2021-03-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Haha, jag tror de flesta är eniga om att du försvinner konstant med svansen mellan benen när du ska besvara sakliga frågor. Så kul att du uppmärksammar just detta. Ser inte någon anledning att jag ska ödsla min tid och spela spelet på ett trolls villkår.

Det är spännande att följa din projicering och hur din hjärna fungerar i sin helhet dock. Tack för det!

Låt oss vara eniga i en sak, EA är psykiskt störd och kommer inom kort bli inspärrad på hispan igen. Då blir det tvångsmedicinering och tvångströja till frukost istället för Lambertz mysiga snabel

Antagligen samlar GL information och bevis samt funderar på hur han bäst ska göra slag i saken just nu. Min personliga teori är att GL gör bäst i att först och främst krossa EA juridiskt, för att sedermera gå efter media för förtal.

Ser att du inte kan svara på varken mina eller andras frågor. Väntat.
Citera
2021-03-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Synen på kvinnor är ofta det som styr uppfattningen om huruvida en kvinna har blivit våldtagen eller inte, såväl hos allmänheten som i rättssalen och polisen.

Okunskapen kring hur ett sexualbrottsoffer "ska" reagera och bete sig är stor både bland yrkesutövare och samhället i stort.

Frågor som

Varför sa hon inte nej (drogad, nersupen, sov, tjatades på, gränserna försköts, fem stycken läskiga killar mot en ensam tjej på en fest, föreställningen om att om man väl har gått med på det en lite bit får man inte längre säga nej eller avbryta, ja, vem vet?),

Varför gjorde hon inte motstånd (kanske frozen fright eller för att undvika att bli ännu mer skadad när det ligger någon betydligt starkare ovanpå en eller vid en gruppvåldtäkt, föreställningen om att har man väl tackat ja får man inte säga nej mitt i, ja, vem vet?),

Varför hade hon kontakt med förövaren efteråt (förstår inte själv att man har blivit utsatt för en våldtäkt, lägger skulden på sig själv, för att undvika hot och trakasserier, försöker förneka det och låtsas som om allt är normalt, ja, vem vet?),

Varför anmälde hon inte (inte lönt för att alla anmälningar läggs ned, blir bortstött av vänner, ingen tror på henne, ingen stöttar henne, hot och trakasserier från förövaren, repressalier, förnekelse, ja, vem vet?)

Med tanke på vad man själv har fått utstå (trakasserier, hot, tjat, cat calls, killar i grupp som kommenterar en och kollar på en när man går ensam och det är mörkt, blivit kallad hora, tafsanden, idiotkommentarer, sämre lön, sämre bemötande inom vården av olika män som av andra beskrivs som en hyvens kille, en gentleman, kungen, någon man kan lita på etc etc) så är jag benägen att tro att han mycket väl kan ha gjort det. Varför skulle han inte ha gjort det när det finns så många svin som är högt uppsatta, har ett inflytelserikt kontaktnätverk, vänner de vet håller en om ryggen osv.
Anmäl för sexuella trakasserier då? Du är för ingjuten i feminazismen. Ska alla som varit fulla och gjort något man ångrar anmäla för våldtäkt? Isåfall har jag en del skadestånd innestående också.
Citera
2021-03-31, 11:43
Medlem
Citat:
Undersökningar visar att falska våldtäktsanklagelser utgör kanske 5 % av alla anklagelser. Tänk då på alla som inte anmäler. Det är tydligen mer upprörande att det finns falska våldtäktsanklagelser än att kvinnor våldtas och det i princip aldrig får några rättsliga konsekvenser.
Men ok om "kanske" 5% är falskanmälningar, vad är det som tyder på att detta INTE är ett sådant fall?
Citera
2021-03-31, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp! GL kan gå i pension nu, högre höjdpunkt än detta når han aldrig
"Knullkungen på Flashback"
Det här med "Knullkungen" var från början ett stollig journalist som plockade upp från ett enda inlägg.

Men nu när "Knullkungen" är ute ur lådan & då detta epitet uppenbarligen retar vänsterfeministerna till max, så kanske det är läge att börja använde begreppet för att trolla ordentligt.

Om Lambertz läser här så ber jag på mina bara knän att han håller sin nästa presskonferens med en Burger King-krona på skallen.

Typ detta.
Citera
2021-03-31, 11:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Undersökningar visar att falska våldtäktsanklagelser utgör kanske 5 % av alla anklagelser. Tänk då på alla som inte anmäler. Det är tydligen mer upprörande att det finns falska våldtäktsanklagelser än att kvinnor våldtas och det i princip aldrig får några rättsliga konsekvenser.

Att den siffran är helt fel bevisas lätt av att inget av EAs fall inkluderas i dessa 5%.
Citera
2021-03-31, 11:55
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ser att du inte kan svara på varken mina eller andras frågor. Väntat.

Varför skulle jag låta dig ha taktpinnen? Du har tappat trovärdigheten för ca 290 poster sedan (av dina 300 i ämnet) och fortsatt på samma spår sen dess.

Dvs. alla som följt ämnet vet att du enbart sprider desinformation och försöker skapa förvirring i tråden. Du har ett tydligt motiv och det har ingenting med sanning eller rättvisa att göra, snarare det motsatta.

Du gör bäst i att sluta posta då du enbart skapar mer skada och misstroende mot EA och liknande psykiskt sjuka kvinnor genom att försöka rättfärdiga deras beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du ligger nog närmare sanningen än du tror.

EA har tidigare ingått i en grupp kvinnor som bejakar subkulturen "pro-ana", dvs de som upphöjer anorexin till en livsstil, postar bilder på skelettkvinnor som inspiration, grupphetsar varandra till att inte äta, att hetsäta och kräkas och så vidare. De normaliserar ett livshotande självskadebeteende och upphöjer det till eftersträvansvärt.

Egentligen är detta samma sak: psykiskt störda kvinnor som samlas kring ett självskadebeteende, hävdar att det inte alls rör sig om ett självskadebeteende utan att kvinnan har "rätt" att bete sig "ickenormativt", och sedan hysteriskt försvarar självskadebeteendet.

Extra bittert är att de skyller sina beteenden på "normer" och "män", när det egentligen handlar om kvinnor som hetsar och triggar varandra utan anledning -- i EAs fall blev hon märkbart bättre och mer normalviktig när hon träffade LF. När hon fick en stabil, kärleksfull relation och kom långt bort från sina tokiga tjejkompisar blev hon omedelbart bättre.

Vad jag bara blir mer och mer säker på är att avvecklandet av dårhusen egentligen var det värsta som hänt Sverige, tillsammans med att en hel del beteenden inom psykiatrin överfördes från "galenskap" till "behandlingsbart" eller till och med "normalt". I gamla tider hade nämligen alla dessa dårar suttit inspärrade. Nu styr de samhället, genom sina hysteriska skrik.

Personligen skiter jag fullständigt i EA's trasiga bakgrund. Utöver att det är intressant i ett utbildningssyfte.

Det är snarare en självklarhet i alla tragiska brott, vare sig det gäller en pedofil som själv blivit våldtagen som barn, eller random kriminell babbe som fick stryk av farsan. Ingen får sympati av mig.

Anser snarare att det är direkt felaktigt att försöka ursäkta ett så skadat beteende som EA's.

Fundera istället på DU, PO och GL när de satt felaktigt häktade och fängslade med vetskapen att deras familj och vänner kommer ta avstånd ifrån dem, att deras försörjning är körd i botten samt att deras heder och pålitlighet är vanärad för alltid.

Allt som gör en man till just en man är taget ifrån dem där och då, och kanske för all framtid.
På falska grunder.

Du kan nog tänka dig hur de mådde.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 12:22.
Citera
2021-03-31, 12:00
Medlem
Citat:
Varför skulle jag låta dig ha taktpinnen? Du har tappat trovärdigheten för ca 290 poster sedan (av dina 300 i ämnet) och fortsatt på samma spår sen dess.

Dvs. alla som följt ämnet vet att du enbart sprider desinformation och försöker skapa förvirring i tråden. Du har ett tydligt motiv och det har ingenting med sanning eller rättvisa att göra, snarare det motsatta.

Du gör bäst i att sluta posta då du enbart skapar mer skada och misstroende mot EA och liknande psykiskt sjuka kvinnor genom att försöka rättfärdiga deras beteende.

Personligen skiter jag fullständigt i EA's trasiga bakgrund. Utöver att det är intressant i ett utbildningssyfte.

Det är snarare en självklarhet i alla tragiska brott, vare sig det gäller en pedofil som själv blivit våldtagen som barn, eller random kriminell babbe som fick stryk av farsan. Ingen får sympati av mig.

Anser snarare att det är direkt felaktigt att försöka ursäkta ett så skadat beteende som EA's.

Tänk istället på DU, PO och GL när de satt felaktigt häktade och fängslade med vetskapen att deras familj och vänner kommer ta avstånd ifrån dem. På falska grunder.

Detta är något som kan sätta spår i en man för all framtid. Särskilt DU som satt fängslad och var dömd i 8 månader.

Nej jag har inte spridit någon desinformation överhuvudtaget.
Sen kan du hänvisa till "alla" hur mycket du vill. Det är ett typiskt tecken på svaghet.
Citera
2021-03-31, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sen kan du hänvisa till "alla" hur mycket du vill. Det är ett typiskt tecken på svaghet.
"Alla" kanske är en viss överdrift. Fast de flesta som följt tråden ett tag har givetvis genomskådat dig sedan länge.
Citera
2021-03-31, 12:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Nu gjorde du det igen.
Citera
2021-03-31, 12:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
...
Detta är något som kan sätta spår i en man för all framtid. Särskilt DU som satt fängslad och var dömd i 8 månader.

Ja, DU råkade onekligen illa ut. Vad får man för ersättning för sånt, någon som vet det?

Men problemet här är att det går inte att "skita i" folks trasiga bakgrunder. Tvärtom är detta extremt relevant i detta fall! Själva felet är att man har "skitit i" EAs bakgrund. Med nuvarande dogmatiska politiskt styrda tro på "den alltid sanningsenliga kvinnan" och "den heliga vaginan" blir det väldigt svårt att ens diskutera detta inom rättsväsendet: då kommer ju skriken om "vadå kan psyksjuka/sexarbetare/whatever inte våldtas säger du" eller "varför ska det vara fokus på offret". Men detta fall visar väl att det är exakt det man måste göra -- om män ska kunna ha någon som helst rättssäkerhet i sexualmål.
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-31 kl. 12:14.
Citera
2021-03-31, 12:09
Medlem
Citat:
Synen på kvinnor är ofta det som styr uppfattningen om huruvida en kvinna har blivit våldtagen eller inte, såväl hos allmänheten som i rättssalen och polisen.

Okunskapen kring hur ett sexualbrottsoffer "ska" reagera och bete sig är stor både bland yrkesutövare och samhället i stort.

Frågor som

Varför sa hon inte nej (drogad, nersupen, sov, tjatades på, gränserna försköts, fem stycken läskiga killar mot en ensam tjej på en fest, föreställningen om att om man väl har gått med på det en lite bit får man inte längre säga nej eller avbryta, ja, vem vet?),

Varför gjorde hon inte motstånd (kanske frozen fright eller för att undvika att bli ännu mer skadad när det ligger någon betydligt starkare ovanpå en eller vid en gruppvåldtäkt, föreställningen om att har man väl tackat ja får man inte säga nej mitt i, ja, vem vet?),

Varför hade hon kontakt med förövaren efteråt (förstår inte själv att man har blivit utsatt för en våldtäkt, lägger skulden på sig själv, för att undvika hot och trakasserier, försöker förneka det och låtsas som om allt är normalt, ja, vem vet?),

Varför anmälde hon inte (inte lönt för att alla anmälningar läggs ned, blir bortstött av vänner, ingen tror på henne, ingen stöttar henne, hot och trakasserier från förövaren, repressalier, förnekelse, ja, vem vet?)

Med tanke på vad man själv har fått utstå (trakasserier, hot, tjat, cat calls, killar i grupp som kommenterar en och kollar på en när man går ensam och det är mörkt, blivit kallad hora, tafsanden, idiotkommentarer, sämre lön, sämre bemötande inom vården av olika män som av andra beskrivs som en hyvens kille, en gentleman, kungen, någon man kan lita på etc etc) så är jag benägen att tro att han mycket väl kan ha gjort det. Varför skulle han inte ha gjort det när det finns så många svin som är högt uppsatta, har ett inflytelserikt kontaktnätverk, vänner de vet håller en om ryggen osv.

Ja men nu verkar det ju som att hennes berättelse inte stöds av de sms hon skickat till vänner och när de har skickats. Varför skulle hon behöva ljuga om det? Om nu inte GL ljuger om det rakt ut.
Citera
2021-03-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
På EXAKT samma sätt som alla vi andra, polisanmäla. Nu gjorde han det och det las mer - END OF STORY.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ett annat fall med sexmissbruk som självskadebeteende.

Om jag inte missminner mig, så "kände" de varandra innan, och att han faktiskt kände till hennes psykiska status. Och att han också var någon form av "extra-pappa"....

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/polis-frias-fran-valdtakt-av-kvinna-med-sjalvskadebeteende/?fbclid=IwAR3R-wGjyglKhkVas2zPQlHx7GeMhBG1-xc5uxU4fFDfoQcCuAs46wH1EbY

Men för krogragg, hur ska man veta att det finns ett sexmissbruk som självskadebeteende? Har inte de med denna diagnos ett eget ansvar att söka vård och hjälp?

Och, sexmissbruk som självskadebeteende, är inte det ett brott i sig? De utnyttjar ju någon annan sexuellt.

Att några användare valt att lägga locket på känns som att man blivit snuvad på konfekten här...:|
Instämmer, tycker tom, att det är dåligt att inte anförtro andra den slutsats dom själva dragit -inte minst med tanke på EA. Svårt att tolka som annat än att diagnosen är betydligt allvarligare än vad som framkommit.

Det förbaskade mörkandet om varför hon anmält flera män för våldtäckt ärvs och spekulationerna fortsätter.

Vad fick Åkl till den uppseendeväckande tvärvändningen 2 veckor efter häktingen på sannolika skäl ? Misstänker uppgiften är synonym med det som fått flera medlemmar att lämna tråden.
Senast redigerad av 90510 2021-03-31 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in