2021-03-31, 19:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du har rätt.
Men en gård kan oxå vara en innergård vid mitt i stan. Eller en gård där barnen leker i ett hyreshus område. I Dalarna använder man ordet gård för vad andra kallar tomt.

Så att ordet gård kan ha olika betydelser är ju oxå sant.

Men om man benämner det som släktgård eller sommarstuga som gått i släkten? Är det inte att greppa efter halmstrå om man vill hitta felaktigheter i detta?

För Ebba visste ju att Esbjörns hus var en sommarstuga och Esbjörn visste att hans hus är en sommarstuga.

Tänker du att något väsentligt i denna story hade förändrats om pressen skrivet sommarhus som gått i släkten istället för släktgård.

Så vidare värst mycket har den inte kunnat gå i släkten om Esbjörns far köpte fastigheten? Det blir bara ett påhittat argument för att folk ska tycka synd om Esbjörn. Precis som uttrycket släktgård.
2021-03-31, 19:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du har rätt.
Men en gård kan oxå vara en innergård vid mitt i stan. Eller en gård där barnen leker i ett hyreshus område. I Dalarna använder man ordet gård för vad andra kallar tomt.

Så att ordet gård kan ha olika betydelser är ju oxå sant.

Men om man benämner det som släktgård eller sommarstuga som gått i släkten? Är det inte att greppa efter halmstrå om man vill hitta felaktigheter i detta?

För Ebba visste ju att Esbjörns hus var en sommarstuga och Esbjörn visste att hans hus är en sommarstuga.

Tänker du att något väsentligt i denna story hade förändrats om pressen skrivet sommarhus som gått i släkten istället för släktgård.

Nej detta är inget halmstrå.
Att som rubrik eller i inledande av en händelse överdriva en sak är att plantera en indirekt felaktighet som alla mins.
Jag pratade med min bror och detta ämne kom på tal om EBs fastighetsköp.

Han sa: ja men hon köpte ju en hel gård.
det måste väl varit ganska billigt hur många ha var den på ?
0.4 sa jag 😳 vaa
2021-03-31, 19:41
Medlem
Johann Binninge och Rättshaveristorganisationen har nu gett sig på ännu en framgångsrik kvinnlig politiker som kritiserat en våldtäktsman som gett sig på en 70-årig kvinna.SD:s Louise Erixon är RO:s senaste offer.

https://www.facebook.com/676246449160270/posts/3833777616740455/?d=n

https://www.facebook.com/652156140/posts/10158688508586141/?d=n

https://www.facebook.com/652156140/posts/10158686305036141/?d=n
2021-03-31, 19:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det är helt makalöst. Det är tydligt att Binninge inte bryr sig om processen i domstolen.

Det verkar inte finnas någon preliminär bevisuppgift inlämnad till TR, men AF tycks ha fått veta vilka vittnen som ska åberopas.

I bevisuppgiften ska ju anges vad vittnena ska höras om och vad deras vittnesmål ska styrka. Det är nog en omöjlig uppgift för Binninge. Om de tre vittnena är BK, kursgårdsmadamen och kompisen med bilen så kan man undra vad som ska styrkas med deras vittnesmål. BKs utlåtande styrker inte något av det Binninge påstått. Kursgårdsmadamen tycks ju inte ha vetat något förrän det började röjas i trädgården. Vad ska styrkas med hennes vittnesmål annat än att hon blev förbannad på honom och att han då ångrade sig.

Att kompisen sett att Esb blivit ledsen och betryckt av hela soppan kan säkert vara sant. Men han var väl inte heller med när affären diskuterades, planerades och genomfördes. Eller var han det? Varför avstyrde då inte han affären om han märkte att Esb inte ville sälja? Den gråtande Esb kan precis lika gärna ha blivit ledsen för att han fått skäll av brorsonen och Kursgårdsmadamen. Här finns ett antal frågor att ställa för EBs advokat.

Och i domstolen kommer kompisen med gråthistorien att höras under ed. Han kommer att få svara på konkreta frågor t.ex. om tidpunkter och om vad han faktiskt vet om saker och ting. Betydligt knepigare frågor än de han fick av journalisten i AF.

Användaren cjh var lite mer uppmärksam än vad jag var och upptäckte att det fanns en ny aktbilaga nummer 54 som troligen innehåller vittnen och argument mot att köpet ska vara giltigt och därför ska hävas, recyclingen gällde gammal skåpmat som Katrin Björklund redan har gett sin synpunkt på, jag har beställt aktbilaga 54 och lär få den imorgon.

Men jag är fortfarande sur på att Tingsrätten favoriserar media framför nyfiken allmänhet!
2021-03-31, 19:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så vidare värst mycket har den inte kunnat gå i släkten om Esbjörns far köpte fastigheten? Det blir bara ett påhittat argument för att folk ska tycka synd om Esbjörn. Precis som uttrycket släktgård.

Hade media gått ut nu och skrivit att EB köper en sommarstuga så tror jag 99% skulle tro att hon hittat ett nytt hus.
2021-03-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Hittade intressanta uppgifter när jag grävde lite om den kvinna Johann Binninge har haft hjälp av i femton års tid för att förtala människor i de drev han är inblandad i och driver. Den prostituerade kvinnan låg med flera journalister på Expressen. Här snackar vi hållhakar!!

(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

https://fb.watch/4Am7eN5z5c/

2021-03-31, 20:05
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Med risk för att bli anklagad för smutskastning så måste jag ändå fråga.

Är det samma kvinna som har kursgården och byggföretaget som är i klammeri med Uppsala kommun om ett antal olagligt uppförda byggnader inom strandskyddat område i närheten av Esbjörns fastighet?

https://www.uppsala.se/contentassets/332d8070257c4fd2a3c725118e8a5f41/protokoll-mhn-19-juni-2019-justerat.pdf
Föreläggande med vite om rättelse inom strandskydd, Marielund 4:32
MH N-2017-0475
Beslut
Miljö- och hälsoskyddsnämnden beslutar
att förelägga Odalbygge i Uppsala AB, organisationsnummer 556373-3277, i egenskap av fastighetsägare till Marielund 4:32 i Uppsala kommun:
1. att inom strandskyddat område ta bort
a. flytbyggnad,
b. bastu
c. trädäck
d. de delar av de plattsatta gångarna som är utanför
tomtplatsavgränsningen
e. boulebana
f. grillkåta samt
g. badtunnor med tillhörande trädäck
2. att återställa marken som i nuläget upptas av anläggningarna i punkt 1.
Åtgärderna enligt punkterna 1 och 2 ska vara utförda och skriftligen redovisade med fotografier till miljö- och hälsoskyddsnämnden senast 6 månader efter att beslutet vinner laga kraft.
att förena beslutet med ett vite på 200 000 kronor,
att debitera Odalbygge i Uppsala AB, organisationsnummer 556373-3277, 3 255 kronor
för nedlagd handläggningstid.
Dessa byggnader verkade vara kvar i början av denna månad trots att den vitesförlagda fristen på sex månader som beslutades är överskriden med råge. Det förefaller lite grann som att respekten för myndigheter och lagar inte respekteras fullt ut av denna kursgårdsägare.

https://www.facebook.com/odalgarden/photos/a.329346274382108/761540287829369/

Undrar om hon har fått fakturan på 200.000:- från Uppsala kommun?
Det där är ett ganska vanligt sätt, för de som bor nära vatten, att försöka pinka in revir, som inte är deras.
Syftet är till stora delar att hindra allmänheten att gå på, vad de tror är ägarens mark, men själva verket allmän mark.
Lägg märke till repen mellan stolparna som fungerar som ett staket.

De vill inte att utsikten skall störas av några "äckliga söndagsflanörer".
Kommunen borde använda vitet till att anlägga en gång och cykelväg längs stranden.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-31 kl. 20:14.
2021-03-31, 20:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det där är ett ganska vanligt sätt, för de som bor nära vatten, att försöka pinka in revir, som inte är deras.
Syftet är till stora delar att hindra allmänheten att gå på, vad de tror är ägarens mark, men själva verket allmän mark.
Lägg märke till repen mellan stolparna som fungerar som ett staket.

De vill inte att utsikten skall störas av några "äckliga söndagsflanörer".
Kommunen borde använda vitet till att anlägga en gång och cykelväg längs stranden.

När man tittar på satellitbilden har dom ju pinkat in halva udden
Är det därför dom samlar på tomter för att kunna styra hela trehörningen och iom det blir EB offer som måste bort på alla vis
https://www.hitta.se/kartan!~59.83913,17.87915,17.665980480878325z/tr!i=zqfOa08u/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.83942:17.87969?search=Marielun d%2C%20Uppsala&st=single&sst=plc&sids=2000776912&s rb=0
2021-03-31, 20:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Hittade intressanta uppgifter när jag grävde lite om den kvinna Johann Binninge har haft hjälp av i femton års tid för att förtala människor i de drev han är inblandad i och driver. Den prostituerade kvinnan låg med flera journalister på Expressen. Här snackar vi hållhakar!!

(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

https://fb.watch/4Am7eN5z5c/

Hrrmm.....

Ger "grabbed by the balls" en helt ny mening i media sammanhang.
2021-03-31, 20:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Bifogar aktuellt dagboksblad så kan alla intresserade ta del av eländet.

https://docdro.id/MXSso6h

Så är det. Och återigen ser vi hur Binninge fullständigt saknar kompetens att driva ett fall i domstol. Han förstår till exempel inte ens en så grundläggande sak som att han inte behöver inge samma dokument flera gånger. Återigen får rätten agera grundskola åt lågstadieleven Johann som behöver hjälp att lära sig läsa. Pinsamt så det förslår.

Det som kan konstateras är att han presterar till och med ännu sämre än den nivå av extremt låg förväntan som vi hade. Han har verkligen ingenting nytt. Han hänvisar enbart till samma bevisning som tidigare, fast genom att inge bilagorna en gång till, men har slarvat bort diverse sidor. Ja, tänk vad Ebba-hatarna ni måste hata Binninge och Esbjörn också för att de liksom Ebba inte klarade av att skicka in alla sidor i ett dokument, men med den skillnaden att Binninge faktiskt utger sig för att vara en yrkesman i ärendet, vilket inte kan sägas om Ebba som lagfartsansökare. Men i alla fall, Binninge hänvisar enbart till samma bevisning som innan, ingen ny bevisning alls. Det enda han kompletterar med är specificering av vittnen. Men det är ingen ny bevisning i sig. Så, precis som Katrin sa, ingenting nytt, inget alls, inte ett skvatt, nada, noll, zilch. Jag hade ju ändå förväntat mig att han skulle ha hittat på någonting. Men, nej. Binninge klarar ännnu en gång inte av att nå ens i närheten av vad som förväntas av honom, trots extremt lågt ställda förväntningar. Han är körd, lika körd som Esbjörn, och nu har han fattat det själv också. Och ingen vill ta över skiten. Så där sitter han.

Att några gamla malätna kompisar till tjurgubben Esbjörn skulle bräda en professor, en neuropsykiatriker och en psykolog i domstol, är inte bara skrattretande, det är asgarv
2021-03-31, 20:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
https://docdro.id/MXSso6h
Tack< 3
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Med Marianne menar du nog änkespindeln Margaretha. Hon som av godhet stället upp och ärver fastigheter av ensamma män. Men bara för att de inte ska tillfalla allmänna arvsfonden. Matz efterskänkte ingenting, han trodde att han skulle få allt i utbyte för sin promille som han lånade ut, där kan man prata om ockerränta. Esbjörn måste ha känt sig älskad med alla dessa förhoppningsfulla arvtagare runt sig.

Jäklar vad arga de måste ha blivit när han berättade att han sålt sitt hus.
Tack för korrigeringen det är givetvis Margareta jag menar.

Jag vet att hon ärvt. Jag har läst någonstans att hon tog hand om de där gamla bröderna på ett väldigt bra sätt. Så de kanske ville att hon och inte allmänna arvsfonden skulle få pengarna.

Farbröderna måste hur som haver skrivet ett välmotiverat testamente. Allmänna arvsfonden kollar ofta upp väldigt noga. Om båda arven gick igenom utan att dom lade sig i. Så var det nog inga konstigheter ska du se.

Vi tänker olika om saker helt enkelt. Jag tror inte en massa människor dreglade runt Esbjörn för att roffa åt sig arvet.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det du inte vet är att Esb jobbade där med diverse småsysslor under tiden han bodde där numera sägs det att han fick flytta och dessutom ska in på ett hem
Jo jag vet att de sa att han bodde och åt där för enklare vaktmästarejobb.

Så du menar att han flyttat nu? Jag läste att Margareta sagt att det inte var hållbart att han bodde kvar mycket längre på grund av den demens hon upplevde att han hade.

Men jag visste inte att han redan flyttat.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det beror ju på hur man ser det. Första familjen som hade det var Föräldrarna. Då var Esbjörn och hans syskon barn och de tillbringade sommaren där. Sen har Esbjörns syskon tillbringat somrarna där med sina barn. Och meningen var att Esbjörn skulle lämna det vidare så att ytligare en generation kunde nyttja det.

Jag vet förövrigt många som håller ’farfars torp i skärgården’ för väldigt kärt. Och tycker att det är något som tillhör släkten.

Jag håller med om att huset inte är någon släktgård. Men jag tror som sagt att det hade gjort marginell skillnad om man kallat det hans föräldrars älskade sommarhus.
2021-03-31, 20:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
När man tittar på satellitbilden har dom ju pinkat in halva udden
Är det därför dom samlar på tomter för att kunna styra hela trehörningen och iom det blir EB offer som måste bort på alla vis
https://www.hitta.se/kartan!~59.83913,17.87915,17.665980480878325z/tr!i=zqfOa08u/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.83942:17.87969?search=Marielun d%2C%20Uppsala&st=single&sst=plc&sids=2000776912&s rb=0
Jag har länge trott att det inte handlar om pengar, det handlar om mark.
Majkgård samlar på mark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in