2021-03-31, 21:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Så är det. Den vetskapen bör skrämma fler än oss. Att det var Lambertz som denna gång lurades till stupstocken ger en unik insyn i hur bräcklig bevisvärderingen är och hur enkelt det är för trasiga kvinnor att manipulera den.

Vi (och Lambertz) ska vara glada över att EA och hennes kriminella kumpaner var dom slöa knivarna i lådan ty annars hade dom lätt kunnat fejka " vattentäta bevis" i form av blåmärken etc. Stödbevisningen denna gång var mycket klumpigt för att inte säga ointelligent utformat med tanke på att hon gjorde på exakt samma sätt som i tidigare våldtäcksmål.

Någon skrev att EA spelar in för att i efterhand kunna skilja på sina fantasier och vad som är verkligheten.
Kan det vara så att EA givet sin allvariga psykiska diagnos faktiskt inte är medveten om vad som hände julafton den 24-12-2021 (eller någon annan gång) och att det är dom yrkeskriminella "väninnorna" runt omkring henne som hänsynslöst utnyttjar hennes sexuella självskadebeteende?

En del fokus bör nog flyttas till väninnan (som dömts för olaga hot väl?) som anmälde GL och synkroniserat fabriksåterställde mobilerna med EA. Tror hennes roll är underskattad och att kan hon låtit psyksjuka EA frontat sin egen perversa syn på män. Det känns iaf, inte som EA haft en ledande roll i maffian runt henne och att hennes psykiska diagnos är betydligt allvarligare än vad som framkommit.
Jag tycker också att de, minst två, "väninnorna" borde granskas mer. Du kan mycket väl ha rätt i att det är en lite större grupp som använder EA för att begå brott & utpressa män. EA, i motsats till de flesta tokkärringar, ser hyfsat bra ut & kan antagligen på grund av detta vara en värdefull tillgång för andra som utnyttjar hennes psykiska ohälsa för egen vinning. Borde räknas som ett slags koppleri.
Citera
2021-03-31, 21:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket börjar få en att undra hur många gånger dom kört detta trick & istället lyckats utpressa sina offer till att betala.
En mycket legitim undran. Sitter andra oskyldiga män i fängelse pga EA & Co manipulationer?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-03-31 kl. 21:12.
Citera
2021-03-31, 21:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En mycket legitim undran. Hur många andra oskyldiga män har EA & Co manipulerat in i fängelse?
Om man skall döma av hysterin hos de som försöker störa ut tråden så verkar det vara en hel del som är jävligt nervösa.
Att rulla upp detta nätverk av "väninnor", kolla deras banköverföringar & liknande, borde vara högintressant.

Som 90510 är inne på så kan det mycket väl vara så att EA utnyttjas till detta av andra.

Extra intressant är ju att det inte alls är de vanliga signaturerna som försöker störa tråden. För det finns ju ett antal "motvallspostare" som genomgående vill vara en motvikt mot det som dom tycker är "Flashback-högern". Men alla dessa lyser med sin frånvaro. Detta är något helt annat & mer misstänkt.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-03-31 kl. 21:18.
Citera
2021-03-31, 21:18
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Om man skall döma av hysterin hos de som försöker störa ut tråden så verkar det vara en hel del som är jävligt nervösa.
Att rulla upp detta nätverk av "väninnor", kolla deras banköverföringar & liknande, borde vara högintressant.

Som 90510 är inne på så kan det mycket väl vara så att EA utnyttjas till detta av andra.

Tror du månlandningen var fejkad också eller?
Citera
2021-03-31, 21:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tror du månlandningen var fejkad också eller?
Har du tröttnat på att posta nakenbilder?

Du är genomskådad, lägg ner.
Citera
2021-03-31, 21:34
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är inte det minsta synd om mig. Jag tycker att det är lite gulligt att du är så intresserad av mig att du hittar på saker om mig.

Du klippte lite smidigt bort det jag skrev om målet så jag tar det igen:

Jag har inte uttalat mig om huruvida MÄ agerat brottsligt eller inte.

Lambertz anmälan om falsk tillvitelse och våldtäkt las ned. Lambertz kallar sin våldtäktsanmälan en "symbolhandling", vilket innebär att han inte ens själv anser att han blivit våldtagen av MÄ. Därmed kan Lambertz teoretiskt ha gjort sig skyldig till falsk angivelse. Det är anmärkningsvärt att en tidigare justitiekansler och justitieråd gör en ren okynnesanmälan. Han borde hålla sig för god för sådant.

När det gäller MÄ:s eventuella brottsliga handlingar tror jag att det vore bra om saken utreds inom rättsväsendet en gång för alla.

Jag tror också att det vore bra om frågan om förtal i samband med presskonferensen och övriga skriverier blir prövad.

Jag har inte hittat på någonting om dig. Om du vill så kan jag citera alla inlägg där du diskuterar drogbruk? Det är ett helt gäng. Udda att du har så enkelt till lögn, när det finns tydliga bevis som talar emot dig.

Noterar att du också enligt egen utsago blivit våldtagen förut. Samt poster och trådstartar om absolut minst 10-20 olika män och pojkvänner. På väldigt kort tid. Udda relation till män, minst sagt.

Som nämnt, det är inte en särskilt bra idé att bearbeta dina eventuella trauman i den här tråden.

Nej, jag har inte klippt bort någonting. Det är du och övriga fruntimmer som sysslar med sådant i tråden.

Så, med informationen som finns till hands, vad tror du? Är EA oskyldig eller en bedragerska av rang? För att du inte ska förklara bort saker, i vanlig ordning, jag syftar alltså på klippandet av ljudfiler och fabriksåterställning etc. Hur ser du på den biten?

Det är mycket intressant att du fortsätter vinkla allt mot Lambertz, nu har han tydligen förtalat EA på presskonferensen också. Än en gång, en udda uppfattning.

Personligen så tycker jag som nämnt att allt talar solklart mot att EA är en psykiskt sjuk bedragerska av rang. Det är alltså den sammantagna bilden, allt från tvångsvård på psyk, drogmissbruk, klippningar av ljudfiler i upprepade fall, porrfilm och utvik osv. som ger mig en bestämd uppfattning om EA's persona.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 21:59.
Citera
2021-03-31, 21:40
Medlem
Citat:

Extra intressant är ju att det inte alls är de vanliga signaturerna som försöker störa tråden. För det finns ju ett antal "motvallspostare" som genomgående vill vara en motvikt mot det som dom tycker är "Flashback-högern". Men alla dessa lyser med sin frånvaro. Detta är något helt annat & mer misstänkt.
Något helt annat:Om jag förstått saken rätt så ska rättegången mot EA börja 1 april, dvs i morgon. Stämmer det? Hon kanske försöker förhala detta genom att söka sig till psyket? Hur är läget nu, blir det någon rättegång? Var kommer den hållas? Det blir väl förstås lyckta dörrar igen. Jag tänker inte gå dit. Ingen allmänhet är ju välkommen nu i Corona tider. Vill bara ha lite koll på läget. Skulle inte förvåna mig om rättegång inte kan hållas pga EAs nuvarande psykiska ohälsa. Skulle inte heller förvåna mig om EA I dagsläget är bostadslös. Mest troligt att hon är det.
Vem vet något?
Citera
2021-03-31, 21:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Något helt annat:Om jag förstått saken rätt så ska rättegången mot EA börja 1 april, dvs i morgon. Stämmer det? Hon kanske försöker förhala detta genom att söka sig till psyket? Hur är läget nu, blir det någon rättegång? Var kommer den hållas? Det blir väl förstås lyckta dörrar igen. Jag tänker inte gå dit. Ingen allmänhet är ju välkommen nu i Corona tider. Vill bara ha lite koll på läget. Skulle inte förvåna mig om rättegång inte kan hållas pga EAs nuvarande psykiska ohälsa. Skulle inte heller förvåna mig om EA I dagsläget är bostadslös. Mest troligt att hon är det.
Vem vet något?

Det stämmer inte. 2021-04-08 i Stockholms tingsrätt, om jag minns rätt.

(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

Senast redigerad av lasternassumma 2021-03-31 kl. 21:46.
Citera
2021-03-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Något säger mig att förhandlingen kommer skjutas upp pga, den tilltalades psykiska status.
Citera
2021-03-31, 21:51
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Något säger mig att förhandlingen kommer skjutas upp pga, den tilltalades psykiska status.

Om hon mår så dåligt kan hon skriva in sig på psyket igen. Varit där 2 gånger redan minst.
Citera
2021-03-31, 21:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Jag kollade, men hittade inget odds. Men, det är nog ingen högoddsare...

Citera
2021-03-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

(FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

Jaha tack för svaret. Det låter mer troligt det. Kan ju knappast börja på en skärtorsdag tycker man. Mycket tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in