Citat:
Ursprungligen postat av
susanna.s
Det är helt nya uppgifter som aldrig förekom i åtalet och tingsrättsförhandlingen.
Det var efter att ha läst en artikel i NA som chefen på mannens arbete vände sig till polisen. I artikeln fanns uppgifter om att mordvapnet kan röra sig om ett cylinderformat verktyg.
I polisförhör berättar chefen att 46-åringen i april 2018 lånade företagsbilen. När bilen lämnades tillbaka saknades en plastlåda med verktyg, stövlar och en domkraft.
"Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör.
Efter att 46-åringen försatts på fri fot efter att ha varit häktad en tid, bad chefen om att få tillbaks lådan med verktyg. När han fick tillbaks sakerna saknades handtaget till domkraften.
"Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör.
En rättsläkare har i en nytt utlåtande i utredningen kommit fram till att flera av skadorna på Lena Wesström "orsakats av slag med ett föremål av samma eller liknande karakteristika som det aktuella skaftet".
Får man lägga in hela artikeln?