2021-03-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Tidsangivelsen i efterlysningen var att hon lämnade 02 från den adressen. Den sista någorlunda säkra observationen är med andra ord 02.
Senare tillkom att någon sett henne vid 7.20. Det är en osäker observation eftersom det knappast kan ha varit hon.

Den adress som gäller är med andra ord samma som den häktades och det är systern som efterlyst henne.

Ditt promenerande finns det ingen grund för och inte eller att det skulle vara någon annan än mgm som hon besökt.
Precis som ditt förvirrande babblande om att mgm inte skulle vara skyldig.
du verkar väldigt säker-så du vet att det var MGM som hon besökte
hur kan du så säkert veta detta då?
Citera
2021-03-31, 23:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Nuvarande är skyldig. Höör är inte Detroit där okända människor hoppar fram och dödar dig.

Sannolikt är det väl så.
Tragiskt att för flickan naturligtvis i första hand.
Sen är det ju sorgligt för MGM:s anhöriga som dras med i den här skiten och får sina liv upp och ner i en handvändning för att någon får för sig att helt meningslöst ta livet av någon...
Citera
Medlem
Venators avatar
Har inte sett det nämnas i tråden men på hans Facebook finns ju minst två vittnesmål om hur han tidigare uppfört sig och om hans kvinnosyn.
Jag gick i skola med honom och jag såg ett sjukt beteende, pervers och våldsamt emot kvinnor, har även blivit knivhotad av honom som ung.
Vid tanken på hans humör. Och syn på kvinnor. Är jag säker.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Varken MGM eller någon av hans (förmodligen) släktingar i Höör finns på Lexbase. På Möllevägen finns endast fyra svenska kvinnor och en thailändska på Lexbase.

Synd att man inte kan söka per brott på Lexbase.

Hon ska haft en extrem otur om hon stött på en för henne okänd GM. Ett rent rap sheet betyder inte så mycket i det här fallet - någon gång är första gången man mördar någon - kan vara så att han är helt ostraffad sedan tidigare, men uppenbart är ju att personen inte mår bra.

Men som sagt mordfall kan vara komplicerade - tänker på morden vid robin hood hills, fortfarande olöst, men högst troligast blev barnen mördade av en nära anhörig till ett av barnen. I det här fallet en styvfar till ett av barnen.
Citera
Medlem
activateds avatar
Misstänkt gärningsman ser inte ut att ha alla hästar hemma. Någon diagnos? Föräldrarna syskon?
Citera
2021-03-31, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onhold
Inte så lätt att gå ut och dementera om man sitter häktad,,,

Han sitter inte häktad.
Citera
2021-03-31, 23:19
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Tidsangivelsen i efterlysningen var att hon lämnade 02 från den adressen. Den sista någorlunda säkra observationen är med andra ord 02.
Senare tillkom att någon sett henne vid 7.20. Det är en osäker observation eftersom det knappast kan ha varit hon.

Den adress som gäller är med andra ord samma som den häktades och det är systern som efterlyst henne.

Ditt promenerande finns det ingen grund för och inte eller att det skulle vara någon annan än mgm som hon besökt.
Precis som ditt förvirrande babblande om att mgm inte skulle vara skyldig.
Nu är du där igen, var någonstans är det fastslaget att det är den adressen hon var på? (min feting i citatet).
Sluta trolla!
Citera
2021-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
du verkar väldigt säker-så du vet att det var MGM som hon besökte
hur kan du så säkert veta detta då?
Säker?
Jag har sagt att det är från samma adress som han bor på som hon försvunnit. Adressen fanns i efterlysningen.
Citera
2021-03-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu är du där igen, var någonstans är det fastslaget att det är den adressen hon var på? (min feting i citatet).
Sluta trolla!
I efterlysningen anges den gatuadressen.
Citera
2021-03-31, 23:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Polisen känner inte till alla kopplingar mellan alla personer direkt i inledningen av ett fall, sådant framkommer ofta efter hand.

Inte sett någonstans att det står att det är utrett att de inte kände varandra. Verkar vara en trådsanning.

Citat:
Någon form av bekantskap”
Det är oklart om kvinnan är bekant med den anhållne mannen. Han ska vara hörd inledningsvis, men polisen har inte gått ut med några uppgifter om vad som framkommit.
– Det är lite för tidigt att fastställa vad för koppling som finns mellan den misstänkta gärningsmannen och den avlidna flickan. Det är en liten ort Höör, det är klart att det finns någon form av bekantskap, säger Ewa-Gun Westford till SVT.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvoKW/forsvunnen-kvinna-hittad-dod--ung-man-anhallen

Citat:
Vid lunchtid uppgav polisen att man inte hade någon klar bild över vilken relation den anhållne mannen hade till den döda kvinnan.
– Det är lite för tidigt att fastställa vad för koppling som finns mellan den misstänkta gärningsmannen och den avlidna flickan. De är en liten ort Höör, men det är klart att det finns någon form av bekantskap.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-soker-efter-forsvunnen-ung-kvinna-i-hoor
Citera
2021-03-31, 23:26
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Säker?
Jag har sagt att det är från samma adress som han bor på som hon försvunnit. Adressen fanns i efterlysningen.

Finns rätt många adresser längs Möllevägen, vilket var den väg som nämndes i efterlysningen. Ingen specifik adress fanns med där...

EDIT: (omformulering för tydlighets skull): I efterlysningen nämns väl bara Möllevägen och ingen specifik adress, såvitt jag minns det.
Senast redigerad av bitstream 2021-03-31 kl. 23:36.
Citera
2021-03-31, 23:26
Medlem
Gått igenom ca 15 sidor. Vem är MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här