2021-03-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Väldigt vad romantisk han var, gamle Paulus. Men det första han skrev i nämnda kapitel var att det bästa för en man är att aldrig röra en kvinna. Och så påstås det att kristendomen inte är sexualfienlig. Herrejävlar anamma. 😎
Menade Paulus att man inte ska knulla? Fan vilken taskig gubbe det var...bara runka...
Citera
2021-03-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Får man inte knulla om man är ogift?

En del är helt väck i skallen. Sexualiteten vaknar till liv ipuberteten, inte på bröllopet. Snacka om psykologisk insiktslöshet och verklighetsftånvändhet.
Citera
2021-03-31, 12:42
Medlem
Citat:
Menade Paulus att man inte ska knulla? Fan vilken taskig gubbe det var...bara runka...
Inte ens det. Anledningen att gifta sig skulle vara just kåthet 😁

Nå, han ändrade sig efter några år. När han skrev till Timoteus så förordade han att yngre änkor omedelbart skulle gifta om sig. Annars blev de för lata, för kåta och för sladdriga. 😎
Citera
2021-03-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så du uppmanar människor att lyssna på dig istället för till Paulus. Okej.
Nej, jag hänvisar till vad Jesus lärde.

Sannerligen, allt ni binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt ni löser på jorden skall vara löst i himlen. Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det skall de få av min himmelske Fader. Matt 18:18-19
Citera
2021-03-31, 12:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, jag hänvisar till vad Jesus lärde.

Sannerligen, allt ni binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt ni löser på jorden skall vara löst i himlen. Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det skall de få av min himmelske Fader. Matt 18:18-19
Så vi ska sluta lyssna på Paulus?

Kan det vara så att det helt enkelt är du som inte förstår Jesus, medan Paulus förstår desto bättre? Om jag kan visa vad mer Jesus säger om att binda och lösa, tar du till dig det då?
Citera
2021-03-31, 12:50
Medlem
Citat:
Inte ens det. Anledningen att gifta sig skulle vara just kåthet 😁

Nå, han ändrade sig efter några år. När han skrev till Timoteus så förordade han att yngre änkor omedelbart skulle gifta om sig. Annars blev de för lata, för kåta och för sladdriga. 😎
Ja men då var han inte så taskig då vår kåte Paulus. Han gillade sätta på kåta änkor den spjuvern
Citera
2021-03-31, 12:53
Medlem
Citat:

Kan det vara så att det helt enkelt är du som inte förstår Jesus, medan Paulus förstår desto bättre? Om jag kan visa vad mer Jesus säger om att binda och lösa, tar du till dig det då?
Du gör som du vill. Min tro tillåter mig att inte följa andra människors åsikter.
Citera
2021-03-31, 12:54
Medlem
Citat:

Vad Jesus säger??
Ska du ringa han och fråga då eller??Jesus är ju död sen 2000 år tillbaka men men.....
Citera
2021-03-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ja men då var han inte så taskig då vår kåte Paulus. Han gillade sätta på kåta änkor den spjuvern

Paulus verkade vara helt ointresserad av livets glädjeämnen. Där hans sexualsyn.
Citera
2021-03-31, 13:00
Medlem
Citat:

Paulus hade inte en susning om vad Jesus lärde. Evangelierna var inte skrivna när Paulus skrev sina brev. Paulus citerar mig veterligen aldrig Jesus eller hänvisar till Jesu undervisning.
Citera
2021-03-31, 13:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Paulus hade inte en susning om vad Jesus lärde. Evangelierna var inte skrivna när Paulus skrev sina brev. Paulus citerar mig veterligen aldrig Jesus eller hänvisar till Jesu undervisning.
Då är det inte mycket du vet.
Citera
2021-03-31, 13:02
Medlem
Citat:
Då är det inte mycket du vet.
Ge exempel på att han citerar Jesus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto