Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Klart att han hatar åklagaren. Hon har ju varit ett skoskav på honom hela tiden, aldrig har han fått slappna av. Men, men, han behöver ju inte uttala all skit han tänker.
Ok, vem hittar skaftet?
Svara dig igen.
Kom att tänka på hur osannolikt det är att han "hittar" ett löst skaft till sin domkraft. Normalt sett har man väl domkraften och skaftet tillsammans???
Det här påminner om hur SD "visar" upp sin chatt med Lena från kvällen.
Han visar ju kakan som Lena skickat, men han kan omöjligt visat vad hon skriver sedan:
Till dig och mig, och att hon sedan skriver Om du törs smyga hit ikväll (fritt ur minnet).
Han kan omöjligt ha visat den texten eftersom han sedan förklarar att kakan var till Arons födelsedag.
Att SD sätter fast den ilsket skrivna lappen, utan att komma ihåg vad han har skrivit, det är inte heller sannolikt. Det är klart att man minns att det var något dumt skrivet i affekt (om det var sant).
Han VILL att lappen ska sitta kvar, för att det är för honom ett sätt att försöka visa hur arg han blev (för att han är oskyldig) och sedan ta fram den långt senare vid HR förhandlingen oh förvånat utbrista; Jag har glömt vad som stod på lappen. Men jag blev väl arg på Åsa för att hon försöker sätta dit mig för något jag inte har gjort.
1. Om han på riktigt vill visa hur oskyldig han är, då säger han direkt i förhör att jag kan ha ett skaft hemma. Jag skulle vilja att någon följer med in så att det inte blir några oklarheter här!
2. Om han nu inte kommer på det förrän han är hemma, då ringer man direkt till polisen så fort tanken dyker upp. Man börjar inte filma (haha det är så dumt så det inte är sant, det vet han nog. Men han är en oärlig människa som är van att manipulera på det här sättet, det har vi sett).
NA:
"
Han tar sedan ett papper som han skriver något på, han vet inte exakt vad han skriver, och tejpar även fast pappret på påsen. Han filmar när han gör allt. Syftet med texten på pappret är att utifrån filmen kunna visa att det är just det skaftet som han sedan överlämnar till polisen".
https://www.na.se/artikel/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t