2021-03-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
När jag skriver gården menar jag huset, samt sjötomten i det attraktiva området som huset ligger på.
Kopplade du inte det och har du inte lyckats få med dig att huset inte svävar i luften, trots dom 2000+ inlägg du skrivit i denna tråd?

Ja, Ebba försökte lura till sig både huset och marken, min gissning är att det är den hon är mest intresserad av.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta är väl skäl till att det kan vara vilseledande:

Med gård, lantgård eller bondgård avses vanligen en samling byggnader som utgör mittpunkten för en jordbruksenhet (särskilt i sydsvenskt språkbruk[1]) och som bebos av en familj. Gårdens invånare kan även ägna sig åt andra näringar än jordbruk, som till exempel skogsbruk eller fiske.

Tror du kan glömma det där med sydsvenskt språkbruk
Jag är språkpolis och sprungen ur en släkt med korrekt språkbruk, tuktad
En gård är en som du skriver en samling hus på en jordbruksenhet.
Tror många som läst kvällstidningar har vilseletts till att fastigheten är gammal släktgård och ser det pittoreska huset samt lador mm
Det här är ett vanligt boningshus på en liten tomt och inget annat.

Mvh
Tant Ba'loba
2021-03-31, 11:51
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Mitt fetade.

Nu är det så att det finns mer än 1,5 miljoner personer över 65 år i Sverige. De allra flesta av oss är friska och är dessutom fullt kompetenta å huvudets vägnar. Med lång erfarenhet av livet och av att ha träffat olika slags människor så är det inte så lätt att föra oss bakom ljuset som du tycks tro.

De flesta av oss som varit med ett tag förstår att EB är utsatt för ett mediedrev. Att det är Esb som kör med fula knep och försöker svärta ner EB med hjälp av sina "vänner" är helt enkelt inte särskilt svårt att förstå. Att det är EB som gjort rätt och Esb som gjort fel fattar dessutom alla som själva gjort fastighetsaffärer.

När man har nått hög ålder har man i många fall lärt sig att genomskåda gubbar som Esb, fejkande och manipulerande skrytmånsar som Binninge och falska kärringar som kursgårdsmadamen och fullmaktsgeneralen.

Det är nog snarare de som har kortare erfarenhet av livet och därmed tycks vara lättlurade som låter sig luras av FakeNews och skitkastning i media. Det är faktiskt inte mycket av det som har publicerats i media om denna, i grunden, fullt normala fastighetsaffär som är verklighetsbaserat och korrekt återgivet.

Och jag själv tillhör inte KDs väljare. Jag känner inte EB och bryr mig inte om henne personligen. Jag bryr mig om att det är lag och rätt som gäller i Sverige. Inte skitkastning i media.
Men så kan du ju inte säga, det är ju knappast så att du känner de flesta pensionärer i landet. Vad ger dig rätten att tala för dom.

Jag känner ett par pensionärer, 100% av dom tycker att Ebba borde backa. Detta ger mig inte rätt att påstå att alla pensionärer tycker.

Självklart har man livserfarenhet när man är gammal. Dock påverkas den ju kraftigt om den gamla individen lider av demens eller kognitiv funktionsnedsättning.

Esbjörn framstår inte som någon glasklar och blixtsnabb individ de gånger man sett honom på TV. Han framstår som den brutne gamla man han är.

Att det finns ett mediadrev riktat mot Ebba är ju bara löjligt. Ebba får den media hon förtjänar. Då ska man oxå ha i tankarna att media ofta är försiktiga i sin kritik av politiker. Om Ebba varit en offentlig person från näringslivet, eller en skådespelare hade media tonen varit betydligt tuffare.

Märkligt är oxå att minsta lilla kolumn som skrivs i media till Ebbas fördel. Lyfts upp i denna tråd som ett tecken på att nu har media vänt. Det konstiga är oxå att de då plötsligt är pålitliga.

Detta är ett tvistemål och i dessa finns ingen misstänkt. Men i gemensamma ögon så är Ebba den som åtalat Esbjörn. Att försvaret svarar media på frågor efter en dag i rätten/ förhandlingar är heller inget ovanligt. Det betyder inte att Binninge fläcken ut sig i pressen.

Ebba har alltid använt sig av press och sociala medier.

• Ebba har ett nästan alldeles vanligt och öppet Instagram konto, där hon gör allt för att ge en snygg och tillrättalagd bild av att hon är en helt vanlig karriärs kvinna med två små barn. Där hon delar både livets goda och svåra stunder.

• Ebba som bjuder på hemma hos reportage med tacos och fredagsmys med familjen.

• Ebba talar öppet och ärligt ut om sin skilsmässa i pressen. För att nästa dag medverka i Så ska det låta.

• Ebba är den i riksdagen som vetat att utnyttja media och och social media på bästa tänkbara sätt.

Att hon plötsligt väljer att inte uttala sig, tyder på att hon inte har rent mjöl o påsen. Det tyder inte på att hon plötsligt förvandlats till en människa som tycker att integritet är viktigt.

En person som hon är inte proffsig för att den inte uttalar sig. En person som använt media på det sättet hon har. Är arrogant om hon inte gör det.

Anledningen till att vi inte får läsa artikeln Ebba- the true story. Är att den har så många påtagliga misstag att den inte går att berätta utan att bli ifrågasatt.

Misstag hon har gjort är för tydliga
• Hon har använt sin Facebook på ett sådant sätt att det åskat henne att bli anklagad för förtal.
• Hon har fortsatt smutskasta människor runt Esbjörn även efter sin dunder tabbe.
• Hon har vid ett par tillfällen skarvat så bra med sanningen så hon fått gå in och ändra sina inlägg på Facebook. ( så roligt det är att kolla redigeringshistoriken på dem).
• Hon var så korkad att hon vald att betala ett lågt pris för huset.
• Hon gör även högsta avdrag på 300 000 kr. Vad hon ska utföra för dessa pengar har under resans gång förändrats. När hon nämnde det första gången. Med löfte om att matchande kostnadsberäkningar som täckte varje öre, fanns det 4 punkter på listan. När den presenteras i rätten är den nere på en eller två. Hur kan kostnadsberäkningen ändå var relevant?
• Hon har inte gjort de två värderingarna av huset som hon påstod. Som hon dessutom hävdar att Esbjörn tagit del av.
• Hon har inte krävt att Esbjörn ska ha någon med sig i denna affär, utan använt sin status som pålitlig partiledare för att styra affären helt på egen hand.
• Ebba viste och märkte att Esbjörn inte är riktigt klar i knoppen.
• Ebba har tittat in i kameran och sagt. Jag lovar att inte genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte vill.

Det här är anledningarna att Ebba inte kan tala med pressen. Inte att hon plötsligt har integritet.

För innan alla dessa felaktigheter eller åtminstone frågetecken i affären uppdagades, var ju Ebba villig att tala om husköpet med pressen. Tidigt i höstas gav hon ju sin version vid ett flertal tillfällen.

Hon vet att hon inte kan möta pressen utan att frågor om ovanstående kommer att komma. Hon vet vidare att det kommer att vara omöjligt att förklara hur Esbjörn är en svagsint gammal man. Som nu låtit sig påverkas av en ondsint ägarinna till det pensionat han bott på de senaste 10 åren, eller av en ondsint systerson.
När Esbjörn i somras var en glasklar man som under inga omständigheter kan ha låtet sig påverkas av Ebba.

Ebba är tyst om detta för hon måste. Detta betyder inte att Binninge fläker ut sig i pressen för att han svarar på frågor.
2021-03-31, 12:00
Medlem
nova68s avatar
1a vittnet
Psykologen Barry

2a vittnet
En kvinna som har en kursgård i närheten av fastigheten och där Esbjörn Bolin brukar bo.
Kvinnan har i samtal med Expressen ansett sig smutskastad av personer på Ebba Busch sida av fastighetsbråket.
Kvinnan ska styrkan.
Att Ebba ett flertal gånger besökt Esbjörn och mot hans vilja försökt övertala honom.
Sen slutligen förmått honom att sälja.

3e vittnet
Esbjörns kompis.
Esbjörn hade kommit till honom efteråt, när Esbjörn hade insett att det är bindande när man undertecknar ett avtal om köp.

Han skulle fallit i gråt och varit förtvivlad.
"Han var verkligen ledsen och bedrövad. Han blev duperad av Ebba"
Säger vittnet som är vän med Esbjörn.

Du ska vittna i domstolen?

"Ja, det jag vet och om hans reaktion när han förstod innebörden av försäljningen.
Det enda raka vore att Ebba backar ur affären"

(Att kompisen inte har någon kunskap om fastighetsköp och vad som krävs för att häva ett avtal, står ganska klart.
Att Ebba ska backa framförs, men kompisen ska ju vittna om att Esbjörn ångrade sig!?
Hur tänkte dom här egentligen???)

Sen åberopas som skriftlig bevisning, de redan inlämnade psykolog intygen och värdering med nya värdet i feb/mars 2021.

Ja ni får ju själv bedöma, för detta är enligt Expressens sista version
När nu de "inlämnade" kommer till rätten så vi får läsa vad som egentligen står där?

Sen om man är kallad som vittne, får man då uttala sig i media hur som helst och om vad som helst, innan rättegång?
Blir man inte därmed struken som vittne av domstolen ganska omgående.

PS: på tal om läsa andras dravel, känn dig själv Mary Strunt ....
Jaaa då! Kommer mer från dig snart .....
2021-03-31, 12:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror du kan glömma det där med sydsvenskt språkbruk
Jag är språkpolis och sprungen ur en släkt med korrekt språkbruk, tuktad
En gård är en som du skriver en samling hus på en jordbruksenhet.
Tror många som läst kvällstidningar har vilseletts till att fastigheten är gammal släktgård och ser det pittoreska huset samt lador mm
Det här är ett vanligt boningshus på en liten tomt och inget annat.

Mvh
Tant Ba'loba
Du har rätt.
Men en gård kan oxå vara en innergård vid mitt i stan. Eller en gård där barnen leker i ett hyreshus område. I Dalarna använder man ordet gård för vad andra kallar tomt.

Så att ordet gård kan ha olika betydelser är ju oxå sant.

Men om man benämner det som släktgård eller sommarstuga som gått i släkten? Är det inte att greppa efter halmstrå om man vill hitta felaktigheter i detta?

För Ebba visste ju att Esbjörns hus var en sommarstuga och Esbjörn visste att hans hus är en sommarstuga.

Tänker du att något väsentligt i denna story hade förändrats om pressen skrivet sommarhus som gått i släkten istället för släktgård.
2021-03-31, 12:05
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag orkar knappast läsa alla dravel inlägg där användare bekräftar varandra i sin egen övertygelse.
Konto hit och konto dit, som ingen som inte är i branschen vet om.
Ebbas enda idé om förlikning är att hon får huset.
Hon har använt all sin politiker charm för att få köpa huset och ett möte om förlikning hade enbart lett till en ny charmoffensiv från Ebba.
Att ni gissar på Esbjörns vittne är ju pinsamt.
Känner ni några 81- åringar? Vet ni att de flesta inte har jättestor umgängeskrets självklart är vittnena som är kallade personer runt Esbjörn. Det vore ju väldigt konstigt om han sprunget till totalt okända och talat om saken.
Maggan har låter honom bo grattis på pensionatet i 10 år, mot att han soppar en trapp och utför lite småtjänster. Om hon hade planer på att svindla hans hus skulle hon troligtvis redan ha gjort det. Vi vet inget kring omständigheterna i de två barnlösa brödernas hus hon ärvt innan.

Att man har behov av att dra upp skit och ge folk öknamn och bita sig fast vid gamla händelser tyder ju på att man inte har argument för sin sak.

Vi vet att Ebba fick ett brev i början av september.
Det är då hon redan sagt upp sin hypotetiska hyresrätt. Dock verkar inte Ebba ha koll på att det är 3 månaders uppsägning och utflyttning ut lägenheten skulle ske långt innan renoveringen var klar. Ganska pinsamt faktiskt.

Att hon och ni sedan påstår att köpebrevs mötet var ett möte där hon skulle ge Esbjörn sitt hus tillbaka är ju en ny vinkling från er sida. Men fortsätt ändra historien och fortsätt att ösa ut skit om människorna kring Esbjörn. Ju mer ni tuggar på ju oseriöserare framstår hela team Ebba. Men begär inte att någon ska orka läsa eller ta till sig eran skit.

Ni är inte heller intresserade av en debatt kring de olika sätten att se saker, en debatt är att försöka först varandras åsikter. Ni är noll intresserade av att förstå. Ni vill mästra och ifrågasätta.

Det är Ebba som omöjlig gjort att Esbjörn har kunnat betala tillbaka handpenningen.

Det är Ebba som lovar att häva köpet samtidigt som hon smider planer för att stämma skiten ur Esbjörn med en Advokat.

Och det är Ebba som stämmer. Hon stämmer inte för att det är omöjligt att få tillbaka pengarna. Hon stämmer för att det är omöjligt att skrämma Esbjörn att fullfölja köpet.

Att Ebba ska släppa in målarna är ju bara så skrattretande att det inte finns. Att hon säger det tyder ju på att hon har noll koll.

Vad ska målare göra i ett ruckel som ska blåsas ut och helrenoveras?

De som någon gång gjort någon form av renovering vet att målning är det sista som görs.

Men Ebba sa målarna när hon bad Esbjörn om att få låna nyckeln. För att målare låter ofarligt. De skulle ju bara återställa färgen på väggarna där i de fult möblerade rummen. Vem som helst hör att det är trams.
Jättebra sammanfattning.

Jag orkar inte heller läsa inlägg från de tre flitigaste skribenterna i tråden eftersom det är ren och skär propaganda i syfte att förvilla nytillkomna läsare. Det är rätt uppenbart. Jag tror nog folk i gemen har bättre omdöme än så och har nog en rätt klar bild av vad som skett. Ebba som "värnar om äldre" och besöker äldreboenden etc. vet exakt hur hon ska närma sig de äldre och sköra. Hon visste exakt vilka knappar hon skulle trycka på för att övertala/tjata sig till en namnunderskrift från denna "egna" herre. Komma och bli en "extramorfar", fira jul m.m - löften till en gammal ensam människa. Löften som hon med all sannolikhet inte skulle hålla. Vi vet ju vad hennes löften är värda - noll, Lovade att Esbjörn skulle få behålla fastigheten om han verkligen inte ville sälja - och se vad det löftet var värt!
2021-03-31, 12:07
Medlem
Citat:
Men så kan du ju inte säga, det är ju knappast så att du känner de flesta pensionärer i landet. Vad ger dig rätten att tala för dom.

Jag känner ett par pensionärer, 100% av dom tycker att Ebba borde backa. Detta ger mig inte rätt att påstå att alla pensionärer tycker.

Självklart har man livserfarenhet när man är gammal. Dock påverkas den ju kraftigt om den gamla individen lider av demens eller kognitiv funktionsnedsättning.

Esbjörn framstår inte som någon glasklar och blixtsnabb individ de gånger man sett honom på TV. Han framstår som den brutne gamla man han är.

Att det finns ett mediadrev riktat mot Ebba är ju bara löjligt. Ebba får den media hon förtjänar. Då ska man oxå ha i tankarna att media ofta är försiktiga i sin kritik av politiker. Om Ebba varit en offentlig person från näringslivet, eller en skådespelare hade media tonen varit betydligt tuffare.

Märkligt är oxå att minsta lilla kolumn som skrivs i media till Ebbas fördel. Lyfts upp i denna tråd som ett tecken på att nu har media vänt. Det konstiga är oxå att de då plötsligt är pålitliga.

Detta är ett tvistemål och i dessa finns ingen misstänkt. Men i gemensamma ögon så är Ebba den som åtalat Esbjörn. Att försvaret svarar media på frågor efter en dag i rätten/ förhandlingar är heller inget ovanligt. Det betyder inte att Binninge fläcken ut sig i pressen.

• Ebba har ett nästan alldeles vanligt och öppet Instagram konto, där hon gör allt för att ge en snygg och tillrättalagd bild av att hon är en helt vanlig karriärs kvinna med två små barn. Där hon delar både livets goda och svåra stunder.

• Ebba talar öppet och ärligt ut om sin skilsmässa i pressen. För att nästa dag medverka i Så ska det låta.

• Ebba är den i riksdagen som vetat att utnyttja media och och social media på bästa tänkbara sätt.

Att hon plötsligt väljer att inte uttala sig, tyder på att hon inte har rent mjöl o påsen. Det tyder inte på att hon plötsligt förvandlats till en människa som tycker att integritet är viktigt.

En person som hon är inte proffsig för att den inte uttalar sig. En person som använt media på det sättet hon har. Är arrogant om hon inte gör det.

Anledningen till att vi inte får läsa artikeln Ebba- the true story. Är att den har så många påtagliga misstag att den inte går att berätta utan att bli ifrågasatt.

• Hon har använt sin Facebook på ett sådant sätt att det åskat henne att bli anklagad för förtal.
• Hon har fortsatt smutskasta människor runt Esbjörn även efter sin dunder tabbe.
• Hon har vid ett par tillfällen skarvat så bra med sanningen så hon fått gå in och ändra sina inlägg på Facebook. ( så roligt det är att kolla redigeringshistoriken på dem).
• Hon gör även högsta avdrag på 300 000 kr. Vad hon ska utföra för dessa pengar har under resans gång förändrats. När hon nämnde det första gången. Med löfte om att matchande kostnadsberäkningar som täckte varje öre, fanns det 4 punkter på listan. När den presenteras i rätten är den nere på en eller två. Hur kan kostnadsberäkningen ändå var relevant?
• Hon har inte gjort de två värderingarna av huset som hon påstod. Som hon dessutom hävdar att Esbjörn tagit del av.
• Hon har inte krävt att Esbjörn ska ha någon med sig i denna affär, utan använt sin status som pålitlig partiledare för att styra affären helt på egen hand.
• Ebba har tittat in i kameran och sagt. Jag lovar att inte genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte vill.

Det här är anledningarna att Ebba inte kan tala med pressen. Inte att hon plötsligt har integritet.

För innan alla dessa felaktigheter eller åtminstone frågetecken i affären uppdagades, var ju Ebba villig att tala om husköpet med pressen. Tidigt i höstas gav hon ju sin version vid ett flertal tillfällen.

Hon vet att hon inte kan möta pressen utan att frågor om ovanstående kommer att komma. Hon vet vidare att det kommer att vara omöjligt att förklara hur Esbjörn är en svagsint gammal man. Som nu låtit sig påverkas av en ondsint ägarinna till det pensionat han bott på de senaste 10 åren, eller av en ondsint systerson.
När Esbjörn i somras var en glasklar man som under inga omständigheter kan ha låtet sig påverkas av Ebba.

Ebba är tyst om detta för hon måste. Detta betyder inte att Binninge fläker ut sig i pressen för att han svarar på frågor.

Mitt fetade.

Jag tar mig den rätten!

I denna fråga har du ingen talan!

Du påstår en massa saker om än det ena än det andra - oftast utan faktagrund och ofta utan att det går att förstå sammanhanget. Du gissar och bluddrar och konstruerar ordridåer utan begriplig mening. Vem ger dig den rätten? (Obs, retorisk fråga som ej behöver besvaras!)

Skriv du som du vill!

Jag skriver det jag vill utan att be dig om tillstånd.
2021-03-31, 12:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
1a vittnet
Psykologen Barry

2a vittnet
En kvinna som har en kursgård i närheten av fastigheten och där Esbjörn Bolin brukar bo.
Kvinnan har i samtal med Expressen ansett sig smutskastad av personer på Ebba Busch sida av fastighetsbråket.
Kvinnan ska styrkan.
Att Ebba ett flertal gånger besökt Esbjörn och mot hans vilja försökt övertala honom.
Sen slutligen förmått honom att sälja.

3e vittnet
Esbjörns kompis.
Esbjörn hade kommit till honom efteråt, när Esbjörn hade insett att det är bindande när man undertecknar ett avtal om köp.

Han skulle fallit i gråt och varit förtvivlad.
"Han var verkligen ledsen och bedrövad. Han blev duperad av Ebba"
Säger vittnet som är vän med Esbjörn.

Du ska vittna i domstolen?

"Ja, det jag vet och om hans reaktion när han förstod innebörden av försäljningen.
Det enda raka vore att Ebba backar ur affären"

(Att kompisen inte har någon kunskap om fastighetsköp och vad som krävs för att häva ett avtal, står ganska klart.
Att Ebba ska backa framförs, men kompisen ska ju vittna om att Esbjörn ångrade sig!?
Hur tänkte dom här egentligen???)

Sen åberopas som skriftlig bevisning, de redan inlämnade psykolog intygen och värdering med nya värdet i feb/mars 2021.

Ja ni får ju själv bedöma, för detta är enligt Expressens sista version
När nu de "inlämnade" kommer till rätten så vi får läsa vad som egentligen står där?

Sen om man är kallad som vittne, får man då uttala sig i media hur som helst och om vad som helst, innan rättegång?
Blir man inte därmed struken som vittne av domstolen ganska omgående.

PS: på tal om läsa andras dravel, känn dig själv Mary Strunt ....
Jaaa då! Kommer mer från dig snart .....
Själv tycker jag det vore konstigt om vittnena var några andra än personer i Esbjörns närhet.

Kvinnan med kursgården är smutskastad. Om hon är det av pressen vet jag inget om. Men att hon är det här råder inga tvivel om.

Att Esbjörn lättar sitt hjärta för en kompis är ju ganska naturligt. Vem lättar du ditt hjärta för? En total främling på bussen?

Vad kompisen vet om vad som gäller för fastighetsaffärer vet jag inte. Det är ju i te heller relevant. Det vittnes uppgift är ju att stärka att Esbjörn ångrat sig.

Det är ingen som ifrågasatte om påskrivet kontrakt gäller. Esbjörn säger ju att han viste vad han skrev på. Här är ju intressant att tingsrätten speciellt noterade att det är domstolen som känner rätten. Det kan ju tyda på att Tingsrätten inte är fult lika övertygade som Esbjörn att han till fullo förstod avtalet.

Esbjörn säger ju bara att han har ångrat sig. Vad vittnet ska vittna om är ju enbart detta.

Och vet du Nova68, du behöver inte läsa ett ord av det jag skriver. Hoppa över mina inlägg bara om du tycker det är strunt.

Nova68, ett namn som för övrigt går att göra väldigt många roliga skämt på. Men då jag tycker att om jag hade behov av att göra det, så hade det fattats mig argument i sak.
2021-03-31, 12:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jag känner 500% fler pensionärer och alla utom en säger att Esb är en sur gammal gubbe.
Den som inte säger det han som är den sura gubben här. Det finns nästan alltid en som är expert på att sätta sig på tvären eller framkalla andra dispyter o varge liten håla.
Nu är det inte så litet där jag bor som i denna by. Men ändå.
2021-03-31, 12:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jättebra sammanfattning.

Jag orkar inte heller läsa inlägg från de tre flitigaste skribenterna i tråden eftersom det är ren och skär propaganda i syfte att förvilla nytillkomna läsare. Det är rätt uppenbart. Jag tror nog folk i gemen har bättre omdöme än så och har nog en rätt klar bild av vad som skett. Ebba som "värnar om äldre" och besöker äldreboenden etc. vet exakt hur hon ska närma sig de äldre och sköra. Hon visste exakt vilka knappar hon skulle trycka på för att övertala/tjata sig till en namnunderskrift från denna "egna" herre. Komma och bli en "extramorfar", fira jul m.m - löften till en gammal ensam människa. Löften som hon med all sannolikhet inte skulle hålla. Vi vet ju vad hennes löften är värda - noll, Lovade att Esbjörn skulle få behålla fastigheten om han verkligen inte ville sälja - och se vad det löftet var värt!
Jag misstänker att Esbjörn ganska snart efter att bläcket torkat på kontraktet insåg att han inte alls skulle bli Extra morfar med tillgång till att komma och gå som han ville.
Efter påskriften kallnade Ebbas intresse för honom som person omedelbart. Och det kändes faktiskt inte alls som han sålt till sitt barnbarn längre.
2021-03-31, 12:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag känner 500% fler pensionärer och alla utom en säger att Esb är en sur gammal gubbe.
Den som inte säger det han som är den sura gubben här. Det finns nästan alltid en som är expert på att sätta sig på tvären eller framkalla andra dispyter o varge liten håla.
Nu är det inte så litet där jag bor som i denna by. Men ändå.
Det må så vara att han är en sur gamal gubbe som sätter sig på tvären och inte håller med.

Vad har det med saken att göra? Menar du att grannarna har rätt att rösta bort en husägare från kvarteret?

Dessutom så ägs ju många av husen i det området av människor som tillhör samma sekt som Ebba. Så de är säkert inte så svåra att stöta sig med.
2021-03-31, 12:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Mitt fetade.

Jag tar mig den rätten!

I denna fråga har du ingen talan!
.
Ja, det har du ju självklart rätt att göra.

Men det enda jag sa var
Det är ju knappast så att du känner de flesta pensionärer i landet.
2021-03-31, 12:38
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Jag misstänker att Esbjörn ganska snart efter att bläcket torkat på kontraktet insåg att han inte alls skulle bli Extra morfar med tillgång till att komma och gå som han ville.
Efter påskriften kallnade Ebbas intresse för honom som person omedelbart. Och det kändes faktiskt inte alls som han sålt till sitt barnbarn längre.
Jag såg på Tv nyheterna igår en man som var 80 år och som hade blivit uppringd av en bedragare som påstod att han skulle få sitt vaccin men måste betala för detta först och han hämtade villigt sin bankdosa och knappade in sina uppgifter. En hjälpare från hemtjänsten som hörde samtalet viftade hela tiden med handen och sa att han skulle lägga på luren men mannen övertalades av bedragaren. Efter samtalet lyckades hjälparen få honom att kontakta banken och spärra uttaget. Denna man var klar i huvudet men blev duperad ändå. Polis och banker varnar alla från 65 och uppåt eftersom det är en åldersgrupp som det tydligen är lättare att dupera.
Vad vill jag säga med detta? Jo, att Ebba aldrig hade lyckats få ihop detta köpekontrakt om säljaren varit en man eller kvinna i t.e.x 35 årsåldern. Hon hade aldrig kunnat tjata sig till huset och fixat kontrakt, värdering etc och kastat fram till en människa i den åldern. Det visste hon också

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in