2021-03-31, 14:31
Medlem
Skaftet .. var är spadern ? Jag tror han 3urar ... han kommer gå fri
Citera
2021-03-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fördelen med att överge hypoteser är att det öppnar upp för nya tankebanor.

Beträffande kvarglömd mobil: den egna förklaringen är att han lägger bort mobilen medan han klär på sig. Finns en möjlighet att han talar sanning i och med att det pågår en långdragen chatt fram tills 23:55. Chattkompisen ställer fråga på fråga. Om SD vid den tidpunkten har glömt bort mötet med LW, alternativt tänker att han ändå hinner eller av strategiska skäl inte vill avbryta chattandet, är inte lätt att veta.

Låt säga att han har bestämt sig för att slå ihjäl L den här kvällen. Förutom att vara försenad till mötet, upptäcker han att mobilen är hemma. Finns viss risk att hon har försökt kontakta honom och det är inget han vill ska komma till polisens kännedom. Han vänder om och vid hemkomsten upptäcker han flera kontaktförsök. Får ett infall om att placera rånare i området som förklaring till uteblivet möte.

Under chatten med J den 11 maj c:a 23:50, strax innan avslut, A 158:
"LW: Mm.. läs hennes får du se,jag är tyst en liten stund, så läser jag nått mail här... J: Ja okej..
(lång tystnad)
"

- SD skickar ett meddelande om att ses i V*vallaskogen?

Hypotes nr 2: SD tar med sig mobilen. När LW efterlyser honom med sitt "Hallå" inser han att planen måste avbrytas - det var aldrig meningen att någon skulle få vetskap om deras träff. Och för att komma bort från eventuella framtida misstankar uppfinns rånarna och en kvarglömd mobil. Underförstått har han då aldrig heller kunnat läsa hennes meddelanden.
Mailet raderas morgonen den 15 maj.

Mycket vettigt inlägg i bakhållsdebatten! Tål att synas i sömmarna vad som var hans syfte med just ringa polisen där.
Citera
2021-03-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar nästan om det inte är ett allvarligt försök av SD att gaslighta (haha) utredningen och Åsa.

NA:

"Innan han kommer hem startar han därför en filminspelning på sin mobil för att dokumentera ifall han kommer att hitta skaftet när han går in i garaget. [...]"

Ungefär; titta hur oskyldig jag är. Jag går raka vägen hem efter förhöret och letar fram det förbenade handtaget till domkraften och sedan krånglar till det. Istället för att ringa till polisen för att de ska ta hand om handtaget så försöker han enligt uppgift att filma det hela, vilket misslyckas. Istället gör han ett nytt försök med filmning dagen efter.

Forts från NA:
"Mannen lägger handtaget i en plastpåse som han tejpar igen.[...]"

Hur troligt är det här?
Det är väl nu man blir extremt misstänksam mot SD, och tänker att just i detta försöker han vilseleda och manipulera. Dels att han är oskyldig. Men är handtaget mordvapnet eller inte? Vill han att man ska tro det, dvs är polisen helt fel ute och han kör lite katt- och- råtta lek, eller är det mordvapnet och han vill enbart visa att han är ärlig, (löjligt)förbannad och oskyldig?

Mer från NA:

""Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör."

https://www.na.se/artikel/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t

Precis det som saknas, minns han inte vad det var "Och kanske nått mer" säger han.

När chefen frågar om han kan få tillbaka lådan, så saknades just skaftet till domkraften, vilket får SD att säga i förhör enligt NA:

""Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör."

Är det här inte typiskt ett sätt för SD att jobba på?

Måste var jobbigt att vara advokat till SD också. SDs förslag att spara handtaget till HR- förhandlingen är precis lika smart som SDs handskrivna brev till TR efter domen. Alltså hans egna motdrag är ju helt substanslösa. Finns inget som bevisar något mer än att han säger att åklagaren har fel.

Intressant utveckling. Han förnekar sig inte.

Nån som har koll på domkraft och kan identifiera denna han använder våren 2017? På tal om avtagbara handtag osv.

https://www.bildtagg.se/bild/oxyidt1004y8vq3s67etu20a

Edit: originalbild här https://www.geocaching.com/geocache/GC73FJB_retstickan
Senast redigerad av Avel 2021-03-31 kl. 14:50.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det låter ju iofs klokt.

Ang ilska och sexuell upphetsning. SD misshandlade ju sin bror svårt när de var unga. Gick SD och lekte med sig själv efteråt tro?

Med det vi läst om pinnar i cykelhjul så vänner slår sig, misshandeln av brodern, döda möss med tarmarna hängandes ut, fågelkranier, mordfantasier på fru och barn, hot mot LW och hot om att mörda hennes yngste son (blodigt, såklart) plus bråk med - och våld mot - LW, så är jag beredd att tro vad som helst. Sex och våld verkar ju vara hans två huvudspår. Det tredje är blod.

Citat:
"Blodsmak i munnen"

Mer om blod:

Citat:
"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....[/quote]

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
Medlem
Jelly Gråskägg behöver berätta för Å varför han skrev Knacking mutter till creepy Steffe när han smög i S hus och blev skitnödig av nervositet. De flesta skiter hemma, men så finns dem som väljer att sitta i skiten. Time to do the right things!
Citera
2021-03-31, 14:40
Medlem
2018-04-26 11 :28:07(UTC+2)

HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar
Citera
2021-03-31, 14:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag undrar nästan om det inte är ett allvarligt försök av SD att gaslighta (haha) utredningen och Åsa.

NA:

"Innan han kommer hem startar han därför en filminspelning på sin mobil för att dokumentera ifall han kommer att hitta skaftet när han går in i garaget. [...]"

Ungefär; titta hur oskyldig jag är. Jag går raka vägen hem efter förhöret och letar fram det förbenade handtaget till domkraften och sedan krånglar till det. Istället för att ringa till polisen för att de ska ta hand om handtaget så försöker han enligt uppgift att filma det hela, vilket misslyckas. Istället gör han ett nytt försök med filmning dagen efter.

Forts från NA:
"Mannen lägger handtaget i en plastpåse som han tejpar igen.[...]"

Hur troligt är det här?
Det är väl nu man blir extremt misstänksam mot SD, och tänker att just i detta försöker han vilseleda och manipulera. Dels att han är oskyldig. Men är handtaget mordvapnet eller inte? Vill han att man ska tro det, dvs är polisen helt fel ute och han kör lite katt- och- råtta lek, eller är det mordvapnet och han vill enbart visa att han är ärlig, (löjligt)förbannad och oskyldig?

Mer från NA:

""Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör."

https://www.na.se/artikel/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t

Precis det som saknas, minns han inte vad det var "Och kanske nått mer" säger han.

När chefen frågar om han kan få tillbaka lådan, så saknades just skaftet till domkraften, vilket får SD att säga i förhör enligt NA:

""Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör."

Är det här inte typiskt ett sätt för SD att jobba på?

Måste var jobbigt att vara advokat till SD också. SDs förslag att spara handtaget till HR- förhandlingen är precis lika smart som SDs handskrivna brev till TR efter domen. Alltså hans egna motdrag är ju helt substanslösa. Finns inget som bevisar något mer än att han säger att åklagaren har fel.

Jo, det är lite i stil med: "Tror ni att jag sparkat ihjäl henne och haft sex med henne som en nekrofil? Så nej det har jag inte gjort"

Samma mening, andra ord. Han försöker förekomma och fördumma polis och åklagare. Nu början man önska att han hade fått sköta en del av försvaret själv som han ville. Men som hans advokater sa nej till. Tyvärr.

Han tror helt enkelt att han är smartare än alla andra, men eftersom han varken har känslospröt, empati eller förståelse för hur de flesta tänker, så faller det platt bland kloka människor.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-03-31, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Klart att han hatar åklagaren. Hon har ju varit ett skoskav på honom hela tiden, aldrig har han fått slappna av. Men, men, han behöver ju inte uttala all skit han tänker.
Ok, vem hittar skaftet?

Svara dig igen.

Kom att tänka på hur osannolikt det är att han "hittar" ett löst skaft till sin domkraft. Normalt sett har man väl domkraften och skaftet tillsammans???

Det här påminner om hur SD "visar" upp sin chatt med Lena från kvällen.
Han visar ju kakan som Lena skickat, men han kan omöjligt visat vad hon skriver sedan:

Till dig och mig, och att hon sedan skriver Om du törs smyga hit ikväll (fritt ur minnet).

Han kan omöjligt ha visat den texten eftersom han sedan förklarar att kakan var till Arons födelsedag.

Att SD sätter fast den ilsket skrivna lappen, utan att komma ihåg vad han har skrivit, det är inte heller sannolikt. Det är klart att man minns att det var något dumt skrivet i affekt (om det var sant).
Han VILL att lappen ska sitta kvar, för att det är för honom ett sätt att försöka visa hur arg han blev (för att han är oskyldig) och sedan ta fram den långt senare vid HR förhandlingen oh förvånat utbrista; Jag har glömt vad som stod på lappen. Men jag blev väl arg på Åsa för att hon försöker sätta dit mig för något jag inte har gjort.

1. Om han på riktigt vill visa hur oskyldig han är, då säger han direkt i förhör att jag kan ha ett skaft hemma. Jag skulle vilja att någon följer med in så att det inte blir några oklarheter här!

2. Om han nu inte kommer på det förrän han är hemma, då ringer man direkt till polisen så fort tanken dyker upp. Man börjar inte filma (haha det är så dumt så det inte är sant, det vet han nog. Men han är en oärlig människa som är van att manipulera på det här sättet, det har vi sett).

NA:
"Han tar sedan ett papper som han skriver något på, han vet inte exakt vad han skriver, och tejpar även fast pappret på påsen. Han filmar när han gör allt. Syftet med texten på pappret är att utifrån filmen kunna visa att det är just det skaftet som han sedan överlämnar till polisen".

Citera
2021-03-31, 14:59
Medlem
Citat:
Svara dig igen.

Kom att tänka på hur osannolikt det är att han "hittar" ett löst skaft till sin domkraft. Normalt sett har man väl domkraften och skaftet tillsammans???

Det här påminner om hur SD "visar" upp sin chatt med Lena från kvällen.
Han visar ju kakan som Lena skickat, men han kan omöjligt visat vad hon skriver sedan:

Till dig och mig, och att hon sedan skriver Om du törs smyga hit ikväll (fritt ur minnet).

Han kan omöjligt ha visat den texten eftersom han sedan förklarar att kakan var till Arons födelsedag.

Att SD sätter fast den ilsket skrivna lappen, utan att komma ihåg vad han har skrivit, det är inte heller sannolikt. Det är klart att man minns att det var något dumt skrivet i affekt (om det var sant).
Han VILL att lappen ska sitta kvar, för att det är för honom ett sätt att försöka visa hur arg han blev (för att han är oskyldig) och sedan ta fram den långt senare vid HR förhandlingen oh förvånat utbrista; Jag har glömt vad som stod på lappen. Men jag blev väl arg på Åsa för att hon försöker sätta dit mig för något jag inte har gjort.

1. Om han på riktigt vill visa hur oskyldig han är, då säger han direkt i förhör att jag kan ha ett skaft hemma. Jag skulle vilja att någon följer med in så att det inte blir några oklarheter här!

2. Om han nu inte kommer på det förrän han är hemma, då ringer man direkt till polisen så fort tanken dyker upp. Man börjar inte filma (haha det är så dumt så det inte är sant, det vet han nog. Men han är en oärlig människa som är van att manipulera på det här sättet, det har vi sett).

NA:
"Han tar sedan ett papper som han skriver något på, han vet inte exakt vad han skriver, och tejpar även fast pappret på påsen. Han filmar när han gör allt. Syftet med texten på pappret är att utifrån filmen kunna visa att det är just det skaftet som han sedan överlämnar till polisen".

Det är Goddag domkraftskaft all over the place!

Hans fortsatta liv hänger ju på en tråd här. Just punkt 1 där så stannar man upp och tänker redan vid förhöret att nu får polisen ta över. ALLT annat är en avvikelse från hur de flesta skulle göra. Om han var medveten om att det fanns skaft hemma.

Sen att polisen inte plockat in eventuella skaft han har i garaget långt tidigare är en annan femma...

Det känns som att han varit väldigt pressad där i höstas i samband med detta förhör. Kanske tagen med brallorna nere.

Edit: Så då ska han ha släpat på domkraftskaft till bakhållet då också eller?
Citera
2021-03-31, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Nån som har koll på domkraft och kan identifiera denna han använder våren 2017? På tal om avtagbara handtag osv.

Det skaft som han "hittade" var rött
Han har dramatiserat som Mr Bean med råbiffen, som "hamnade" överallt
Citera
2021-03-31, 15:04
Avslutad
Citat:
Det är Goddag domkraftskaft all over the place!

Hans fortsatta liv hänger ju på en tråd här. Just punkt 1 där så stannar man upp och tänker redan vid förhöret att nu får polisen ta över. ALLT annat är en avvikelse från hur de flesta skulle göra. Om han var medveten om att det fanns skaft hemma.

Sen att polisen inte plockat in eventuella skaft han har i garaget långt tidigare är en annan femma...

Det känns som att han varit väldigt pressad där i höstas i samband med detta förhör. Kanske tagen med brallorna nere.

Edit: Så då ska han ha släpat på domkraftskaft till bakhållet då också eller?
När JG var och bajsade i huset om natten, hade han ett uppddrag, han skulle låna med mutterknackaren för att han skulle byta däck.. han glömde dessvärre mutterknackaren utanför garaget. Undrar om han fick med sig SDs chefs skaft?
Citera
2021-03-31, 15:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nyss hemkommen, och är låååångt efter i tråden.

Minns att vi pratat om domkraft tidigare i tråden, men just det har från NA är helt nytt för mig.

Bild från NA på liknande domkraft (från FUP enligt NA):

https://www.bildtagg.se/bild/3posxgg7miv21x5bzj7mjo4

Vet inte om det har nämnts i FUP vilken färg skaftet ska ha haft.

Här ser man att SDs skaft är grått, medan den som ska vara av liknande sort är rött.

Jag tror vad jag vill om SDs "konstrande".
Att han tar till det här greppet, det gör att man förstår till ett hundra procent att han är den skyldige.

Det är märkligt att åklagaren inte har haft med denna vända (???) i FUP (tillägg).

För visst, det går inte att bevisa att detta är mordvapnet, men ändå är hela den underliga vändningen med hans eget icke filmande, sedan eget filmande så märkligt att det ändå skulle kunna belysa att det ligger en hund begraven här.

Dessvärre är jag lika säker på att mordvapnet är borta sedan länge. Tufsan är nog inne på rätt spår här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in