Citat:
Ursprungligen postat av
Uranusismightybig
Kan inte låta bli att förundras över människor som finner nåt nöje i att se på när andra människor blir avslöjade, uthängda, förnedrade, till och med misshandlade eller värre, på olika sidor och forum som ger sig på pedofiler, bögar, afa, nmr eller va fan det nu än må vara.....det är fan stört, riktigt jävla sjukt att finna nån typ av tillfredsställelse i att bevittna en människa må dåligt!
Det är en sak att ge igen med samma mynt till någon gärningsperson om man själv har blivit utsatt för något.
Eller kanske leja någon att utföra det om man själv inte kan.
Jag har verkligen inte något till övers för människor som sexuellt eller på annat sätt tvingar sig på barn, det är fegt vidrigt och sjukt!
All form av påtvinganden av en människa mot en annan är avskyvärt, och får mig att se rött!
Men att kalla sig medmänniska och se sig som den bättre människan, och filma eller titta på när andra människor blir utsatta för än det ena än det andra, med en viss njutning av "rättvisa" för hen va ju ändå ett svin, är i grunden osunt och sjukt, nån slags empatistörning som är ganska läskig, speciellet när den kombineras med pöbeln.
Vidrigt och osmakligt!
Barnrättsorganisationer säger att sådana här aktioner, som pedcatchergbg sysslar med, är sämsta tänkbara om man vill rädda barn från övergrepp. All forskning på området visar att sådana här konfrontationer och liknande snarare ökar riskerna för barn. ECPAT, Childhood Foundation, RB var alla djupt kritiska mot Patrik Sjöberg när han höll på med samma saker med sina t-shirts osv...
pedcatchergbg är ute efter views, uppmärksamhet och pengar. Jag får även Kapten Klänning-vibbar av han bakom kameran.
pedcatchergbg måste även hålla tungan rätt i munnen när det gäller outningar framöver. Att tex någon skickar en bild och påstår sig vara den personen är inte ett bevis att hänga i granen. Folk på olika dejtingappar använder andra personers bilder. Inte svårt för Erik, 40 att skicka en bild på Lennart 45 som han har hittat på nätet/app och påstå sig vara just honom. Lennart, 45 är i det fallet totalt oskyldig, men hängs ut som pedofil över hela nätet. Så om pedcatchergbg ska fortsätta outningar gör de bäst i att vara tvärsäkra på att personerna på bilderna verkligen stämmer. Att någon skickat en bild "på sig själv" är inte ett bevis för att det är just den personen. Finns otroligt mycket fejkfolk och folk som använder andras bilder runt om på nätet och i appar. Bara en tidsfråga innan de outar en helt oskyldig person. Och den personen kommer få sitt liv förstört. Precis som i fallet med våldtäktsmannen i Västerås, där någon hade skickat en bild "på sig själv" men som i själva verket hade snott någon annans bild. Videokonfrontationer är ett
måste för pedcatchergbg så att de inte hänger ut oskyldiga.
Vidare, att söka personer 15+ för sex är
inte olagligt i Sverige. Om pedcatchergbg hänger ut folk som söker personer
över 15 år för sex.
Och nej, jag är varken vänster eller centerpartist. Jag hatar pedofili (bara att läsa mina inlägg i Federley-tråden). Men pedcatchergbgs aktioner är bara kontraproduktiva. De leder bara till ökade risker för barn på sikt - precis som forskarna och barnrättsorganisationerna så länge har påtalat.