Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-30, 22:13
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Nu har GT skrivit om det och man kör på linjen att det kan vara brottsligt och utgöra förtal, till och med grovt förtal säger Sven-Erik Alhem. Förtal är inget brott som faller under allmänt åtal utan kräver som regel att den "förtalade" själv stämmer "förövaren" men alla de risker som medföljer i form av advokat och rättegångskostnader. Hur troligt är det att en åklagare skulle välja att åtala någon för förtal i det här fallet? Tror inte heller att de uthängda är så sugna på att stämma i med tanke på den exponering ett sådant fall skulle få.

Citat:
Uthängningarna kan utgöra förtal

Att hänga ut pedofiler är inte nytt menar Sven-Erik Alhem och säger att det tidigare gjorts genom att till exempel sätta upp lappar på anslagstavlor i mataffärer för att varna att en dömd pedofil flyttat till området.

– Det är ett stort problem, det har förekommit i andra sammanhang tidigare. Men man avgör själv skuldfrågan på något sätt, det är jag väldigt skeptisk till. Om det finns misstanke om brott ska man anmäla det till polisen, säger han.

– Att konfrontera någon med ett domstolsliknande förfarande tycker jag är väldigt betänkligt.

Är sådana här uthängningar brottsliga på något sätt?

– Det kan alltid vara förtal, grovt förtal. Vem som helst kan göra sig skyldig till grovt förtal genom att sprida vidare uppgifter på sociala medier.

På sociala medier hade kontots ägare i går publicerat flera tidningsartiklar som tagit upp händelserna och kallat det för ”häxjakt”. Bland annat stod det att läsa: ”Systemet med media i spetsen börjar hugga mot oss. Syftet och agendan är glasklar. Pedofiler ska skyddas till varje pris. Vi kommer inte låta detta stoppa oss.”

”Pedofil-jägare” hänger ut män på sociala medier
https://www.expressen.se/gt/krim/pedofil-jagare-hanger--ut-man-pa-sociala-medier-/

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Den trötta diskussionen kring hebefili och pedofili dyker allt som oftast upp i dessa fall när barnen som drabbas är 13-14, en helt ointressant diskussion. Du är varken byxmyndig eller myndig som 14-åring, du är ett barn enligt lag. Det är vrickat att ens söka en sexuell relation med någon yngre än 15 om du själv är myndig.

Jag måste säga att det är en viss skillnad på hebefili och pedofili. Jag stör mig själv på när folk i allmänhet använder "fel" term om saker och ting och det är viktigt att man håller sig till fakta är min personliga åsikt. Så att kalla dessa män för hebefiler är väl mer korrekt. Men förstår att folk i allmänhet använder ordet pedofil då de flesta inte ens känner till ordet hebefili eller förstår skillnaden. En tjejkompis till mig påstod att jag skulle vara pedofil om jag låg med en 20-åring p.g.a. av min ålder. Det är ju helt fel.
Senast redigerad av Orcinus-orca 2021-03-30 kl. 22:25.
Citera
2021-03-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nu har GT skrivit om det och man kör på linjen att det kan vara brottsligt och utgöra förtal, till och med grovt förtal säger Sven-Erik Alhem. Förtal är inget brott som faller under allmänt åtal utan kräver som regel att den "förtalade" själv stämmer den "gärningsmannen" men alla de risker som medföljer i form av advokat och rättegångskostnader. Hur troligt är det att en åklagare skulle välja att åtala någon för förtal i det här fallet? Tror inte heller att de uthängda är så sugna på att stämma i med tanke på den exponering ett sådant fall skulle få.

”Pedofil-jägare” hänger ut män på sociala medier
https://www.expressen.se/gt/krim/pedofil-jagare-hanger--ut-man-pa-sociala-medier-/

I anarkotyrannins Sverige skulle det inte förvåna mig om en åklagare skulle få för sig att driva ett sånt här mål.
Citera
2021-03-30, 22:32
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
ja, och inte bara 14, i chattloggarna syns hur de säger att de är 14 och fyller 15 vecka. då kan man ju lika gärna köra på 15, rent moraliskt är det ingen skillnad mellan 15 och 14.98.

Rent juridiskt är skillnaden gigantisk.
Citera
2021-03-30, 22:34
Medlem
Xehkes avatar
Någon som har länk till dom där illegala street fight-kontona som nämns i ETC-artikeln? Alternativt han som nämns som "Bajen-mannen" och "Holländaren" ?

https://goteborg.etc.se/inrikes/har-ar-gruppen-som-vill-borja-jaga-pedofiler-i-sverige
Citera
2021-03-30, 22:36
Medlem
BigHouses avatar
De borde startat en hemsida och länkat till från sina Instagram-konton. Svårare att plocka ner en hemsida.
Citera
2021-03-30, 22:55
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Kan inte låta bli att förundras över människor som finner nåt nöje i att se på när andra människor blir avslöjade, uthängda, förnedrade, till och med misshandlade eller värre, på olika sidor och forum som ger sig på pedofiler, bögar, afa, nmr eller va fan det nu än må vara.....det är fan stört, riktigt jävla sjukt att finna nån typ av tillfredsställelse i att bevittna en människa må dåligt!

Det är en sak att ge igen med samma mynt till någon gärningsperson om man själv har blivit utsatt för något.
Eller kanske leja någon att utföra det om man själv inte kan.

Jag har verkligen inte något till övers för människor som sexuellt eller på annat sätt tvingar sig på barn, det är fegt vidrigt och sjukt!
All form av påtvinganden av en människa mot en annan är avskyvärt, och får mig att se rött!

Men att kalla sig medmänniska och se sig som den bättre människan, och filma eller titta på när andra människor blir utsatta för än det ena än det andra, med en viss njutning av "rättvisa" för hen va ju ändå ett svin, är i grunden osunt och sjukt, nån slags empatistörning som är ganska läskig, speciellet när den kombineras med pöbeln.
Vidrigt och osmakligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Någon som har länk till dom där illegala street fight-kontona som nämns i ETC-artikeln? Alternativt han som nämns som "Bajen-mannen" och "Holländaren" ?

https://goteborg.etc.se/inrikes/har-ar-gruppen-som-vill-borja-jaga-pedofiler-i-sverige
KOTS = King of the streets
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Någon som vet hur IG motiverade att man stängde ner dom? 8 åringar som twekar får vara kvar men jaga peddos som erkänt är problematiskt tydligen...
Hur de motiverade vet jag inte. Förtal kanske?
Men instagram ägs av vänstermänniskor och det är vänstern som gärna skyddar pedofiler. Mp i Tyskland vill legalisera pedofili medan centerns ungdomsförbund i Sverige vill avskaffa byxmyndighetsåldern.
Inte speciellt förvånande då många homosexuella män röstar vänster (och många pedofiler visar sig vara homosexuella män).

Har själv fått erfara detta. Skrev tidigare idag om att jag brukade trolla på nätet under sommarloven när jag var omkring 13-14 år gammal. Medelåldersbögar brydde sig inte när jag skrev att jag var 14 år gammal. De flesta frågade om jag gillar äldre män.
Citera
2021-03-30, 22:59
Medlem
Så det är alltså vuxna män som rollspelar som unga pojkar/flickor?

Då kan ju även "pedofilen" vara en vuxen man som rollspelar som pedofil.
Citera
2021-03-30, 23:00
Medlem
kukflashs avatar
Det känns som att denna typ av människor som jagar pedofiler egentligen inte bryr sig om barnen. Man är enbart ute efter att hetsa och hamna i konflikt samtidigt som man har en legitim anledning till att få slåss. Uppmärksamheten och hejaropen online är bara pluspoäng, men det är underhållande att se på... Till viss mån
Citera
2021-03-30, 23:15
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det känns som att denna typ av människor som jagar pedofiler egentligen inte bryr sig om barnen. Man är enbart ute efter att hetsa och hamna i konflikt samtidigt som man har en legitim anledning till att få slåss. Uppmärksamheten och hejaropen online är bara pluspoäng, men det är underhållande att se på... Till viss mån

Dom har inte slagit någon av pederasterna de konfronterat.
Citera
2021-03-30, 23:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Hur de motiverade vet jag inte. Förtal kanske?
Men instagram ägs av vänstermänniskor och det är vänstern som gärna skyddar pedofiler. Mp i Tyskland vill legalisera pedofili medan centerns ungdomsförbund i Sverige vill avskaffa byxmyndighetsåldern.
Inte speciellt förvånande då många homosexuella män röstar vänster (och många pedofiler visar sig vara homosexuella män).

Har själv fått erfara detta. Skrev tidigare idag om att jag brukade trolla på nätet under sommarloven när jag var omkring 13-14 år gammal. Medelåldersbögar brydde sig inte när jag skrev att jag var 14 år gammal. De flesta frågade om jag gillar äldre män.

Kan det vara förtal om man själv erkänner? Hann bara se 2 videos men tyckte dom la upp det rätt smart och verkligen såg till att dom hade rätt person.

Ja pedofilvurmande creeps finns det gott om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in