2021-03-31, 12:31
Medlem
Någon som prenumererar på NA och kan redogöra om brevet och det misstänkta mordvapnet? Låst artikel jag kan bara läsa rubriken. https://www.na.se/logga-in/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t
Citera
2021-03-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Någon som prenumererar på NA och kan redogöra om brevet och det misstänkta mordvapnet? Låst artikel jag kan bara läsa rubriken. https://www.na.se/logga-in/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t
Det är helt nya uppgifter som aldrig förekom i åtalet och tingsrättsförhandlingen.

Det var efter att ha läst en artikel i NA som chefen på mannens arbete vände sig till polisen. I artikeln fanns uppgifter om att mordvapnet kan röra sig om ett cylinderformat verktyg.

I polisförhör berättar chefen att 46-åringen i april 2018 lånade företagsbilen. När bilen lämnades tillbaka saknades en plastlåda med verktyg, stövlar och en domkraft.

"Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör.

Efter att 46-åringen försatts på fri fot efter att ha varit häktad en tid, bad chefen om att få tillbaks lådan med verktyg. När han fick tillbaks sakerna saknades handtaget till domkraften.

"Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör.

En rättsläkare har i en nytt utlåtande i utredningen kommit fram till att flera av skadorna på Lena Wesström "orsakats av slag med ett föremål av samma eller liknande karakteristika som det aktuella skaftet".

Får man lägga in hela artikeln?
Citera
2021-03-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magplask
Det är helt nya uppgifter som aldrig förekom i åtalet och tingsrättsförhandlingen.

Det var efter att ha läst en artikel i NA som chefen på mannens arbete vände sig till polisen. I artikeln fanns uppgifter om att mordvapnet kan röra sig om ett cylinderformat verktyg.

I polisförhör berättar chefen att 46-åringen i april 2018 lånade företagsbilen. När bilen lämnades tillbaka saknades en plastlåda med verktyg, stövlar och en domkraft.

"Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör.

Efter att 46-åringen försatts på fri fot efter att ha varit häktad en tid, bad chefen om att få tillbaks lådan med verktyg. När han fick tillbaks sakerna saknades handtaget till domkraften.

"Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör.

En rättsläkare har i en nytt utlåtande i utredningen kommit fram till att flera av skadorna på Lena Wesström "orsakats av slag med ett föremål av samma eller liknande karakteristika som det aktuella skaftet".

Citera
2021-03-31, 12:40
Medlem
Citat:

Mycket dåligt jobb av åklagaren om hon nu inte tog upp detta i tingsrätten men så mycket annat helt ovidkommande skvaller.
Citera
2021-03-31, 12:41
Medlem
När startar det i HR?

Låter som det kan bli intressant det här.
Citera
2021-03-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Mycket dåligt jobb av åklagaren om hon nu inte tog upp detta i tingsrätten men så mycket annat helt ovidkommande skvaller.

NA: "Polisen har inte lyckats hitta det saknade handtaget på chefens domkraft.

Men enligt 46-åringens försvarsadvokat kommer den nya bevisningen inte att tas upp i den kommande hovrättsförhandlingen.

– Allt som lämnas in leder inte till att det tas upp i hovrätten. Åklagaren har inte åberopat det här som bevisning. Det är åklagaren som avgör vilken bevisning hon vill presentera, säger Ingvar Backman, 46-åringens advokat.

Den 46-årige mannen nekar till brott. Rättegången i Göta hovrätt är planerad"
Citera
2021-03-31, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske mordet var tänkt att utföras då, men SD såg antagligen att Lena gick och pratade i telefon och det var en man i luren, J någonting, som skulle med till Norge. I det läget var det knappast läge för att kliva fram med vapnet i högsta hugg. Vore det inte för det samtalet så kunde mordet ha skett då istället.

Så har jag uppfattat det.

Det här tror jag är en trådsanning, liksom den att polisens hund blev avbruten i söket precis vid planket när den vittrade något.

Kommer det här från det här inlägget?

https://www.flashback.org/p70821397#p70821397

Lenas rörelser 11- 12 maj- 18, tidslinje:

A 145/34

VÄNDA 1 mellan ca 22:41- 23:08

22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

23:24:34 00:30:21 Pratar Lena med JJ, Lena säger under samtalet att hon är i badrummet

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

VÄNDA 2 mellan ca 00:07- 00:15

Under denna tid syns inga chattar eller samtal i tidslinjen.
00:07:40 ca tid Lämnar Lena bostaden igen, går längs Fågelbärsgatan
00:08:00 ca tid står Lena vid Fågelbärsgatan
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:55 sms från Lena - SD Hallå
00:09:00- 00:10:00 står Lena kvar på Fågelbärsgatan
00:11:28 är Lena på väg hem igen
00:15:52 är Lena hemma

00:32:23 ringer SD 11414
00:34:26 ringer SD 112

01:33:19 tar Lena bild på strumphållare
01:37:29 - 00:38:42 ringer Lena JJ
Citera
2021-03-31, 12:50
Medlem
Citat:

Man får länka till en artikel men inte sätta ut hela artikeln.
Citera
2021-03-31, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det blir lite fram och tillbaka här med.

Tänker att alla som följt SD:s liv och aktiviteter i tråden över åren vet att den enda han var trogen var sin mobil.

Att mobilen är hemma just denna natten och mordnatten är ingen slump i sammanhanget.

Men att han inte kontaktar LW där i skogen mitt i natten eller möter upp som planerat säger väl en hel del om hans agenda.

Kommer du ihåg hur deras kommunikation såg ut efter hennes ”Hallå?” resten av natten?

Haha, bra och lite rolig sammanfattning av mordet.
Och just som jag blev klar med ett inlägg, typ det enda jag hann göra efter att ha läst ditt inlägg och nästa, skickade jag iväg, underligt nog ganska precis det som hände under Lenas två rundor och fram till att hon tar foton på strumphållaren.

Resten får man ta ta sen.
Citera
2021-03-31, 12:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Nej bara citera vissa stycken. Media brukar säga att högst 25% får man citera och det med tydlig källa. Vet inte exakt var FB drar gränsen, men det ligger nog under 25%.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack...
Citera
2021-03-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
När startar det i HR?

Låter som det kan bli intressant det här.
Onsdag den 7 april. Troligen kl 09.00.
Citera
2021-03-31, 13:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Jaha, då försöker SD skriva om historien igen och "hittar" ett handtag till en domkraft hemma. Han spelar in det hela. Frågan är ju varför han inte bara ringer Polisen direkt?

När han lämnar handtaget till Polisen medföljer en lapp där han skriver han(vi kan alla hans handstil numera):
Citat:
"Jag hatar Åsa eftersom hon inte vill visa upp sanningen. Den jäveln ljuger i rätten (eller är helt blåst)".

Men, men... ... den finten gick inte, SD!

Citat:
Polisen har senare jämfört handtaget som 46-åringen hittat i sitt garage. Det passade inte i chefens domkraft.

https://www.na.se/artikel/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in