2021-03-31, 22:37
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Eller så har de helt enkelt bara blivit vänner på fb rätt nyligen men kan ha känt varandra längre?
Jag har inte ens alla jag känner på facebook.

Det är också en möjlighet.
Men inte så troligt.
Citera
2021-03-31, 22:38
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
De ska nyligen ha blivit vänner på Facebook.
Gissningsvis så har det fått kontakt via
Internet rätt nyligen och bestämde träff.
Jag känner ingen inblandad men det låter lite konstigt eftersom både BO och MGM har, inte bara varandra, utan också fler ur varandras familjer som vänner på fb.
Citera
2021-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om flickan hittades i ett buskage så tror jag att hon med stor sannolikhet har blivit strypt.
Om hon nu har varit hemma hos grabben så kanske han har följt henne hem och fått ett psykbryt på vägen. Alternativt har det varit någon fnurra på tråden och grabben har följt efter henne hem
Är han skyldig så kommer det säkert ett erkännande ganska omgående.

Lämnar en liten öppning för att hon har blivit överfallen av någon okänd GM på väg hem och att vår nuvarande MGM helt enkelt är oskyldig.

Om nu kroppen lämnats kvar i ett buskage så lär det dock finnas mängder med teknisk bevisning.
Hur var vädret under natten/morgonen i Höör?

Nuvarande är skyldig. Höör är inte Detroit där okända människor hoppar fram och dödar dig.
Citera
2021-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Om du ngnsin kunde lära dig att byta ut * emot den bokstav som ersätter * sp tror jag att även du blir upplyst så småningom
Aja det e väl ändå onödigt har aldrig skrivit här innan o om du nu har så stor koll så ser du att jag skrev att den var öppen
Citera
2021-03-31, 22:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Elin var hos en vän under kvällen på Möllevägen. Vad man vet är att hon skulle promenera hem kl 02 några hundra meter till hemmet - Elin kom aldrig hem. Hon anmäldes försvunnen under tisdagen. En man i 25-års åldern grips misstänkt för människorov, som senare ändras till skäligen misstänkt för mord. Kl 16 idag går polisen ut med att dom påträffat en avliden kropp, kroppen identifieras och det är Elin.

Allt annat är tyvärr spekulationer och trådsanningar.

Personligen tror jag Elins familj känt en oro över just vem hon hade varit hos, kanske hade dom haft ett turbulent förhållande? Eller helt enkelt en dålig vibe av att hon umgicks med honom och därför drog polisen igång en stor apparat så tidigt? dessutom tror jag MGM erkänt i ett tidigt skede samt lämnat mycket spår efter sig. Dessutom kanske hans familj lagt märke till att allt inte står rätt till. Man kan ju själv föreställa sig hur man reagerat om
En familjemedlem mördat någon, de lär ju inte gå helt obemärkt förbi när han ska försöka lägga ihop pusslet. Han hade de nog rätt svettigt där ett tag att förklara och redogöra för familjen och farbror blå när han senast såg Elin. De tysta introverta personerna är ofta de farligaste (inte alla givetvis) men man vet aldrig vad som döljer sig bakom stängda dörrar.
Tack för ett sansat inlägg. Reagerade också på att polis började leta efter Elin relativt tidigt efter att hon anmäldes saknad. Som om att de fått information som de bedömde som allvarlig.
Citera
2021-03-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
polisen sa i tidigt skede att de inte såg någon koppling mellan BO och MGM.
Polisen undersöker om det finns en koppling mellan dem.

Polisen känner inte till alla kopplingar mellan alla personer direkt i inledningen av ett fall, sådant framkommer ofta efter hand.
Citera
2021-03-31, 22:44
Medlem
Vem är BO och MGM?
Citera
2021-03-31, 22:45
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag känner ingen inblandad men det låter lite konstigt eftersom både BO och MGM har, inte bara varandra, utan också fler ur varandras familjer som vänner på fb.

https://m.facebook.com/timeline/app_collection/?collection_token=100006087072044%3A2356318349%3A1 &_rdr

PG's nyligen tillagda vänner.
Citera
2021-03-31, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för ett sansat inlägg. Reagerade också på att polis började leta tidigt efter att anmäldes saknad. Som om att de fått information de bedömde som allvarligt.

🙏🏼🌸
Ja man får en känsla av att familjen kanske kände en oro för just vem hon hade varit hos under kvällen. Och hans historia var ju uppenbarligen bristande på flera punkter
Citera
2021-03-31, 22:47
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag är nog sen på bollen.
Har inte kolla in det senaste de sista timmarna:

Bilkortege genom Höör för att hedra den döda 18-åringen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bilkortege-genom-hoor-for-att-hedra-den-doda-18-aringen
Citera
2021-03-31, 22:48
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om flickan hittades i ett buskage så tror jag att hon med stor sannolikhet har blivit strypt.
Om hon nu har varit hemma hos grabben så kanske han har följt henne hem och fått ett psykbryt på vägen. Alternativt har det varit någon fnurra på tråden och grabben har följt efter henne hem
Är han skyldig så kommer det säkert ett erkännande ganska omgående.

Lämnar en liten öppning för att hon har blivit överfallen av någon okänd GM på väg hem och att vår nuvarande MGM helt enkelt är oskyldig.

Om nu kroppen lämnats kvar i ett buskage så lär det dock finnas mängder med teknisk bevisning.
Hur var vädret under natten/morgonen i Höör?

Tror du kan stryka brasklappen.

Det är någon hon känner väl, en oorganiserad GM, möjligen dömd tidigare för misshandel, ofredande, som lämnat brottsplatsen i panik.
Citera
2021-03-31, 22:48
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
polisen sa i tidigt skede att de inte såg någon koppling mellan BO och MGM.
Polisen undersöker om det finns en koppling mellan dem.

Har du nån källa till att polisen sagt så?
Redan i inlägg 61 i tråden så nämndes PG för första gången plus att dom var vänner på Facebook så nog verkar dom ha haft kopplingar.. För jag förutsätter att det är han som sitter häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in