2021-03-31, 22:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, det var du som skrev att du trodde det. Jag tror att han fick ett ultimatum. ”Ångra avtalet eller flytta härifrån för då vill jag aldrig mer veta av dig. Drick gärna kaffe hos Ebba men då får du be henne laga din mat i fortsättningen för på Odalgården äter du aldrig mer i så fall!”

Jepp, något sådant är vad jag tror också. Psykopatkommandoran är dock säkerligen betydligt mer förslagen i sitt sätt att hota och skrämma Esbjörn till lydnad. Hon vet säkerligen vilka knappar hon ska trycka på, som hans "närstående".
2021-03-31, 22:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
[/spoiler]

Den ena farbrodern fick på dödsbädden ett besök och hon fick sin underskrift.
Ja Esb har flyttat från Västerås där han varit skriven i 45 år till Uppsala Höganäsg. i Oktober samma dag som MPL fick generalfullmakt. (lgh 1102)
Men dom vill ha in han på ett hem.

Hade det varit ett kärt sommarhus hade dom ju inte låtit det förfalla i årtionde.
Nu är hon runt 80-år. Hon kanske har tröttnat på hus.
Hur som haver är hon inte dömd för något brott.
Och det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen.
Hon hade ju lagar mat åt dem länge. Så i farbrödernas hjärta kanske deras hus fans.
Jag har mycket svårt att tro att detta testamente undertecknades på sättet du säger. Hade det gjort det hade allmänna arvsfonden processerat om det.
2021-03-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu är hon runt 80-år. Hon kanske har tröttnat på hus.
Och det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen.
Hon hade ju lagar mat åt dem länge. Så i farbrödernas hjärta kanske deras hus fans.
Jag har mycket svårt att tro att detta testamente undertecknades på sättet du säger. Hade det gjort det hade allmänna arvsfonden processerat om det.
Hon kanske hade rätt juridiskt, men moraliskt är det förkastligt att utnyttja gamla ensamma farbröder på det sättet. Hon har smilat in sig och lismat för att komma åt deras hus. Bjudit på kaffe och mat för att förvrida deras sinnen. Hon har talets gåva och är uppenbarligen mycket manipulativ.
2021-03-31, 22:41
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tänk att du fortfarande bara tramsar. Om Esbjörn ansåg att det var ett villkor för köp att han skulle komma på kaffe när köket var renoverat, skulle han sett till att det fanns med som villkor för köpets fullbordan i avtalet.

Men som du helt säkert mycket väl vet, så var det inte därför Esbjörn ångrade sig. Han ångrade sig för att Ebba började röja på tomten, vilket han visste att hon skulle göra eftersom han gett henne tillstånd att göra just det. Eller tror du att Esbjörn ljuger om orsaken till sin ånger, eftersom du insinuerar andra orsaker?

Jag gissar att Esbjörns ånger kan ha flera orsaker. Kanske insåg han när han såg röjningen att det han trott på inte var något?
2021-03-31, 22:44
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Hon kanske hade rätt juridiskt, men moraliskt är det förkastligt att utnyttja gamla ensamma farbröder på det sättet. Hon har smilat in sig och lismat för att komma åt deras hus. Bjudit på kaffe och mat för att förvrida deras sinnen. Hon har talets gåva och är uppenbarligen mycket manipulativ.
Är det Ebba du beskriver?
2021-03-31, 22:46
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Folk tycker att Ebbas agerande i husaffären är helt korrekt, såväl juridiskt som moraliskt.

Så bra: Då kan du ju lägga av dig riddarrustningen och putsa den till nästa kamp.
2021-03-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det är en beskrivning som verkar passa in lite bättre på änkespindeln, för EB är ju till skillnad mot henne beredd att betala huset.
2021-03-31, 22:50
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Det är en beskrivning som verkar passa in lite bättre på änkespindeln, för EB är ju till skillnad mot henne beredd att betala huset.
Ja, ursäkta mig. Det var ett tarvligt skämt från min sida. Men menar du att det enda som skiljer är betalningsviljan?
2021-03-31, 22:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Hur vet du det?
2021-03-31, 23:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så bra: Då kan du ju lägga av dig riddarrustningen och putsa den till nästa kamp.

Det förstår jag att du som inte är lika intresserad av fakta och sanning som jag är, tycker att jag kan göra. Så du och dina gelikar kan få sprida era lögner och smutskastning utan att vi välputsade riddare kommer till sanningens räddning varje gång ni försöker sprida eran dynga.

Men där bet du i gräset.

Det är tveklöst tack vare det idoga arbetet av ett fåtal här i tråden som fakta och sanning kommit ut i dagsljuset och opinionen svängt. Självklart finns all anledning för de i tråden som deltagit i det arbetet att vara glada, nöjda och stolta över det. Men att lägga ner rustningen och putsa den till nästa kamp. Nej, det är inte så det funkar, till ditt stora förtret.
2021-03-31, 23:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag tror hen ville att jag skulle gå i en fälla.

Men egentligen bet hen sig själv i rumpan. För om Ebba gör detta rätt, betyder det ju att Margareta är helt utan skuld. För om saker håller juridiskt så är det ju rätt. Det har vissa varit väldigt tydliga med här.

Det är ju möjligt att Margareta gjorde så med de två farbröderna. Men det betyder ju inte att hon i så fall gjorde rätt.
Och det betyder inte heller att Ebba nu har svindlings- företräde till Esbjörn.
2021-03-31, 23:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Hur vet du det?
Jag är ganska säker på att det hade kommit upp här då. Jag antog helt enkelt att ni var så pass goda grävare att någon slagit henne på Lexbace.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in