2021-03-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Negar Josephi, för övrigt en av de få "riktiga" journalister som verkar ha anställts tidigt i processen, skriver om sin korta tid på Bulletin:

"De fyra månader som gått sedan jag började på Bulletin känns som flera år av konflikter och maktkamp. Det har handlat om allt utom journalistik. Men riktig, konsekvensneutral och opartisk journalistik var heller aldrig på agendan. På den stod i stället de ”sanningar” som gammelmedierna och pk-journalisterna mörklagt med hjälp av sitt pressetiska nonsens. Det var den väsentliga drivkraften bakom Bulletin: hatet mot journalistiken."

https://www.dn.se/kultur/negar-josephi-drivkraften-bakom-bulletin-var-hatet-mot-journalistiken/

Är Negar på DN nu? Och bedriver agendajournalistik där? Eller är hon arbetssökande?

”Journalisten” har idag en krönika av Ulrika Knutsson. Hon kommer visst ut som funkofob:

”Bulletin skulle inte bara bli en opinionsverkstad, utan en helt ny dagstidning med ambitioner. Man skulle skilja på ”news” och ”views” och ge läsarna relevanta fakta om världen. Blotta tanken att snabbstarta en dagstidning på några månader låter som en bokstavskombination.”

Sedan rabblar hon upp lite existerande tidningar, men låtsas som om alt-media inte existerar.

https://www.journalisten.se/kronika/sagspanet-yr-pa-cirkus-bulletin
Citera
2021-03-31, 14:58
Medlem
Negar berättar i DN att hon blev mobbad på Bullentin efter att hon vägrat publicera namnen på gärningsmännen i kyrkogårdstortyren:

”Den första artikel jag ombads skriva handlade om våldtäktsrånet på Norra begravningsplatsen i Solna, som ägt rum tidigare under hösten och nu skulle upp i rätten. Jag plöjde tidigare domar mot de båda gärningsmännen, intervjuade en socionom och fick kontakt med en kompis till en av männen, som medverkade anonymt.

Det blev en ganska bra artikel, där en expert och en ”berörd” från helt olika utgångspunkter kom fram till påfallande likartade slutsatser. Men det räckte inte riktigt för mina redaktörer.”

Hon berättar också att hon själv hörde av sig till Bullentin för att hon ville arbeta där. Var hon arbetslös innan?
Citera
2021-03-31, 15:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Negar Josephi, för övrigt en av de få "riktiga" journalister som verkar ha anställts tidigt i processen, skriver om sin korta tid på Bulletin:

"De fyra månader som gått sedan jag började på Bulletin känns som flera år av konflikter och maktkamp. Det har handlat om allt utom journalistik. Men riktig, konsekvensneutral och opartisk journalistik var heller aldrig på agendan. På den stod i stället de ”sanningar” som gammelmedierna och pk-journalisterna mörklagt med hjälp av sitt pressetiska nonsens. Det var den väsentliga drivkraften bakom Bulletin: hatet mot journalistiken."

https://www.dn.se/kultur/negar-josephi-drivkraften-bakom-bulletin-var-hatet-mot-journalistiken/

Mitt intryck (sedan tidigare) av Negar Josephi är inte så ljust. Dels verkar hon vara lite torftig, varför hon helt avskriver att det kan finnas ngr andra perspektiv än hennes eget perspektiv, och därtill tar hon väldigt illa upp, om ngn kritiserar henne. Josephi skriver:

Citat:
Den första artikel jag ombads skriva handlade om våldtäktsrånet på Norra begravningsplatsen i Solna, som ägt rum tidigare under hösten och nu skulle upp i rätten. Jag plöjde tidigare domar mot de båda gärningsmännen, intervjuade en socionom och fick kontakt med en kompis till en av männen, som medverkade anonymt. Det blev en ganska bra artikel, där en expert och en ”berörd” från helt olika utgångspunkter kom fram till påfallande likartade slutsatser. Men det räckte inte riktigt för mina redaktörer.

Efter att ha visat mig texten lade chefredaktören in de misstänktas etniska bakgrund i artikeln.

Josephis artikel: https://bulletin.nu/fornedringsranet-i-solna-inlasning-den-enda-metod-som-fungerar

Negar Josephi är mycket negativ till att chefredaktören (Paulina Neuding) gjorde denna komplettering. Det verkar som Josephi anser, att det inte är i enlighet med den svenska "pressetiken", där hon tydligen anser, att svensk MSM är en självklar och obestridd auktoritet.

Josephi skriver vidare, att vid nästa artikel, som skulle publiceras när domen föll, så "meddelade chefredaktören att namnen på de dömda skulle skrivas ut i min artikel".

Citat:
Jag försökte föra en diskussion om pressetik med nyhetschefen, förklara att det här är unga människor, att de med största sannolikhet kommer att överklaga domen och att deras brott visserligen var vidrigt, men inte mord. Förgäves. Jag kunde inte stå för detta och bad dem publicera utan min byline.

I lanseringspodden för Bulletin så identifierar Paulina Neuding och Thomas Gür tre områden, där de anser att MSM brister i sin bevakning:

● brottsligheten

● invandringen

● coronapandemin

Paulina Neuding (eller om det är Thomas Gür) framför, att Sverige inte hade kunnat utvecklas, som Sverige har gjort, utan svenska MSM:s agerande (inte ngt ordagrant citat ).

Så självfallet var ambitionen, att Bulletins nyhetsjournalistik även skulle inkludera en del fakta, som MSM anser, att gemene man inte ska känna till (t.ex. en gärningsmans bakgrund).

Vad skulle det annars finnas för anledning att starta en ny tidning?

------

TILLÄGG

I lanseringspodden säger Ivar Arpi, att han ofta får kritik, att hans texter är alltför pessimistiska och svartsynta.

Paulina Neuding svarar: "Jag tror så här Ivar, om medierna hade varit bättre på att göra sitt jobb den senaste 10-20 åren, så hade vi inte hamnat i den situationen, som vi är i nu. Det gäller brottsligheten, det gäller migrationen, det gäller corona. Corona - oerhört intressant hur det uppstod en temporär åsiktskorridor i början av pandemin, som är på väg att falla först nu, när det är helt uppenbart för alla, att den svenska strategin har misslyckats.

Så det är inte frågan om.. som Thomas säger .. det är skillnad på att säga, att vi har stora problem och vi befinner oss i en kris. Och att säga: Det finns ingenting vi kan göra.

Vi som har gått in i det här projektet Bulletin, vi säger: Jo, det finns faktiskt någonting, som vi kan göra. Vi kan bidra med en bättre journalistik. Och det är vårt viktiga bidrag för att vi tror, att utvecklingen faktiskt går att vända."

Negar Josephi verkar oförmögen att ta in, att Bulletins målsättning var en bättre journalistik.

I artikeln i DN, så skriver Josephi, att hon är "fostrad på Ekot, med saklighet och opartiskhet som enda ideologiska rättesnören".

Som Negar Josephi ser det, så kan det omöjligen existera ngn bättre journalistik, än den som MSM producerar.
Senast redigerad av Meiji 2021-03-31 kl. 16:40.
Citera
2021-03-31, 16:37
Medlem
dialektikers avatar
https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-alla-mina-vanner-varnade-mig-for-att-skriva-i-bulletin-och-det-ar-en-del-av-problemet/

OMG, Jag har ju tänkt fråga om Bengt Ohlsson då det gäller Bulletin här i tråden, för han har ju vågat skriva en del spetsiga krönikor i DN.

Ha, ha snacka om inside information han ger här där han avslöjar hur snacket inom tidningsvärlden går till precis som flashback säger där journalister är livrädda för att bli brunsmetade och rättar sig i ledet på den tidning de skriver för att få sitt dagliga bröd.
Tack Benke, du sa det själv. (Obs, Gillar dig, för lite har du stuckit ut hakan på DN. Har inte läst så mycket av dig på senare år, men var ditt fan för ett tiotal år sen. Men på senare tid har jag kommit av att följa dig, dels för att tidningsvärlden nu översvämmas av krönikörer, och dels för att man blir mätt på krönikörer och växlar vilka man följer.)

Jepp, har även tänkt att fråga i tråden om grundarna av Bulletin lockade med storkovan för att få ditt krönikörer, och det bekräftar du ju.

Det var klokt Benke, att inte hoppa på projektet (jag tyckte dina kompisar hade fullständigt rätt i hur de varnade dig) och skada ditt varumärke.

De andra journalisterna(krönikörerna) har faktiskt skadat sitt varumärke med Bulletinen, och jag är lite orolig över Arpi och co:s arbetssituation nu.
Citera
2021-03-31, 17:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Lite citat från krönikan. https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-alla-mina-vanner-varnade-mig-for-att-skriva-i-bulletin-och-det-ar-en-del-av-problemet/

Krönikan är hästlång. Citerar in valda delar. Börjar med att citera in då han till en början fått förfrågan av Paulina Neuding att delta i denna topphemliga sajt Bulletin.

Citat:
Under slutet av samtalet ställer jag (Benke alltså: Mitt tillägg) den för en frilansare obligatoriska frågan: vilken sorts honorar det kommer att bli fråga om. Och jag är beredd på det obligatoriska svaret, att vi just håller på att starta upp, så... Och vi har ju ingen upplaga att tala om, så... Och tiderna är ju dåliga nu, så...

I stället svarar hon (Paulina):

– Vi betalar bra.

Citat:
Under de följande dagarna dryftar jag dilemmat med några andra nära vänner, och inser att Paulinas sajt är långt ifrån topphemlig.

Vännerna vet att berätta att hennes sajt är både skum och brun. Rejält brun. Ingen vet hur den finansieras, men det finns mycket pengar nerplöjda i projektet. Vilket är skumt i sig. Och syftet med det, enligt en av mina mer konspiratoriskt lagda polare, är att bereda opinionsmässig mark inför ett borgerligt, SD-stött maktövertagande.

När jag säger att Paulina inte sagt ett knyst om någon sådan målsättning svarar polaren medlidsamt att det naturligtvis beror på att hon vill få mig på kroken. Men förr eller senare kommer sajten att bekänna färg.

– Och då kommer du att vara körd. Både som krönikör och författare. För all framtid.

När polaren får veta att jag ska prata med Björn Wiman avråder hen bestämt. Det vore nämligen förödande för mig att ens ha blivit tillfrågad om att medverka på en sån skum och brun sajt.

Jag vet hur det funkar, svarar polaren. Du riskerar att hamna på en intern skitlista. Ses som allmänt suspekt. Sen är du på ett sluttande plan.

Och så reflekterar Benke lite i sin krönika om "att tycka saker om SD" som krönikör.
Där han själv tillägger att han inget hellre önskar än att SD upplöses (jo, det är nog bäst för dig Benke att du ska ha kvar den hållningen om du ska få vara kvar i värmen hos Wolodarski). Men samtidigt tycker ändå Benke att det är fel att man kväver debatten om SD.
(Min personliga tanke är att Benke är "smyg-SD:are, men otroligt riskabelt att visa det om man har levebrödet på en stor dagstidning.
Benke säger det ju själv i ett citat nedan, det där om att jourmalister sveps med "att tycka samma" för levebrödets skull, på en tidning.)

Citat:
Och brunsmetningen av alla opinionsbildare som gjort misstaget att inte reflexmässigt rätta in sig i SD-motståndarnas led ska sen hämnas och ältas av sagda opinionsbildare. Gång på gång. Man kan ha viss förståelse för det. Men det blir ganska tjatigt i längden.

Citat:
Mitt vacklande består i att jag har svårt att finna mig i alla taggtrådsstängsel som skjutit upp ur marken. Alla no go-zoner som visat sig finnas i offentligheten. All brännmärkning, alla besöksförbud och klungor på skolgården, och det underförstådda budskapet att om du byter några ord med människor du tycker om – som Paulina, Per och Alice – men som står i fel klunga, då ska du vara djävligt medveten om att du inte är välkommen i någon annan klunga.

(Klokt sagt Benke. Exakt så har vi läsare också uppfattat journalisternas sits.
Utfrysningen är total om man inte tycker som alla andra i mainstream media.)

Sen när Bullen kommit igång gör han en riktig analys av den.

Citat:
Bulletin känns tunn och enformig. Den får mig att tänka på hur viktigt det är att komponera en sallad. En invandringskritisk text av Ivar Arpi på Svenska Dagbladets ledarsida kan sticka ut och provocera och mana till eftertanke. Men om Arpis invandringskritiska text följs av en invandringskritisk text av Teodorescu och en islamkritisk text av Gudmundson, och nyhet efter nyhet om invandrarnas överrepresentation i brottsstatistiken, känns det till slut som att äta en sallad där enbart sardellerna plockats ut och samlats på en tallrik.

Sen drar han en parallell till gängse tidningsvärlden. Yes, detta har vi märkt Benke!

Citat:
Problemet är att tidningsvärlden vimlar av frilansare som trängs med allt vassare armbågar runt en allt tommare gryta. Så om kulturchefen på en inflytelserik tidning tycker att klimatfrågan är viktig är risken stor att alla dessa frilansare snart blir rörande övertygade om att de tycker likadant. Eftersom övertygelsen ger dem smör på det dagliga brödet.

Edit: Jag har märkt att Benke börjat få smörj för sin krönika.

Edit 2: Taskigt och omdömeslöst av Björn Wiman att försöka peppa dig att hoppa på Bulletin. Du ska inte vara polare med Björn Wiman Benke. Han är falsk. Tycker jag iallafall.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-31 kl. 18:01.
Citera
2021-03-31, 18:22
Medlem
Från Omnis sammanfattning från DN:

” Negar Josephi berättar på DN Kultur om sin tid på tidningen. Enligt henne var drivkraften på Bulletin hatet mot journalistiken.
Hon skriver om hur hon blev ifrågasatt när hon förde pressetiska diskussioner och att beteendet på redaktionen ”vittnar om den utomordentligt låga uppfattning om svensk journalistik som var en av utgångspunkterna för Bulletin.”
Till slut blev det så illa att hon var tvungen att sjukskriva sig, skriver hon.”

Drivkraften på en nättidning var hatet mot journalistiken? Låter skumt...

Vidare från Omnis DN-sammanfattning:

”Negar Josephi: ”Utan att diskutera det med mig lade chefredaktören in de misstänktas etniska bakgrund in i texten”
Senast redigerad av ModPodge 2021-03-31 kl. 18:24.
Citera
2021-03-31, 18:43
Medlem
Intressant tweet från Fnordspotting på twitter, den 21 december 2020:

Citat:
Förutspår att det kommer skära sig mellan Bulletin och Negar Josephi inom några månader. Kom ihåg var du läste det först!

https://twitter.com/Fnordspotting/status/1341076053234765825
Citera
2021-03-31, 18:53
Medlem
I de blindas rike är den enögde kung... På tal om Bengt Ohlssons text.

Otroligt att man kan få sympatier bland riktiga högermänniskor bara för att man gör några mycket försiktiga anmärkningar om att man nog borde kunna samtala även med meningsmotståndare, och att debattklimatet eventuellt är lite osunt, samtidigt som man öser skit över motståndarna till det repressiva svenska systemet.

Några citat ur Benkes text:

Citat:
Det låter med andra ord som ett högerprojekt. Men än sen? Jag är ju höger. Inte Djingis Khan-höger, men jag stör mig mer på denna tidnings ledarsida än Svenska Dagbladets dito. Den sistnämnda erbjuder tuggmotstånd. Den förstnämnda, däremot, är fifty shades of sånt man redan håller med om: att det är viktigt med miljön och jämställdheten, och att det är dåligt med rasism och homofobi.

...

När jag bedyrar att jag ingenting hellre önskar än att SD ska lösas upp och försvinna hör jag hur något vanmäktigt smyger sig in i rösten, eftersom det känns förnedrande att behöva säga det. Och ändå gör jag det.

SD kan spetsbrodera sina åsikter bäst de vill, och använda svala begrepp som ”integration” och ”repatriering”, men deras sammanhållande kitt är att de tycker illa om utlänningar, rätt och slätt, av ingen annan anledning än att de är just det. De vill stänga och regla dörren mot den otäcka omvärlden, och att odören från Björn Söders ”sillamackor” riktigt ska äta sig in i drängstugetapeten.

...

När nu i stort sett samtliga riksdagspartier tävlar om att fiska i SD:s allt grumligare vatten måste stygga vargen själv vässa på sin stygghet, positionera sig ännu längre ut, och har på sistone börjat prata om ”repatriering” av invandrare. Alltså att ”uppmuntra” dem att återvända till sina hemländer.

Och då börjar det bli otäckt på riktigt. För vad händer med de invandrare som aldrig så vänligt avböjer erbjudandet? Ja, då måste man börja hetta upp vattnet som grodan simmar i. Skära bort sociala förmåner. På sikt kanske förbjuda de oönskade invandrarna – hur de nu ska sållas ut – att ta upp sittplatser på bussen. Eller tvinga dem att sy fast speciella symboler på kläderna.

...

Jo, jag avskyr Sverigedemokraterna. Problemet är att jag också har hjärtligt svårt för alla fantasilösa och platta fördömanden av dem. Det har passerat alltför många skribenter som tror att det räcker med rutinmässiga krösamajanden om stöveltramp och trettiotal. Vilket är en underskattning och idiotförklaring av läsaren. Vilket i förlängningen är lika farligt som Sverigedemokraterna själva.

Exakt på vilket sätt skulle Benke vara "höger"? Menar han att han är liberal? För det är någonting annat. Bengt Ohlsson är mest av allt en fegis som är rädd att vänsterpolarna och fina kultursidan skulle rynka på näsan åt honom. Han är på sin höjd en pysventil för ett totalitärt Södermalms-sentiment som lagt sig över hela det svenska samhället. Medlöpare, kunde man också säga.
Citera
2021-03-31, 18:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
I de blindas rike är den enögde kung... På tal om Bengt Ohlssons text.

Otroligt att man kan få sympatier bland riktiga högermänniskor bara för att man gör några mycket försiktiga anmärkningar om att man nog borde kunna samtala även med meningsmotståndare, och att debattklimatet eventuellt är lite osunt, samtidigt som man öser skit över motståndarna till det repressiva svenska systemet.

Några citat ur Benkes text:

Exakt på vilket sätt skulle Benke vara "höger"? Menar han att han är liberal? För det är någonting annat. Bengt Ohlsson är mest av allt en fegis som är rädd att vänsterpolarna och fina kultursidan skulle rynka på näsan åt honom. Han är på sin höjd en pysventil för ett totalitärt Södermalms-sentiment som lagt sig över hela det svenska samhället. Medlöpare, kunde man också säga.

För det totalitära Södermalms-sentimentet så är alla höger, som inte är bekännande vänster.
Citera
2021-03-31, 19:15
Medlem
dialektikers avatar
Lägg av Eric Rosen att klanka ner på Benke att han inte gör en riktig analys av nyhetsklimatet!

Citat:
Eric Rosen: https://www.aftonbladet.se/kultur/a/Epe5rl/bengt-ohlssons-tillrattalagda-uppror

Det finns ingen analys, inget att ta på, ingen samhällskritik.

Benke gör en utomordentlig analys!

Citat:
Benke: https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-alla-mina-vanner-varnade-mig-for-att-skriva-i-bulletin-och-det-ar-en-del-av-problemet/?fbclid=IwAR0o0hyaEhh-TwBewMEsscGYe1u4Sq3qih3cSuBbciQxj8ahoIDtRD3KCo8

Mitt vacklande består i att jag har svårt att finna mig i alla taggtrådsstängsel som skjutit upp ur marken. Alla no go-zoner som visat sig finnas i offentligheten. All brännmärkning, alla besöksförbud och klungor på skolgården, och det underförstådda budskapet att om du byter några ord med människor du tycker om – som Paulina, Per och Alice – men som står i fel klunga, då ska du vara djävligt medveten om att du inte är välkommen i någon annan klunga.
Här känner jag lukten av något som blivit alltmer välbekant: hyckleriet hos alla som pytsar ut upprörda huvudsatser om det tilltagande ”hatet” och ”polariseringen” – för att sen ösa på med bisatser som bågnar av just hat och polarisering.

På vilket sätt menar du att denna analys skulle vara felaktig, Eric Rosen?

Och han gjorde rätt bedömning där Benke att inte hoppa på projektet för att han kände sig orolig för brännmärkning och polarisering, eller hur?

Och Benkes analys av tidningsvärlden som helhet är ju klockren

Citat:
Benke:https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-alla-mina-vanner-varnade-mig-for-att-skriva-i-bulletin-och-det-ar-en-del-av-problemet/?fbclid=IwAR0o0hyaEhh-TwBewMEsscGYe1u4Sq3qih3cSuBbciQxj8ahoIDtRD3KCo8

Problemet är att tidningsvärlden vimlar av frilansare som trängs med allt vassare armbågar runt en allt tommare gryta. Så om kulturchefen på en inflytelserik tidning tycker att klimatfrågan är viktig är risken stor att alla dessa frilansare snart blir rörande övertygade om att de tycker likadant. Eftersom övertygelsen ger dem smör på det dagliga brödet.

Eller hur, Eric Rosen?

För er som inte läst DN krönikan så utgörs den av två delar, där den ena delen består i att Benke talar om hur han tänkte när han inte hoppade på Bulletin och sen pratar han mer i allmänhet om vilken inställning journalisterna har till SD och hur polariserat det blir i mediavärlden och samhället.
Han pratar om vilken risk journalister tar som vågar sticka ut, att bli brännmärkta och utfrusna.
Men Bullen såg han som ett koncept som ökar polariseringen i dessa frågor, tror jag.

Ja, ja, han gjorde verkligen rätt i att inte hoppa på projektet.
Tack för din inside information Benke och att du bekräftar hur det går till hos tidningar, med ryggdunkningar och brännmärkningar.
Och är du kompis med Björn Wiman kan du nog hålla dig kvar hos DN ett tag trots allt i värmen.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-31 kl. 19:56.
Citera
2021-03-31, 20:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Han bekände väl i en krönika för sisådär tio år sedan att han var kristdemokrat, vilket även det sågs som ett hakkors i pannan av vissa av hans polare. Dags att byta polare, kanske?

Den gode Benke borde kanske läsa genom sina texter och se om de hänger ihop tanke- och idémässigt. För det blir onekligen lite motsägelsefullt när han å ena sidan beklagar polariseringen och de reflexmässiga brunsmetningarna och å andra sidan gör exakt samma sak själv. För när han svävar ut i sina LSD-fantasier om vilka fasansfulla illdåd de av honom så avskydda (vilket han MÅSTE skriva, för annars ...) Sverigedemokraterna är kapabla till så hamnar han ju precis där själv, bland stöveltramp, 30-tal och judestjärnor:

Citat:
Jo, jag avskyr Sverigedemokraterna. Problemet är att jag också har hjärtligt svårt för alla fantasilösa och platta fördömanden av dem. Det har passerat alltför många skribenter som tror att det räcker med rutinmässiga krösamajanden om stöveltramp och trettiotal. Vilket är en underskattning och idiotförklaring av läsaren. Vilket i förlängningen är lika farligt som Sverigedemokraterna själva.

Jamen det där låter ju bra, Benke. Så varför skriver du då så här:

Citat:
Och då börjar det bli otäckt på riktigt. För vad händer med de invandrare som aldrig så vänligt avböjer erbjudandet? Ja, då måste man börja hetta upp vattnet som grodan simmar i. Skära bort sociala förmåner. På sikt kanske förbjuda de oönskade invandrarna – hur de nu ska sållas ut – att ta upp sittplatser på bussen. Eller tvinga dem att sy fast speciella symboler på kläderna.

ETC och Aftonbladets ledarredaktion hade inte gjort det bättre (sämre).
Citera
2021-03-31, 21:25
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Negar Josephi verkar oförmögen att ta in, att Bulletins målsättning var en bättre journalistik.

I artikeln i DN, så skriver Josephi, att hon är "fostrad på Ekot, med saklighet och opartiskhet som enda ideologiska rättesnören".

Som Negar Josephi ser det, så kan det omöjligen existera ngn bättre journalistik, än den som MSM producerar.

Och Bulletin verkar ha varit oförmögen att inse att Negar Josephi är helt fel person för vad Bulletin hade ambition att vara. En 100% systemlojal gammelmedia-journalist.

Det framstår fortfarande som det mest obegripliga i Bulletin-historien (och som alla andra problem verkar härstamma från), att man kunde rekrytera så katastrofalt fel. I synnerhet när de hade en självutnämnd rekryteringsexpert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in