Citat:
Ursprungligen postat av
amatoll
Ser att du inte kan svara på varken mina eller andras frågor. Väntat.
Varför skulle jag låta dig ha taktpinnen? Du har tappat trovärdigheten för ca 290 poster sedan (av dina 300 i ämnet) och fortsatt på samma spår sen dess.
Dvs. alla som följt ämnet vet att du enbart sprider desinformation och försöker skapa förvirring i tråden. Du har ett tydligt motiv och det har ingenting med sanning eller rättvisa att göra, snarare det motsatta.
Du gör bäst i att sluta posta då du enbart skapar mer skada och misstroende mot EA och liknande psykiskt sjuka kvinnor genom att försöka rättfärdiga deras beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Du ligger nog närmare sanningen än du tror.
EA har tidigare ingått i en grupp kvinnor som bejakar subkulturen "pro-ana", dvs de som upphöjer anorexin till en livsstil, postar bilder på skelettkvinnor som inspiration, grupphetsar varandra till att inte äta, att hetsäta och kräkas och så vidare. De normaliserar ett livshotande självskadebeteende och upphöjer det till eftersträvansvärt.
Egentligen är detta samma sak: psykiskt störda kvinnor som samlas kring ett självskadebeteende, hävdar att det inte alls rör sig om ett självskadebeteende utan att kvinnan har "rätt" att bete sig "ickenormativt", och sedan hysteriskt försvarar självskadebeteendet.
Extra bittert är att de skyller sina beteenden på "normer" och "män", när det egentligen handlar om kvinnor som hetsar och triggar varandra utan anledning -- i EAs fall blev hon märkbart bättre och mer normalviktig när hon träffade LF. När hon fick en stabil, kärleksfull relation och kom långt bort från sina tokiga tjejkompisar blev hon omedelbart bättre.
Vad jag bara blir mer och mer säker på är att avvecklandet av dårhusen egentligen var det värsta som hänt Sverige, tillsammans med att en hel del beteenden inom psykiatrin överfördes från "galenskap" till "behandlingsbart" eller till och med "normalt". I gamla tider hade nämligen alla dessa dårar suttit inspärrade. Nu styr de samhället, genom sina hysteriska skrik.
Personligen skiter jag fullständigt i EA's trasiga bakgrund. Utöver att det är intressant i ett utbildningssyfte.
Det är snarare en självklarhet i alla tragiska brott, vare sig det gäller en pedofil som själv blivit våldtagen som barn, eller random kriminell babbe som fick stryk av farsan. Ingen får sympati av mig.
Anser snarare att det är direkt felaktigt att försöka ursäkta ett så skadat beteende som EA's.
Fundera istället på DU, PO och GL när de satt felaktigt häktade och fängslade med vetskapen att deras familj och vänner kommer ta avstånd ifrån dem, att deras försörjning är körd i botten samt att deras heder och pålitlighet är vanärad för alltid.
Allt som gör en man till just en man är taget ifrån dem där och då, och kanske för all framtid.
På falska grunder.
Du kan nog tänka dig hur de mådde.