2021-03-31, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Bifogar aktuellt dagboksblad så kan alla intresserade ta del av eländet.

https://docdro.id/MXSso6h

Binninge ger återbruket ett ansikte. Ingen fullmakt för nytt ombud heller....
2021-03-31, 16:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge ger återbruket ett ansikte. Ingen fullmakt för nytt ombud heller....

Nej och det var väl inte helt oväntat heller, vem vid sina sinnens fulla bruk skulle vilja städa upp den här röran efter Binninge?

Men jag blir fan så trött på media, hur lågt kan de sjunka innan de försvinner helt i ett trovärdighetsperspektiv?

Sanslöst!
2021-03-31, 16:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det må så vara att han är en sur gamal gubbe som sätter sig på tvären och inte håller med.

Vad har det med saken att göra? Menar du att grannarna har rätt att rösta bort en husägare från kvarteret?

Dessutom så ägs ju många av husen i det området av människor som tillhör samma sekt som Ebba. Så de är säkert inte så svåra att stöta sig med.

Nej jag menar att Esb kan vara en sur gubbe som inte går att få nöjd då han ej vill förlika sig i denna affär han vill ju endast bryta och ej ta sitt ansvar!
Har du sett tv 4 intervju om inte så gör det.
Han säger där:
- Jag har ju brutit vad är det hon inte förstår?
Det han inte vill är att prata med henne och det är Binninges fel då han har lurat i dom att huset skulle vara värt ett par miljoner till

Hans egna ord därfrågan var: är det något du vill säga henne?
-Inte ett ord,, det räcker för damen ifråga om man nu kan säga dam om henne.
2021-03-31, 16:08
Medlem
Citat:
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Den mannen är ju ett skämt!

Vad jag förstår har de tänkbara vittnen han ska ha med, så har ingen av dem varit närvarande vid något av mötena mellan Ebba och Esbjörn. Det innebär då att det inte finns några förstahandsuppgifter som stödjer deras påstående om hur mötena gick till, enbart andrahandsvalet kanske rent av tredjehandsuppgifter. Jag kan inte se att rätten kommer att få nåt att ta hänsyn till då eftersom de kan väl inte ta hänsyn till annat än förstahandsuppgifter?

Inget nytt utan det ser ut som att Ebba kommer att vinna i rätten. Hon har ju vittnen som var på plats.
Intresset för henne att få ett domstolsutslag på detta underlag ger ju inte henne nån morot för uppgörelse heller.

Binninges klåperi som omöjliggjort uppgörelse hittills kommer nog att kosta Esbjörn mycket pengar.

Kommer att bli mycket skitspridning innan domen faller är min prognos.
2021-03-31, 16:15
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Vilken pajas han är. Enligt tidningarna hänvisar han till tre vittnen och något om dem kan väl inte finnas med i tidigare akter? Konstigt att det inte finns något dokument där de presenteras och vilken bevisning deras vittnesmål ska utgöra.
2021-03-31, 16:15
Medlem
Citat:
Och jag tror inte någon av dom vill skina Esbjörn. Det finns faktiskt inget som tyder på det. Majkgård och Esbjörn har känt varandra över 10 år. Ryktet säger att hon lagt ett bud på 2,5. Men vi vet inte när. Om det var 15 år så kanske det var ett rimligt pris. Vidare kan vi konstatera att Esbjörn och hennes vänskap höll även fast han tackade nej till hennes bud. Det är ju oxå helt rimligt att det är hon som uttalar sig som Esbjörns anhöriga i Barrys utredning. De bodde ju tillsammans. Vem skulle annars göra det. Marianne är ju inte heller en person som är misstänkliggjord någon annan stanna än här och på Ebbas Facebook sida.

Monica har ju varit Goldman åt många. Hon kan hur sådant fungerar. Om Esbjörn blir förtvivlad över att han sålt och känner att han inte klarar att ta ansvar för sig längre. Han talar med med Majkgård som han bor med och som är honom närmast om detta. Självklart ringer sin väninna Monica då.

Människor funkar så man använder sig av de kontakter man har och man blir stressad när någon man har kär mår dåligt.

Matz, han har väll inte så mycket med det här att göra alls. Han skulle ärva när Esbjörn dog. Det hade de spottat i näven och tagit i hand på. Men att de inte hade någon tätare kontakt tycker jag båda bekräftat.

Det var väl hyvens av honom att efterskänka sin del till Esbjörn.

Och Binninge Binninge Bock, han är ingen ond människa som drivs av ett personligt har och längtan efter att knäcka Ebba. Han vill hjälpa till för att han kan för att han kan juridik.
Med Marianne menar du nog änkespindeln Margaretha. Hon som av godhet stället upp och ärver fastigheter av ensamma män. Men bara för att de inte ska tillfalla allmänna arvsfonden. Matz efterskänkte ingenting, han trodde att han skulle få allt i utbyte för sin promille som han lånade ut, där kan man prata om ockerränta. Esbjörn måste ha känt sig älskad med alla dessa förhoppningsfulla arvtagare runt sig.

Jäklar vad arga de måste ha blivit när han berättade att han sålt sitt hus.
2021-03-31, 16:19
Medlem
vittne-xs avatar
Men då har Binninge passerat gränsen när han har släppt vittnesuppgifter till medierna men inte till TR, då AB både ringde vittnet med gråtande Esb och sen Karin som inte sett något nytt.
Någon som har tillgång till Expressens betalsida och kan jämföra den artikeln med Ab:s uppgifter.

Att ett ombud skickar vittnesuppgifter till medierna men inte till TR slår fan nytt rekord, han gör alltså allt för att driva processen i medierna och inte via TR, då är det så gott som klart nu att han inte företräder Esbjörns intressen utan annan intressent.

Jag misstänkte att något var fel redan när Esb skulle åka hem och fundera på budet efter Muf:en, då han sen sagt att han inte vill sälja oavsett pris etc etc, det här är bara en dålig teateruppsättning.
2021-03-31, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Men då har Binninge passerat gränsen när han har släppt vittnesuppgifter till medierna men inte till TR, då AB både ringde vittnet med gråtande Esb och sen Karin som inte sett något nytt.
Någon som har tillgång till Expressens betalsida och kan jämföra den artikeln med Ab:s uppgifter.

Att ett ombud skickar vittnesuppgifter till medierna men inte till TR slår fan nytt rekord, han gör alltså allt för att driva processen i medierna och inte via TR, då är det så gott som klart nu att han inte företräder Esbjörns intressen utan annan intressent.

Jag misstänkte att något var fel redan när Esb skulle åka hem och fundera på budet efter Muf:en, då han sen sagt att han inte vill sälja oavsett pris etc etc, det här är bara en dålig teateruppsättning.
Att skicka om samma handlingar på nytt var bara en ursäkt för att få presentera ett nytt vittne för media att intervjua. De svalde betet med hull och hår. Nyttiga idioter.
2021-03-31, 16:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den mannen är ju ett skämt!

Vad jag förstår har de tänkbara vittnen han ska ha med, så har ingen av dem varit närvarande vid något av mötena mellan Ebba och Esbjörn. Det innebär då att det inte finns några förstahandsuppgifter som stödjer deras påstående om hur mötena gick till, enbart andrahandsvalet kanske rent av tredjehandsuppgifter. Jag kan inte se att rätten kommer att få nåt att ta hänsyn till då eftersom de kan väl inte ta hänsyn till annat än förstahandsuppgifter?

Inget nytt utan det ser ut som att Ebba kommer att vinna i rätten. Hon har ju vittnen som var på plats.
Intresset för henne att få ett domstolsutslag på detta underlag ger ju inte henne nån morot för uppgörelse heller.

Binninges klåperi som omöjliggjort uppgörelse hittills kommer nog att kosta Esbjörn mycket pengar.

Kommer att bli mycket skitspridning innan domen faller är min prognos.

Blir nästan pinsamt att läsa dagboksbladet, inget nytt överhuvudtaget, det borde inte vara tillåtet att driva en sådan här process på det vis som Binninge gör, det är ju enligt mig uppenbart domstolstrots.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vilken pajas han är. Enligt tidningarna hänvisar han till tre vittnen och något om dem kan väl inte finnas med i tidigare akter? Konstigt att det inte finns något dokument där de presenteras och vilken bevisning deras vittnesmål ska utgöra.

Bedrövligt är ett "understatement" för vad som får pågå och åtminstone jag undrar varför Uppsala Tingsrätt låter skojaren fortsätta, någon måste ju sätta ner foten och tala om för Binninge att nu djävlar måste du skärpa dig och leverera något av det som begärs från din motpart.

Men hela upplägget är ju att Ebba Busch ska tvingas backa på grund av tryck från media men än så länge funkar ju inte det.
2021-03-31, 16:44
Medlem
Citat:
Blir nästan pinsamt att läsa dagboksbladet, inget nytt överhuvudtaget, det borde inte vara tillåtet att driva en sådan här process på det vis som Binninge gör, det är ju enligt mig uppenbart domstolstrots.

Bedrövligt är ett "understatement" för vad som får pågå och åtminstone jag undrar varför Uppsala Tingsrätt låter skojaren fortsätta, någon måste ju sätta ner foten och tala om för Binninge att nu djävlar måste du skärpa dig och leverera något av det som begärs från din motpart.

Men hela upplägget är ju att Ebba Busch ska tvingas backa på grund av tryck från media men än så länge funkar ju inte det.
Det var lite din sista mening jag tänkte på om morot för nåt annat än domstolsutslag. Hur hon än gör så kommer hon få skit av media som tydligen hatar henne eftersom hon kan hindra en s-regering.
Det enda hon kan vinna på är ett vinnande domstolsutslag.

Hon sitter illa till men har hittills visat balls.

Den stora förloraren kommer att bli Esbjörn fast han nog inte insett det.

Att s går full galenskap tror jag kan vara till hjälp eftersom en del då kanske väcks. Man undrar om galenpannan Arnstad finns åter som rådgivare åt Kim Il Löven. Arnstads senaste twitter är sanslöst tom för att vara från honom.
2021-03-31, 16:44
Medlem
Binninge har alltså inget som helst att komma med. Bara gammal skåpmat.
Men som en sista åtgärd väljer han att läcka några vittnen till pressen. De intygar att ESB inte fattade vad han gjort och hoppet är nu att EB skall bli rädd av vad Aftonslaskan och Expesten skriver, bli "mör" och dra sig ur affären hellre än att möta dessa oerhört tunga (OBS! Ironi) vittnen i rätten.
Inte en tanke på att de kommer att mosas av EB:s väninna, som var med vid kontraktsskrivningen, samt de som var med vid trädfällningen. För att inte tala om hur ESB lämnade förlikningsmötet i oktober och hur klar i knoppen han var vid polisförhöret ang trafikbrottet.
Teoretiskt skulle väl EB t.o.m. kunna kalla in poliser och domare i trafikmålet som vittnen.

Tack vare Binninges kluddande så finns det stor chans att tvisten bara styrker, mera än försvagar henne politiskt. Det enda som hotar henne politiskt just nu är förmodligen förtalsmålet. Men OM hon skulle lyckas med att i media få ut sanningen om Binninges (och ev Pernroths och Majkgårds), exempellösa hantering av saken så utesluter jag inte att hon kan vända opinionen till sin egen fördel även ifråga om förtalsmålet.
2021-03-31, 16:46
Medlem
Citat:
Du har rätt.
Men en gård kan oxå vara en innergård vid mitt i stan. Eller en gård där barnen leker i ett hyreshus område. I Dalarna använder man ordet gård för vad andra kallar tomt.

Så att ordet gård kan ha olika betydelser är ju oxå sant.

Men om man benämner det som släktgård eller sommarstuga som gått i släkten? Är det inte att greppa efter halmstrå om man vill hitta felaktigheter i detta?

För Ebba visste ju att Esbjörns hus var en sommarstuga och Esbjörn visste att hans hus är en sommarstuga.

Tänker du att något väsentligt i denna story hade förändrats om pressen skrivet sommarhus som gått i släkten istället för släktgård.

Ordet gård har ofta början eller slut med något som beskriver det mera men i dagligt tal så tas det bort då man vet vad som menas. Barn gå ned och lek på innergården blir enbart gården.
Oftast i sin helhet av annat ord inbakat. Innergård, bakgård, bondgård, gårdsplan osv
Men ordet släktgård är missvisande och fick hela den här historien att verka som om Ebba lurar av en äldre person dess i släkten nedärvda släktgård med boningshus, ekonomibyggnader, stall, ladugårdar, ängar och skog.
I släkten nedärvd är väl alla fastigheter då folk ju dör och någon ärver.
I släkten nedärvd är med mina värderingar att det har varit flera generationer och inte bara morsan och farsans hus.
När jag dör är min fastighet då i släkten nedärvd? Ja, till en viss del.
Men det jag vill säga är att pressen har gjort det här större än vad det borde vara pga definitionen av fastigheten samt att det är en partiledare.
Det hela blev olyckligt då det var andra som fikade efter fastigheten och satte Esb i ett skruvstäd och drog åt.
(Nu menar jag inte brorsonen utan pensionatsmadamen som drog igång hela cirkusen)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in