det bli svårare och få allvarligare konsekvenser om han vill lämna.
Därför är det bästa att lämna nu, innan han blir styrd av sekten och får dödshot på riktigt om han vill lämna.
Senast redigerad av Din-Granne 2021-03-31 kl. 22:11.
2021-03-31, 22:16
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Du kan ju visa hur fint muslimer behandlar varandra i diverse gorevideos, steningar av kvinnor, gays som kastas ut från hustak.

Och så mordet på Kashogi initierat av den muslimska staten saudiarabien.
Liksom som han med hamburgare vagn i Ryssland som sålde med människokött ? Kineserna som äter hundar, eller dokumentären om Knutbymordet eller varför inte kolla vilka länder kristendomen erövrade. Även ett djupare samtal om olja eller Coca colas beteende mot lokal befolkningen i fattiga länder och hur de stjäl vattnet och säljer tillbaka deras egna vatten för en dyr peng.

Kan ju gå djupare in med kolet ifrån Tyskland samt hur Tyskland har lyckats klara sig så bra trots Hitlers tid ? Samt England och Frankrikes övertramp ute i världen tidigare, för att inte kolla vilka länder som har haft en drivande läkemedelsindustri och vilka länder de har "provat" sina mediciner på i första hand osv osv. Finns hur mycket som helst. Ingen är oskyldig. Bara du själv avgör om du anser dig vara berättigad och tillräckligt duktig till att hata andra före dig själv.

Antar att du aldrig har åkt och köpt kaffe på någon mack? Eller spolat extra länge med vattnet i kran? Eller anser att pengar är en "trygghet" och därmed gör dig oberättigad till att ha en åsikt i en existensiell värd där livet bör vara ovärderligt.

Eller för att inte tala om psykosen om att "äga mark" (Ditt och MITT) samt rättigheten att döda andra men likaså rättigheten att "Döda andra som inkräktar" för fattar ju rakt av att det är det du anser när du ska spy ut dig sådan här bullshit !

Du kan ju lägga till lite utav usas videor där dom mördar oskyldiga ifrån helicopter och drönare och sedan skrattar ? Eller alla gränsdragningar man gör fast vi alla lever på samma jord.

Fan vadsinnessjukt. Och jag blir sinnessjuk utav idioter som dig !

Svara på allt jag skrev eller gör dig inte besvär att skriva mer överhuvudtaget !

O glöm inte att kolla om våldet och morden i Argentina också!

Det roliga är att många tror att så fort det är en arab så är den en muslim. Men det finns KRISTNA araber också!
Senast redigerad av LostinDarkness 2021-03-31 kl. 22:23.
2021-03-31, 22:22
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDSK
Hej, som ni ser i rubriken så har min kusin nyligen valt att bli muslim. Jag vet att det är hans kompis som har tutat i han detta. Jag kan inte gå ut med ålder på dem bege men dem går i mellanstadiet. Ingen i släkten är muslim eller har nånsin övervägt att bli det. Så nu undrar jag hur ska jag gå till väga? Jag kan inte be han sluta umgås med dessa då det är hans ända vänner. Jag tror inte att han innerst inne vill detta utan att han endast har blivit påverkad av sina vänner så han själv faktiskt tror att han vill detta.

Vad skulle ni göra i denna situation?

Alla tips på vad man ska säga eller hur man ska lägga upp snacket är välkommet.

Tack på förhand!

All lämna islam är belagt med dödsstraff. Vilken normal människa konverterar frivilligt med denna kunskap i bagaget?

Snacka med grabben och hans föräldrar innan han råkar illa ut.
2021-03-31, 22:25
Medlem
Citat:
Liksom som han med hamburgare vagn i Ryssland som sålde med människokött ? Kineserna som äter hundar, eller dokumentären om Knutbymordet eller varför inte kolla vilka länder kristendomen erövrade. Även ett djupare samtal om olja eller Coca colas beteende mot lokal befolkningen i fattiga länder och hur de stjäl vattnet och säljer tillbaka deras egna vatten för en dyr peng.

Kan ju gå djupare in med kolet ifrån Tyskland samt hur Tyskland har lyckats klara sig så bra trots Hitlers tid ? Samt England och Frankrikes övertramp ute i världen tidigare, för att inte kolla vilka länder som har haft en drivande läkemedelsindustri och vilka länder de har "provat" sina mediciner på i första hand osv osv. Finns hur mycket som helst. Ingen är oskyldig. Bara du själv avgör om du anser dig vara berättigad och tillräckligt duktig till att hata andra före dig själv.

Antar att du aldrig har åkt och köpt kaffe på någon mack? Eller spelat extra länge med vattnet i kran? Eller anser att pengar är en "trygghet" och därmed gör dig oberättigad till att ha en åsikt i en existensiell värd där livet bör vara ovärderligt.

Eller för att inte tala om psykosen om att "äga mark" (Ditt och MITT) samt rättigheten att döda andra men likaså rättigheten att "Döda andra som inkräktar" för fattar ju rakt av att det är det du anser när du ska spy ut dig sådan här bullshit !

Du kan ju lägga till lite utav usas videor där dom mördar oskyldiga ifrån helicopter och drönare och sedan skrattar ? Eller alla gränsdragningar man gör fast vi alla lever på samma jord.

Fan vadsinnessjukt. Och jag blir sinnessjuk utav idioter som dig !

Svara på allt jag skrev eller gör dig inte besvär att skriva mer överhuvudtaget !

O glöm inte att kolla om våldet och morden i Argentina också!

Det roliga är att många tror att så fort det är en arab så är den en muslim. Men det finns KRISTNA araber också!

Har läst igenom ditt dravel och du skriver att du blir sinnessjuk av din verklighetsuppfattning. Jag förstår det.

Alla har skit, men om du vill rättfärdiga islamisters religiösa bestialiska mord med att alla gör det, så är du helt enkelt så sinnessjuk som du beskriver.
2021-03-31, 22:29
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Har läst igenom ditt dravel och du skriver att du blir sinnessjuk av din verklighetsuppfattning. Jag förstår det.

Alla har skit, men om du vill rättfärdiga islamisters religiösa bestialiska mord med att alla gör det, så är du helt enkelt så sinnessjuk som du beskriver.
Kom inte och ljug. Jag blir sinnessjuk utav idioter som dig som driver en till vansinne med lögner samt egen projekterat hat samt nonchalans.

Vill du snacka om bestialiskt mord så har vi väl dansken med sin ubåt bl a till att börja med ? Eller Martin Ohlsson som mördade Lotta som ex.
Jag säger inte att ni har fel att tycka illa om vissa handlingar. Men när ni ska börja gapa om religion, och precisera landmässigt / ursprung så stör det mig och jag kräver en förklaring i en djupare analys, och då är jag inte ens arab själv!

Men än sålänge har ingen av er klarat av att ge mig någon sådan, utan istället kommer du och skriver en lögn rakt av!
Senast redigerad av LostinDarkness 2021-03-31 kl. 22:35.
2021-03-31, 22:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
Stödtelefon

Har du frågor om extremism eller är du orolig för någon i din närhet som är aktiv i en våldsbejakande, extremistisk rörelse? Eller är du kanske själv på väg in i eller redan aktiv inom en sådan rörelse? Ring 040-34 05 50.

BRIS

Är du orolig att någon du känner dras till en extrem rörelse eller ideologi? Ring 020-100 200 anonymt och kostnadsfritt för att få stöd och råd.
2021-03-31, 22:58
Medlem
Citat:
Kom inte och ljug. Jag blir sinnessjuk utav idioter som dig som driver en till vansinne med lögner samt egen projekterat hat samt nonchalans.

Vill du snacka om bestialiskt mord så har vi väl dansken med sin ubåt bl a till att börja med ? Eller Martin Ohlsson som mördade Lotta som ex.
Jag säger inte att ni har fel att tycka illa om vissa handlingar. Men när ni ska börja gapa om religion, och precisera landmässigt / ursprung så stör det mig och jag kräver en förklaring i en djupare analys, och då är jag inte ens arab själv!

Men än sålänge har ingen av er klarat av att ge mig någon sådan, utan istället kommer du och skriver en lögn rakt av!

Vad enskilda aktörer gör när de mördar är inte vad vi pratar om utan hur en religion och ideologi, i det här fallet islam och muslimer får folk att verka när de är inom det.
I den extrema formen is avrättningsvideos, dessa har du väll sett?
Och perifera extrema uttryck som bestraffningar eller mord av kvinnliga familjemedlemmar som ”skadat familjens heder”.

Jag tror helt enkelt att du är nyttig idiot som vet 0 om islam och hur den ter sig när det kommer till kritan.
2021-03-31, 23:11
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Vad enskilda aktörer gör när de mördar är inte vad vi pratar om utan hur en religion och ideologi, i det här fallet islam och muslimer får folk att verka när de är inom det.
I den extrema formen is avrättningsvideos, dessa har du väll sett?
Och perifera extrema uttryck som bestraffningar eller mord av kvinnliga familjemedlemmar som ”skadat familjens heder”.

Jag tror helt enkelt att du är nyttig idiot som vet 0 om islam och hur den ter sig när det kommer till kritan.

Har sett 2 videor, En ifrån ett arabland där dom skar halsen av en och en ifrån Brasilien där en satt och högg ihjäl 2 tjejer med stor kniv mot ansiktet. Mer än så har jag inte sett nej.
Men tror inte det ni försöker påstå är mycket värre än ex Kongos folkmord som för övrigt är Kristna också. Finns absolut dom som gör saker som man inte finner ord för. Men kom inte och dra alla över en och samma kam. För ska vi köra på det snacket så kan vi ju kolla på vad Beyonce syftade på i grunden när hon sa "Gör som Sverige, var Neutral".

Kan det nämligen ha varit så att i Sverige ansåg man att man inte gjorde något fel genom att skydda sig själv och låta folk massmördas ? Kanske ts skulle helt enkelt ta med sig kusinen ner till Auschwitz också eller vad tycker du ?
2021-03-31, 23:11
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Han anammar det nya fina Sverige. Han har kanske självbevarelsedrift och vill föregå sharialagarna med att vara med att implementera dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in