Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det förstår jag att du som inte är lika intresserad av fakta och sanning som jag är, tycker att jag kan göra. Så du och dina gelikar kan få sprida era lögner och smutskastning utan att vi välputsade riddare kommer till sanningens räddning varje gång ni försöker sprida eran dynga.
Men där bet du i gräset.
Det är tveklöst tack vare det idoga arbetet av ett fåtal här i tråden som fakta och sanning kommit ut i dagsljuset och opinionen svängt. Självklart finns all anledning för de i tråden som deltagit i det arbetet att vara glada, nöjda och stolta över det. Men att lägga ner rustningen och putsa den till nästa kamp. Nej, det är inte så det funkar, till ditt stora förtret.
Fast är du hjärntvättad på något vis? Det är ju precis tvärt om.
Ni fantiserar i hopp de mest häpnadsväckande historier om hur Esbjörn är kidnappad och hålls mot sin vilja på pensionatet. Att Margareta och Billinge planerat det här och att de lurade Ebba att fråga om huset. Ni använder Epitet som Bordellmamma, Hora och Pedofil.
Några sådana historier finns inte hos oss som ifrågasätter den här affären. För det är ju just det vi gör. Och om affären nu är så himla hundra procentig, så torde den väll hålla en granskning.
Vem upprepar du fakta och sanning för?
Jag tänker att det måste vara för att du tänker att många läser och följer med i tråden utan att skriva.
Om det finns dom som gör det, så vet dom redan att det finns några med dig som maniskt vakar över tråden. Som kallar alla som har en fråga för idiot, miffo, hjärndöd eller berusad. Då vet läsaren som hänger med att ni inte tål att bli emotsagd.
Så även om läsaren tycker att Ebba har rätt, så tycker den inte att ni vinner tråden.