2021-03-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Ja, har de haft en riktig chans chans de tre äldsta barnen, till att skaffa sig ett riktigt liv? De har vuxit upp med en psykiskt störd mamma och en frånvarande pappa, bland alla droger i Eskilstuna. Det sociala arvet är mycket starkt.
Att den pappan var frånvarande förvånar inte. Vem fan hade klarat sig i händerna på denna Johanna. Hon förgiftar allt och alla som kommer i hennes närhet. Till och med i Ystad
Citera
2021-03-05, 00:59
Medlem
develis avatar
Brevet skickades dec 2019 ( kontaktförbud) , har skickats fler. Åtal väckt vid Eskilstuna tingsrätt.
Citat:
Johanna Möller åtalas – misstänks ha brutit mot kontaktförbud

"Enligt förundersökningsprotokollet ska den anhöriga ha tagit emot brevet och känt igen Möllers handstil. Det ska inte ha varit första gången som Möller skickade brev till den anhöriga, enligt förundersökningen.

"I brevet, som är formulerat från en utomstående person, hävdar Johanna Möller att hon är oskyldigt dömd. Hon skriver bland annat att hon snart kommer att släppas fri när hela rättegången ogiltigförklaras."
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/johanna-moller-atalas-for-brev-till-anhorig
Citera
2021-03-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Brevet skickades dec 2019 ( kontaktförbud) , har skickats fler. Åtal väckt vid Eskilstuna tingsrätt.

Hondjävulen låtsas att någon annan skriver åt Johann* och ifrågasätter hur mamman kan svika sin oskyldiga dotter och ljuga om sitt eget barn. Helt sjukt. NFC har graderat handstilen till +2 (skala -4 till +4). Hon har ansträngt sig, men eftersom jag sett en hel del av brev hon skrivit tycker jag det borde hamna på +4.

Hur blev det med?
Kokbok till pappa
Stiftelse till ensamkommande i pappas namn

Lyckas få andra interner att vilja byta anstalt
Önskat död för åkl Jessic* Wenn* o hennes mamma
Ville ha en trollstav för att trolla
Vill se havet (för att fly?)
Vill kunna prata i mobil m advokat o en brevuppvaktande ny pojkvän
Skickat flera brev till mamman trots kontaktförbud
Vill ha tillgång till Skype för att prata med filmbolag

Det kommer helt klart fler rubriker med tiden.
Citera
2021-03-05, 18:33
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hondjävulen låtsas att någon annan skriver åt Johann* och ifrågasätter hur mamman kan svika sin oskyldiga dotter och ljuga om sitt eget barn. Helt sjukt. NFC har graderat handstilen till +2 (skala -4 till +4). Hon har ansträngt sig, men eftersom jag sett en hel del av brev hon skrivit tycker jag det borde hamna på +4.

Hur blev det med?
Kokbok till pappa
Stiftelse till ensamkommande i pappas namn

Lyckas få andra interner att vilja byta anstalt
Önskat död för åkl Jessic* Wenn* o hennes mamma
Ville ha en trollstav för att trolla
Vill se havet (för att fly?)
Vill kunna prata i mobil m advokat o en brevuppvaktande ny pojkvän
Skickat flera brev till mamman trots kontaktförbud
Vill ha tillgång till Skype för att prata med filmbolag

Det kommer helt klart fler rubriker med tiden.

Hon är helt urbota korkad..Vart tror hon att hon befinner sig? På Hotell Sheraton?
Man kan ju rimligen undra om inte hon borde ha landat i acceptans vid det här laget, att hon är dömd till livstid och kommer att komma ut i bästa fall när hon är pensionär, skraltig, torr å skrynklig.
Hon har sabbat sin egen familj, sin mor och sina barn, hon har sabbat sitt eget liv ganska duktigt...., men nä, hon fortsätter att strula!
Vilken ärke-åsna !
Citera
2021-03-25, 11:04
Medlem
LuiLuis avatar
Detta fruktansvärda illdåd har jag följt sedan det startade, jag vet inte vad det är som gör att just detta är så mycket mer intressant än andra brott..., kanske för att det berör mig djupt då Johann* s familj blivit så oerhört drabbade av hennes enorma egoistiska och omänskligt grymma drag gentemot dem...jag känner djup omtanke 🌸 om hennes familj, hennes mamma, syster och alla barnen.., detta är så ondsint mot så många oskyldiga! Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att de finner styrka och kärlek i livet att gå vidare..

Jag försöker hänga med i alla turer kring detta hon-monster som gjort sin familj så illa (och fortsätter göra med brev etc..)
Jag förstår inte hur hon står ut med sig själv..

Håller hon på med en resningsansökan till Högsta domstolen eller har hon redan gjort det och fått avslag?

Någon som vet?
Citera
2021-03-31, 19:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Detta fruktansvärda illdåd har jag följt sedan det startade, jag vet inte vad det är som gör att just detta är så mycket mer intressant än andra brott..., kanske för att det berör mig djupt då Johann* s familj blivit så oerhört drabbade av hennes enorma egoistiska och omänskligt grymma drag gentemot dem...jag känner djup omtanke 🌸 om hennes familj, hennes mamma, syster och alla barnen.., detta är så ondsint mot så många oskyldiga! Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att de finner styrka och kärlek i livet att gå vidare..

Jag försöker hänga med i alla turer kring detta hon-monster som gjort sin familj så illa (och fortsätter göra med brev etc..)
Jag förstår inte hur hon står ut med sig själv..

Håller hon på med en resningsansökan till Högsta domstolen eller har hon redan gjort det och fått avslag?

Någon som vet?

Vet ej ,men skulle det komma fram att hon inte kunde befinna sig i bilen tillsammans med GM under mordkvällen så har hon dömts på felaktiga grunder. Oavsett vad man tycker om henne så är det en skandal hur illa hennes försvar skötte ärendet. På något sätt gjorde hennes obehagliga personlighet att hon var dömd på förhand i media och då brukar det vara kört.
Även om hon inte befann sig i bilen så är det troligt att hon ansiftat mordet. Men nu valde åklagaren att driva linjen att hon faktiskt var med i bilen. Det kan ha varit ett stort misstag då det skulle kunna leda till att hon frias.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-03-31 kl. 19:28.
Citera
2021-04-02, 04:32
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vet ej ,men skulle det komma fram att hon inte kunde befinna sig i bilen tillsammans med GM under mordkvällen så har hon dömts på felaktiga grunder. Oavsett vad man tycker om henne så är det en skandal hur illa hennes försvar skötte ärendet. På något sätt gjorde hennes obehagliga personlighet att hon var dömd på förhand i media och då brukar det vara kört.
Även om hon inte befann sig i bilen så är det troligt att hon ansiftat mordet. Men nu valde åklagaren att driva linjen att hon faktiskt var med i bilen. Det kan ha varit ett stort misstag då det skulle kunna leda till att hon frias.

Då måste de isf kunna bevisa detta. Hon har ju inget alibi heller för den natten. Det lär bli svårt...
Det är sant att hon inte hade världens bästa försvar men det är oxå sant att hon har visat upp sig som tidernas lögnerska då hon gång på gång kokat ihop olika berättelser. Hon har försökt att få andra att ta på sig skulden och hon har vittnen och teknisk bevisning emot sig.
Hon är allt annat än trovärdig. Måtte den domen aldrig komma att ändras.
Citera
2021-04-06, 23:03
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Varför är det en skandal hur hennes försvar skötte ärendet? Vad skulle dom ha gjort så annorlunda?

Självklart var det väl Johanna som var med i bilen... Hur skulle Mohammad annars ha hittat rätt på alla skogsvägar om inte dominanta Johanna var med och pekade ut varje kurva i mörkret. Om det inte var Johanna så hade hon inte behövt hitta på sex-sju olika förklaringar om vad hon gjorde den kvällen. Hon hade kunnat hålla sig till en, sanningen.

Nej, Johanna Möller är typ den sista människan på jorden som har dömts på felaktiga grunder, oavsett om hon var med i bilen eller inte. Domen står väl inte och faller på det? Människan har ju i princip erkänt på inspelade avlyssningar och hon var den enda som hade motiv.
Senast redigerad av riskybusiness 2021-04-06 kl. 23:06.
Citera
2021-04-07, 16:46
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
Varför är det en skandal hur hennes försvar skötte ärendet? Vad skulle dom ha gjort så annorlunda?

Självklart var det väl Johanna som var med i bilen... Hur skulle Mohammad annars ha hittat rätt på alla skogsvägar om inte dominanta Johanna var med och pekade ut varje kurva i mörkret. Om det inte var Johanna så hade hon inte behövt hitta på sex-sju olika förklaringar om vad hon gjorde den kvällen. Hon hade kunnat hålla sig till en, sanningen.

Nej, Johanna Möller är typ den sista människan på jorden som har dömts på felaktiga grunder, oavsett om hon var med i bilen eller inte. Domen står väl inte och faller på det? Människan har ju i princip erkänt på inspelade avlyssningar och hon var den enda som hade motiv.

Instämmer helt.
Hon sitter bra där hon sitter.
Citera
2021-04-25, 08:41
Medlem
Hebrs avatar
Kan någon länka barnens Facebookprofiler?
Citera
2021-04-25, 13:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Kan någon länka barnens Facebookprofiler?

Det finns en hel del information i trådstarten. Kanske inte så mycket specifikt om barnen?

"Arbogakvinnan" Joh*nna Möll*r (*=a, e), som bodde i Eskilstuna, men vars föräldrar hade en sommarstuga utanför Arboga, har fem barn.

Tre barn med "fiskhandlaren" Bl*msterlund (*=o)
– Den äldsta dottern, som aldrig misstänktes för något och bidrog vid utredning och rättegång.
– Sonen D*vid (*=a, f. 960607) som misstänks deltagit i mordet på Aki.
– Dottern J*lia (*=u, f. 971228) som tillsammans med sin dåvarande man J*far (*=a, f. 910528) misstänks deltagit i mordet på Aki.

Joh*nna fälldes i tingsrätten för anstiftan till mord på Aki men friades i hovrätten. Barnen D*vid och J*lia och J*lias dåvarande make/sambo satt häktade någon vecka, misstänkta för att ha utfört mordet på Aki, men släpptes då bevisen inte räckte till åtal.

Hade utredningen av mordet på Aki inletts genast efter mordet, som bl.a. Akis anhöriga ville, så hade det funnits betydligt fler bevis och det är troligt att alla inblandade kunnat fällas. Nu dröjde det över ett år och krävdes att Joh*nna Möll*r (*=a, e) figurerade i några fler utredningar och ett mord till, innan utredningen av mordet på Aki inleddes.

Två barn med Aki
Joh*nna Möll*r har också två barn med Aki, tvillingarna, som är betydligt yngre än övriga barn. Dom föddes sent 2012.

Jag gissar att du är intresserad av barnen D*vid och J*lia? Jag tror att dom försökt hålla en låg profil, eftersom många anser det klart att dom, tillsammans med Julias f.d. J*far (*=a) utförde mordet på Aki, på uppdrag av Joh*nna Möll*r (*=a, e). Dom tre finns i t.ex. Lexbase och dom två barnen D*vid och J*lia på Mrkoll. J*far (*=a) kan ha bytt namn eller lämnat landet.

Du får leta själv om dom finns på Facebook.

–
Citera
2021-04-25, 15:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns en hel del information i trådstarten. Kanske inte så mycket specifikt om barnen?

"Arbogakvinnan" Joh*nna Möll*r (*=a, e), som bodde i Eskilstuna, men vars föräldrar hade en sommarstuga utanför Arboga, har fem barn.

Tre barn med "fiskhandlaren" Bl*msterlund (*=o)
– Den äldsta dottern, som aldrig misstänktes för något och bidrog vid utredning och rättegång.
– Sonen D*vid (*=a, f. 960607) som misstänks deltagit i mordet på Aki.
– Dottern J*lia (*=u, f. 971228) som tillsammans med sin dåvarande man J*far (*=a, f. 910528) misstänks deltagit i mordet på Aki.

Joh*nna fälldes i tingsrätten för anstiftan till mord på Aki men friades i hovrätten. Barnen D*vid och J*lia och J*lias dåvarande make/sambo satt häktade någon vecka, misstänkta för att ha utfört mordet på Aki, men släpptes då bevisen inte räckte till åtal.

Hade utredningen av mordet på Aki inletts genast efter mordet, som bl.a. Akis anhöriga ville, så hade det funnits betydligt fler bevis och det är troligt att alla inblandade kunnat fällas. Nu dröjde det över ett år och krävdes att Joh*nna Möll*r (*=a, e) figurerade i några fler utredningar och ett mord till, innan utredningen av mordet på Aki inleddes.

Två barn med Aki
Joh*nna Möll*r har också två barn med Aki, tvillingarna, som är betydligt yngre än övriga barn. Dom föddes sent 2012.

Jag gissar att du är intresserad av barnen D*vid och J*lia? Jag tror att dom försökt hålla en låg profil, eftersom många anser det klart att dom, tillsammans med Julias f.d. J*far (*=a) utförde mordet på Aki, på uppdrag av Joh*nna Möll*r (*=a, e). Dom tre finns i t.ex. Lexbase och dom två barnen D*vid och J*lia på Mrkoll. J*far (*=a) kan ha bytt namn eller lämnat landet.

Du får leta själv om dom finns på Facebook.

–

Du glömde barnet/pojken som hon har med "Rektorn", barnet som vittnade mot henne, och som väl faktiskt spräckte hela JM:s "alibi".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in